XSLaren edukia

Diskurtso Dokumentalaren Formak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Adierazpen-baliabide ezberdinetako jardute dokumentalak (besteak beste, literatura, argazkigintza, zinea, irratia, telebista eta komikiaren esparruan gauzatzen direnak) identifikatzeko tresna kontzeptualak ezagutu, azaldu eta aplikatu.



2. Gainontzeko praktika artistikoekin izandako harremanei erreparatuz (argazkigintza eta zinemagintzarekin bereziki), diskurtso "dokumentalak" historian zehar hartu dituen forma anitzak ezagutu.



3. Dokumentalak aztertzea.



4. Proiektu dokumentala garatzea, teknika desberdinei erreparatuz eta plataforma eta euskarri multimedia anitzetara egokituz.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAI-ZERRENDA TEORIKOA

1. Dokumentalaren oinarri kontzeptualak

2. Sinetsi-Egitearen Formak. Dokumentutik dokumentalera

3. Dokumentalaren klasikoak

4. Dokumentala eta abangoardiak

5. Postmodernitatea, dokumentalismoaren krisia eta Dokumental-praktika garaikideak

6. Dokumental-praktikaren dimentsio artistikoa



GAI-ZERRENDA PRAKTIKOA

1. Eredu dokumentalen azterketa baliabide kontzeptualak aplikatuz

2. Estrategia narratiboak eta diskurtso dokumentalaren analisia

3. Dokumental klasiko eta abangoardia-dokumentalen kritika eta analisia

4. Dokumental-modu hibridoak eta intertestualitatearen anailisia dokumental postmodernoa eta garaikidean

5. Propiektu dokumentalen garapena euskarri eta plataforma multimedia anitzei egokituta.



MetodologiaToggle Navigation

Egitarau teorikoaren edukiak eskola magistralen bidez garatuko dira, dagozkien ereduzko dokumentalak ikusketa eta azterketarekin batera.

Aldi berean eta sesio praktikoetan, ikasleek burutuko duten lan praktikoa irakasleak gainbegiratuko du eta dagozkion orientazioak emango ditu.

Ariketa teorikoak eta praktikoak taldean burutuko dira, proiektuen bidezko metodologiaren bitartez.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgairen notak, amaierako azterketaren emaitzaz gain (%50), lauhilabetean zehar burututako lan praktikoaren emaitzak ere hartuko ditu kontutan (%50). Ikasgelan garatutako ariketak eta proiektuaren garapena hartuko dira kontuan nota praktikoa osatzeko.



Ezinbestekoa da azterketa eta proiektua garatzea ebaluatuta izateko etengabeko ebaluazio moduan.



ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGIN:



Ikasleak ezin badu etengabeko ebaluazioa jarraitu, bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko ezagutzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, irakasgaiko notaren %100 balio beharko du. Proba horretan egitarau teorikoan agertzen diren kontzeptu teorikoei buruzkoa izango da eta arlo praktikoa ere izango du, non eskoletan egindako praktika bat egin beharko da.



Azken proba hau egin nahi duten ikasleek horrela adierazi behar dute iraskaslearekin kontaktuan jartzen eta bere tutoretzeetara joaten. Epea eta prozedura: Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



Deialdiari uko egiteko:

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Dozentziari laguntzeko plataforma informatikoan argitaratutako apunteak eta gainerako materialak (Egela)
- NICHOLS, Bill, La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental, Barcelona, Paidos, 1997.
- BARNOUW, Eric, El documental. Historia y estilo, Gedisa, Barcelona, 2002.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- TORREIRO, Casimiro & CERDÁN, Josetxo, Documental y vanguardia, Madrid, Cátedra, 2005.

- WEINRICHTER, Antonio, El cine de No ficción. Desvíos de lo real, Madrid, T&B Editores, 2004.

- WEINRICHTER, Antonio, La forma que piensa. Tentativas en torno al cine ensayo, Pamplona, Gobierno de Navarra, 2007

BRESCHAD, J. 2004. El documental. La otra cara del cine. Ed. Paidós Ibérica. Barcelona

Gehiago sakontzeko bibliografia

- CERDÁN, Josetxo & TORREIRO, Casimiro, Al otro lado de la ficción. Trece documentales españoles contemporáneos
contemporáneos, Madrid, Cátedra, 2007.
- CATALÁ, J. M., CERDÁN, J. & TORREIRO, C. (coords.), Imagen, memoria y fascinación. Notas sobre el documental en España, Madrid/Málaga, Ocho y Medio/Festival Cine Español, 2001.
- LEÓN, B. 1999. El documental de divulgación científica. Ed. Paidós Ibérica. Barcelona.
- BAZIN, André, ¿Qué es el cine?, Madrid, Rialp, 1999. (En la biblioteca de coordinación)
- BRUZZI, Stella, New Documentary: a critical introduction, Londres, Routledge, 2000.
- FERRO, Marc, Historia contemporánea y cine, Barcelona, Ariel, 1995.
- GODMILOW, Jill and Shapiro, Ann-Louise "How Real is the Reality in Documentary
Film?, en, History and Theory v36, n4 (Dec, 1997) (Trad. M. Amieva)
- GRIERSON, John, Postulados Del Documental, (selección de texto realizada por el Taller de Expresión 2, de la Facultad de Ciencias Sociales, UBA)
- GUZMÄN, Patricio, El guión en el cine documental,
- FAROCKI, Harun, Crítica de la Mirada, Buenos Aires, Altamira, 2003.
- KAES, Antón, From Hitler to Heimat. The return of History as Film, Harvard University Press, 1992. (Epílogo, trad. de M. Amieva)
- LA FERLA, Jorge, (comp.) De la Pantalla al Arte Transgénico, Buenos Aires, Libros de Rojas, 2000.
- RENOV, Michael. (Ed), Theorizing Documentary. New York, Routledge, 1993.
- SÁNCHEZ BIOSCA, Vicente, “Imágenes marcadas a fuego. Representación y memoria de la Shoah”, en Revista Brasileira de Historia, Sao Paulo, v. 21 n° 42, 2001.

Aldizkariak

- Archivos de la Filmoteca, 57-58 zemb. (Después de lo real, I eta II aleak), 2007ko Urria - 2008ko otsaila.
- DOX – European Documentary Magazine.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

13:00-15:00

2-15

11:00-13:00

13:00-14:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-15:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

09:00-11:00

09:00-10:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00

Irakasleak

66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-20:00

2-15

16:00-19:00

Irakasleak

66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

19:00-20:00

Irakasleak