XSLaren edukia

Errealizazioa II

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Laborategiko p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

ERREALIZAZIO II ikasgaiaren helburu nagusia ikasleak ikus-entzunezko produktuak sortu, ekoitzi eta errealizatzeko gai izan daitezen trebatzea da. Ikus-entzunezkoetako teknika nagusi eta produkzio moduetan sakondu nahi da, horretarako alor ezberdinen uztarketa ezinbestekoa izanik: alde teknikoak, narratiboak eta antolakuntzari lotutakoak, hain zuzen. Ikasgaia amaitutakoan, ikasleak produkzio prozesuaren ikuspegi orokorra eta osoa edukiko du, eta ikus-entzunezko ekoizpeneko eta errealizazio lan nagusiei ekiteko gauza izango da.



HIRUGARREN MAILAKO GAITASUNAK:



1.Baliabide teknologiko eta adierazkorrak erabili Ikus-entzunezko proiektuak koordinatzeko, zuzentzeko eta errealizatzeko.

2.Fikzio eta ez-fikzio teoria, praktika eta estrategia diskurtsibo ezberdinak bereizi, ulertu eta aztertu.

3.Analisi eredu ezberdinen oinarri metodologikoak ezagutu, identifikatu eta ikus-entzunezko testuetan aplikatu.

4.Gidoi baten idazketaren oinarrizko teknikak eta prozesuak bereiztu eta ulertu.

5.Sormen teknikak eta prozesuak egoki erabiliz Ikus-entzunezko zein multimedia lan bat eszenan jarri.

6.Talde lana planifikatzeko, kudeatzeko eta burutzeko gaitasunak eta trebetasunak garatu.



GAITASUNAK ESPEZIFIKOAK:

1.Ikus-entzunezko proiektu konplexu baten bideragarritasun teknikoa eta artistikoa ebaluatu.

2.Ikus-entzunezko proiektu konplexu baten prestaketa eta gauzatzea antolatu eta jarraipena egin.

3.Produkzio ingurune desberdinetarako kalitate tekniko eta formalak bermatzen dituzten errealizazio erabakiak definitu.

4.Ikus-entzunezko proiketu konplexu bat teknikoki eta artistikoki gauzatu.



IRAKASKUNTZA EMAITZAK

Irakasgaia burututa ikasleak ondoko irakaskuntza emaitzak lortu behar ditu:



1.Ikus-entzunezko zein multimedia produktuak diseinatu, garatu eta zuzentzeko gai izango da.

2.Lauhilekoaren bukaeran ikaslea ikus-entzunezko proiektu bat gauzatzeko ezinbestekoak diren zeregin eta lan dokumentuak diseinatu eta erabiltzeko gai izango da.

3.Irakasgaiaren baitan, ikasleak ikus-entzunezko proiektu baten produkzio eta postprodukzio faseetan inplikatutako baliabide tekniko eta pertsonalak aurreikusteko, kudeatzeko eta zuzentzeko gai izango da.

4.Ikasleak, Ikus-entzunezko proiektuek berezkoak dituzten teknologiak eta baliabide espresiboak menderatzeko gai izango da.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAI ZERRENDA TEORIKOA:



1.Proiektuen diseinua, aurreprodukzioa eta garapena.

2.Ikus-entzunezko produktu baten oinarrizko produkzio dosier baten garapena.

3.Ikus-entzunezko proeiktuen garapena eta defentsa: programen proposamenak eta aurkezpena, produkzio dosierraren garapena eta Pitching saioa.

4.Ikus-entzunezko produktu unikamera eta multikameren planifikazio eta grabazio teknikak.

5.Arte zuzendaritza eta kastin zuzendaritzaren teknika eta prozedura orokorrak.

6.Argazki zuzendaritza.

7.Zuzeneko soinuaren grabaketa

8.Muntaia

9.Soinu bandaren garrantzia





PRAKTIKAK:



Hainbat ariketa eta proiektu unikamera eta multikamera gauzatuko dira banaka zein taldean.



MetodologiaToggle Navigation

Helburuak lortzeko jarraituko den metodologia, proiektuetan oinarritutakoa izango da.

Ariketa desberdinek planteiatzen dituzten ezaugarrietan oinarritutako garapena da hain zuzen ere proposatuko zaiena.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren izaera teoriko-praktikoa da eta ebaluazioa PORTFOLIO baten bidez izango da, ikasleek ikasketa prozesuan zehar lortutako emaitzak eta esperientziak islatuz.



ARGIBIDE GARRANTZITSUAK:

1.- Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da zeregin, ariketa eta proiektu bakoitza gainditzea, bakarka eta bakoitza bere aldetik.



2.-Atal bat gainditzen ez duen ikasleari "Gutxi" kalifikazioa ezarriko zaio irakasgaian.Ohiko deialdian ikasleren batek ebaluaturiko arlo bat gainditzen badu, emaitza positiboa izan duen arloaren nota gordeko zaio ikasturte bereko ezohiko deialdirako (beraz, ezohiko deialdian bakarrik egin beharko du gainditu gabe daukan arloa).



3.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari ezarrita izango den epearen barruan.



4.- Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino lehenago egin beharko dute eskaria, araudiak ezarritako epearen barruan. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



5.- 5.- Aipatu azken probak honakoak jasoko ditu:

AZKEN PROBA



1.- 10 minututko elkarrizekta (multikamara) %30



2.- Ikus-entzunezko proiektu baten proposamena (produkzio dossierra eta teaserra).%30



3.- Ikus-entzunezko pieza landu bat. %40



Atal bakoitza bere aldetik gainditu behar da ikasgai osoa gainditzeko. Egiaztagiria ikasturtearen lehenengo hamabost egunetan eman behar da. Behin ikasturtea hasita aipaturiko zirkustantzia horietako bat sortzen bada, ikasleak egiaztagiri baten bidez justifikatu beharko du eta orduan helduko dio bukaerako probaren ebaluazio sistemari.



Ez ohiko deialdietan, ebaluazio jarraiari uko egin dioten ikasleekin erabilitako azken ebaluaziorako sistema bera erabiliko da.



*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Erabili beharreko materialak dira:
- irakasgaiko saio magistral eta praktikoetan irakasleak emandako materialak.
- irakasleak e-gela plataforman argitaratutako materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ADELMAN, Kim (2001): Cómo se hace un cortometraje. Ed. Robinbook.



Artis, A.Q. (2009). Cállate y rueda: guía del documental. Barcelona: Omega.



Barroso, J. (2009). Realización de documentales y reportajes. Estrategias del rodaje en campo. Madrid: Síntesis.



Barroso, J. (2008). Realización Audiovisual. Madrid: Síntesis.



BERMINGHAN, Allan (2010): Iluminación de localizaciones para televisión. Madrid, IORTV.



Bestard Luciano, María (2011) Realización Audiovisual. Barcelona. Editorial UOC.



Bernal, F. (2003). Técnicas de iluminación en fotografía y cinematografía. Barcelona: Omega.



Bordwell, D. (1995). El arte cinematográfico. Barcelona: Paidós.



Burrows, T.P. & Gross L.J. (2003). Producción en Televisión. Madrid: Mac Graw-Hill.



CANCHO GARCÍA, Nuria E., GARCIA TORRES, Marco A. (2017) Planificación de proyectos audiovisuales.Tarragona. Publicaciones Altaria.



CATALÀ, Josep Mª. (2001). La Puesta en imágenes: conceptos de dirección cinematográfica. Barcelona: Paidós.



Castillo, J.M. (2009) Televisión, realización y lenguaje audiovisual. Madrid. IORTV.



Cerdán, J. & Torreiro, C. (eds.) (2007). Al otro lado de la ficción. Madrid: Cátedra.

CRUZ, Coral, Imágenes narradas: cómo hacer visible lo invisible en un guión de cine, Barcelona, Laertes, 2014.



Chuvieco, J. (2002). Realización Multimedia. Madrid: Thomson Paraninfo.



Dancyger, K. (1999). Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona: Gedisa.



DIEZ, Federico; MARTINEZ ABADIA, José(1999): Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona, Paidós. Barcelona.



ELORDUI, A. y ARANA, E. (koord.) (2015). Transmedia Komunikazio Estrategiak. Gaurkotasun-edukiak diseinatzeko eta hedatzeko bide berriak. Bilbo: UEU Udako Euskal Unibertsitatea.



FELDMAN, Simón(1997): La composición de la imagen en movimiento. Barcelona, Gedisa.



FERNANDEZ DANCYGER, Ken (1999). Técnicas de edición en cine y vídeo. Barcelona: Gedisa.



Fernández, F. & Martínez, J. (1994). La dirección de producción para cine y televisión. Barcelona: Paidós.



Fernández, F. & Martínez, J. (1999). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.



Francés, M. (2011). Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. Madrid: IORTV.



Francés, M. (2003). La producción de documentales en la era digital: modalidades, historia y multidifusión. Madrid: Cátedra.



GAWLINSKI, Marc (2003) Producción de televisión interactiva. Andoain: Escuela de cine y video.



Gómez, M. (2008). Quiero hacer un documental. Madrid: Rialp.



Jullier, L. (2007). El sonido en el cine: imagen y sonido, un matrimonio de conveniencia, puesta en escena-sonorización. Barcelona: Paidós.



Katz, S. (2000). Plano a plano. De la idea a la pantalla. Madrid: Plot Ediciones.



Katz, S. (2000). Rodando. La planificación de la secuencia. Madrid: Plot Ediciones.



LEON, Bienvenido (2008): Dirección de documentales para televisión: guión, producción y realización. Iruñea: Eunsa.



Lyver, D. (2000). Principios básicos del sonido para vídeo. Barcelona: Gedisa.



MARCOS MILANO, Mª del Mar (2009). Elementos estéticos del cine. Manual de dirección cinematográfica, Madrid: Fragua.



MARTÍNEZ ABADÍA, José , FERNÁNDEZ DÍEZ, Federico (2011) Manual del productor audiovisual. Barcelona: UOC



Martínez Abadía, J. (2000). Manual básico de técnica cinematográfica y dirección de fotografía. Barcelona: Paidós.



Martínez, J. & Fernández F. (2010). Manual básico de producción en televisión. Madrid: IORTV.



McKEE, Robert, El guión, Barcelona, Alba, 2002.



MILLERSON, Gerald (2001). Técnicas de producción y realización en tv. Madrid: IORTV.



MILLERSON, Gerald (2006): Telebista produkzioa. Leioa, EHUko Argitalpen Zerbitzua.



MORALES, Fernando. Montaje Audiovisual. Teoría, técnica y métodos de control . UOC, Barcelona, 2013



MUSBURGER, Robert B. (1994): Producción en vídeo con una cámara. Madrid, IORTV.



NISBETT, Alec (2002): El uso de los micrófonos. Madrid, IORTV.



Nichols, B. (1997). La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental. Barcelona: Paidós.



Peñafiel, Carmen y López, Nereida (2008) Tecnología de la televisión. Bilbao. Servicio editorial de la Universidad del País Vasco.



Rabiger, M. (1993). Dirección de Cine y Vídeo. Técnica y Estética. Madrid: IORTV.



Rabiger, M. (2007). Tratado de dirección de documentales. Barcelona: Omega.



RABIGER, Michael (2009). Dirección cinematográfica: técnica y estética. Barcelona: Ediciones Omega.



Rumsey, F. (2008). Sonido y grabación. Barcelona: Omega.



RUMSEY, Francis y MCCORMICK, Tim (2004): Introducción al sonido y la grabación. Madrid, IORTV.



OLSON, R.L. (2002). Conceptos básicos de la dirección artística en cine y televisión. Madrid: IORTV



PAREJA, Emilio (2004): Tecnología actual de televisión. Madrid, IORTV.



Gehiago sakontzeko bibliografia

SALMON, Christian. Storytelling la máquina de fabricar historias y formatear las mentes Barcelona: Península, 2008.

SÁINZ SÁNCHEZ, Miguel (2002) El productor audiovisual. Síntesis Comunicación Audiovisual.

SCOLARI, C. A. (2013). Narrativas transmedia. Barcelona: Deusto.

Simpson, R. S. (2004). Control de la iluminación: tecnología y aplicaciones. Andoain: Escuela de Cine y Vídeo.

Soler, Ll. (1998). La realización de documentales y reportajes para televisión: teoría y práctica. Barcelona: CIMS.

TORREIRO, C. y CERDÁN, J. (eds.): Documental y vanguardia, Madrid, Cátedra, 2005

THOMPSON, Roy (2002): El lenguaje del plano. Madrid, IORTV.

ZETTL, Herbert (2000): Manual de Producción de Televisión. Madrid, Paraninfo Thomson Editores.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-19:00

17-30

16:00-18:00

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:00-16:00

Irakasleak

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:00-20:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

17:00-19:00

15:00-17:00

17-30

16:00-18:00

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:00-20:00

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:00-20:00

Irakasleak