XSLaren edukia

Gizarte Partaidetza eta Komunitate Garapena

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala33.850.5
Gelako p.11.217

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

M03CM01 Giza portaera azaltzen duten elementuak ulertu. (G001, G003)

M03CM02 Prozesu subjektiboen dimentsio sozialaz hausnartu. (G001)

M03CM04 Desoreka sozialak sortzen dituzten faktoreen detekzioa egin, bereziki parte hartze alorrean (G001, G003)

M03CM05 Parte hartze proiektuak gauzatzeko norbanakoek dituzten oztopoak identifikatu eta aurre egiteko estrategiak detektatu. (G001, G004)



HELBURUAK

(1) Egungo sistema politiko demokratikoaren osasuna aztertzea

(2) Demokrazia parte- hartzaileari buruzko eztabaida, teoria politiko eztabaida garaikidean kokatu

(3) Prozesu parte- hartzaileak martxan jartzeko erabiltzen diren tresna eta dispositiboak ezagutzea

(4) Arloko prozesu parte- hartzaileak ezagutu eta aztertzen jakitea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. BLOKEA. PARTE HARTZEA ETA GARAPEN KOMUNITARIOA. MARKO TEORIKOA

Hasierako diagnostikoa. Demokraziaren barne krisia edo demokrazia krisian?

Ni-tik Gu-ra. Partaidetza eta bizikidetza

Hiritar parte- hartzea, zeri buruz ari gara parte- hartzeaz aritzen garenean?

Garapen komunitarioa eta parte hartzea

2. BLOKEA. PARTE- HARTZE SOZIAL ETA KOMUNITARIORAKO METODOLOGIAK

Gogoeta epistemologikoa. Ikerketa Ekintza Parte-hartzailea (IEP)

Prozesu parte- hartzaile baten garapena

Diagnostiko eta planifikazio komunitariorako metodologiak

3. BLOKEA. ESPERIENTZIA PARTE HARTZAILEAK

Mekanismo eta eredu parte- hartzaile motak

Elkarteak oinarri dituen mekanismo eta eredu parte hartzaileak

Lurraldea oinarri duen parte- hartzea

Plan komunitarioak eta proiektu integralak

Aurrekontu parte- hartzaileak

Herri kontsultak

Ingurumen parte- hartzea

Emakumeak eta parte- hartzea

MetodologiaToggle Navigation

Hiru bide erabiliko dira irakasgai honen edukiak lantzeko:

a) Eskola magistralak: Irakasleak kontzeptu edo teoriei buruzko eskolak hornituko ditu.

b) Lan praktika kooperatiboak: taldeka, irakasgaiko eduki batzuk lantzeko teknika kooperatiboak erabiliko dira.

c) Lana gauzatzeko lan saio kolektiboak: Ikasleek irakasgaiaren bukaeran entregatu behar duten lanari lotutako saioak

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

KALIFIKAZIOKO TRESNAK ETA EHUNEKOAK

1. A EREDUA

- Lana 5/10

o Hirugarren blokeko edozein gaiari buruz

o 4 pertsonako taldeak

o Lanak lehenengo eta bigarren blokeetan landutako dimentsio teoriko eta metodologikoak izan behar ditu.

o Landu nahi den gaia problematizatu behar da. Hau da, ez da kasu azterketa hutsa izan behar (nahiz eta atal deskriptiboa egon behar den) baizik: aztertu zer dagoen gai horren atzean. Gaiaren dimentsio globala eta teorikoa azaldu behar da lanean. Link honetan aurkituko duzue problematique edo problematizazio horren nondik norakoa

(fr): http://www.etudes-litteraires.com/problematique.php

o Aukeratutako lanaren gaia justifikatu

o Kasu azterketa modu deskriptiboan azaldu

o Lana entregatzeko azken eguna: azterketa eguna

o Azkeneko bi saioak lanen aurkezpenak egiteko izango dira. Talde bakoitzak 15-20 minututan aurkeztu behar du bere

lana (bost puntu horietatik bat)

- Galdera bat abiapuntu izanik, banaka egiteko bi gogoeta (1 eta 2. Blokeari dagozkion galderak): 1/10 gogoeta lan bakoitza (2/10 guztira)

o Galderak egelan eskegiko dira. Behin galdera eskegita astebete (7 egun) izanen duzue galdera erantzuteko.

o Galdera gehienez 5000 karakteretan (tarterik gabe) erantzun behar duzue. Times New Roman edo Arial 11.

- Azterketa idatzia: 3/10

2. B EREDUA

- Azterketa idatzia: 8/10

- Galdera bat abiapuntu izanik, banaka egiteko bi gogoeta (1 eta 2. Blokeari dagozkion galderak): 1/10 gogoeta lan bakoitza (2/10 guztira)

o Galderak egelan eskegiko dira. Behin galdera eskegita astebete (7 egun) izanen duzue galdera erantzuteko.

o Galdera gehienez 5000 karakteretan (tarterik gabe) erantzun behar duzue. Times New Roman edo Arial 11.









AZKEN EBALUAZIOA

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko eba¬luazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikastur¬tea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da (8.3. art.).





DEIALDIARI UKO EGITEA:

Etengabeko ebaluazioaren kasuan: “deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari” (12.2 art).

Azken ebaluazioaren kasuan: “azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea” (12.3 art).

Azterketan zehar kopia egingo balitz:

Ebaluazio proba batean kopiatu egin dela egiaztatuz gero, tartean sartuta dauden ikasle guztiei «suspentso» kalifikazioa jarriko zaie, bakoitzaren erantzukizuna gorabehera. Pertsona bat kopiatzen ari dela proban bertan egiaztatuz gero, momentuan bertan proba egiteari uzteko agindu ahal izango zaio (11.3. art.).



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

FONT, J. (coord.) (2001) Ciudades y decisiones públicas. Barcelona: Ariel.
GRAMBERGER, M. (2006) Participación ciudadana. Manual de la OCDE. Paris: OCDE.
PHILLIPS, Anne (1996). ¿Deben las feministas abandonar la democracia liberal?”, In CASTELLS, Carme. Perspectivas feministas en teoría política. Barcelona: Paidós; 79- 97
ESPIAU, Mireia; SAILLARD, Dominique; AJANGIZ, Rafael (2005) “Género en la participación, un camino por recorrer”. Cuadernos Bakeaz nº 67.
VILLASANTE, T.R. (coord) (2000) Prácticas sociales de creatividad social. Madrid: El Viejo Topo.
YOUNG, Iris Marion (2000). La justicia y la política de la diferencia. Madrid: Feminismos. Ediciones Cátedra.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ajangiz, R. y Blas, A. (2008) Mapa de experiencias participativas en los municipios de la CAPV. Vitoria : Gobierno Vasco.

Blas, A. ; Ibarra, P. y Ascunze, C. (2006) La participación, estado de la cuestión. Bilbao : Instituto Hegoa.

Borja, J. y Castells, M. (1997) Local y global. La gestión de las ciudades en la era de la información. Madrid : Taurus.

Espiau, M. ; Saillard, D. y Ajangiz, R. (2005) El género en la participación. Bilbao : Cuadernos Hegoa.

Font, J. (coord.) (2001) Ciudades y decisiones públicas. Barcelona : Ariel.

Gramberger, M. (2006) Participación ciudadana. Manual de la OCDE. Paris : OCDE.

Marchioni, M. (coord) (2001) Comunidad y cambio social. Teoría y praxis de la acción comunitaria. Madrid : Ed. Popular.

Martinez, Z. y Blas, A. (coord) (2008) Poder político y participación. Vitoria : Gobierno Vasco.

Telleria, I. (2010) : ¿Komunitatea berreskuratu ikuspegi demokratikotik¿ en Jardute komunitarioa argituz eta saretuz- Redefiniendo el trabajo comunitario Coord. Eva Martinez y Lucia Peña, Vitoria-Gasteiz

Villasante, T.R. (coord) (2000) Prácticas sociales de creatividad social. Madrid : El Viejo Topo.

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:15

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:15-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA