XSLaren edukia

Konputagailu bidezko Ikusmena

Ikastegia
Informatika Fakultatea
Titulazioa
Adimen Artifiziala Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Laborategiko p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lan praktikoen helburua da ikaslea sistema hauen funtzionalitate ohikoenekin ohitzea:

irudi digitalen gaineko eragiketa, ordenagailu bidezko ikusmen-sistemen proiekzioarekin. Ikasleak

oinarrizko operadoreen propietateak eta haien konbinazioa ikasiko ditu. Ikasleak ordenagailu bidezko ikusmen sistemen egitura orokorra ezagutuko du, arazo zehatzetarako konfigurazio espezifikoak zehaztu ahal izanik. Ikasleak aplikazio-eremuei buruzko ikuspegi orokorra hartuko du, eta horrek aukera emango dio ordenagailu bidezko ikusmen proiektuen bideragarritasuna edo erabilgarritasuna zehazteko.



GAITASUNAK:



1. Ordenagailu bidezko ikusmenean oinarritutako sistema baten software-eskakizunak aztertzea.

2. Ikusmen-sistemen eta beste software-sistema batzuen arteko elkarreragingarritasuna ezartzea.

3. Ordenagailu bidezko ikusmenean oinarritutako irtenbideen azterketa kritikoa egiteko gaitasuna.

4. Problemak ebazteko artearen egoera definitzea, ordenagailu bidezko ikusmena erabiliz.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

0 - Sarrera

1 - Irudien oinarriak

2 - Irudien eraldaketak

3 - Ertzak eta ezaugarriak

4 - 3D, sakonera eta estereo-ikusmena

5 - Ikasketa sakona

6 - Irudiak ezagutzea

7 - Objektuen detekzioa

8 - Irudien segmentazioa

9 - Bideoen ulermena

10 - Auto-ikasketa

11 - Irudien sorkuntza

12 - Ikusmena eta hizkuntza

MetodologiaToggle Navigation

Lana laborategian egiten denez, etengabeko interakzioa behar da tresnekin, bai eskola magistraletan, bai praktiketan, irakaskuntza magistralaren zati batek barne hartzen baitu irudiak, prozesuak eta emaitzak momentuan erakustea. Irakaskuntza kontzeptu eta aplikazioen inguruan antolatzen da.



Ikaslearen dedikazioa 60 ordu presentzial eta 60 lanordu pertsonalekoa da. Klaseak oinarrien aurkezpen magistraletan eta lan-proposamenetan antolatzen dira, ikasleak irakasleak emandako datuekin (irudiak edo bideoak) lan egin dezan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleak bi aukera ditu: ebaluazio orokorra (lauhilekoaren amaieran) edo jarraitua. Ebaluazio jarraitua aukerakoa da, eta ikasleak ikaskuntza prozesuan aktiboki parte hartzea eskatzen du, eta lauhileko osoan aldizka lan egitea. Beraz, uste da ikasgelara joaten dela, eztabaidetan parte hartzen duela, gaiaren alderdi teorikoak aztertzen dituela, ariketak egiten dituela eta laborategiko saioetan ordenagailuekin lan egiten duela.



Erabiltzen den ebaluazio jarraituaren metodoak, ikasleak azterketetan egindako lana ez ezik, eskolan aktiboki parte hartzearen kalitatea, laborategiko lanak, idatzizko kontakizunaren argitasuna, ahozko aurkezpenean erakutsitako komunikazio-gaitasuna eta abar ere islatzen ditu.



Ebaluazio jarraitua lauhilekoaren hasieran aukeratzen da, eta ikasleak behin betiko erabakia har dezake (lauhilekoaren %60tik %80ra), irakasleak ikasleen errendimendua gainbegiratu ondoren. Ikasleak formulario bat bete behar du, non adieraziko baitira ebaluazioaren portzentajea eta ikasleak une horretan lortutako nota.



Ebaluazio jarraiturako azken erregistroa berresten ez bada, ikasleak azken ebaluazioaren sistema aukeratu duela ulertuko da.



EBALUAZIO JARRAITUA



A: Idatzizko azterketa -> 6/10

B: Proiektua -> 4/10



OHARRA: Idatzizko azterketa eta proiektua derrigorrezkoak dira eta gutxieneko nota bat eskatuko da bietan (5/10).



AZKEN EBALUAKETA



A: Idatzizko azterketa -> 7/10

B: Proiektua -> 3/10



OHARRA: Idatzizko azterketa eta proiektua derrigorrezkoak dira eta gutxieneko nota bat eskatuko da bietan (5/10).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Lan praktikoak egiteko, Python erabiliko dugu Google Colab ingurunean. Python erabiltzeko erraztasuna ikaslearentzat oso ona izango da irakasgai honetan hobeto ibiltzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Richard Szeliski, Computer Vision: Algorithms and Applications, Springer

R Hartley y A Zisserman, Multiple View Geometry in Computer Vision, Cambridge University Press

I Goodfellow, Y Bengio, A Couville, Deep Learning, MIT Press

Gehiago sakontzeko bibliografia

R Hartley y A Zisserman Multiple View Geometry in Computer Vision, Cambridge University Press
Revistas

Aldizkariak

IEEE Pattern recognition and machine intelligence
IEEE image processing
International Journal of Computer Vision

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-15:30

15:30-17:00

Irakasleak

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

17:00-18:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-10:30

10:30-12:00

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-13:30

Irakasleak