XSLaren edukia

Ikus-entzunezko Hizkuntza

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

IKASGAIAREN GAITASUNAK

IK.H.01. Ikus-entzunezko produktuen gaineko hausnarketa egiteko ezagutza teoriko-praktikoak

eskuratzea.

IK.H.02. Ikus-entzunezko eta ikusizko irudiaren zeinu eta kodeak interpretatzen eta analizatzen

laguntzen duten pertzepzio-gaitasunak, balio sinbolikoak eta kulturalak identifikatzea. IK.H.03. Ikus-entzunezko berezko errekurtsoak eta teknikak ezagutzea.

IK.H.04. Ikus-entzunezko testuak analizatzea, eztabaidatzea eta interpretatzea.

IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK



Irakasgaian lortu beharreko emaitzak hauexek dira: ikus-entzunezko edozein diskurtsoaren aurrean jarrera kritikoaz aritzea, ikus-entzunezko baliabideak identifikatu eta ulertzea, diskurtso horien garapenean eskura izango dituen baliabideak ezagutzea, beti ere, baliabide horiek zentzu bat sortzen dutela jakitun, eta zentzu horren eraikuntzan testuinguruak eta kulturak daukan pisua kontuan hartu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

EGITARAU TEORIKOA

I. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO HIZKUNTZA ETA KOMUNIKAZIOA

1.1. Irudiaren gizartea: ikus-entzunezkoaren testuingurua

1.2. Oinarrizko definizioak: komunikazioa, hizkuntza eta Ikus-entzunezkoa

II. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO PERTZEPZIOA

2.1. Pertzepzioa komunikazio prozesuaren atal nagusi gisa

2.2. Ikusmen-pertzepzioa

2.3. Soinu-pertzepzioa

2.4. Baldintzapen kulturalak

III. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO IRUDIKAPENA

3.1. Irudikapenaren kontzeptua

3.2. Hitzarmenezko irudikapen mota ezberdinak

IV. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO OSAGAIAK

4.1. Eszenaratzea

4.1. Koadratzea eta planoen antolamendua

4.2. Mugimendua

4.3. Soinuaren osagaiak

V. GAIA: MUGIMENDUA

5.1. Espazio eta denbora jarraitutasuna

5.2. Trantsizio-elementuak

5.3. Muntaia: motak, balio adierazleak, erabilera eta funtzioak



EGITARAU PRAKTIKOA:



Talde bakoitzaren ikaslearen gidan zehaztuko da.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honek astean 4 ordu ditu; horietatik hiru teorikoak dira eta bat praktikoa. Eskola teorikoetan klase magistrala lantzen da, ikus-entzunezko materiala eta euskarri garafikoak lagunduta. Bestetik, jarduera praktikoak garatzeko orduan, taldea bi azpitaldetan banatzen da (GA1 eta GA2).



Ikasgai honetan erabilitako metodologiak hainbat estrategia sortzen ditu arestian aipatutako gaitasunak eta irakaskuntza emaitzak lortzeko:



1. Ikus-entzunezko produktuei buruzko hausnarketarako lan-tresnak eskuratzea



- Ikasleen eskura egongo diren materialekin (artikuluak, liburuak, lotura interesgarriak) osatuko den klase magistralaren bidez ezagutzak transmititzea.



2.- Ikusizko eta ikus-entzunezko irudiaren zeinuak eta kodeak interpretatzen eta aztertzen laguntzen duten pertzepzio-, sinbolia- eta kultura-balioak identifikatzea



- Aldez aurretik bereziki hautatutako testuen eta irudi eredugarrien irakurketaren bidez, ikasleak gogoeta egin eta pertzepzio-, sinbolia- eta kultura-balioak ezagutu behar ditu

3- Ikus-entzunezko hizkuntzaren berezko baliabideak eta teknikak ezagutzea.



- Ikus-entzunezko materialez lagundutako irakasleek baliabideak eta teknikak azalduko dizkiote ikasleari



- Ikasleek, ikasgelan azaldutako teknikak eta baliabideak barneratu ondoren, hauek aplikatu beharko dituzte: Ikus-entzunezko hizkuntzaren baliabideak ezagutzeko eta aztertzeko ezagutzak, horretarako prestatutako adibideetan.



4.- Ikus-entzunezko testuak aztertzea, eztabaidatzea eta interpretatzea.



- Testuen analisian trebetasunak eskuratzeko, praktika kooperatibo bat egingo da, Irakasleak ezarritako gidalerroak abiapuntu hartuta, aldez aurretik hautatu duen ikus-entzunezko testu bat aztertuko du ikasleak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraia:



Jarraian zehazten diren hiru proba ditu. Irakasgaia gainditzeko, ezinbestekoa da ikasgelako atal teorikoa eta praktikoa gaindituta izatea.



1.- ikasgelako praktiketara joatea eta haietan parte hartzea: % 10.



2.- lanak egitea eta erakustea: % 20.



3.- azterketa teoriko-praktikoa: % 70.



Ebaluazio jarraitua gainditzeko, nahitaezkoa da azterketa teorikoa (galdetegia eta proba aplikatua edo teoriko-praktikoa) eta ikasgelako praktikak gainditzea.



Proba teorikoen, gelako praktiken eta gelako praktiketako proben deskribapen zehatza talde bakoitzeko ikaslearen gidan zehaztuko da.



Ohar garrantzitsua:



8. 3. artikulua.- Ebaluazio sistemak



- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



Azken ebaluazioa:



Bi atal ditu: notaren % 70 hartzen duen azterketa bat eta % 30 osatzen duen lana. Talde bakoitzaren irakaskuntza-gidak azterketaren edukiak eta lanaren izaera zehaztuko ditu. Azken ebaluazioa gainditzeko, ezinbestekoa da proba horiek guztiak gainditzea, ebaluazio jarraitua bete duten ikasleen trebetasun berak lortu dituztela frogatzeko.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak Egela plataforman argitaratzen dituen materialak derrigorrez landu beharko ditu ikasleak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BORDWELL D. y THOMPSON K. (1995), El arte cinematográfico, Barcelona: Paidos

FERNANDEZ DIEZ F / MARTINEZ A (1998), Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual, Barcelona: Paidos.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ARHEIM R.(1981), Arte y percepción visual, Madrid: Alianza
AUMONT, J. (1992), La imagen, Barcelona: Paidos.
AUMONT J. y otros (1995), Estética del cine: espacio fílmico, narración, lenguaje, Barcelona: Paidos
BERGER J. (1980), Modos de ver, Madrid: Gustavo Gili
CHION M. (1993), La audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido, Barcelona: Paidos
GOMBRICH R. (1996), La imagen y el ojo, Madrid: Alianza
GUBERN R. (1996), Del bisonte a la realidad virtual, Barcelona: Anagrama
PANOKSKY E. (1975), La perspectiva como forma simbnólica, Barcelona: Tusquets
PINEL, V. (2001), El montaje. Barcelona: Paidos.
RODRIGUEZ A. (1998), La dimensión sonora del lenguaje audiovisual. Barcelona: Paidos
ROCK I. (1985), La percepción, Bercelona: Labor
SIETY, E. (2004), El plano, Barcelona: Paidos.
VILLAIN, D. (1997), El encuadre cinematográfico. Barcelona: Paidos
ZUNZUNEGUI,S. (1989). Pensar la imagen. Madrid: Cátedra

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-13:00

11:00-12:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00

Irakasleak

02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

09:00-11:00

10:00-11:00

Irakasleak

02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00

Irakasleak

02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00

Irakasleak

03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-12:00

11:00-13:00

Irakasleak

03 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00

Irakasleak

03 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

11:00-13:00

2-15

11:00-12:00

11:00-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00

09:00-11:00

2-15

11:00-13:00

10:00-11:00

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-14:00

Irakasleak

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00

Irakasleak