XSLaren edukia
Gidoia II: Ez-fikziozko Programak
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
- Ikasturtea
- 2021/22
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 39 | 58.5 |
Gelako p. | 14 | 21 |
Ordenagailuko p. | 7 | 10.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Ikuspegi teoriko-praktiko batetik, dokumentalaren praktikan eta testuetan egon daitezkeen estrategia narratiboak interpretatzeko eta baloratzeko, metodo eta azterketarako prozedimenduak aukeratzeko eta interpretatzeko gaitasuna garatzea.
2. Dokumentalaren idazkuntzaren prozesu eta teknikak era egokian erabiltzen jakitea ikusentzunezko euskarri eta bitarteko desberdinetan.
3. Esparru komunikatibo anitzetan erabilia izateko gidoi baten sorkuntzarako estrategiak garatu.
4. Dokumentalak diren ikusentzunezko proiektuak sortzeko, aurkezteko eta defendatzeko gaitasunak eskuratu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I. ATALA: EZ- FIKZIOKO IKUS-ENTZUNEZKO KONTAKIZUNAK.
1. Errealitatea, errealismoak, errepresentazioa eta dokumentalaren kontakizuna.
2. Eraikuntza eta krisia. Errealaren ondorioa? Eskema generikoak, desbideraketak eta hibridazioak.
3. Diskurtso dokumentalaren zenbait eredu: Azalpenezkoa, behatzailea, interpelatiboa, islatzailea.
4. Dokumentala eta modernitatea: gertaera filma, ez-fikzioa, entsegu-dokumentala, esperimentala, “dokumental faltsua”. Kontakizun dokumentalaren inplikazioa etiko eta ideologikoak.
II. ATALA: EZ-FIKZIOZKO PROGRAMA EREDUAK TELEBISTAN.
5. Telebista formatuak eta generoak. Historia. Egiturak. Gidoi ereduak.
Debatea. Talk show-a. Magazine-a. Reality show. Lehiaketa.
III. ATALA: TRANSMEDIA NARRATIBA.
TEMARIO PRAKTIKOA
Praktika desberdinetan aurki daitezkeen estrategia narratibo eta diskurtsiboen ikuskapena eta analisia. Formatu ere hedabide desberdinetan ikus daitezkeen baliabide tekniko eta espresiboen balorapena.
GELAKO PRAKTIKAK:
- Ikus-entzunezkoen zati hautatuak ikusi eta aztertu.
- Gidoiak irakurri eta aztertu.
- Sormena garatzeko ariketak.
- Azaldutako teknikak aplikatzeko ariketak.
- Proiektuen aurkezpena
ORDENAGAILUKO PRAKTIKAK:
Sormen zatikatua: gidoiaren fase desberdinak.
Praktika 1: Errelato baten egokitzapena
Praktika 2: "Atomo dramatiko" baten ikus-entzunezko gidoia.
Praktika 3: Pertsonaiaren lanketa/elkarrizketa
Praktika 4: Talde lana. 30 minutuko iraupena duen proiektu baten garapena eta gidoia (dokumentala edo telebistarako Saioa)
MetodologiaToggle Navigation
Metodologiak hiru atal ditu.
Alde batetik, irakasleak eduki teorikoak azalduko ditu ESKOLA MAGISTRALETAN adibide konkretuen laguntzaz (ikus-entzunezkoak zein idatzizko testuak).
Gelako praktiketan ikasleak testu edo ikus-entzunezko testuen zatien analisiak, eta sormen ariketak edo ariketa teknikoak burutuko dituzte.
Ordenagailuko praktikak, aldiz, multimedia gela batean garatuko dira, banaka, sormen lanak eta gidoiak idazteko.
Ebaluazioaren alde oso garrantzitusa, ez-fikziozko gidoi baten idazketa, taldeka, izango da. Klasetik at, ikaslearen ikasketa orduetan burutu beharrekoa eta tutoretza orduetan irakaslearen laguntzarekin.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgiak ikuspegi praktiko-teorikoa dauka, beraz, ebaluaketa ariketa praktiko eta teorikoen emaitzen bitartez egingo da.
- BANAKAKO LANAK: Ordenagailuan egindako lan praktikoak (3 banakakoak) azken notaren %30-a suposatzen dute. Klasearen bukaeran bilduko dira. Denak entregatuak izan behar dute azkenengo azterketa ofiziala ekiditu nahi bada.
- TALDE LANAK: Beste %55a kurtso bukaerarako lan bati dagokio. Hiru pertsonez osoturiko lan taldetan egindako ez-fikziozko progama bat izango da.
-Klasera etortzea eta partehartzea %15a.
Kurtsoa gainditzeko atal guztiak gainditu behar dira. Lan praktiko guztiak egitea derrizgorrezkoa da irakasgaia gainditzeko.
Nahitaezkoa da eskolara etortzea eta azaldutako lan eta ariketa guztiak ezarritako epean ematea eta bere aldetik gainditzea irakasgai osoa etengabeko ebaluazioaren bitartez aprobatu ahal izateko. Bakarrik onartuko dira justifikatu gabeko hiru falta ikasturte osoan zehar. Eskolak bukatzean hutsegite gehiago dituen ikasleak azken ebaluazioa egingo du ohiko deialdian.
Ikasleek etengabeko ebaluazioari uko egin eta azken ebaluazioaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute. Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, martxoaren 23a baino lehen. Azken ebaluazioa honako honetan datza:
- Oinarrizko bibliografiaren inguruko azterketa teorikoa (%50)
- Lan praktikoak: Dokumental baten proiektua gidoia %50
Atal bakoitza bere aldetik gainditu behar da ikasgai osoa aprobatzeko.
Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki ohiko deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, apirilaren 23a baino lehen. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
*Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak urtero materialak berriztatu dituzte eta e-gelan egongo dira ikusgai.
“La doctrina del shock” Michael Winterbottom (2009)
“Grizzly man” Werner Herzog (2005)
“El abogado del terror” Barbet Schroeder (2007) & "L’image manquante” Rithy Pahn (2013)
"The Act of Killing",Joshua Oppenheimer, Christine Cynn (2012)
“Searching for Sugar man” Malik Bendjellou (2012) & “The devil and Daniel Johnston” Jeff Feuerzeig, (2005)
"Sans soleil", Chris Marker (1963)
"Los espigadores y la espigadora", Agnès Varda (2000)
"El sol del membrillo", Victor Erice (1992)
"Monos como Becky", Joaquin Jordá (1999)
"En construcción", José Luis Guerín (2001)
"Amalur" (1968) Néstor Basterretxea & Fernando Larruquert
"Emak Bakia", Man Ray (1927) & “La casa Emak Bakia”, Oskar Alegria (2012)
"Irrintzi" (1978), "Euskal Emakumeak" (1981) Mirentxu Loyarte & "Irrintziaren Oihartzunak" Iratxe Fresneda (2016)
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CATALÁ, J.M., CERDAN, J., TORREIRO, C. (Coord.) Imagen, memoria y fascinación, Madrid, Ocho y Medio, 2001
CERDÁN, J. Y TORREIRO, C. (eds.): Al otro lado de la ficción, Madrid, Cátedra, 2007
NICHOLS, B. La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental. Paidos, Barcelona, 1997
QUINTANA, A. Fábulas de lo visible. El cine como espectador de realidades. Ed. Acantilado, Barcelona, 2003
TORREIRO, C. y CERDÁN, J. (eds.): Documental y vanguardia, Madrid, Cátedra, 2005
WEINRICHTER, A. (ed.): El cine de no ficción. Desvíos de lo real, Madrid, T&B editores, 2004
Gehiago sakontzeko bibliografia
BARROSO, Jaime Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. Madrid: IORTV, 1998.
BURROWS, Thomas P.; GROSS, Lynne J. Producción en Televisión. Madrid: Mc Graw-Hill, 2003.
CAMINO, Jaime. El oficio de director de cine. Madrid: Cátedra, 1997.
CASTILLO, José María. Elementos de lenguaje audiovisual. Madrid: IORTV, 1997.
FELDMAN, Simon. La composición de la imagen en movimiento. Gedisa, Barcelona, 1997
SOLARINO, Carlos. Cómo hacer televisión. Barcelona: Cátedra. 1993.
SANCHEZ NAVARRO, J.; HISPANO A. Imágenes para la sospecha. Barcelona: Glénat, 2001.
SEGER, Linda. Como convertir un guión en un guión excelente. Barcelona: Rialp, 1997.
HUETT Anne. El Guión. Barcelona: Paidós, 2006.
SALMON, Christian. Storytelling la máquina de fabricar historias y formatear las mentes Barcelona: Península, 2008.
FIELD, Syd. El libro del guión. Madrid: Plot. 2002.
Aldizkariak
http://www.blogsandocs.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
- FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
- ITURBE TOLOSA, ANDONI
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-19:00 | ||||
17-30 | 15:00-17:30 |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 17:30-18:30 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 18:30-19:30 |
Irakasleak
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 18:30-19:30 |
Irakasleak
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 15:00-17:00 | 17:00-19:00 | |||
17-30 | 16:00-18:00 | 14:30-15:00 |
Irakasleak
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 15:00-16:00 |
Irakasleak
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:30-14:30 |
Irakasleak
46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-30 | 13:30-14:30 |