XSLaren edukia

Politika Konparatua

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Politika Zientziako eta Kudeaketa Publikoko Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

G1. Ezagutu metodo konparatua politika eta administrazio zientzietan.



G2. Sistema politikoen konparaketa politologikoaren teoria eta ikuskera metodologiko nagusiak ezagutu.



G3. Egungo sistema politikoak ezaugarritu eta sailkatzeko gaitasuna garatu, sistema bakoitzak duen antolaketa eta funtzionamenduaren arabera.



G4. Sistema politiko zehatz batzuen ezaugarri desberdinak bereiztu.



G5. Arrazonamendu kritikoa eta argudiatzeko gaitasunak garatu.



G6. Identifikatu konparaketarako tresna eta adierazle desberdinak.





ZEHARKAKO GAITASUNAK



G7. Ulertu ideologiek, interes taldeek eta mugimendu politiko-sozialek duten inpaktua prozesu politikoan eta estatu barneko eta nazioarteko gatazketan.



G8. Taldekako lana egiteko gaitasuna garatzea.



G.9. Politikari buruzko baliabide bibliografiko eta telematikoak ezagutzea eta bilatzeko eta erabiltzeko gaitasuna garatu.



G.10. Izaera akademikoa duten idatziak diseinatzeko eta burutzeko gaitasuna garatu.



G.11. Ahozko aurkezpenak diseinatzeko eta burutzeko gaitasuna garatu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I. Atala: Politika konparatua

1. gaia: Metodo konparatua

2. gaia: Sistema politikoen azterketa konparatuan funtsezkoak diren erakundeak eta kontzeptuak.



II. Atala: Kasu adierazgarriak perspektiba konparatuan.

3. gaia: Erresuma Batua

4. gaia: Frantzia

5. gaia: Estatu Batuak

6. gaia: Alemania

MetodologiaToggle Navigation

Eskola magistralak tartekatu dira klasean eta etxean egingo diren zenbait jarduerarekin (irakurgaiak, testu edo bideo iruzkinak, eztabaidak, aurkezpenak e.a.) praktikekin eta lan nagusiarekin. Ikasgaiaren izaera nagusia magistrala da: 5,3 kreditu eta 0,7 praktikoak".

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia izango da horrela nahi duten ikasleentzat, beti ere gutxienez eskolen %75era bertaratzen badira. Hona hemen ebaluaketa jarraiaren diseinua:



1. Egin beharreko idatzizko proba (% 50)

2. Ariketak (testa eta/edo praktikak) (%50)



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki kkasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



Ebaluaketa jarraia gabeko ebaluazioak honako probak jasoko ditu:

1. Garatu beharreko proba idatzia (%50)

2. Test motatako proba (%25)

3. Praktikak egitea: ariketak, kasuak (%25)



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12. puntuari jarraiki, deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



Ebaluazio jarraiari dagokionean, azken probara ez aurkeztearekin kalifikazioa "aurkezteke" izango da. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ALMOND, Gabriel y POWELL, Bingham. 2008. Comparative Politics Today. A World View. 9th Edition. New York, Longman.
LIJPAHRT, Arend. 2000. Modelos de Democracia. Barcelona: Ariel.
MARKS, Gary; HOOGHE, Liesbet y SCHAKEL, Arjan J. 2008. Measuring Regional Authority. Regional & Federal Studies, 18 (2): 111-121.
REQUEJO, F. (2008). “Democracias plurinacionales y modelos federales. El modelo de federalismo plurinacional”, en Letamendia, Ahedo y Zelaia, Democracia, ciudadanía y territorialidad, Bilbao: IVAP, pp. 13-38.
SARTORI, Giovanni. 2005. Partidos y sistemas de partidos: Marco para un análisis. Madrid, Alianza.
WATTS, Ronald L. 2006. Sistemas federales comparados. Madrid, Marcial P

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AGUILERA DE PRAT, Cesáreo R. y MARTÍNEZ, Rafael. 2000. Sistemas de Gobierno, partidos y territorio. Madrid, Tecnos.

ALCANTARA, Manuel. 1999. Sistemas Políticos de América Latina. Madrid, Tecnos.

COLOMER, Josep M. 1995. La Política Europa: Introducción a las instituciones de quince países. Barcelona: Ariel, Barcelona.

DROGUS, Carol Ann y ORVIS, Stephen. 2008. Introducing comparative politics. Concepts and cases in context. CQ Press.

GALLAGHER, Michael, LAVER, Michael y MAIR, Peter. 2006. Representative government in modern Europe. Institutions, parties and governments. Singapore: McGraw-Hill.

LANDMAN Todd. 2011. Política Comparada. Una introducción a su objeto y métodos de investigación. Madrid, Alianza.

LIJPHART, Arend (2008): Thinking About Democracy. Power sharing and majority rule in theory and practice. Nueva York: Routledge.

LIJPHART, A. (2012)Patterns of Democracy. Government Forms and Performance in Thirty-Six Countries. New Haven/London: Yale University Press.

SANCHEZ MEDERO, Gema y SANCHEZ MEDERO, Rubén. 2013. Sistemas políticos en Europa. Valencia, Tirant lo-Blanch.

SARTORI, Giovanni y MORLINO, Leonardo (eds.). 1994. La comparación en las ciencias sociales. Madrid, Alianza.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BLAS, A. 2015. “Sezesionismoa eta erabakitze eskubidearen prezioa: Desanexioaren paradigma merkatze saiakera gisa“, Revista internacional de estudios vascos. Cuad., 11: 256-283.
CAVERO, Iñigo y ZAMORA, Tomás. 1996. Los sistemas políticos. Madrid, Universitas.
GARCÍA COTARELO, R., ROMÁN MARUGÁN, P. and MALDONADO GAGO, J., 1993. Sistemas políticos de la Unión Europea: con inclusión de Estados Unidos y Japón. 1 edn. Madrid: Universitas, D.L. 1993.
KRIESI, Hanspeter et al. 2008. West european politics in the age of globalisation: six countries compared. Cambridge: Cambridge University Press.
McGARRY J. y O’LEARY, B. (2006a): “Consociational Theory, Northern Ireland’s Conflict, and its Agreement. Part 1: What Consociationalist Can Learn from Northern Ireland”, Government and Opposition, 41 (1): 43-63.
McGARRY J. y O’LEARY, B. (2006b): “Consociational Theory, Northern Ireland’s Conflict, and its Agreement 2. What Critics of Consociation Can Learn from Northern Ireland”, Government and Opposition, 41 (2): 249-277.

Aldizkariak

Comparative Political Studies
Ethnopolitics
European Journal of Political Research
Journal of Political Parties
Nationalities Papers
Party Politics
The Journal of Comparative Politics
Uztaro
West European Politics

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BARCENA HYNOJAL, IÑAKI BIZENTE
  • GOIKOETXEA MENTXAKA, JULE
  • ZUBIAGA GARATE, MARIO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

11:00-12:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

11:00-12:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:00

Irakasleak

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

13:00-15:00

2-15

13:00-15:00

13:00-14:30

Irakasleak

61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-15:00

Irakasleak