XSLaren edukia

Ikus-entzunezko Diskurtsoak eta beren Dimentsio Mitikoa

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Ikus-entzunezko Komunikazioko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Titulazioko gaitasunak:

-Ikus-entzunezko komunikazio eta informazioaren eduki eta prozesuen garapenean trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea.



-Ikus-entzunezko komunikazioko alor (inter)diziplinarreko testuinguruan teoria, kontzeptu eta metodologien ezaguera lortzea eta ulertzea.

-Parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta talde-lanaren optimizazioarekin erlazionaturiko trebetasunak garatzea, erabaki-hartzera eta emaitzen ebaluaziora zuzenduriko irizpideak jarraituz.



Ikasgaiaren gaitasunak:



1. Mito-kontzeptua analizatzea bere bilakaerari eta bere interpretazio desberdinei arreta ipiniz.



2."Mitopoietiko" izaera eta bere funtzioak berrezagutzea komunikabideetan.



3.Mitoaren eragina eta presentzia (arketipoak, heroiak, erritualak, gaiak..) ikus-entzunezko diskurtso desberdinetan interpretatzea eta aztertzea.



4.Mito, erritu eta heroien inguruan lortutako ezaguerak aplikatu kasu berezi xehatz batetan, komunikabideekin erlazionatuz.

Ikus-entzunezko edozein testutan mitoen presentzia eta eragina, haien aldaera guztietan, azalerazteko gaitasunean mamituko da ikasketaren emaitza. Ikus-entzunezko, publizitateko, filmetako zein informazio saioetako diskurtsu baten aurrean mitoak nola erabiltzen diren agertzeko gai izango da ikaslea; bai eta medio bakoitzak burutzen duen mitifikazio prozesua azaltzeko ere.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Definizioak: mito kontzeptura hurbiltze ezberdinak:

Mito, mitikoa, mitologia, mitografía.

Mitoa eta herriko ipuina.

Korronte interpretatzaile desberdinak.



2. Mitoa eta komunikabideak.

"Mitopoietiko" izaera gizarte garaikideko komunikabideetan.



3. Heroi mediatikotik heroi mitikoraino.

Heroi klasikoa: Herkules, eredua.

Ospea: heroiak eta herrikoak.



4. Egitura narratiboa: Gaiak, arrazoiak eta heroiaren bidaiaren arketipoak.

Ikus-entzunezko kontaketaren egitura mitikoa.

Arketipoak eta bere sustrai mitikoak.

Marka, kontaketa mitiko bezala ulertuta.

Perspektiba mitikoa, Ikus-entzunezko diskurtsoen analisietan.



5. Erritu komunikatiboak.

Erritu kontzeptua.

Erritu espektatorialak: erritu, edo ikuskizuna?

Kontsumo erritualak vs erritual erlijiosoak.





ARLO PRAKTIKOA



1. LEHENENGO PRAKTIKA. “Mito” kontzeptuaren erabilera ikus-entzunezko komunikabideetan. Adierak bilatu eta katalogatzea.

2.     BIGARREN PRAKTIKA. Mitoa eta honen irudikapena arte-lanetan. Pertsonaia, gai edo motibo mitiko baten deskribapena eta azterketa artearen historian.

3.    Hirugarren praktika. BARTHESen “Mitologias” testuaren analisia eta estrapolazioa.

4.     LAUGARREN PRAKTIKA. Mitoaren funtzioak. Aldez aurretik aukeratutako testuen azterketa eta eztabaida (Joseph Campbell, Rollo May, Román Gubern eta Mircea Eliade).

5.     BOSGARREN PRAKTIKA. Heroiaren bidaia. Ikus-entzunezko diskurtso baten estruktura mitikoaren behaketa eta deskonposizioa.

6.     Seigarren PRAKTIKA. Kontakizun mitikoen gaiak, motibo edo irudi propioak ikus-entzunezko testuetan zelan irudikatzen diren behatu, deskribatu eta analizatzea.

7.     ZAZPIGARREN PRAKTIKA. Hainbat publizitate iragarki biltzea, ikuskatzea eta analizatzea; eta imaginario mitikoarekin duten erlazioa aztertzea.

8.     ZORTZIGARREN PRAKTIKA. Talde-lana. Mitoen (balioak, gaiak, figura eta motiboak) eta aurretiaz aukeratutako ikus-ezntzunezko testu baten arteko elkarrizketa intertestualaren analisi sakon bat egin eta aurkeztea.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasleak ikasgelan azalduko ditu gai bakoitzeko oinarrizko edukiak. Halaber edukiok garatzeko materiala eskuratuko die ikasleei: hala nola liburu atalak, interneteko estekak, e.a. Unibertsitateak propio jarritako plataforma birtualean egongo dira material hauek eskuragarri.

Irakasleak material jauek landuko ditu ikasgelaren barruan eta kanpoan aipatu gaitasunak garatzeko.

Era berean ikasleak adibideak bilatuko ditu irakasleak aurretik azaldutakoa argitzeko (irudiak, iragarkiak, bideoklipak e,a,); aurretik emandako galderei erantzungo die; eta taldeko gogoetan parte hartuko du gaiari lotutako oinarrizko testuen inguruan.

Irakasgaiko kalifikazioaren % 50 lorteko, ikasleak taldeko lana egingo du, ikasgelan ikasitakoa praktikan jarriz. Horretarako mito klasiko edo garaikide bat hartuko du, eta haren aldaera ezberdinak, presentzia, zein ikus-entzunezko testu batean edo gehiagotan nola birformulatzen den aztertuko ditu.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Argibideak:



8. 3. artikulua.- Ebaluazio sistemak



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



AZKEN EBALUAZIOA





A MODALITATEA

Ebaluazioa jarraitua izango da eta lan erakusketen eta taldeko ikerkuntza laneko errealizazioko parte-hartzearen mendean egongo da, presentziaki edo ez presentzialki.

Azkeneko nota hurrengo moduko banatuko da:

. Zereginak: idatzitako edo ikus-entzunezko testuen analisia, proiektuen erakusketak, lan indibidualak edo taldeko lanak: %50a.

- Ikasgaiaren materiarekin erlazionaturik dagoen lan baten errealizazioa: %50a.

Bi zereginek irakasgai hau gainditu ahal izateko onartuta egon behar dute.



B MODALITATEA

Aurrez justifikaturik dauden arrazoiengatik (ikus ebaluaziorako araudi orokorra) modalitate hau aukeratzen duten ikasleek azkeneko azterketa (test eta garapena) egin beharko dute, azkeneko notaren %50en baliokoa; irakasgaiarekin erlazionaturik dagoen eta ikerkuntza indibidualean oinarritutariko jatorrizko lan baten bidez gaineko %50a izanez. Modalitate honetako azterketa gainditu behar izango da lanaren nota gehitu ahal izateko.



Ez ohiko deialdietan, ebaluazio jarraiari uko egin dioten ikasleekin erabilitako azken ebaluaziorako sistema bera erabiliko da.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean

aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Nahitaez erabili beharreko materialak (artikuluak, liburu atalak, eta ikus-entzunezko materiala) ikasgaiaren webgunean egongo dira (htpp:// egela.ehu.eus)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BARTHES Roland.(1980) Mitologías de fin de siglo. Madrid S. XXI.

CAMPBELL, Joseph. (1999): El héroe de las mil caras. Psicoanálisis del mito. México: Fondo de cultura económica..

CLAUDE Lévi-Strauss (1987). El pensamiento salvaje. Madrid: Fondo de cultura Económica.

ELIADE, Mircea.(1973). Mito y realidad. Madrid: Guadarrama.

GUBERN, Román.(1993). Espejo de Fantasmas. Madrid: Espasa Calpe.

KOTTAK, Conrad Phillip.(1997). Antropología cultural. Madrid.: Mc Graw Hill

LEON, José Luis. (2001). Mitoanálisis de la publicidad. Barcelona. Ariel.

TOVAR PAZ, Francisco J. (2006). Un río de agua y fuego. Lecciones sobre mitología y cine. Caceres: Universidad de Extremadura.



Gehiago sakontzeko bibliografia

BALLÓ, J.; PÉREZ, X. (2006). La semilla inmortal. Barelona, Anagrama.
LYDEN, John C.(2003). Films as religión. Myths, morals, and rituals. New Cork: New York University Press
MAY, Rollo.(1992). La necesidad del mito. La influencia de los modelos culturales en el mundo contemporáneo. Barcelona: Paidós.

Aldizkariak

Revista Análisi. nº 24. 2000

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

15:00-17:00

13:00-15:00

2-15

15:00-17:00

13:00-14:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-15:00

Irakasleak