XSLaren edukia

Pertsona Arteko eta Taldeko Komunikazioa

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Erretorikaren oinarriko tresnak, zein pertsonarteko eta taldeko komunikazioaren arauak eta egiturak ikasi eta erabili



2. Teknika eta baliabide espresiboak –berbalak eta ez-berbalak- egoera komunikatibo bakoitzari egokitu, jasotzailearen arabera moldatuta.



3. Esparru publikoan ematen diren adierazpen-moduak aztertu, eszena-jartzea kontuan hartuta.



4. Pertsuaziorako gaitasun edo abilezia komunikatiboak garatu eta asertziozko komunikazio-modua kudeatu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I.Sarrera. Jende-komunikazioaren prozesua. Pertsona arteko, Taldeko eta Erakundeetako Komunikazioa. Komunikazio berbala eta ez-berbala. Mezuaren harrera eta prozesatzea. Emtzuketa eta obserbatze aktiboak. Buru-prestakuntza eta praktika hedatua: ikusi, egin eta irudikatu.

II. Erretorika eta elkareragitea Amaraunean. Erretorika klasikotik amaraunetako elkarreragitera. Bakarrizketatik solasaldi globaleta: bigarren mailako ahozkotasunaren aro berria.



III.Publiko aurrean hitz egitea, beldurra eta autokonfiantza. Hizlariaren jarrerak eta gatazka. Jario-egoera. Adimen emozionala eta harremanetakoa. Komunikatzaile erresonatzailea. Lidergo-estiloak. Lidergo partekatua.



IV.Ahozko pieza baten presstaketa eta erakusketa. Ekintza erretorikoak. Diskkurtsoaren atalak. Erretorika-baliabideak. Buru-esparruak. Kezka etikoak: hizkuntza eta errealitatearen jendarteko eraiketa.



V. Hizkuntza eta generoa. Ezberdintasunak eta antzekotasunak emakumeen eta gizonen hitz egiteko eram. Emakumea esparru publikoan. Hizkuntzaren erabilera ez-sexista.



VI.Eztabaidaren artea. Eztabaia on bat egiteko dekalogoa. Asertzio era erantzun automatikoaren estiloak. Erantzun asertiboen ereduak tentsio egoeretan. Parte-hartzea, sormena eta talde-lana.







Eskolen dinamika ahozko komunikazioko tailer baten antzekoa da; hala ere, ezinbestekoa da ikasgaiaren alde teorikoaren azalpen, ulertze eta erabilpena.

Eduki praktikoa:



• Diskurtso eredugarri baten azterketa indibiduala, idazketa eta azalpena gelan.

• Azken diskurtsoa edo umore-bakarrizketa gelan. Idazketa eta azalpena gelan.

• Besteekiko harremanetako eta komunikazio-estiloa aztertu:. Teoria aplikatuz, azaldu. Besteekiko eragiiteko erregistroak aztertu, esperimentatu eta ondorioak atera.



Ikasgaiaren betebeharrak

•Ikasgaiaren teoriaren jaso, ulertu eta erabiltzea: gelako eskoletan eta eztabaideetan parte hartuz.

•Inprobisatze-, idazketa- eta zorroztasun-ariketak: mikro-kontaketa, brindis, hitz-eder, maitasun-adierazpen edo pankarta bat, solasaldi baten hasiera prestatzea, istorio bat azaltzea, norberaren “ikurra” izan daitekeen keinu bat eraikitzea, txiste bat azaltzea, bertso bat botatzea edo inprobisatze-ariketak egitea.

•Eztabaidari dagokionez, dekalogoaren gako nagusiak praktikara eraman: entzuten eta entzuna izaten ikastea, eta azken hau argitasunez, literatura-estiloaz eta errespetuz egin.

•Adibidetzat jo daitekeen diskurtso baten azterketa eta horren azalpena gelan egin, besteen aurrean (3 minutu inguru).

•Azken diskurtso bat egin: norberaren aurkezpena -oso komunikatzaile ona naizelako- bai besteen aurrean bai idatzita.

•Besteekiko harremanetako estiloa aztertu: ikasturtean zehar egindako lana. Pertsona arteko egoera ezberdinen erregistroa (keinuak, hitzak, azalpneak, emozioak, sentsazioak). Material horren interpretazioa ikasgaiaren teoriaren arabera eta azalpen idatzia. Hobekuntzarako proposamenak.





MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiaren betebeharrak

•Ikasgaiaren teoriaren jaso, ulertu eta erabiltzea: gelako eskoletan eta eztabaideetan parte hartuz.

•Inprobisatze-, idazketa- eta zorroztasun-ariketak: mikro-kontaketa, brindis, hitz-eder, maitasun-adierazpen edo pankarta bat, solasaldi baten hasiera prestatzea, istorio bat azaltzea, norberaren “ikurra” izan daitekeen keinu bat eraikitzea, txiste bat azaltzea, bertso bat botatzea edo inprobisatze-ariketak egitea.

•Eztabaidari dagokionez, dekalogoaren gako nagusiak praktikara eraman: entzuten eta entzuna izaten ikastea, eta azken hau argitasunez, literatura-estiloaz eta errespetuz egin.

•Adibidetzat jo daitekeen diskurtso baten azterketa eta horren azalpena gelan egin, besteen aurrean (3 minutu inguru).

•Azken diskurtso bat egin: norberaren aurkezpena -oso komunikatzaile ona naizelako- bai besteen aurrean bai idatzita.

•Besteekiko harremanetako estiloa aztertu: ikasturtean zehar egindako lana. Pertsona arteko egoera ezberdinen erregistroa (keinuak, hitzak, azalpneak, emozioak, sentsazioak). Material horren interpretazioa ikasgaiaren teoriaren arabera eta azalpen idatzia. Hobekuntzarako proposamenak.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa

Eskoletan, eztabaidetan eta ariketetan parte-hartze aktiboa (%30)

Adibide-diskurtso baten azterketa (%20)

Norberaren aurkezpena: azken diskurtsoa edo umorezko bakarrizketa (% 30)

Norberaren komunikazio-estiloaren azterketa (% 20)



Ebaluazio jarraituari uko egiten dion ikaslea azken probara aurkez daiteke. Era berean, ebaluazio jarraituan hasi arren, lan guztiak epez eman ezin izan dituenak ere azken probara joan daiteke, beti ere beharreko epeetan -lehenengo bederatzi asteeetan- eskatu badu. Proba hau osatuko dute proba idatziak — notaren % 60— eta norbere komunikazio-estiloaren inguruko azterketa jasotzen duen idazlanak — notaren % 40—.

Ebaluazio jarraituari jarraitzea zein azken proba bat egitea aukeratu dutenek deialdiari uko egin diezaioketa, azken proba horretan aurkeztu barik. Kasu horretan, EZ AURKEZTUA jarriko zaie azken nota moduan.

*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Egelan dagoen idatzizko eta ikus-entzunezko materiala

Irakasleak emandako eskola-apunteak (pdf.n moodlen)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Eizagirre, Pako (2009): “Jendaurreko irakurketa. Ahoskera, azentua, intonazioa”, http://es.scribd.com/doc/74023822/Jendaurreko-Irakurketa-2011-12 (

Eraberri animazio soziokulturalerako taldea (2004): “Nola hitz egin jendaurrean, emakumeei zuzendutako ikastaroa”, Bizkaiko Foru Aldundiak, otsailaren 4,5,11 eta 12ko ikastaroaren apunteak.

Gartzia, J. (2008) Jendaurrean hizlari, Alberdania.

Gutierrez Paz, Arantza (argitatzeke), Pertsonarteko, taldeko eta erakundetako komunikazioa, UEU.

Marañon, M. (2011) Jendaurrean modu eraginkorrean berba egitea. Komunikarte, http://www.izenpe.com/s15-4812/es/contenidos/informacion/formacion_transversal_aytos/es_9999/adjuntos/Jendaurrean_eraginkortasunez_hitz_egitea_baja.pdf

Gehiago sakontzeko bibliografia

Todos pueden hablar bien en público. Roberto García Carbonell. Ed. EDAF, 2016
Bengoechea, M.: “La comunicación femenina. Claves, desde la perspectiva de género, para entender qué pasa cuando hablamos”, Uso del lenguaje en el mundo laboral, Emakunde, http://cdd.emakumeak.org/ficheros/0000/0140/Lenguaje_3.pdf (azken sarrera: 2013ko urtarrilaren 16a).
Berlanga, I. (2012) “Nuevas ágoras de la democracia posmoderna, las redes on line”, Telos Cuadernos de comunicación e innovación, 92, 118-126.El arte de hablar en público. Barbara Berckhan et alt.. Ed. RBA Integral.2006
Taller de voz. Angels Molner. Ed. Alba.2005
Manual del Cómico novato. Miguel Lago. Ed. Quatrocento, 2010
Gimnasia emocional. José Luis Bimbela. Escuela Andaluza de Salud Pública, 2008
La isla de los 5 faros. Ferrán Ramón Cortés. Ed. RBA.2005
Así hablan las mujeres. Pilar García Moutón. Ed La esfera, 2003
1997
Inteligencia social. Daniel Goleman. Ed. Kairos 2006
Todos pueden hablar bien en público Roberto García Carbonell. Edaf. Ültima edición 2003
La comunicación emocional. Carmen Sebastián. ESIC Ed., 2002
Tú eres el mensaje. Roger Ailes Ed. Paidos 1988. Mujeres, hombres y lenguaje. Jennifer Coates. Fondo de Cultura Económica, 2008
Comunicación en un mundo cambiante. Bethami A. Dobkin. Mc Graw-Hill, 2007
Psicología social de la comunicación : aspectos básicos y aplicados. Yolanda Pastor Ruiz (coord.), eds. Pirámide, 2006
Comunicación como proceso simpático Eva Aladro Vico CIC: Cuadernos de información y comunicación, , Nº 9, 2004, págs. 117-128
Introducción a la comunicación interpersonal. Maria Dolores Cáceres. Síntesis, 2003
No pienses en un elefante. Lenguaje y debate político. George Lakoff. Ed. Complutense.2007
La retórica. Aristóteles. Gredos. Madrid. 1997
La comunicación de las emociones. José-Lorenzo García. Tesis doctoral
http://eprints.ucm.es/tesis/19911996/S/3/S3017101.pdf

Aldizkariak

Revista de estudios de Comunicación ZER. UPV-EHU
UZTARO. UEU
CIC Cuadernos de Información y Comunicación. Universidad Complutense de Madrid
Cuadernos de Comunicación e Innovación Telos. Fundación Telefónica

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

14:00-16:00

18:00-20:00

17-30

16:00-18:00

14:00-15:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00

17:00-19:00

17-30

15:00-17:00

18:00-19:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

19:00-20:00

Irakasleak