XSLaren edukia

Biomolekulen Espektroskopia

Ikastegia
Zientzia eta Teknologia Fakultatea
Titulazioa
Biokimikako eta Biologia Molekularreko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3552.5
Gelako p.1015
Laborategiko p.1015
Ordenagailuko p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Espektroskopiaren oinarri teorikoak ezagutu ondoren, sistema molekular edo zelular baten espektroen interpretazioa burutzeko eta esperimentuak proposatzeko ahalmena izatea da irakasgaiaren helburu nagusia.



Konpetentzia desberdinak lantzen ditu (espezifikoak, orokorrak eta zeharkakoak).



Gainera,irakasgai honetan funtsezko oinarriak ezartzen dira:

-Informazioa lortzeko beharrezkoa den teknika instrumentalei buruzko oinarrizko ezagumenduaren erabilera, esperimentuen diseinua eta datuen interpretaziorako.

-Teknika espektroskopikoei esker lortutako biomolekulen konformazio eta dinamikari buruzko informazioaren interpretaziorako.

-Metodo zientifikoaren aplikaziorako beharrezkoa den ahalmen analitiko, sintesi eta arrazoiketa kritikoaren garapenerako.



Hau da, argudiatzeko (dagokigun arloan) beharrezkoak diren oinarriak ezartzen dira.



Termino konkretuak erabilita, ideiak modu zehatz batean helarazten eta informazio konkretu bat aztertu ostean hipotesiak plazaratzen jakitea irakasten zaie ere ikasleei (egoera berrietara egokitzea).

IKD + 3 proiektuaren testuinguruan, gaitasun hauek landuko dira:



T2 Ikaskuntza autonomoa eta egoera berrietara egokitzea garatzea.



T4 Diziplina anitzeko eta kultur anitzeko taldeetan lankidetzan aritzea eta lan egitea genero berdintasuna errespetatuz



T18 Datuak aztertzeko oinarrizko tresna kuantitatiboak behar bezala erabiltzea.



T19 Ezagutzea ikerketa biokimikoan erabilitako estrategia esperimentalen oinarriak.



T20 Inguruko ohiko datuak eta emaitza esperimentalak aztertu eta behar bezala interpretatzea



T26 Autonomia eta autoerregulazioa

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Edukiak

Espektroskopiaren oinarriak. UM-Ikusgai xurgapen espektroskopia. Igorpen espektroskopia. Dikroismo zirkularra. Bibrazio-espektroskopia: Infragorria eta Raman. Dispertsio teknikak. Erresonantzia nuklearreko teknikak.



Garapen teoriko-aplikatua.

1. Espektroskopiaren oinarriak. Erradiazio Elektromagnetikoa. Materia-Erradiazio arteko elkarrekintza. Maila energetiko molekularrak. Espektro elektromagnetikoa. Funtsezko teknika espektroskopikoak eta dagozkien trantsizio energetikoak.

2. UM-Ikusgai xurgapen espektroskopia. Oinarriak. Kromoforoak sistema biologikoetan. UM-Ikusgai espektroskopiaren aplikazio biologikoak.

3. Igorpen-espektroskopia. Fluorezentziaren oinarriak. Igorpenaren iraungitzea. Erresonantzia bidezko energiaren transferentzia. Fluoreszentziaren Polarizazioa/Anisotropia. Sistema biologikoen ohizko fluoroforoak. Bizi-denbora eta denboran ebatzitako fluoreszentzia. Igorpen espektroskopiaren erabilera biologian.

4. Dikrosimo zirkularra UM-Ikusgaian. Oinarriak eta aplikazioak. Proteinen egitura sekundarioa.

5. Bibrazio-espektroskopia. Bibrazio Molekularrak. Espektroskopia Infragorria. Raman espektroskopia. Aplikazio biologikoak: Proteinen egitura sekundarioa. FT-IR.

6. Dispertsioa. Oinarriak eta aplikazioak.

7. Erresonantzia nuklearreko teknikak. Oinarriak. Parametroak eta proteinen egitura.



Lan esperimentala

A. c zitokromoaren erredox potentzialaren neurketa (E’o) UM-Ikusgai xurgapen espektroskopia erabiliz.

B. Disolbatzailearen polaritateak, zunda fluoreszente baten igorpenean duen eragina aztertzeko protokolo baten garapena.

C. Zunda baten igorpenean disolbatzailearen polaritateak duen eraginaren azterketa.

D. Proteina baten fluoreszentziaren iraungitze mekanismoa aztertzeko protokolo baten garapena.

E. Proteina baten fluoreszentziaren iraungitze mekanismoaren azterketa.



IKD + 3 "SuperLab" irakaskuntza berrikuntza proiektuan oinarritutako Biokimikan eta Biologia Molekularrean oinarrituta

Ikerketa: Gaixotasun Kardiobaskularrak aztertzea, markatze fluoreszentea

lipoproteinak eta LDL eta proteina egitura patogenoen zehaztapena ordenagailu praktikan.

MetodologiaToggle Navigation

Eskola Magistralak.

Irakasleak teknika espektroskopiko desberdinen oinarrien azalpena burutuko du.

Para el desarrollo de las clases tanto magistrales como prácticas se utilizarán los siguientes recursos:



Kahoot



Aula invertida



puzzle



Cuestionarios



practicas guiadas



GA eskolak.

Ikerketa aldizkarietan publikatutako esperimentu eta emaitzen deskribapena, analisia eta eztabaida burutuko da.

Ariketa kuantitatiboen ebazpena.

Lan esperimentalerako protokoloen prestaketa.

Azterketa moduko ariketa baten ebazpen eta ebaluazioa.

Publikatuta dagoen ikerketa lan bat aurkezten duen poster bat egin eta aurkeztea.



GO eskolak.

Espektro infragorrien azterketa software bidez. Bereizmen espektraleko metodoen aplikazioa: espektroen kenketa, deribatuen aplikazioa, dekonboluzioa, proteinen egitura sekundarioaren determinazioa.

Espektro infragorrien azterketetan oinarritutako odol-serumeko lipoproteinen identifikazioa.



GL eskolak.

Emandako, edo ikasleek prestatutako protokoloen garapen esperimentala.

Erabaki-hartzea.

Emaitzen analisia.

Emaitzen eztabaida.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa burutzeko kontuan hartzen direnak:



1. Praktikak burutzea.

Kurtsoan zeharreko praktiken txostenen burutzea. Txostenean zer azaldu behar den, ebaluazioa nola burutuko den eta entregatze data zein izango den azaltzen duen dokumentua emango zaie ikasleei lahuilekoaren lehen egunean.

Lehen txostenaren zuzenketak ikasleei bideratuko zaizkie.



2. Ariketen aurkezpen eta defentsa.

Analisi espektral bidezko lipoproteinen identifikazioa.

Literaturatik eskuratutako benetazko kasu baten azterketa taldeka..



3. Irakasgaiaren azterketa orokorra.



Irakasgaiaren nota, ebaluatzen diren azpi-atal guztien baturatik lortuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, gutxieneko nota bat (%40) eskatuko da azterketa orokorrean.





Azkeneko zein etengabeko ebaluazioaren kasuan, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin.



Osasun-baldintzek ebaluazio presentziala egitea eragozten badu, ebaluazio ez-presentzial bat aktibatuko da, eta horren berri jakin bezain laister ikasleei emango zaie.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

No hay un único libro que pueda calificarse de libro de texto.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Spectroscopy for the Biological Sciences. G.G.Hammes (2005) Wiley Interscience.

- Biological Spectroscopy. Campbell I.D. and Dwek, R.A. (1984), Benjamin Cummings

- Biophysical Chemistry. Part II: Techniques for the study of biological structure and function. C. R. Cantor and P. R. Schimmel. (1980) W. H.Freeman and Company

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Estructura de proteínas, Gómez-Moreno C., Sancho, J (2003), Ariel Ciencia
- Energy levels in Atoms and Molecules. W.G. Richards y P.R. Scott. (1994) Oxford University Press.
- Molecular Spectroscopy J.M. Brown. (1998) Oxford University Press.
- Foundations of Spectroscopy S. Duckett and B. Gilbert. (2000) Oxford University Press.
- Spectrometry and Spectrofluorimetry. A Practical Approach. C.L. Baschford and D.A. Harris. (1987) IRL Press.
- Spectrophotometry and Spectrofluorimetry. M.G. Gore. (2000) Oxford University Press.
- Principles of Fluorescence Spectroscopy. J.R. Lakowicz. (1999) Plenum Press.
- Introduction to Biophysical Methods for Protein and Nucleic Acid Research. J.A. Glasel y M.P. Deutscher (eds.) (1995). Academic Press
- Protein Structure: a practical approach. T. E. Creighton. (1990) IRL Press at Oxford University Press.
- Cell and Molecular Biology: concepts and experiments. G. Karp. (1996) J. Wiley and Sons, Inc
- Methods in Molecular Biophysics. Structure, dynamics, function. I.N. Serdyuk, N.R. Zaccai, J. Zaccai (2007) Cambridge

Aldizkariak

Science, Nature, Biochemical Education

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN PLAGARO, CESAR AUGUSTO
  • OMAETXEBARRIA IBARRA, MIREN JOSU
  • OSTOLAZA ECHABE, ELENA AMAYA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

10:30-11:30

16-19

12:00-13:00

16-23

12:00-13:00

16-27

10:30-11:30

19-20

13:00-14:00

21-27

10:30-11:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-23

12:00-13:00

24-25

12:00-13:00

24-27

12:00-13:00

27-27

12:00-13:00

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

15:00-17:00

15:00-17:00

15:00-17:00

21-21

15:00-17:00

15:00-17:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

15:00-18:00

15:00-17:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-24

09:30-10:30

16-27

09:30-10:30

09:30-10:30

17-19

08:30-09:30

26-26

09:30-10:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-27

08:30-09:30

27-28

09:30-10:30

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:00-17:00

21-22

15:00-17:00

15:00-17:00

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-24

15:00-17:00

15:00-17:00

24-24

15:00-17:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
26-26

15:00-18:00

15:00-17:00