XSLaren edukia

Ekoizpenaren Kudeaketa

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK:

Ikasgaian landuko diren gaitasunak honakoak dira:

a) Aztertu, antolatu, ikuskatu eta kudeatu ikus-entzunezko eta multimedia produktuen produkzioa eta komertzializazioa

b) Aztertu eta ebaluatu ikus-entzunezko proiektuen ekoizpen-bideragarritasuna.

c) Ezagutu eta maneiatu ikus-entzunezko eta multimedia produktuen garapena eta produkzioari lotutako dokumentazio administratibo, ekonomiko eta teknikoak

d) Aurkeztu eta garatu proiektuak testuinguru desberdinetan

e) Pitching baten teknika eta prozedura desberdinak ezagutu eta maneiatzea



Ikus-entzunezko Komunikazioko laugarren mailan honako gaitasunak dira lantzen dira:

a) Ikus-entzunezko eta multimedia produktuen ekoizpena, hedapena eta banaketa kudeatzea

b) Ikus-entzunezko eta multimedia proiektuak egiteko teknikak, baliabide teknologikoak eta produkzio errutinak ikasi eta baliatzea

c) Ikus-entzunezko eta multimedia proiektuak diseinatu, zuzendu eta ebaluatzea

d) Ikus-entzunezko Komunikazioaren inguruko diskurtsoak eta gertaerak analizatzea eta interpretatzea alderdi teoriko eta metodologiko ezberdinetatik

e) Komunikazioarekin zerikusia duten gaietan sakontzeko iturri dokumentalak eta ikerketa tresnak erabiltzea

f) Edozein pelikula edo ikus-entzunezko produktu testuinguruan jarri, aztertu eta baloratzea

Horrela, bada, Ekoizpenaren Kudeaketa ikasgaian mailako lehen eta hirugarren gaitasunak lantzen dira propio. Berriz, bigarrenean eta seigarrenean trebatuta izatea eskatzen du.



IKASTEAREN EMAITZAK:

Gaitasuna: Aztertu, antolatu, ikuskatu eta kudeatu ikus-entzunezko eta multimedia produktuen produkzioa eta komertzializazioa

Ikastearen emaitza

- Ikus-entzunezko proiektua osatzen duten elementu ezberdinak ezagutzen ditu.

- Produkzio-txostena osatzen duten elementu ezberdinak identifikatzen ditu.

- Ikus-entzunezko proiektuaren funtsa diren sorkuntzako oinarriak modu zehatz eta erakargarrian aurkezten ditu.

- Merkatuaren analisia egiten du, bai eta proiektuaren egokitasunarena ere ezarritako behar edo aukeretara.

- Proiektuaren beharrak ondo xehatzen ditu.

- Antolatu eta planifikatu egiten ditu beharrak eta baliabideak denboraren arabera.

- Proiektuaren ezaugarrietara egokitutako aurrekontua egiten du.

- Proiektuaren finantziazio iturriak deskribatzen ditu.

- Proiektuaren merkatu ezberdinak deskribatzen ditu.

- Ikus-entzunezko proiektuaren banaketa eta komertzializazio moduak era egokian aurkezten ditu.

Gaitasuna: Ezagutu eta maneiatu ikus-entzunezko eta multimedia produktuen garapena eta produkzioari lotutako dokumentazio administratibo, ekonomiko eta teknikoak.

Ikastearen emaitza

- Proiektuaren atal ezberdinei dagozkien dokumentazioak modu zehatzean erabiltzen ditu: desgloseko txantiloiak, aurrekontu-ereduak, diru-laguntzetako formularioak, baimen-, kontratu- eta lagapen-ereduak.

- Ikus-entzunezko sektoreko instituzio bereziak ezagutzen ditu, bai eta laguntza programa nagusiak ere, Europa, Estatu zein Erkidego mailakoak.

- Lan eta merkataritzako kontratazioaren oinarrizko funtsak ezagutzen ditu, bai eta arlo bakoitzeko erreferentziazko instituzioak ere.

- Deskribatzen ditu eta modu egokian zuzentzen zatzaizkie ikus-entzunezko proiektuen garapen eta finantzaketarekin zerikusia duten beste eragileei ere (telebistak, fundazioak, ...).



Gaitasuna: Aurkeztu eta garatu proiektuak testuinguru ezberdinetan

Ikastearen emaitza

- Txosteneko dokumentazioa modu erakargarrian antolatzen du, diseinu grafikoaz baliatuta.

- Material osagarria diseinatzen du, bai grafikoa bai ikus-entzunezkoa, proiektua ezagutarazi eta sustatzeko.

- Proiektua modu eraginkorrean aurkezten du publikoan, baliabide erretoriko, grafiko eta ikus-entzunezkoak erabiliz.



Gaitasuna: Ikus-entzunezko proiektuen bideragarritasuna aztertu eta baloratu.

Ikastearen emaitza

- Ikus-entzunezko proiektuen ezaugarriak modu egokian aztertzen ditu, bai beste proiektuekiko baita zuzentzen diren merkatu edo instituzioekiko ere.

- Modu egokian erabiltzen ditu analisi estrategikoaren teknikak (AMIA).



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Atal teorikoa

- Ikus-entzunezko produkzioa sormeneko proiektua eta proiektu ekonomikoa.

- Ikus-entzunezko sektorea.

- Instituzioak, ikus-entzunezko politikak eta diru-laguntza nagusiak.

- Ikus-entzunezko jardueraren legedia.

- Aurrekontua eta finantzazioa.

- Ikus-entzunezko lanaren banaketa eta komertzializazioa.



Atal praktikoa

Saio praktikoetan ekoizpen-txostenaren zenbait atal egiteko eskatuko da. Horrez gain, prozesuak beharrezko duen analisirako eta kritikarako gaitasuna sustatuko dira ariketen bidez. Saio praktikoak zuzendu eta dinamizatu egingo dira.



MetodologiaToggle Navigation

Ikastearen emaitzak lortzeko, proiektuetan oinarritutako metodologia izango da irakaskuntzaren euskarria.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ez da azterketarik izango, lan praktikoak egoki egiteko derrigorrezkoa baita kontzeptu teorikoak behar bezala menderatzea. Ikasgaia ebaluazio jarraituaren bidez gainditzeko derrigorrezkoa izango da ikasturtean zehar eskatuko diren lan guztiak entregatzea. Taldeka zein banaka egindako lanen ebaluazioen konbinazio izango da ikasle bakoitzaren ebaluazioa. Derrigorrezkoa izango da atal guztiak gainditzea ikasgaia bera aprobatzeko. Derrigorrezkoa izango da, halaber, klasera etortzea, zehazki, haietako %75era, gutxienez.

Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8. artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin eta irakasgaia azken proba baten bidez gainditu nahi izango balu, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Azken probara aurkeztuko direnek ekoizpen-txosten bat aurkeztu beharko dute bai idatziz bai ahoz. Honako atalak izan beharko ditu txostenak: sinopsia, tratamendua, ekoizlearen eta zuzendariaren memoriak, argazki eta casting memoriak; erreferentzia estetiko eta narratiboak, ekoizpen-plana eta kronograma, aurrekontua, finantziazio-plana, administrazio-dokumentazioa, banaketa-plana, sustapen edo/eta banaketa materiala eta teaserra edo pilotua.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Erabili beharreko materialak dira:
- irakasgaiko saio magistral eta praktikoetan irakasleak emandako materialak.
- irakasleak e-gela plataforman argitaratutako materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Barjadí, J., y Gómez, S. (2004). La gestión de la creatividad en televisión. El caso de Globo Media. Pamplona: Eunsa.

Martínez Abadía, J.M. y F. Fernández Díez (2011). Manual del productor audiovisual. Barcelona: UOC.

Millerson, G. (2000). Técnicas de realización y producción en televisión. Madrid:

IORTV.

Miñarro Fariña, L. (2013). Cómo vender una obra audiovisual: Una aproximación a la distribución de contenidos audiovisuales. Barcelona: UOC.

Pacheco Rueda, M (2010). La publicidad en el contexto digital: viejos retos, nuevas oportunidades, Publicidad. Pamplona: Comunicación Social.

Riambau, E. (2011). Hollywood en la era digital: del Jurassic Park a Avatar. Madrid:Cátedra.

Saínz Sánchez, M. (2008). El productor audiovisual. Madrid: Síntesis.

Salgado Losada, A. (Coord.) (2010). Creatividad en Televisión. Entretenimiento y ficción Madrid: Editorial Fragua.

Saló, G. (2003). ¿Qué es eso del formato? Barcelona: Gedisa.

Toledo, S. (2012). Cómo crear un programa de televisión. La creatividad y su

aplicación a lo audiovisual. Barcelona: Laertes.

VV.AA. (2011) Guía Legal de la Financiación del cine en España, Instituto Autor

Gehiago sakontzeko bibliografia

Álvarez Monzoncillo, J.M. (2008). Alternativas de política cultural. Las industrias culturales en las redes digitales (disco, cine, libro, derechos de autor). Barcelona: Gedisa.
Arnanz, C. (2002). Negocios de la televisión. Transformaciones del valor en el modelo digital. Barcelona: Gedisa.
Barroso García, J. (1996). Realización de los géneros televisivos. Madrid: Síntesis.
Boyle, R y L.W.Kelly (2012). The televisión entrepreneurs. Social change and public understanding of business. United Kingdom: Ashgate Alcudia.
Borreguero, M. (coord.) (2012). Competidores y aliados. Medios en convergencia, los nuevos retos en comunicación. Madrid: Ediciones CEU.
Dale, M., The movie game: the film business in Britain, Europe and America, Cassell, Londres, 1997
Downey, M., The Film Finance Handbook, MBS, Madrid, 1999
Martí Parreño, J. (2010). Funny Marketing, consumidores, entretenimiento y
comunicaciones de marketing en la era del branded Entertainment. Madrid: Edit.
Wolters Kluwer.
Pardo, A. (ed.), The audiovisual management handbook, Media Business School, 2002
Redondo, I., Marketing en el cine, Pirámide, Madrid, 2000
Santos, M. (2011) Economía de las industrias culturales en español. Madrid: Ariel.
VV.AA (2010). La industria audiovisual en España. Escenarios de un futuro digital, Madrid: Fundación EOI.
VVAA (2009). Análisis de las oportunidades de empleo de la Industria Audiovisual. Sevilla: Fundación audiovisual.
VVAA. (2010) Plan de negocio en las empresas del sector audiovisual en Andalucía. Sevilla: Fundación audiovisual
Vaca Berdayes, R. (2010).El puzle de la audiencia televisiva. Fundación Madrid: Ex- libris.
Zettl, Herbert. (2000). Manual de producción de televisión. Madrid: Ediciones
Paraninfo.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

09:00-11:00

09:00-10:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

11:00-13:00

2-15

09:30-11:30

11:00-12:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:00

Irakasleak