XSLaren edukia

Elektroteknia eta Propultsio Elektrikoa

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Nautika eta Itsas Garraioko Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Laborategiko p.3045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaia M02 TITULU MODULUA da: Itsasoko Itsas Prestakuntza. Modulu honen barruan, garatu beharreko moduluen gaitasunak hauek dira:



M02CM02: itsasontzietan eta itsas instalazioetan elektronika analogikoa, digitala eta potentzia elektronikoa erabiltzea eta aplikatzea.

M02CM08: Zirkuituen eta itsas makina elektrikoen teoriaren erabilera eta aplikazioa.

M02CM11: Propultsio elektrikoa erabiltzea eta aplikatzea itsasontzietan eta itsas instalazioetan





Titulazio Txostenean jasotako informazioaren arabera, irakasgaian garatu beharreko gaitasunak hauek dira:



G001 (T1) Oinarrizko eta teknologiako gaiak ezagutzea, metodo eta teoria berriak ikastea ahalbidetzen dutenak, baita egoera berrietara egokitzeko moldakortasun handia eskaintzen dietenak ere.

G004 Ikuskapenak, neurketak, ebaluazioak, ebaluazioak, ebaluazioak, azterketak, txostenak, lan planak eta ziurtagiriak egitea beren espezialitateko eremuko instalazioetan itsasoko eta lehorreko esparruan.

G005 (T4) Honekin arazoak konpontzea: ekimena, erabakiak hartzea, sormena, arrazoibide kritikoa, ezagutzak, gaitasunak eta trebetasunak komunikatzeaz eta transmititzeaz gain.

G006 Irtenbide teknikoen gizarte eta ingurumen inpaktua aztertzea eta ebaluatzea, baita itsasoko eta lehorreko lan arriskuen prebentzioa ere, ingurumenarekiko konpromisoa mantenduz.

G007 Itsasontziaren Energia eta Propultsio instalazioak behar bezala funtzionatzeko beharrezkoak diren jarduerak zuzendu, kudeatu eta antolatu, bai eta lurreko Industria Mantentzearekin lotutako alderdiak ere. Proiektuak formulatu eta kudeatzeko gaitasuna.

G009 Manipulatu derrigorrezko zehaztapenak, eskuliburuak, arauak eta arauak erraz.





Gaian lantzen diren MEC GAITASUNAK hauek dira:



MEC1 Ikasleek frogatu dutela ezagutza edukitzen eta ulertzen dutela bigarren hezkuntzako hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arloan, eta normalean, testu-liburu aurreratuek onartzen duten arren, ezagutza dakarten zenbait alderdi biltzen ditu. zure ikasketa eremuko abangoardiatik.



MEC2 Ikasleek jakitea beren lanari edo bokazioari modu profesionalean nola aplikatzen dioten eta beren ikasketa-eremuan argudioak garatu eta defendatzearen eta arazoen ebazpenaren bidez erakutsi ohi diren gaitasunak izan ditzatela.



MEC3 Ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna dutela (normalean beren ikasketa eremuan), izaera sozial, zientifiko edo etikoa duten gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten judizioak egiteko.



MEC4 Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu diezazkietela publiko espezializatu zein ez espezializatuei.



MEC5 Ikasleek autonomia handia duten ikasketak aurrera eramateko beharrezkoak diren ikasteko trebetasunak garatu dituztela.



MEC gaitasunen ehunekoak irakasgai honetan: MEC1 =% 4,8 MEC2 =% 3,4 MEC3 =% 2,6 MEC4 =% 2,3 MEC5 =% 3,4





Ikasketaren emaitzak honako hauetan oinarrituko dira:

• Itsasontzietako zirkuitu eta makina elektrikoetan gertatzen diren energia elektrikoak bihurtzeko prozesuak ezagutzea.

• Zirkuitu elektrikoak erregimen iraunkor eta iragankorrean aztertzea.

• Itsas makina elektrikoen funtzionamendu eta analisiaren printzipioak ulertzea

• Ontzian dauden ekipo elektrikoen mantentze-lanen eta konponketaren printzipioak ulertzea

• Itsas itsas eskema elektrikoak interpretatzea

• Itsas itsas propultsio elektrikoaren oinarriak ezagutzea.

• 1000 volt baino gehiagoko zentraletako funtzionamendua, mantentze-lana eta segurtasuna ulertzea.





STCW gaitasunak. AIII / 1 eta AIII / 2 taulak (2011ko edizioa)

Propultsio-motor nagusia 3.000 kW-eko potentzia berdina edo handiagoa duten itsasontzietako ingeniari nagusiei eta ingeniari nagusiei aplikatzeko gutxieneko gaitasun estandarrak zehaztea Funtzioa: Makineria

ra. Gaitasuna

Makineria nagusia eta laguntzailea eta hari lotutako kontrol-sistemak maneiatu



Ezagutza, ulermena eta gaitasuna

propultsio-makina osagarriak eta erlazionatutako sistemak



Gaitasunak erakusteko metodoak

Prestakuntza modalitate hauetako batean edo gehiagotan lortutako emaitzen azterketa eta ebaluazioa:

• Enpleguan onartutako esperientzia

• Onartutako prestakuntza-ontzien esperientzia

• Simuladoreak onartutako prestakuntza, hala badagokio

• Onartutako prestakuntza laborategiko tresneriarekin



Gaitasunak ebaluatzeko irizpideak

Operazioak eragiketa-eskuliburuekin eta ezarritako arau eta prozedurekin bat etorriz planifikatu eta egiten dira, segurtasuna lortzeko eta itsas inguruneko kutsadura ekiditeko moduan.

Arauarekiko edozein desbideratze berehala identifikatzen da

Instalazioen eta makina-sistemen errendimenduak une oro beharrei erantzuten die





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1 Elektrizitatea. Kontzeptu orokorrak

2 Erresistentzia elektrikoa

3 Potentzia eta energia elektrikoa

4 Elektrizitatearen efektu termikoa

5 Efektu termikoaren aplikazioak

6 serieak, zirkuitu paralelo eta mistoak

7 Hainbat sare dituzten zirkuituen bereizmena

8 Korrontearen efektu kimikoa. Pilak eta metagailuak

9 Kondentsadore

10 Magnetismoa eta elektromagnetismoa

11 Korronte elektrikoaren eta eremu magnetikoaren arteko elkarrekintza

12 Korronte alternoa

R-L-C serieko 13 zirkuitu C.A.

14 Zirkuitu paralelo eta mistoen ebazpena C.A.

15 Sistema trifasikoak

16 Neurketa elektrikoak

17 Lanpara elektrikoak

18 Transformadorea

19 DC makina

20 Korronte alternoko makinak

21 Funtzionamendua, mantentze-lana eta segurtasuna 1000 volt-etik gorako zentraletan

22 Untzi propultsio elektrikoa

MetodologiaToggle Navigation

Astero, 2 ordu klase teoriko eta 2 klase praktiko daude.

Teoria klaseetan izaera horretako kontzeptu guztiak eztabaidatuko dira, ariketak burutuko dira, etab. Gai bakoitzean EGELA plataformaren bidez zehaztuko den lana egin beharko da.



Klase praktikoetan, sarrera labur baten ondoren, multzo desberdinak, neurketa elektrikoak eta abar egingo dira.

Praktika bakoitzean EGELA plataformaren bidez zehazteko lana egin beharko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Aurreikusitako ebaluazio sistemak ebaluazio jarraituaren sistema eta azken ebaluazio sistema dira:



a) Etengabeko ebaluazio sistema da irakasgai honetan hobe erabili beharrekoa. Prestakuntza-aldian ikasle bakoitzaren aurrerapena ebaluatzeko aukera ematen duten proba eta ebaluazio-jarduera multzoa ezartzea dakar. Erabilitako sistemak eta tresnak gaitasun guztien garapena bermatzeko izango dira.



Probak prestakuntza-aldian bakarrik egingo dira eta dagokion azterketa-saiorako ezarritako data ofizialean egindako proba batekin osatuko dira.

Proba edo jarduera bakoitzaren irakasgaiaren kalifikazioaren ponderazioa hau izango da:



Praktiketara joatea derrigorrezkoa da (gutxienez% 80).



Praktikak eta teoria azterketa onartu ondoren, 10etik 5 puntu baino gehiago bi kasuetan, azken nota honela kalkulatuko da:



Asistentzia:% 10

Lanpostuak:% 20

Praktikak:% 30

Aukera anitzeko proba idatzia edo garatzeko:% 40



AZALPENAK:



Praktikak edo / eta teoria azterketa EZ badira gainditzen, huts egindako zatiaren nota GAUR-en agertuko da.

EPE praktiketako azken azterketa ikasleek laborategian zehaztuko dituzten egunetan egin ahal izango da

Praktiken nota% 20ko asistentziaren berdina da, gehi galdetegien% 30a gehi azterketa praktikoaren% 50a



b) Azken ebaluazio-sistemak ikaskuntzaren emaitzak azterketa baten edo gehiagoren eta aztergaiaren ebaluazio-jarduera orokorrez osatutako proba baten bidez ebaluatzeko aukera aurreikusten du, azterketa-aldi ofizialean egingo direnak.



Gaiaren kalifikazioaren azken proba bakoitzaren haztapena hau izango da:



Aukera anitzeko proba idatzia edo garatu beharrekoa:% 70

Garatzeko kasu praktikoa:% 30







Azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatua izateko eskubidea



Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe.

Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote gaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egitea, horretarako sei asteko epea izango dute seihileko irakasgaiek seihilekoaren edo ikastaroaren hasieratik hurrenez hurren, hurrenez hurren. zentroko egutegi akademikoa.





Deiari uko egitea.



Deialdiari uko egiteak aurkeztu gabeko edo aurkeztu gabeko titulazioa suposatuko du.

Etengabeko ebaluazioaren kasuan, ikasleek uko egin diezaiokete deiari, gutxienez, dagokion ikasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago arte. Uko egiteko hori idatziz aurkeztu beharko zaio gaiaren ardura duten irakasleei.

Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean ezarritako probara aurkezten ez bada, dagokion deialdiari automatikoki uko egingo zaio.







Aparteko gainbegiratze edo pandemia egoerak





Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikastaroaren jarraipena egiteko "eGela" plataforma erabiliko da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

• ALCALDE, P., “Electrotecnia”, Paraninfo, 2011.

• Joseph A. Edminister, “Circuitos eléctricos”, Mc Graw-Hill, 1997.

• Roberto Faure Benito, “Máquinas y accionamientos eléctricos”, F.E.I.N, 2000.

Gehiago sakontzeko bibliografia

• BIRD, John O., “Electrical and electronic principles and technology”, Newnes, 2003.
• HAYT, WILLIAM H., "Análisis de circuitos en ingeniería", Mc Graw-Hill, 1997.
• DAVID IRWIN, J., "Análisis básico de circuitos en ingeniería", Prentice Hall, 1997.
• MARUKUTLA S. SARMA, "Electric Machines", PWS Publishing Company, 1996.
• GARCÍA TRASANCOS, J., "Electrotecnia", Paraninfo, 2003.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CLEMENTE DE MIGUEL, MANUEL
  • GOMEZ SOLAECHE, MIGUEL ANGEL
  • LARRABE BARRENA, JUAN LUIS

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-31

18:00-20:00

33-35

18:00-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3P 2A - NAUTIKA ETA ITSASONTZI MAKINERIA G.E.T.
  • P3P 2A - NAUTIKA ETA ITSASONTZI MAKINERIA G.E.T.

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-31

16:00-18:00

33-35

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2P 43L - NAUTIKA ETA ITSASONTZI MAKINERIA G.E.T.
  • P2P 43L - NAUTIKA ETA ITSASONTZI MAKINERIA G.E.T.

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-31

18:00-20:00

33-35

18:00-20:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2P 43L - NAUTIKA ETA ITSASONTZI MAKINERIA G.E.T.
  • P2P 43L - NAUTIKA ETA ITSASONTZI MAKINERIA G.E.T.