XSLaren edukia

Marketina: Kontzeptuak, Estrategiak eta Teknikak

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Kazetaritza + Publizitatea eta Harreman Publikoak
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgaiak aukera ematen du marketin-plan bat diseinatzeko funtsezko gaitasuna garatzeko, oraingoz modu azalekoan, eta, gero, laugarren mailan, zehatzago. Eskema da helburu jakin bat finkatzen dela eta hori lortzeko beharrezkoak diren marketin-tresnak bilatzen direla.



Gaitasun orokor hori lortzeko, gaitasun zerrenda zehatzagoa garatuko du ikasleak:



1. Marketinaren kontzeptua eta horrek enpresaren komunikazioarekin duen lotura ulertzea.

2. Merkaturatzean eta komunikazioan enpresaren indarguneak eta ahulguneak aurkitzen ikastea.

3. Enpresaren garapen komertzialerako aukerak eta mehatxuak aztertzea.

4. Marketin edo komunikazio helburu eta estrategiak proposatzea.

5. Marketinaren teknikak identifikatzea: produktua/zerbitzua, salneurria, komunikazioa, banaketa.

6. Marketin Plan baten barruan, diru-sartzeak eta kostuak finkatu.

7. Marketin testu profesionala ulertzea eta aztertzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Lehenengo Atala: Kontzeptu Orokorrak



I. Gaia: Marketinaren kontzeptuak eta garapena

1. Marketinaren eboluzioa eta garapena

2. Marketinaren kontzeptua: Definizioak



II. Gaia: Merkatua eta bere ingurugiroa

1. Enpresaren ingurugiroa

2. Eskariaren analisia. Segmentazioa







III. Gaia: Kontsumitzailearen jokabidea

1. Kontsumitzailearen Erabakitzeko Prozesua

2. Lasterbideak: Erabakitzeko Mekanismoak



Bigarren Atala: marketinaren aldagaiak

IV. Gaia: Produktua

1.Produktuaren Kontzeptua eta Sailkapena

2.Marka

3. Produktu Berrien Garapena

V. Gaia: Prezioak

1. Prezioen Helburuak

2. Prezioak Finkatzeko Ereduak

VI. Gaia: Komunikazioa

1. Kontzeptu Orokorrak

2. Komunikazio Mixa

3. Salmenta Zuzena

4. Publizitatea

5. Salmenta Promozioa

6. Harreman Publikoak

VII. Gaia: Banaketa

1. Banaketaren funtzioa: Kontzeptua eta definizioak

2. Banaketa Kanalen Hautaketa

3. Banaketa Kanalaren Ebaluaketa



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiak eskola ordu magistral eta praktikoak ditu. Praktikak launaka egiten dira, ikasleak bere kabuz aukeratutako taldeekin. Bakakako praktika batzuk ere egiten dira.

Lauhilekoan zehar bi azterketa egingo dira gutxienez, azken notaren %50 osatuko dutenak. Praktikak notaren %40 izango dira, eta praktika indibidualak, %10. Azterketa bat gutxienez presentziala izan daiteke. Hala ere, egoerak hala eskatzen badu, azterketa eGela bidez egingo da.



Ebaluazio sistema hau modu presentzialean zein ez presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa jarraia da, galdetegien eta praktiken bidez.

Galdetegiak, test erakoak, eGela plataformaren bidez edo aurrez aurre egin ahal izango dira, egoerak horretarako aukera ematen badu.

Praktikak mota desberdinetakoak izango dira. Bere helburuak arlo teorikoak indartzea eta analisia eta kalkulua egiteko gaitasuna sustatzea da.



Edonola ere, azterketa presentzial idatzia egiteko, eskuz idazteko baliabideak soilik erabili ahal izango dira (boligrafoa, luma...), borragoma eta azpimarragailua barne. Beste baliabiderik ez dago baimenduta.

Espresuki debekatzen da (baina zerrenda hau ez da osoa) sakelako telefonoak, kalkulagailuak edo ikasgaiaren apunteak erabiltzea, eta ikaslearen irismenetik kanpo egon beharko dute proba osoan.



Azken notan daukaten eragina hau da: 5 (galdetegiek) eta 5 (praktikek)



Azken ebaluazioaz:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



Azken probaren bitarteko ebaluazioak azterketa bat izango du, test erakoa, 50 galdera ingurukoa, eta bi praktika gutxienez. Azterketa azken notaren %70 izango da, eta praktikak gainontzeko %30.



Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

KOTLER, P., AMSTRONG, G. (2008). Principios de Marketing. Pearson Education, Madrid

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia



KOTLER, P., AMSTRONG, G. (2008). Principios de Marketing. Pearson Education, Madrid (Hay otras ediciones: KOTLER, P., AMSTRONG, G. (2005). Marketing. Pearson Education, Madrid).

Gehiago sakontzeko bibliografia

AAKER, D. (2001). Construir marcas poderosas. Gestión 2000, Barcelona.
COHEN, W. (1990): El Plan de Marketing: procedimientos, formularios, estrategia y técnica, Bilbao Deusto
QUINTANA, M.A. (2005). Principios del Marketing. Ediciones Deusto, Bilbao.
KOTLER, PHILIP (1988): Fundamentos de mercadotecnia, México, Prentice Hall
Kotler. P., Dipak, C.J., Maescincee, S. (2002). El marketing se mueve. Paidós empresa, Barcelona
Llano, F., Calvo, J. (2007). Hoy es marketing. ESIC, Madrid
Lenderman, M., Sánchez, R. (2008). Marketing experiencial. ESIC, Madrid
Montero, F. (2005). Marketing de periódicos y revistas. Pirámide, Madrid
Redondo, I. (2000). Marketing en el cine. Pirámide, Madrid
Santesmases, M. (2004). Marketing, conceptos y estrategias. Pirámide, Madrid
SAINZ DE VICUÑA, J. M.(2001): El Plan de Marketing en la práctica, ESIC, Madrid, 2001
VELA, C., BOCIGAS, O. (1996). Fundamentos del Marketing. Universidad Pontificia de Comillas, Madrid
Stanton, WJ. (1978). Fundamentos de marketing. McGraw-Hill, México

Aldizkariak

ESIC, revista española de investigación de marketing
What's new on marketing
Harvard-Deusto Marketing & ventas

Bibliotekako aldizkarien azterketa egitea gomendatzen da.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00

16:00-18:00

2-15

17:30-19:00

16:00-17:30

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

19:00-20:00

Irakasleak

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

15:00-16:00

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00

16:00-18:00

2-15

17:30-19:00

16:00-17:30

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

19:00-20:00

Irakasleak

17 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

15:00-16:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

13:00-15:00

2-15

14:00-15:00

12:00-14:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-15:00

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

13:00-15:00

2-15

14:00-15:00

12:00-14:00

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-15:00

Irakasleak