XSLaren edukia

Datuen Kudeaketa eta Analisi Estatistikoa I

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Soziologiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.1421
Ordenagailuko p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

A)



A1.Inguru politikoko fenomenoak aztertzeko beharrezkoak diren ezagutzak zein kontzeptu, teoria eta ikuspuntu metodologikoak lortzea (Zeharkakoa).



A2. Gizarteak dituen beharrizanekin zein arazo politikoekin zerikusia duen informazioa modu sintetikoan aztertzea, jarrera kritikoa garatuz zein lan profesionalean behar diren zuzentasun intelektuala eta morala bultzatuz (Zeharkakoa).



A3.Administrazio Publikoaren maila desberdinen egitura, antolaketa eta funtzionamendua ulertzea, antolaketa eta gestio administratibo prozedurak zehazteko (Generikoa).



A4.Ikuspuntu konparatu batetik, erakundeen eta sistema politikoen egitura eta funtzionamendua ulertzea, hauen osagaiak eta lanerako marko legala identifikatzea, hauen arteko elkarrekintzak ulertzea, hauen funtzionamenduari buruzko ondorioak ateratzea eta alternatibak aurkeztea (Generikoa).



A5. Nazioarteko politika ulertzea, bere aktoreak eta erakundeen egitura, antolaketa eta politika identifikatuz. Nazioarteko politikak beste esparru batzuekin dituen harremanak ere aztertuko dira mundu mailako erregionalizazio eta integrazio prozesuak aztertzeko eta erabakiak hartzerakoan eszenario edota testuinguru berriak identifikatzeko (Generikoa).



A6. Gobernantzari eta erabaki eta helburu politikoak zehazteko prozesuei buruzko ikuspuntu desberdinak ezagutzea politika publikoak martxan jartzeko, antolatzeko, ebaluatzeko eta aztertzeko (Generikoa).



A7. Preferentzia politikoa sortu eta aurkeztetik sistema demokratikoen ordezkaritza logikara arte hauteskunde prozesuak ezagutzea komunikazio politiko kanpainak diseinatzeko, hauteskunde osteko eszenarioak definitzeko eta emaitzak interpretatzeko (Generikoa).



A8. Datu kuantitatiboak zein kualitatiboak erabiliz adierazleak egitea, fenomeno politikoen zein funtzionamendu instituzional eta administratiboaren dimentsio desberdinak identifikatu, aztertu eta ebaluatzeko (Zeharkakoa).



A9. Testuinguru zehatzetan aktore politikoak identifikatzea, eta bere gaitasunak eta portaerak ulertzea, sistema politikoan hauen eragina aztertzeko eta testuinguru berriak aurreikusteko (Generikoa).





B) IKASKUNTZAREN EMAITZAK (GAITASUN ZEHATZAK)



B1. Azterketa estatistikoa onartzen duten datu baseetan lehen mailako (edo bigarren mailako) informazio kuantitatiboa gestionatzea: datu baseak sortu eta landu (SPSS programarekin).



B2. Laginak kalkulatu eta datu estatistikoak ponderatzea.



B3. Inferentziaren oinarri estatistikoak ulertzea.



B4. Oinarrizko azterketa estatistiko deskriptiboak eta konparatiboak egitea.



B5. Ikerketaren testuinguruan oinarrizko azterketa estatistikoak interpretatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. gaia: definizioa, tresnak eta datu baseak

2. gaia: aldagaiak: definizioa eta datu diagramak.

3. gaia: aldagai kualitatiboak

4. gaia: aldagai kuantitatiboak

5. gaia: estatistika inferentziala



GAI PRAKTIKOAK

Zazpi astetan (7) gelako praktikak: 1, 2 eta 5 gaiak

(praktika bat gai bakoitzean); 3 eta 4 gaiak (lau praktika guztira).

Sei astetan (6) praktikak ordenagailu gelan: 1, 2 eta 5 gaiak (praktika bat bakoitzean); 3 eta 4 gaiak (hiru praktika guztira).

MetodologiaToggle Navigation

Proposatzen diren hezkuntza jarduerek (irakaskuntza modalitatea) eta kurtsoan zehar erabiltzen den metodologiak irakaslearekin batera ikasleak gelan egiten duen lana bultzatzen du, baina ikasleen bakarkako lana ere bultzatzen da. Bakarkako lan honen bidez ikasleak praktikak eta azken azterketa prestatzen ditu.



Ikasgaiaren lan karga modu honetan banatzen da: 60 ordu klaseko lana izango da (astean 4 ordu gelan, klase teoriko zein praktikoak). Honi ikasleak bakarka egin behar duen 90 orduko lana gehitu behar zaio (ariketa praktikoak egiten eta materialak irakurtzen). Araudiak dioen bezala, klase magistralak ikasturtearen %54 dira (32/60 ordu), gelako praktikak ikasturtearen %23 (14/60 ordu) eta laborategiko praktikak beste %23 (14/60 ordu). Klase magistraletan ikaslearen parte hartzea eskatuko da, ondoren egingo diren gelako eta laborategiko praktikak arinak, trinkoak eta edukiz beteak izateko helburuarekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ohiko ebaluaketa mistoa izango da eta bi froga hauek izango ditu: azterketa idatzia (%60) eta kurtsoan zehar egingo diren eta ebaluaketa jarraitua izango duten ordenagailuan egingo diren SPSS-ko praktikak (%40).



Klasean joan ezin dutenek edo kurtsoak duen ebaluaketa modua jarraitu ezin dutenek ebaluaketa berezia izango dute, unibertsitateko araudiak dioen bezala. Ebaluaketa berezi hau erabiltzeko, irakasleari adierazi beharko zaio kurtsoaren lehen hiru asteak bukatu baino lehen. Kasu honetan, ikasleak prozedura honen bidez ebaluatuko dira: azterketa idatzia (%60) eta bigarren azterketa praktiko bat ordenagailu gelan (%40). Bigarren azterketa honetako ariketak gelan egindako praktikekin lotuta egongo dira



Ikasgaia gainditzeko, beraz, azterketa idatzia gainditu behar da eta baita arlo praktikoa ere. Horretarako, ikasleak gutxienez 3 puntu lortu behar ditu azterketa idatzian eta 2 puntu praktiketan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Kurtso hasieran irakasleak emango dituenak kurtso hasieran.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ÁLVAREZ SAINZ, María (1998): Introducción a la práctica de la Estadística. Problemas reales resueltos con SPSS, Bilbao, Universidad de Deusto.

DÍAZ DE RADA, Vidal (1999): Técnicas de análisis de datos para investigadores sociales. Aplicaciones con SPSS para Windows, Madrid, RA-MA.

FERRAN ARANAZ, Magdalena (1996), SPSS para Windows. Programación y Análisis Estadístico, Madrid, McGraw-Hill.

FILGUEIRA LOPEZ, Esther (2001): Análisis de datos con SPSSWIN. Madrid, Alianza

JUARISTI, Patxi (2013): Aldabai Bakarreko Estatistika Deskribatzailea eta Inferentziala Gizarte Zientzietan: Teoria eta Adibideak. EHU-ko Ikasmaterialen Sare Argitalpena. http://testubiltegia.ehu.es/Datuen-kudeaketa

SANCHEZ CARRION, Juan Javier (1989): “Técnicas de análisis de datos nominales”, Revista Española de Investigaciones Sociológicas, vol. 45, pp. 133-155.

SANCHEZ CARRION, Juan Javier (1989): Análisis de tablas de contingencia. El uso de los porcentajes en ciencias sociales. Madrid, Centro de Investigaciones Sociológicas-Siglo XXI. Monografías, 105.

SANCHEZ CARRION, Juan Javier (1999): Manual de análisis estadístico de los datos. Madrid, Alianza.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALVAREZ CACERES, Rafael (1995): Estadística multivariante y no paramétrica con SPSS. Aplicación a las ciencias de la salud. Madrid: Ediciones Díaz Santos.
CEA D'ANCONA, M. Angeles (2002): Análisis multivariable: Teoría y práctica en la investigación social. Madrid, Síntesis.
PARDO, Antonio y RUIZ, Miguel Angel (2005): Análisis de Datos con SPSS 13 Base, Madrid, McGraw-Hill.

Aldizkariak

1. European Journal of Political Research
2. Inguruak. Revista Vasca de Sociología y Ciencia Política
3. International Political Science Review.
4. Revista de Estudios Políticos
5. Revista Española de Ciencia Política y de la Administración.
6. Revista Internacional de Sociología

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
  • ORMAZABAL GASTON, ANDERE
  • ZUBIAGA GARATE, MARIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

10:00-12:00

10:00-12:00

17-30

11:00-13:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:30-15:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:30-15:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

10:00-12:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-10:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:30-13:30

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:30-13:30

Irakasleak