XSLaren edukia
Komunikazioaren Egungo Joerak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2019/20
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 46 | 69 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
HELBURUAK
Azken urteotan komunikazioaren sormen, hedapen eta erabileratan gertatzen ari diren aldaketak eta joerak aztertzea da ikasgaiaren helburua, betiere dimentsio sozialak, politikoak ekonomikoak eta teknologikoak aintzat hartuz.
GAITASUNAK
Ikasgaian zehar laduko diren gaitasunak dira:
1) ebaluatu informazio-gizartean sortutako komunikazio moduen inplikazio sozialak, kulturalak eta politikoak (mailako 4. eta 5. gaitasunak)
2) atzeman komunikazioaren testuinguru berriak ikuspuntu profesionaletik
(mailako 6. gaitasuna)
3) aztertu modu kritikoan egungo komunikazioaren joera eta forma berriak (mailako 4. gaitasuna)
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
GAIAK
:
1) Komunikazio sareak: sare gizartea? Sare sozialak eta komunikazioa: autokomunikazioa? Kasuen azterketak: mobilizazio sozialak, prozesuak eta produktuak. Politika, komunikazioa eta parte hartzea
2) Egiletza eta jabetza mota berriak (lankidetza, irekia); produzitzeko modu berriak.
Egilearen prekarizazioa
3) Kultura eta komunikazioa merkaturatzeko eta finantzatzeko modu berriak (crowdfunding, long-tail, ...). Negozio eredu berriak
4) Kontsumo modu berriak: second screen, sare sozialak, telebista soziala,...
5) Ikus-entzunezko produkzioa eta teknologia: konbergentzia. Kultur produktuen/proiektuen arteko uztarketa berriak; hartzaileekiko interaktibitatea; hedabideetatik harago: arte eta teknologiaren arteko uztarketa berriak
6) Kultura eta komunikazio politika berriak: hiri sortzaileak eta adimentsuak; hirien zaharberritzea eta kultura eta komunikazioa; kultura eredu parte-hartzaileak; hiria eta industria sortzaileak: ikuskizuna eta garapen ekonomikoaren artean
7) Identitateak gaur egun: sare sozialak eta identitateak.
MetodologiaToggle Navigation
Alde batetik teoriazko eskola presentzialak izango dira -gutxi gorabehera astebete gai bakoitzeko-.
Bestetik, ikasleek prestatutako eskola praktikoak egongo dira. Landu beharreko gaiak gaitegiari lotuak eta hitzartuak izango dira. Irakasleak gidatuak eta gelan azalduak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Etengabeko Ebaluazioa edo Ebaluazio Jarraia
Irakasgaiaren hobetsitako ebaluazioa etengabekoa edo ebaluazio jarraia izango da. Honela:
%50 Norbanako Lana
%50 Taldeko Lanak
Ebaluazio jarraia egin ahal izateko gutxienez klaseen %75eko etorrera ziurtatu beharko da.
Azken Proba Bidezko ebaluazioa
Ikasleak ezin badu ebaluazio jarraiturik egin, azken proba edo ebaluazio bidez ebaluatu ahal izango du. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzia aurkeztu beharko dio irakasleari, gehienez bederatzi asteko epean. Azken proba horrek irakasgaiko notaren %100 balioko du, eta ikasgaiaren eduki teoriko zein praktikoak hartuko ditu kontuan, honela:
Lehen zatia garatu beharreko galderez osatuta egongo da, eta azken kalifikazioaren %50 balioko du. Bigarren zatia, beste %50a, lan praktikoek osatuko dute. Lanok azken probaren unean aurkeztu beharko dira.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
E. Bustamante(ed.), Industrias creativas, Bartzelona, Ariel, 2011
Castells, M., Comunicación y poder, Madril, Alianza Ed. 2009
M. Castells, Redes de indignación y esperanza, Alianza Ed., 2012
Hainbat Egile, El poder de las redes sociales, Dossier La Vanguardia, Bartzelona 2013
Jenkins, H., Convergence Culture: la cultura de la convergencia en los medios de comunicación, Paidós, Bartzelona, 2008
Hainbat Egile, Música para camaleones, Transtit Projectes, Bartzelona 2012
Rubio, J.A., Rius, J. eta Martínez, S., El modelo español de financiación de las artes y la cultura en el contexto europeo, Fundación Alterbnativas, Madril, 2014
Roig, A., Cine en conexión, Bartzelona, UOC, 2012
García Canclini, N., Cruces , F. eta Urteaga, M., Jóvenes, culturas urbanas y redes digitales. Prácticas emergentes en las artes, el campo editorial y la música. Mexiko,Fundación Telefónica / Editorial Ariel, 2012.
Rowan, J., Emprendizajes en cultura. Discursos, instituciones y contradicciones de la empresarialidad cultural, Madril, Traficantes de Sueños, 2010.
Scolari, A., Narrativas transmedia, Deusto, 2013
X.net, Experiencias de crowdfunding en el Estado español y Cataluña
Hainbat Egile, Anuario AC/E de cultura digital, Madril, 2014
Amezaga, J., Satelite bidezko nortasunak. Latinoamerikan Canal Vasco ikusten, Utriusque Vasconiae, Donostia,2004.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Lauhileko hasieran iragarriko da.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
- FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
- ITURBE TOLOSA, ANDONI
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 11:00-13:00 | 09:00-11:00 | |||
17-30 | 11:00-13:00 | 10:00-11:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 09:00-11:00 | 09:00-11:00 | |||
17-30 | 09:00-11:00 | 09:00-10:00 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 10:00-11:00 |