XSLaren edukia

Harreman Publikoen Teoria

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2021/22
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Harreman publikoen teoriak, kontzeptuak eta estrategiak era kritiko batean ulertu eta baloratu.

2. Gaur egungo gizartean Harreman Publikoen oinarri teorikoen eta estrategien papera ulertu eta aztertu.

3. Elkarte, enpresa edota instituzio baten komunikazio egoera eta estrategiak identifikatu eta ebaluatu.

4. Komunikazio testuinguru eta erakunde desberdinetan HP eta komunikazio gestioari teoria eta diagnostiko estrategiak aplikatu

5. Erakunde baten komunikazio egoera baloratu bere osotasunean (funtzionamendua eta komunikazioaren gestioa)

6. HHPPetako estrategietan erabiltzen diren teknika nagusiak aztertu

7. Benetako elkarte batentzat estrategia komunikatibo original bat garatu

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Harreman Publikoen Garapena.

1.1 Sarrera. aktoreak. Teknikak.HHPP garapenaren faktoreak XIX eta XX. mendeetan

1.2 Aurrekari Historikoak: Mesopotamia, Egipto, Txina, India, Grezia, Erroma, Erdi Aroa, Berpizkundea,

1.3. Estatu Batuak

1.3.1 Aitzindariak: Adam, Kendall, Barnum. Unibertsitatea eta kanpaina politikoak.

1.3.2 XX. Mendea. 3 aro: MAnipulazioa: Robber Barons. Informazioa/Publicity: Ivy Lee. Elkarulertzea

1.3.3 HHPP garapena (1900-1929) erakundeak, enpresak, gobernua (Creel Komitea, HP agentzia, unibertsitatea, hezkuntza, industria, politika: Bernays, Doris Fleischman. A. Page..

1.3.4 HHPP modernoak: 1930-2000 Beheraldi Handia, 2 mundu Gerra, Gerrasotekoa, Mende amaiera

1.3.5.XXI Mendea. Bake eta gerra kanpainak.

1.3 Oinarrizko Funtzioak

1.4 Lan ildoak

1.5 Eredu teorikoak



2. HHPP Europan, Asian, Afrikan eta Amerikan

2.1. Europako HHPP jaiotzaren testuingurua

2.2 HHPP Europan: Bretaina Handia, Estatu EspainolaContexto del nacimiento de las RP en Europa

2.3. Asian (Txina), LAtinoamerika eta Afrika. Hirugarren mundua

2. Harreman Publikoen garapen historikoa

2.1 Aurrekari Historikoak

2.2 Aitzindariak.

2.3 XVIII eta XIX. mendea

2.3 XX. Mendearen hasiera, HHPP jaiotza eta Garapena

2.4 HHPP modernoak



3. HHPPen izaera

3.1 HHPP izaerara: eredu positiboak eta eredu negatiboak.

3.2. HHPP oinarrizko kontzeptuak: Zuzendaritza funtzioa, komunikazioa eta iritzi publikoaren gaineko eragina

3.3 HHPP gaineko ustekizun filosofikoak: aldekoak: Lee, Bernays, Grunig/Hunt, Van Ruler, Vercid. Kritikoak: Carey, Chomsky, Herman, Habermas, Dinan, Miller.

3.4. HHPP ereduak: Broom /Dozier. Greiser. Grunig/Hunt.

3.5. Beste disziplinekin ezberdintasunak eta antzekotasunak: MArketin, publizitatea, propaganda eta kazetaritza.

3.6. HHPPen publikoak





4. Harreman Publikoen antolamendua eta zuzendaritza.

4.1 HHPP planifikazioaLa planificación en las RP

4.2. Komunikazio plan baten antolaketa HHPPetan

4.3. HHPP lan ildoak

4.4. HHPP zuzendaritza prosezu bezla

4.5. HHPP sailaren antolaketa. Komunikazioaren zuzendaritza. DirCom

4.6. HHPP agentzia baten antolaketa

4.7. Profesionalez berezitasunak



5. Ikerketa HHPPetan

5.1 Oinarrizko kontzeptuak. Mugak eta baliogarritasuna, Ikerketaren printzipioak

5.2. Ikerketaren objetiboak

5.3. Ikerketa ereduak

5.4. Ikerketa estrategikoa: entitatea, egoerak eta audientziak

5.5. Ebaluazio-ikerketa

5.6. Ikerketa metodoak



6. Iritzi Publikoa eta HHPP

6.1. Iritzi Publikoari hurbilketa

6.1.1.Definizioak

6.1.2. Iritzi publikoaren garrantzia

6.2 HHPP Iritzi publikoan eragiteko tresna.

6.2.1. Iritzi Publikoaren publikoak (E.Block)

6.2.2. Iritzi publikoaren ezagutza

6.2.3. Iritzi publikoaren zikloa

6.2.4. Iritzi publikoa jarraitzeko metodoak

6.2.5. Pertsuasioaren boterea

6.2.6. Propagandaren teknikak

6.2.7. Cantrilen Legeak

6.2.8. Ondorioak

6.3. Irudi/erreputazio Publikoa. Irudi/erreputazio korporatiboa

6.4. Iritzi publikoaren interpretazioa

6.5. Iritzi publikoaren tendentziak

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honek hainbat irakaskuntza-ikasketa metodo erabiltzen ditu dagozkion gaitasunen garapena bermatzeko. Horrela, Harreman Publikoetako teoria, eredu eta oinarrizko kontzeptuen azalpen magistralarekin batera, ikasleek horiei buruzko eztabaidetan eta azalpenetan aktiboki parte hartzea sustatuko da.

Praktika-saioetan ariketa indibidual zein taldekoak bideratuko dira, eta, gaiari dagokionean eta irakasleak hala deritzonean, baita ahozko aurkezpenak ere.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA:

Irakasgai honetan ebaluazio jarraia lehenesten da, eskola teorikoetan parte hartzen duten eta praktiketako lanak ikasturtean zehar eskatuko diren forma eta epeetan aurkezten dituzten ikasleentzat. Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu eta hauek izango dira irizpide nagusiak:

1.Alde teorikoa: galdetegi idatzia (%40).

2.Alde praktikoa: hainbat lan ikasturtean zehar (%60).

Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.

Irakaslearekin izango diren saioetara etortzea derrigorrezkoa izango da. aio praktikoetara etortzea derrigorrezkoa da. Gutxienez, praktiken %80an parte hartu behar du ikasleak, ebaluaketa jarraituan onartua izateko. Praktikak behar bezala betetzen ez baditu, ikasleak ezin izango du proba teorikoa egin.

Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa suspenditu egiten da.

Azken nota emateko, ezinbestekoa izango da bai alderdi teorikoa eta bai praktikoa, biak gakindituak izatea.

EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA:

Ikasleen ebaluaziorako araudian jasotzen denaren arabera, ikasleak uko egin ahal izango dio ebaluazio jarraituari eta ebaluazioa azken probaren bitartez egiteko eskatu. Horretarako, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoaren lehen bederatzi asteen barruan.

AZKEN PROBA:

Azken probaren bitarteko ebaluazio sistemak zati teorikoa (%40) eta zati praktikoa (%60) izango du. Proba teorikoa suspendituz gero, ikasgai osoa gainditu gabe geratzen da.

Irakasleak ikaslearen gidan zehaztuko du zein material, tresna eta baliabide —teknologikoak edo bestelakoak— onartuko diren ebaluazio probetan.

OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA:

Ikasleak uko egin diezaioke ebaluazioaren ohiko deialdiari. Horretarako, ebaluazio jarraituaren kasuan, eskaera idatziz helarazi behar dio irakasle arduradunari lauhilekoa amaitu baino hilabete bat lehenago. Kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.

Azken probaren bitarteko ohiko ebaluazioaren kasuan, ebaluazio deialdiari uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kasu horretan, kalifikazioa Ez Aurkeztua izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak Egela plataforman argitaratzen dituen materialak derrigorrez landu beharko ditu ikasleak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arceo, José Luis (ed.). Las Relaciones Públicas en España. Madrid: McGraw Hill, 2004.

Bernays, Edward. Cristalizando la opinión pública, Barcelona: Gestión 2000, 1998.

- Propaganda, Brooklyn, NY : IG Publishing, 2005.

Grunig, James E., y Todd Hunt. Managing Public Relations. Orlando: Harcourt Brace Jocanovich College Publishers, 1984.

Wilcox Dennis L., Glen T. Cameron. Relaciones Públicas, Madrid: Pearson/Addison Wesley, 2006.

Xifra, Jordi. Teoría y estructura de las relaciones públicas. Madrid: McGraw Hill, 2003.

Aldizkariak

Public Relations Review http://www.sciencedirect.com/science/journal/03638111
Public Relations Tactics http://www.prsa.org/Intelligence/Tactics/Issues
Public Relations Strategist http://www.prsa.org/Intelligence/TheStrategist/Issues
Public Relations Journal http://www.prsa.org/Intelligence/PRJournal/Archives/
Frontlineonline http://www.ipra.org/secciones.php?sec=7&mesx=06&aniox=2012
PRWeek http://www.prweekus.com
PR Watch http://www.prwatch.org/cmd/prwatch.html

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

14:00-16:00

18:00-20:00

2-15

18:00-20:00

16:00-17:30

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:30-18:30

Irakasleak

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

19:00-20:00

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

14:00-16:00

18:00-20:00

2-15

18:00-20:00

16:00-17:30

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:30-18:30

Irakasleak

17 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

19:00-20:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

13:00-15:00

2-15

12:30-14:30

10:30-12:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-15:30

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

13:00-15:00

2-15

12:30-14:30

10:30-12:00

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-15:30

Irakasleak