XSLaren edukia

Publizitatearen Etika

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Komunikazioaren industriaren gaineko pentsamendu kritiko eta etiko bat garatzea.

2. Edozein erakunde baten komunikazio jarduera eta estrategia aztertzeko gai izatea ikuspegi etiko batetik.

3. Edozien estrategia komunikatiboan, planteamentu etiko batetik erabakiak hartzeko gaitasuna.

4. Publizitate eta Harreman publikoetan erabiltzen diren arrazonamendu etiko eredu desberdinak ezagutu, baloratu eta erabiltzeko gai izatea

5. Gaurko gizartean erakunde publiko, pribatu eta sozialek Publizitate eta Harreman Publikoen erabilera ezagutu eta baloratu

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Oinarrizko Kontzeptuak

1.1. Etika

1.2. Morala

1.3. Deontologia

1.4. Ikuspuntu etikoak: teleologikoa eta deontologikoak

1.5. Arrazoi etikoaren ereduak



2. HHPP eta Publizitatearen paper soziala

2.1. Kapitalismoa eta Publizitatea

2.2. Publizitatearen aldeko eta kontrako korrente ideologikoak

2.3. Kapitalismo eta HHPP

3. Deontologia kodeak

3.1. Kontrato morala

3.2. Autorregulazioa

3.3. Kode deontologikoen izaera

3.4. Autokontrol

3.5. Jokaera publizitarioaren kodea (2011)

3.6. Sektoretako kodeak

4. Hiritarren parte-hartzea eta publizitatearen kontrola

4.1. Publizitatearen monitorizazioa

4.2. Kontra-publizitatea. Subvertising

4.3. Hiritarren aktibismoa komunikazioan

5. Publizitatea eta Generoa

5.1. Emakumeak lanbidean

5.2. Emakumeak edukietan

5.3. Publizitate sexista

5.4. Hizkuntza eta sexismoa

6. HHPPak eta korporazioen propaganda

6.1. ESK eta kontsumo politikoa

6.2. Greenversitingsing eta Greenwasing

6.3. Crossumer eta Change-maketers

7. Etika eta teknologia berriak







MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralak gai desberdinen azalpenak emateko baliatuko dira, beti ere debaterako lekua utziko da, sintesi eta kritika ahalmenak landuz. Ikasgaia egunerokotasunean finkatzen da, errealitatean gertatuako adibideak aztertuz eta eztabaidatuz.

Klaseko orduetan arazoak eta ariketak egingo dira, bai taldeka eta bai banaka. Ikus-entzunezko eta idatzizko materialak banatuko dira ikasgaiaren oinarrizko kontzeptuen inguran, ikasleek aztertu eta baloratu dezaten

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

A) Ebaluazio jarraitua:

Kurtsoaren eginkizunak, bai taldekoak bai indibidualak, garaiz betetzen duten ikasleentzat ebaluazioa jarraitua da.



1.Ikasgelan astero egingo diren ariketak, kasu azterketak edo arazoak. Ikasgaiaren %40 da

2. Banakako Lanak. Ikasgaian oinarritutako bakarkako lan bat (%60)

Bi atalak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



b)Azken ebaluazioaren sistema.

1. Garatu beharreko proba idatzia (%60)

2. Banakako lana (%40)Hau, ebaluaketa proben egutegian ezartzen den data ofizialean eta lekuan entregatu beharko da. Lanaren ezaugarriak tutoretzetan zehaztuko da.

Bi atalak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko



Ohiko Deialdiari uko egiteko prozedura:



a) Etengabeko ebaluazio-sistema.

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da,Azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



b) Azken ebaluazioaren sistema.

Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelan egongo den materiala eta esku-liburuak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aparici Roberto, Díez Angeles y Tucho Fernando, Manipulación y medios en la

sociedad de la información, Madrid: Ediciones de la Torre. 2007

Araque Padilla, Rafael A., y Mª José Montero Simó. La responsabilidad social de la empresa a debate, Barcelona: Icaria, 2006.

Beas, Diego. La reinvención de la política. Obama, Internet y la nueva esfera. Barcelona: Península, 2011.

Blazquez, Niceto. La nueva ética en los medios de comunicación, Madrid: BAC, 2002.

Bonete Perales, Enrique. Eticas de la información y deontologías del periodismo, Madrid: Tecnos, 1995.

-Etica de la comunicación audiovisual, Madrid: Tecnos, 1999. Bonete Perales, Enrique. Eticas de la información y deontologías del periodismo, Madrid: Tecnos, 1995.

Carr, Nicholas Carr. ¿Qué está haciendo Internet con nuestras mentes?. Madrid: Taurus, 2011.

Chomsky, Noam. Los guardianes de la libertad: propaganda, desinformación y consenso en los medios de comunicación de masas, Barcelona: Crítica, 2000.

Cortina, Adela. Por una ética del consumo, Madrid: Taurus, 2002.

Eguizabal, Raúl. Industrias de la conciencia,. Una historia social de la publicidad en España (1975-2009), Barcelona: Peninsula, 2009.

Gore, Al. El ataque contra la razón. Barcelona: Debate, 2007.

Grupo Marcuse. De la miseria humana en el medio publicitario, Editorial Melusina, 2006.

Jara, Miguel. Traficantes de salud. Cómo nos venden medicamentos peligrosos y juegan con la enfermedad. Barcelona: Icaria, 2009.

Kampfner, John. Libertad en venta. ¿Por qué vendemos democracia a cambio de seguridad?, Barcelona:Ariel, 2011.

Klein, Naomi. NOLOGO, Barcelona: Paidós, 2001.

MacArthur, John. El segundo frente. Censura y propaganda en la Guerra del Golfo. Madrid: Langre, 2002.

Mahler, Viviane. Las trampas del marketing. Barcelona: Los libros del lince, 2009.

Montoya Vilar, Norminanda. La influencia de la publicidad audiovisual en los niños, Barcelona: Bosch, 2007.

Pérez, Fernando Pedro. La mujer en la publicidad. Bizkaia: Emaku, 2002.

Las Relaciones Públicas en España. Madrid: McGraw Hill, 2004, capítulo 17, pp. 227-242.

Schor, Juliet B.. Nacidos para comprar, Barcelona: Paidos, 2006.

Toscani Oliviero, Adios a la publicidad, Barcelona: Omega, 2002.

Torres i Prat, Joan. Consumo, luego existo. Poder, mercado y publicidad. Barcelona: Icaria, 2005.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Lasswell, Harold D.. "Propaganda" , en Edwin R.A. Seligman, (ed.) Encyclopaedia of the Social Sciences, New York: Macmillan, 1933, Vol. 12 (edición de 1954 )
Nichols John, / McChesney, Robert. Tragedy & Farse. How the American Media Sell Wars, Spin Elections and Destroy Democracy, New York: The New Press, 2005.
Ramamurty, Anandi. Imperial persuaders. Images of África and Asia in British Advertising. Manchester University Press, 2003.

Aldizkariak

Etica de la Comunicación
Etic@net

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

11:00-13:00

17-30

11:00-13:00

11:00-12:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00

Irakasleak