XSLaren edukia

Politika Publikoen Analisia

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Politika Zientziako eta Kudeaketa Publikoko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

G1. Politika publikoen prozesua ezagutzea eta aztertzea, bere izaera zirkularra, irekia eta faktore askoren eragin menpekoa identifikatzearren.



G2. Politika publikoen alor eta domeinuen artean bereiztea.



G3. Inplikaturiko maila desberdinetako eragile desberdinak identifikatzea, baita politika publiko horretarako euren elkar harremanak ere.



G4. Politika publikoen prozesu osoa ezagutzea eta aztertzea: agenda eta arazoen definizioa, erabakiak hartzea eta indarrean jartzea, ebaluazioa eta kontuak ematea.



G5. Herritarrek eragina izateko aukerak eta erak aztertzea politika publikoen prozesuaren atal guztietan. G6. Politika publikoen efizientzia, eraginkortasuna eta azkeneko ondorioak aztertu eta hausnartu.

G7. Politika publikoak analizatzeko baliabide eta irizpideetaz baliatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAIAK



1. Politika publikoen analisirako ikuspuntuak eta metodologia



2. Politika publikoak: Definizioa, testuinguruak, osagaiak eta zikloa; Politika publikoen tipologiak



3. Arazoen definizioa politika publikoetarako abiapuntu gisa eta agenda politikoaren eraikuntza



4. Inplikaturiko aktore sareen identifikazioa; jarrera, estrategia eta baliabideak



5. Politika publikoen erabakiak hartze prozesuak eta baliabideen esleitzea



6. Politika publikoen inplementazioa eta kudeaketa



7. Politika publikoen ebaluazioa

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen metodologia bi moduz antolatzen da, batetik klase teorikoak eta bestetik, saio praktikoak.



Irakasgaian zehar klase teorikoetan azaltzen diren edukiak modu praktikoan landuko dira gelan ariketa ezberdinen bitartez.



Ebaluazio jarraia bideratzeko erabiltzen den baliabideak politika publiko zehatz baten analisia du helburutzat, honen bidez ikasleen informazioa bilatzeko gaitasuna landu nahi da, gai horri buruzko banakako analisi originala egitea eskatzen baita.



Lan hori irakasleari entregatu beharko zaio egelan finkatzen den epearen barruan. Lanak politika publikoa zehatz baten fase bat edo biren azterketa laburra jasoko du egelan finkatzen diren galderei erantzunez. Metodologia honen nondik norako guztiak egelan zehaztuko dira.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA



1.Irakasgai honen ebaluazio sistema jarraitua da. Honek esan nahi du formakuntza zati praktikoa duela (klasera etortzea partehartzea, gelako ariketak eta entregatu beharreko banakako lana). Ikasleari bere garapenari buruzko informazioa emango zaio, bakoitzak bete dituen helburuak eta beharrezkoak dituen hobekuntzak jakin dezan.

Bestetik, idatzizko froga edo azterketa izango da.

Alde praktikoak azken emaitzaren %40 bideratzen du eta azken froga idatziak %60. Bi atalak derrigorrezkoak dira.



2.Banakako lana egitea derrigorrezkoa da idatzizko azken froga egin ahal izateko. Gainera, lanak egelan finkatzen diren epeak eta baldintzak bete beharko ditu.



3.Irakasgaia gainditzeko ebaluazioaren bi atalak gainditu beharko dira: banakako lana eta idatzizko azken azterketa.



4.Hala ere, ikasleak azken ebaluazio sistema hautatzeko eskubidea izango du, ebaluazio jarraituan parte hartu badu edo ez badu ere. Horretarako, ikasleak irakasleari idatziz ebaluazio jarraituari uko egiteko eskaria aurkeztu beharko dio hilabetea hasi eta 9 asteko epearen barruan.



5.Araudiak jasotzen dituen salbuespenek (deialdia errepikatzen duen ikaslegoa barne) eta ebaluazio jarraituari uko egin diotenek, azken azterketa egin beharko dute eta bertan egin beharreko lanari buruzko galdera erantzun beharko dute.



Ebaluazio sistema larrialdi egoeran:

Larrialdi egoeran egonez gero (ad. pandemia egoeran) lan praktikoak eta idatzizko azken froga birtualki egin beharko dira. Kasu horretan argibideak garaiz emango zaizkie ikasleei idatzizko lana eta lan praktikoak birtualki egin ahal izateko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelan eskuragarri jarriko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Fontaine, G. (2015): El análisis de políticas públicas. Ed. Anthropos, Flacso. Barcelona

-Harguindeguy, J.B. (2015): Análisis de políticas públicas. Madrid, Tecnos 2ª edicción.

-Pastor Albadalejo, G. (2014): Teoría y práctica de las políticas públicas. Tirant Lo Blanch, Valencia

-Bardach, E. (2008): Los ocho pasos para el análisis de políticas públicas. Porrua, Mexico.

-Aguilar, l. (comp) (2000): El estudio de las políticas públicas. Antología de textos (4 volumenes). Porrua, Mexico.

-Olmeda, J.A. et al (2012): Las administraciones públicas en España. Ed. Tirant Lo Blanch, Valencia.

-Subirats, J. (1989): Análisis de políticas públicas y eficacia de la administración. INAP, Madrid.

(2008): Análisis y gestión de políticas públicas. Ariel Ciencia Política. Barcelona

-Meny, I. y J.C. Thoenig (1992): Las políticas públicas. Ariel, Ciencia Política. Barcelona.

-Pérez Sánchez, M. (2005): Análisis de Políticas Públicas. Universidad de Granada.

.-Lindblom, C.E (1991): El proceso de elaboración de políticas públicas. MAP, Madrid.

-Varios: "Políticas Públicas y Organización Administrativa." en Documentación Administrativa. 224-225, Octubre-Marzo, 1990-1991. INAP.

-Grau, M y A. Mateos (eds.) (2002): Análisis de políticas públicas en España: enfoques y casos. Tirant lo Blanch, Valencia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Ballart, X. (1992): ¿Cómo evaluar programas y servicios públicos? Aproximación sistemática y estudios de caso.MAP, Madrid,
-Monnier, E. (1995): Evaluación de la acción de los poderes públicos. Instituto de Estudios Fiscales. Madrid.
-Gomá, R. Y J. Subirats (1998): Políticas Públicas en España. Ariel, Ciencia Política, Barcelona.
-Tamayo, M.: “El análisis de las Políticas Públicas.” En Bañón y Carrillo: La nueva administración pública. Alianza, Universidad. Madrid. 1997. (pp. 281-312).
- Bañon, R. (Comp.): La evaluación de la acción y de las políticas públicas. Ed. Díaz de Santos, Madrid, 2002.
- Font, j. (coord.): Ciudadanos y decisiones públicas. Ariel Ciencia Política, Barcelona, 2001.

Aldizkariak

Gestión y Análisis de Políticas Públicas: //revistasonline.inap.es/
Revista Vasca de Administración Pública

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
  • GOIKOETXEA MENTXAKA, JULE
  • ZUBIAGA GARATE, MARIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

11:00-12:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

11:00-12:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00

Irakasleak