XSLaren edukia

Ikusizko Formen Analisia

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaiaren gaitasunak:



1) Diskurtso-analisia kontzeptualki finkatu irudien azterketak dituen berezitazunei erreparatuz.



2) Ikusizko formen analisia burutzeko eredu ezberdinak identifikatu heuren arteko ezberdintasun kontzeptualak azpimarratuz.



3) Analisi testualaren oinarri metodologikoak zein praxia menderatu.



4) Ikusizko testuak doitasun metodologikoaz aztertu.



Titulazioko gaitasunak:



1) Modu kritikoan gertaerak, prozesu sozialak, testuak eta proiektu komunikatiboak aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta balioestea.



2)Ikus-entzunezko komunikazioko alor (inter)diziplinarreko testuinguruan teoria, kontzeptu eta metodologien ezaguera lortzea eta ulertzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAITEGI TEORIKOA:



I. GAIA. Analisiaren oinarriak.

II. GAIA. Ikusizko testualizazioaren berezitasuna.

III. GAIA. Irudiaren analisia burutzeko metodologia ezberdinak.

IV. GAIA. Maila plastikoa.

V. GAIA. Maila figuratiboa.



GAITEGI PRAKTIKOA:



Talde lana irakaslearen gidaritzapean espreski antolaturiko sesio berezi batzuetan 2-3 ikaslek osatutako taldeak burutuko du. Labur esanda, lanaren xedea ikusizko testu bat (argazkia, koadroa, iragarkia, anagrama, komikia, spota edo dena delakoa) hautatu eta irakasleak sesio teorikoetan azalduko duen tresneria metodologikoarekin aztertzea da. Talde bakoitzak lanaren emaitzak gela aurrean aurkeztu baharko ditu.

MetodologiaToggle Navigation

Egitarau teorikoko gai-zerrendaren edukiak hiru ardatzen arabera garatuko dira: eskola magistralak, imajina batzuen ikusketa eta analisia, eta aldi berean lauhilekoan zehar ikasleak taldeko lan bat burutu behar du (Ikus Ohiko Deialdiaren argibideak).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa:



1) Etengabeko ebaluazioa:



- Garatu beharreko azterketa idatzia (%70)

- Taldeko lana (%30)



* Azterketa Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da. Ikasleak gehienez 7 puntu lortu ahal izango ditu irakasgaiaren gai-zerrendaren edukiei buruzko galdera batzuei erantzunez. Proba idatzian ez da langungarria izan daitekeen materialik onartuko.



* Talde lanari dagokionez, 2-3 ikaslek osatutako taldeak izango dira eta irakaslearen gidaritzapean espreski antolatutako sesio berezi batzuetan garatuko da. Lan hori, labur esanda, ikusizko testu bat (argazkia, koadroa, iragarkia, anagrama, komikia, spota edo dena delakoa) hautatu eta irakasleak sesio teorikoetan azalduko duen tresneria metodologikoarekin aztertzean datza. Talde bakoitzak lanaren emaitzak gela aurrean aurkeztu beharko ditu.



Irakasgaia menderatzeko derrigorrekoa da azterketa teorikoa zein lan praktikoa burutu eta gainditzea.



2) Bukaerako probari dagokionez:



* Indarreko arautegiaren arabera eskatu beharko da.

* Dekanotzak finkatutako egun eta orduan izango da.

* Irakasgaiaren programan finkatutako edukien inguruko azterketa idatzia izango da.

* Ez da langungarria izan daitekeen materialik onartuko.

* Azken notaren %100a balioko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakaskuntzari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako materialak (eGela)

Proba idatzian ez da langungarria izan daitekeen materialik onartuko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BRYSON, Norman: Visión y pintura. La lógica de la mirada, Madrid, Alianza, 1991.

CALABRESE, Omar: El lenguaje del arte, Barcelona, Paidós, 1987.

- Cómo se lee una obra de arte, Madrid, Cátedra, 1994.

POLIDORO, Piero: ¿Qué es la semiótica visual?, Bilbao, Servicio Editorial de la UPV/EHU, 2016.

Gehiago sakontzeko bibliografia

FOSTER, H., KRAUSS, R., BOIS, Y-A. eta BUCHLOCH, B.: Arte desde 1900. Modernidad, antimodernidad, posmodernidad, Madrid, Akal, 2006.
STOICHITA, Victor I.: Cómo saborear un cuadro, Madrid, Cátedra, 2009.
WOLLHEIM, Richard: La pintura como arte, Visor Libros, 1997.
ZUMALDE, Imanol: La materialidad de la forma fílmica. Crítica de la (sin)razón posestructuralista, Bilbao, Servicio Editorial de la UPV/EHU, 2006.
ZUNZUNEGUI, Santos: Paisajes de la forma, Madrid, Cátedra, 1995.
- La mirada cercana. Microanálisis fílmico, Madrid, Paidós, 1996.

Aldizkariak

- Descubrir el ARTE(www.descubrirelarte.es/)
- Arte y Parte. Revista de arte (www.arteyparte.com/)
- Lápiz (www.revistalapiz.com)
- Dardo (www.dardonews.com)
- Exit (www.exitmedia.net)
- El Cultural (suplemento cultural de El Mundo) (www.elcultural.es)
- Suplemento cultural de ABC (www.abc.es)
- Babelia (suplemento cultural de El País)

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

11:30-13:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-13:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

09:00-11:00

09:00-10:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:30-11:00

Irakasleak