XSLaren edukia
Zuzendaritza Artistikoa
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 39 | 58.5 |
Laborategiko p. | 21 | 31.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Titulazioko gaitasunak:
1- Ikus-entzunezko komunikazioaren inguru eta ohitura profesionalen alorrean ezaguera eta esperientzia lortzea.
2- Ikus-entzunezko komunikazio eta informazioaren eduki eta prozesuen garapenean trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.
3- Modu kritikoan gertaerak, prozesu sozialak, testuak eta proiektu komunikatiboak aztertzea, interpretatzea, azaltzea eta balioestea.
Irakasgaiaren gaitasunak:
1-Zinema bere dimentsio plastikoan aztertu.
2-Film-espazioaren konfigurazioa aztertu eta arkitektura eszenografikoak zinemaren historian zehar izandako garapena berrikusi.
3-Zuzendaritza artistikoak zinema adierazpenaren trataera plastikoan duen erantzunkizuna eta betekizuna estimatu.
4-Zuzendaritza artistikoa eta Produkzioaren diseinuaren ekarpena eta garapena ulertu zinemaren historian zehar.
5-Arte departamentuaren organigrama ezagutu eta Zuzendaritza artistiko zinematografikoari dagozkion eginkizun ezberdinak ulertu.
6-Zuzendaritza artistikoko proiektu baten garapenerako oinarrizko betekizun kontzeptual eta kreatiboak bereganatu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
ATAL TEORIKOA:
1ºGaia. Zuzendaritza artistiko zinematografikoaren betekizun eta helburu nagusiak
1.1 Produkzioaren diseinua eta Zuzendaritza artistikoa: Zereginak eta aginpideak
1.2 Arte Sailaren Organigrama
2ºGaia. Zuzendaritza artistikoko proiektuaren egitura eta garapena
2.1 Proiektuaren urratsak
2.2 Dekoratuak eta iruzurrak
3ºGaia. Eszenografiaren dimentsio sinbolikoa: Hitchcock ikasketa kasu gisa
3.1 "Igo eta gorakada egiten duen amildegia"
3.2 Espazioaren antropomorfismoak
4ºGaia. Zinema espazioaren antolaketa
4.1 Espazio piktorikoa
4.2 Espazio arkitektonikoa
4.3 Espazio filmikoa
5ºGaia. Zinemaren arkitektura eszenografikoa I
5.1 Zinema primitiboaren antzerki eszenografia
5.2 Espazioaren antolaketa zinema klasikoan
6ºGaia. Zinemaren arkitektura eszenografikoa II
6.1 Izularriaren espazioak, espazioaren plastika espresionismo alemaniarrean
6.2 Abangoardiaren beste espazio batzuk
7ºGaia. Zinemaren arkitektura eszenografikoa III: Espazioaren antolaketa zinema modernoan
7.1 Zuzendaritza artistikoaren zero gradua
7.2 Desenkoadreak eta eremuz kanpoko espazioak
8ºGaia. Hiri-arkitektura zineman: Hiru ikasketa kasu
8.1 Metrópolis
8.2 Blade Runner
8.3 The World
ATAL PRAKTIKOA:
Praktika 1. Laburmetrai proiektu baterako zuzendaritza artistikoko arlo ezberdinak lantzeko ariketa eskoletan azaldutako irizpideei jarraituz:
1.1 Dokumentazioa eta Moodboard-a
1.2 Set-en diseinua & Lokalizazioak
1.3 Jantzien diseinua eta paleta kromatikoak
1.4 Proiektuaren aurkezpena
Praktika 2. Zinema arte zuzendaritza proiektu baten garapena filmearen gidoitik abiatuz:
2.1 Gidoiaren azterketa plastikoa eta banakapena: Dokumentazioa, lehen zirriborroak Moodboard-a eta Concept-aren ikerketa
2.2 Set-ak & lokalizazioak: Concept-aren diseinua, Ilustrazioa
2.3 Atrezzo zerrenda eta paleta kromatikoak
2.4 Jantzien diseinua
2.5 Proiektuaren aurkezpena
Praktika 3. Laburmetrai propio baten sorkuntza arte zuzendaria bezala.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasturtean zehar zuzendaritza artistikoa eta zinema eszenaratze prozesuen oinarrizko esparruetan murgilduko gara eskola magistralak eta ikasgelan egindako praktiken bitartez. Azken hauek, dokumentazio, ikerkuntza eta dokumentu filmiko ezberdinei buruzko azterketa, hausnarketa eta ariketa espezifikoetan oinarrituko dira. Horretaz gain zuzendaritza artistikoari dagozkion atal ezberdinak lantzeko sortze-jarduera diferenteak ere landuko ditugu
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Azken nota ikasturtean zehar landutako praktika ezberdinen ebaluazio jarraituaren emaitza izango da irizpide hauei jarraituz: Eskoletan zehar azaldutako partaidetza, ikasturtean zehar landutako jarduera, ariketa eta eduki ezberdinen jarraipena eta burututako praktika guztien garapena eta ahozko aurkezpenak.
Ikasleak ezin badu etengabeko ebaluazioa jarraitu, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren %100 balioko du. Proba horrek egitarau teorikoan agertzen diren kontzeptu teorikoak eta eskoletan burututako praktikak ebaluatuko ditu.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Murcia, Félix. La escenografía en el cine (El arte de la apariencia), Fundación autor, Madrid, 2002.
Rizzo, Michael. Manual de Dirección artística cinematográfica, Ediciones Omega, Barcelona, 2007.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Aumont, Jacques. La imagen, Paidós, Barcelona, 1992.
Bonitzer, Pascal. Desencuadres. Cine y pintura, Santiago Arcos Editor, Buenos Aires, 2007.
Burch,Noël. Praxis del Cine, Editorial Fundamentos, Madrid, 2004.
Eisner, Lotte. La pantalla demoníaca, Cátedra, Madrid, 1988.
Ramírez, Juan Antonio. La arquitectura en el cine, Hollywood, la edad de oro, Alianza, Madrid, 2003.
Sánchez-Biosca, Vicente. Cine y vanguardias artísticas (conflictos, encuentros, fronteras), Paidós,
Barcelona, 2004.
Vila, Santiago. La escenografía (Cine y arquitecura), Cátedra, Madrid, 1997.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
- FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
- ITURBE TOLOSA, ANDONI
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:00-19:00 | ||||
2-15 | 15:30-18:00 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:00-15:30 |
Irakasleak
01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 18:00-19:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-15 | 11:00-11:30 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 11:30-13:00 |
Irakasleak
66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:00-16:00 | 13:00-16:00 | |||
2-15 | 15:00-16:00 | 13:00-14:30 |
Irakasleak
66 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 14:30-16:00 |