XSLaren edukia

Baso Ekologia

Ikastegia
Zientzia eta Teknologia Fakultatea
Titulazioa
Biologiako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
X
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2740.5
Laborategiko p.1015
Ordenagailuko p.34.5
Landa p.57.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUN ESPEZIFIKOAK

- Basoetako biodibertsitatea, ekoizpena eta ziklo biogeokimikoak ezagutzea.

- Basoen berezitasunak ezagututa, sistema hauetan bizi diren organismoen ezagutza eta hauen garrantzia basoen funtzionamenduan: ekoizle primarioak, kontsumitzaileak eta deskonposatzaileak.

- Baso ekosistema desberdinen funtzioak eta gizartearen ongizaterako emandako zerbitzuen fluxuak jakitea.

- Aldaketa globala eta kudeaketa iraunkorreko irizpideak baso ekosistematan interpretatzea.

- Basoetako ekologiaren erabileraren gaitasuna kudeaketa, kontserbaziorako eta errestauraziorako edo leheneratzerako konponbideak aurkitzeko.



ZEHARKAKO KONPETENTZIAK



- Datu eta informazio biologikoa ebaluatzeko, interpretatzeko eta sintetizatzeko gaitasuna

- Behaketa eta neurketetan lortutako datuak prozesatzeko eta eredu esplikatiboen arabera interpretatzeko gaitasuna

- Txosten tekniko-zientifikoak prestatu eta idazteko gaitasuna

- Hezkuntza maila guztietako biologia-arloaren heziketa eta hedapenerako beharrezkoak diren biologiako ezaguerak modu egokian komunikatzeko gaitasuna

- Dagozkion teknika eta ekipamenduak erabiltzea







Irakasgai-zerrendaToggle Navigation



KLASE TEORIKOAK



1. Basoetako ekologiaren garapena eta eboluzioa

2. Basoen egitura eta funtzionamendua mugatzen duten ingurumen baldintzak

3. Basoen biodibertsitatea

4. Baso primarioak eta sekundarioak

5.Baso ekosistemen biomasa eta ekoizpena. Latitude gradienteak

6. Baso ekosistemen banaketa espaziala, kartografia erreferentzia sistemak

7. Ziklo biogeokimikak

8. Nitrogeno eta beste elementuen birziklapena

9. Karbonoaren zikloa

10. Ur zikloa

11. Lurzorua eta lurzoru fauna

12. Materia organikoa eta deskonposatzaileak

13. Ekoizpen primarioa

14. Baso intsektuak. Izurrite kudeaketa

15. Baso ekosistemen funtzioak eta zerbitzuak

16. Biodibertsitate indizeak paisaia

17. Funtzio eta zerbitzuen ebaluaziorako metodologiak

18. Aldaketa klimatiko eta baso ekosistemak

19. Kudeaketa iraunkorrerako irizpideak

20. Baso zertifikaziorako sistemak





PRAKTIKEN PROGRAMA



1. Basoen ikasketa: egitura, landare biodibertsitate indizeak, lurzoruko materia organikoa, biomasa eta ekoizpeneko kalkuluak, zerbitzuen ebaluazioa (0,5 kreditu).

2. Landaketen dinamikaren ikasketa: egitura, landare biodibertsitate indizeak, lurzoruko materia organikoa, biomasa eta ekoizpeneko kalkuluak, zerbitzuen ebaluazioa (0,5 kreditu).

3. Landa praktika: baso eta landaketa ekosistemen berezitasunen (0,5 kreditu).

4. Mintegia (0,3 kreditu): Landa praktiken eta laborategiko emaitzen.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan metodologia desberdinak erabiltzen dira:

Klaseak: hauen helburua Baso Ekologiaren eduki teorikoak transmititzea da eta irakasgaian matrikulatuta dauden ikasle guztientzako bideratuta daude. Dozentzia mota honetan irakasleak ikus-entzunezko baliabideak erabiltzen ditu.



Gelako praktikak: Hauetan klaseetan garatutako edukiak osatu, sendotu eta aplikatu egiten dira. Banaka edo talde txikitan ikasleak problemak eta Baso Ekologiako kasu aplikatuak ikusten dituzte.



Landa- eta laborategi-praktikak: praktika hauek mintegiekin koordinatuta daude. Talde txikitan garatzen dira eta helburua ikasleak ikerketa ekologiko oso bat egitea da. Bai landan bai laborategian ikasleak Baso Ekologiako oinarrizko metodologia eta tresnak erabiltzen dituzte ingurumeneko aldagaien aldaketei komunitateen erantzunak analisatzeko.



Mintegiak: Mintegiak landa eta laborategi- praktikekin lotuta daude. Baso Ekologia arloko proiektu baten garapenerako, landa eta laborategi praktikatan lortutako datuen analisirako eta emaitzen eztabaidarako.



Irteerak: Ikasleak baso kudeaketaren adibide desberdinak ikusi eta ikasten dituzte.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko deialdia

Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute

liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu

telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere.

Jokabide makur eta iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko

ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta

iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan

zehazten dena aplikatuko da.



-Ebaluzio jarraiaren sistema:

Ebaluazioa azterketa idatziaren bitartez egingo da (galdera laburrak, eskemen interpretazioa eta ariketak). Honek azken emaitzaren % 60 balioko du. Praktiketako txostenak % 40ko balioa izango du. Gaia gainditzeko bai azterketa idatzia bai praktiketako txostenak gainditu behar dira. Erantzunen zuzentasuna eta zehaztasuna, eta planteamenduen koherentzia baloratuko dira. Praktiketako txostenetan, gainera, estandar zientifikoekiko egokitasuna baloratuko da.

Osasun baldintzak irakasgaian matrikulatutako ikaslego osoaren edo ikasle batzuen ebaluazioa arestian deskribatutako baldintzetan egitea ahalbideratuko ez balu, Errektoreordetzak emandako, eta indarrean dauden, ebaluazioaren jarraibideak beteko dira.



-Azken ebaluazio sistema:

Ebaluazio jarraiaren sistemari uko egiten dioten ikasleak eta azken ebaluazio sistema hautatzen duenak, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari epe baten barruan. Epe hori bederatzi astekoa izango da ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. Kasu honetan ebaluazioa azterketa teoriko idatziaren bidez eta azterketa praktikoaren bidez egingo da. Lehenak test motako galderak, erantzun anitzekoak, galdera laburrak, eskemen interpretazioa eta ariketak izango ditu eta azken notaren %60 balioa izango da. Bigarrenak, notaren % 40 balioa izango da, eta honetan ikaslearen ezagutza, trebesia eta konpetentzia gaiaren alde praktikoan erakutsi beharko du. Gaia gainditzeko bai azterketa idatzia bai praktikoa gainditu behar dira.



Osasun baldintzak irakasgaian matrikulatutako ikaslego osoaren edo ikasle batzuen ebaluazioa arestian deskribatutako baldintzetan egitea ahalbideratuko ez balu, Errektoreordetzak emandako, eta indarrean dauden, ebaluazioaren jarraibideak beteko dira.



-Azterketara ez aurkeztea deialdiari egindako uko bezala ulertuko da.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak emandako agiriak.
Praktiketako protokoloak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aber DA & Melillo JM. 2001. Terrestial ecosystems. Harcourt Academic Press. New York.

Kent, M. & Coker,P. 1992. Vegetation Description and analysis. A Practical Approach. Belhaven Press.

Kimmins, J.P. 2003. Forest Ecology: foundations for sustainable management. Prentice Hall. Nueva Jersey.

Likens, G.E., Bormann, R. S., Pierce, R.S., Eaton, J.S. and N.M. Jhonson. 1977. Biogeochemistry of a Forested Ecosystem. Springer-Verlag, New york.

Reichle, D.E. (Ed.). 1981. Dynamic properties of forest ecosystems. International Biological Programme 23. Cambridge University Press.

Smith, R. Smith, T. 2002. Ecology and Field Biology: Hands-On Field Package. Kluwer Academic Publishers.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bailey, G. 2002. Ecoregion-Based Design for Sustainability. Springer.
Costanza, R., Mageau, M., Norton, B. & Patten, B.C. 1998. What is Sustainability? Pp. 231-239. En: Rapport, D., Costanza, R., Epstein, P.R., Gaudet, C. & Levins, R. (eds). Ecosystem Health. Blackwell Science.
Dudley, N., Schlaepfer, R., Jeanrenaud, JP., Jackson, W. and Stolton, S. 2006. Forest Quality - Assessing forests at a landscape scale. Earthscan.
Gliessman, S.R. 2001. Agroecosystem Sustainability: Developing Practical Strategies. CRC Press LLC. Florida. EEUU.
Innes, JL., Hickey, G., Hoen,HF. 2005. Forestry and Environmental Change: Socioeconomic and Political Dimensions. CABI.
Lindenmayer DB., and Hobbs, R. 2007. Managing and Designing Landscapes for Conservation, Moving from Perspectives to Principles. Murdoch University.
Mansourian, S., Vallauri, D., Dudley, N. 2005. Forest Restoration in Landscapes - beyond planting trees. Springer.
Turner, Monica G., Gardner, Robert H., O'Neill, Robert V. 2001. Landscape Ecology in Theory and Practice - Pattern and Process. Springer

Aldizkariak

Forestry, Forest Ecology and Management, Annals of Forest Science, Applied Vegetation Science, Plant Ecology

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BASAGUREN DEL CAMPO, ANA LUISA
  • ELOSEGI IRURTIA, ARTURO
  • VILLATE GUINEA, LUIS FERNANDO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

09:30-10:30

1-5

09:30-10:30

7-15

09:30-10:30

09:30-10:30

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-4

15:00-17:00

15:00-17:00

15:00-17:00

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-6

09:30-10:30

6-6

09:30-10:30

01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-5

08:30-11:30

12:00-14:00

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

10:30-11:30

1-5

10:30-11:30

6-15

10:30-11:30

7-15

10:30-11:30

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

15:00-17:00

15:00-17:00

15:00-17:00

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-5

10:30-11:30

6-6

10:30-11:30

31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-6

08:30-11:30