XSLaren edukia

Hedabideen Plangintza I

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Ordenagailuko p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Bilatzen da ohituretan eta plangintzaren trebetasun profesionaletan ikasleetako eta publizitate-komunikabideetako eta erlazio publikoko espezializazioa. Gradu-amaiera lanerako plataforma bezala balio izango du.



Gaitasunak:

1- Globalizazio ekonomiko eta komunikatiboko prozesuen testuinguruan, komunikazioaren kudeaketaren ideiak, kontzeptuak, teoriak eta publizitatearen eta erlazio publikoen estrategiak era kritikoan ulertzea eta balioestea.

2- Komunikabide- planak diseinatzea, analizatzea eta garatzea, publizitate-komunikazio eta harreman publikoko arazoen erabakira bideraturiko irizpideak emanez.

3- Komunikazio eta harreman publikoen diagnostikoaren eta kudeaketaren teknikak eta estrategiak aplikatzea, testuinguru komunikatibo, komunikabide eta antolaketa ingurune desberdinetan.

4- Taldean, publizitate-komunikazio eta harreman publikoko proiektuen garapenerako metodologiak eta merkatu ikerkuntza erremintak aplikatzea.



Ikasketa emaitzak:

1-Hurbildu ikasleari publizitate-jarduerarekin lotutako komunikabideen ezaguera.

2-Analizatu publizitate-kanpaina eta bere ekarpena komunikabide-planera.

3-Sakondu publizitate komunikabideen kontsumoaren gainean dauden gaurko informazio-iturrietan. (EGM-a, Kantar media, CIES-a, etab.)

4-Ezagutu planifikatzaile guztiak menderatu behar dituen funtsezko oinarrizko kontzeptuak komunikabide planeko faseak gauzatu ahal izateko.

5- Aztertu komunikabide bakoitzaren ekarpenak planari. Egitura, euskarriak, merkaturatzea eta komunikazio-publizitate-balioak. (Objektibo edo eraginkortasuneko, taktikoak eta ekonomikoak).



Komunikabide bakoitzaren ezaugarri tekniko eta taktikoak ezagutzea (Teorian) eta haien audientzietan oinarritutako datu kuantitatiboak, kostuak eta errentagarritasunak ezagututa konparatzen jakitea (Praktikoa).



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Oinarri Teorikoak.



I. Sarrera.

Komunikazio pertsonala masiboaren kontra.

Komunikabide masiboak, komunikabide publiziatarioak bezala



II. Informazio-iturriak ( I. ).

Sarrera.

Informazio-iturri nagusiak.

Audientzia estudioari buruzko iturriak.

EGM, Cies, Kantar Media, AIMC, Geomex, Geotrans,Nielsen/Netratings, EGI



III. Informazio-iturriak (II.).

Difusioaren kontrolari buruzko iturriak. (ICP-a).

Ospearen gaineko informazioari buruzko iturriak (IOPE-a, Multimedia eta, IMOP-Top of Mind.)

Publizitate-jardueraren segimenduariburuzko iturriak. (INFOADEX-a, ASTIGAR MEDIA, TNS-a).

Informazio ematen duten eta hartzean laguntzen duten beste iturri batzuk erabakietako.

AIMC/Marka Ikerketa|Estudioa, edo detallista-etako eta kontsumitzaileetako Taulak.

Beste iturri instituzional eta sektorialak (INE-aren ikerketa,

CIS-a, AEDEMO-a, ESOMAR etabar).

Komunikabide-egituraren gaineko beste iturri batzuk eta euskarriak. (Mecos, sektoreko Aldizkariak, etab.etab.



IV. Aukeraketan erabilitako oinarrizko kontzeptuak eta plangintza komunikabideak.

Audientziarekiko kontzeptu erlazionatuak.

-Audientzia, sartzea, profila.

-Audientzia erabilgarria eta kidetasuna.

-metatutako Audientzia, bikoizketak eta audientzia garbia.

-point-a Rating, Share, PUT-a, HOT-a, PUR-a.

Errentagarritasunarekiko kontzeptu erlazionatuak.

-kontaktuagatik Kostua, milagatik kostuagatik, point-a kostu ratingagatik,

GRP-a kostua.

-errentagarritasun-Koefizientea.

Komunikabide-plan balioespenen gaineko kontzeptuak.

-Estaldura, maiztasuna (OTS-a).

-inpaktu-Kurba banaketa.

-tartea. Estaldura eta maiztasuna eraginkorrak.

-GRP¿S-a eta TRP¿S-a.



V. Estatu espainiarreko baliabide|komunikabide eskaintza. (I.).

Sarrera.

Eguneko prentsa.edo Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Iganderoko gehigarriak.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Aldizkariak.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Kanpoko publizitatea.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.



VI.Eskaintza estatu espainiarreko komunikabideetako(II.)

Telebista.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Irratia|Erradioa.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Zinema.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.

Internet.

-Egitura, ezaugarriak, merkaturatzea.

-komunikazio-Balioak, taktiko eta ekonomikoak.





Oinarri Praktikoak:



I. Praktika 1: Egunkari bateko publizitate-kanpaina aurrekontu ekonomikoa egitea. Aukeratutako euskarriak ezagututa, aurrekontu ekonomikoak, formatuak, kokapenak eta argitalpen-datak aukeratzea hedabideen plangintza batean.



II. Praktika 2: Prentsa-plangintza bateko audientzia datuak eta errentagarritasuna ateratzea. Gure target-eko (rp, grp, kidetasun, inpaktu), baita ere errentagarritasuneko audientzia datuak sartzea (c/grp-a, cpm-a, inpaktuen cpm-a).



III. Praktika 3: Aurrekontu bat egitea audientzia eta errentagarritasun datuekin hedabide honetan: prentsa, irratia, telebista, aldizkariak, internet eta kanpoko publizitatea. Hedabideen Plan orokorra baloratzea beste lanetan erabilitako baloreekin.







MetodologiaToggle Navigation

Klase Magistrala: Teoriaren erakusketa eta informazio-iturriekin egindako kasu praktikoak ezagutu.

Klase Praktikoak: Talde-lanean hedabideen aurrekontu erreal bat garatzea, irakasleak emandako audientzia informazioarekin. Klase praktikoak derrigorrezkoak dira. Zerrenda pasatuko da.

Talde-lanean 3 lan garatu behar dira:

1/Aurrekontu bat egin hedabideen tarifakin baliatuz. Notaren %20.

2/Aurrekontu batean sartu audientzia-datuak irakasleak emandako informazioarekin, errentagarritasunak ezagutzeko. Notaren %20.

3/Landu bai aurrekontuzko datuekin bai audientzia datuekin plangintza multimedia bat. Notaren %30.

Hiru lanak eman behar dira eta hiru praktikak gainditu.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 9a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 22a baino lehenago).



Ebaluazio Jarraitua:

Ebaluazioa izango da klasean adierazitako gaien gainean. Planifikatzaile guztiak menderatu behar dituen kontzeptuen gaineko azterketa, guztiz %30.



Ikasturtean zehar egindako ariketa praktikoak (3 praktikak) ebaluazio jarraituaz ebaluatuko dira (%70), eta Urtarrilaren deialdian lortutako emaitza ohi ez bezalako deialdirako mantenduko da. Parte praktiko hau ere gainditu behar da.



Azkeneko Ebaluazioa: Probako seinalatutako egunean behartutako hiru ariketa praktikoak eman behar izango dira eta azterketa egingo da, parte praktikoarekin.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 9a baino lehenago (martxoaren 22a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ordenagailua eta Excel kalkulu programa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

GONZALEZ LOBO, M.A. y Carrero LOPEZ, E. (1997), Manual de planificación de medios, Madrid, ESIC.

Gehiago sakontzeko bibliografia

GONZALEZ LOBO, M.A (1994) Curso de Publicidad, Madrid, Eresma & Celeste.
PERLADO LAMO de ESPINOSA, Marta (2006), Planificación de medios de comunicación de masas, Madrid, McGraw-Hill.
SÁNCHEZ FRANCO, M.J (1999), Eficacia publicitaria. Teoría y práctica, Madrid, McGraw-Hill.
TORZÓN, Esther, y MOORE, Jeri (edits) (1996) Integrated Communication: Synergy of Persuasive Voices, New Yersey,
Lawrence Erlbaum.
SÁNCHEZ FRANCO, M.J (1999), Eficacia publicitaria. Teoría y práctica, Madrid, McGraw-Hill.
TORZÓN, Esther, y MOORE, Jeri (edits) (1996) Integrated Communication: Synergy of Persuasive Voices, New Yersey,
Lawrence Erlbaum.
GARCÍA UCEDA, M. Las claves de la publicidad Editoríal ESEIC

Aldizkariak

Anuncios
Control
Campaña
Estrategia

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

17:00-19:00

17:00-19:00

2-15

17:00-18:00

16:00-18:00

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

18:00-20:00

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

18:00-20:00

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

18:00-20:00

Irakasleak

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

17:00-19:00

15:00-17:00

2-15

14:30-16:00

16:00-17:30

Irakasleak

46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:30-18:30

Irakasleak

46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

16:00-17:00

Irakasleak