XSLaren edukia

Bideosormena eta Bestelako Jarduera Esperimentalak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2021/22
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.1421
Laborategiko p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1. Historian zehar egon diren Bideosormenako praktika ezberdinak ezagutu, analizatu eta ulertu bere testuinguru historiko eta artistikoan.



2. Beste ikusentzunezko adierazpideekiko harremanak ulertu eta kontuan hartu.



3. Bideosormenako taldeko ariketa ezberdinak egin eta proiektu pertsonal bat aurrera atera.



EMAITZAK



Behin ikastaroa bukatuta, ikasleak lortu beharko lituzke irakasgairako konpetentzia

nabariak. Konpetentzia horiekin sormena-piezak interpretatzeko trebetasuna garatuko ditu ikasleak, eta irudiaren beste era batzuekiko erlazioak ezartzeko baita ere, eta bere ikus-entzunezko sormenako proiektu pertsonalak garatzeko ahalmena.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Bideoa, Sormena, esperimentazioa; Bideoartearen sustraiak. Kontzeptuen definizioa.



2. Bideoa bere kokagune historikoan: Abangoardien aurrekari esperimentalak. Telebistaren agerpena eta artearen testuingurua. Zinemarekiko harremana.



3. Praktika ezberdinak. Happening, Body Art, Performance. Bideo-instalazioa. Bideomusikala/Bideoklipa. Beste arte praktika garaikideak.



4. Esperimentazioa aro digitalean. Internet eta lurralde esperimental berriak. Kontaketa egiteko norabide berriak.



GAI PRAKTIKOAK



1. Ikasle guztiek taldeko lenatan parte hartuko dute ariketa moduan, egitarau teorikoan garatutako gaiei buruz



2. Ikasle bakoitzak proiektu personal bat garatu du kurtso bukaerarako (librea), eta lan honen aurkezpena egin beharko du klsean

MetodologiaToggle Navigation

-Ikasle guztiek taldeko lanetan parte hartuko dute, ariketa moduan, egitarau teorikoan garatutako gaiei buruz.



-Ikasle bakoitzak proiektu pertsonal bat garatu beharko du kurtso bukaerarako (librea).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasgai honen ezaugarriak kontuan hartuz, ebaluaketa jarraitua egingo da. Horregatik ariketa teoriko eta praktiko guztiak gaindituta egon behar dira.



Egiteko proben balorazioa:



. Talde-lanak: %50a

. Azkeneko proiektu indibiduala: %50a



Ebaluazio-sistema hau aurrez aurreko modalitatean nahiz aurrez aurrekoa ez den modalitatean aplikatuko da.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak ikasleen eskura jarriko ditu ezinbesteko materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Baigorri, Laura. Vídeo, Primera etapa. Brumaria. Madrid, 2004.



Bonet, Eugeni. Señales de vídeo. MNCARS. Madrid, 1998.



Bonet, Dolls, Mercader, Muntadas. En Torno al vídeo. Gustavo Gili. Barcelona, 1980.



Mitry, Jean. Historia del cine experimental. Fernando Torres, Valencia, 1974.



Palacio, Manuel. La imagen sublime. MNCARS. Madrid, 1988.



Perez Ornia, José Ramón. El arte del vídeo. TVE. Barcelona, 1991.



Cubit S., Videography, MacMillan Education LTD, 1983



Martin S (ed.), Videoarte, ed. Taschen, 2006

Gehiago sakontzeko bibliografia

Hall, Doug. Illuminating Video. An essential guide to Video Art. Aperture/BAVC. San Francisco, 1991.
Rekalde, Josu. Vídeo. Un soporte temporal para el arte. EHU. Bilbao, 1995.

Rush M., Video art, Thames & Hudson, 2003

Wayne M., Theorising video practice, Lawrence & Wishart, 1997

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRRE MIGUELEZ, KATIXA
  • FERNANDEZ DE ARROYABE OLAORTUA, MARIA AINHOA
  • ITURBE TOLOSA, ANDONI

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:00-19:00

2-15

15:00-17:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:30-18:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:00-19:00

2-15

15:00-17:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:30-18:30

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

18:30-19:30

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

18:30-19:30

Irakasleak