XSLaren edukia

Publizitatearen Eraginkortasuna

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Konpetentziak:

1. Publizitate-estimulu eta eraginkortasun komertzialaren arteko harremana ulertzeko gaitasuna garatzea.

2. Galdetegi publizitarioak disenatzea. “Pre” eta “Post” test ikerketa sistemak disenatzea.

3. Internet bidezko ikerketa tresnak erabilienak eraginkortasun arloan menperatzea.

4. Metodologia orokorrak egoera zehatzetan “Ad hoc” egokitzeko gaitasuna lortzea.



Ikaskuntza emaitzak:

1. Publizitate-ikerketak diseinatzea.

2. Publizitate-ikerketen emaitzak interpretatzea.

3. Ikerketa horietan oinarritutako komunikazio akzioak proposatzea.

4. Datuen arabera komunikazio estrategia arrakastatsuak identifikatzea.



Konpetentzia eta ikaskuntza emaitza horiek lotuta daude graduko konpetentzia orokor hauekin:

1. Komunikazioaren eta bereziki publizitate eta harreman publikoen alor (inter)diziplinarreko testuinguruan teoria, kontzeptu eta metodologien ezaguera lortzea eta ulertzea.

2. Merkatuak eskatzen duen publizitate eta harreman publikoen alorrean, profil profesional desberdinen lanaren errealitatera hurbiltzeko asmoz, inguru eta ohitura profesionalen ezaguera eta esperientzia lortzea.

3. Prozesu eta testuinguru komunikatibo desberdinetan teoria eta erreminta metodologikoak aplikatzea.

4. Genero, formatu eta publizitate eta harreman publikoko komunikabide desberdinetan lanaren eta ikerkuntzaren proiektu, lorpen eta emaitzak eraginkortasun, hitz-jario eta era argudiatuan komunikatzea eta adieraztea.

5. Parte-hartzearekin, kudeaketarekin eta talde-lanaren optimizazioarekin erlazionaturiko trebetasunak garatzea, erabaki-hartzera eta emaitzen ebaluaziora zuzenduriko irizpideak jarraituz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Gai Zerrenda Teorikoa:



1. Publizitatearen Efektu Motak

1.1 Aurreko Egoera: helburuak finkatzeko oinarrizkoa

1.2. Eskariaren dinamikaren gaineko efektuak

1.3. Etekinen gaineko efetuak



2. Neurtzeko Metodologiak

2.1. Salmenten gaineko efektuaren atribuzioa

2.2. Pretest

2.3. Postest

2.4. Enpresa aurreratuen metodologiak



3. Publizitatearen efektu psikologikoak.

3.1. Efektu psikologikoen analisiaren historia: Efektuen Hierakia.

3.2. Oroipena: marka nabaritasuna eta publizitatearen ezagutza

3.3. Pertsuasioa.

3.4. Iragarkiarekiko aktitudea.



4. Publizitate-eraginkortasuna sare sozialetan

4.1. Ebaluaketa irspide orokorrak.

4.2. Publizitate eraginkortasuna bilatzaileetan.

4.3. Publizitate eraginkortasuna sare sozialetan.



5. Efektu Makroekonomikoen Ikerketa

5.1. Merkatu Lehiaren mailean efektuak

5.2. Publizitate Informazioaren funkzionalitate ekonomikoa

5.3. Kontsumo eta Onura Ekonomikoaren Bultzatzailea

5.4. Eragina Lehen Mailako Eskaeran



Gai Zerrenda Praktikoa:



1. Kasu zehatzetan publizitate eraginkortasuna neurtzeko hurbilketa ezberdinak



MetodologiaToggle Navigation

Klase magistralak eta ekintza praktikoak nahastuko dira ikasgaiaren eduki teorikoak azaltzeko.



Ikasleek eskola ordutik kanpo lan kooperatiboa eskatuko duen talde-lana garatuko dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleak aukeratu ahal du bi ebaluazio sistemen artean:



1. Ebaluazio jarraitua:

Ariketak/kasuak/buruketak eta/edo garatu beharreko galderak dauzkan idatzizko azterketak azken notaren %70ko balioa edukiko du. Taldeko lana azken notaren %30ko balioa edukiko du.



Idatzizko azterketa gainditu behar da ikasgaia gainditzeko. Gainera, taldeko lana gainditzeko saio pratikoen %80tara etorri behar da.



2. Azken Ebaluazioa:

Azterketa praktikoa egiteko aukera egongo da praktikeetara etortzen ez direnentzat, notaren %30 hori lortzeko. Azterketa praktiko hori idatzizko azterketarekin batera egingo da.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezteak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Aurrez aurreko azterketaren kasuan, idatzizko azterketa egiteko eskuzko idazketa-baliabideak soilik erabili ahal izango dira (boligrafoa, luma...), zirriborroa eta azpimarratzailea barne. Ez dago beste baliabiderik baimenduta. Espresuki debekatzen da (baina zerrenda hau ez da osoa) telefono mugikorrak, kalkulagailuak edo ikasgaiaren apunteak erabiltzea. Horiek ikaslearen irismenetik kanpo egon beharko dute proba osoan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasgaiaren apunteak (egelan eskuragai).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

José Luis León: Los efectos de la publicidad. Barcelona. Ariel. 1996

Gehiago sakontzeko bibliografia

Joel Davis. Advertising research. Prentice Hall. 2005
Beerli Palacio, A.; Martín Santana, J. D. Técnicas de medición de la eficacia publicitaria. Editorial Ariel. Barcelona. 1999
Sánchez Franco, Manuel Jesús. Eficacia publicitaria. Teoría y práctica. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. 2003
J.P. Jones. How advertising Works. Sage. Londres. 1998.
Ch. Young. The advertising research handbook. Ideas in flight. 2005.
Erik du Plessis. The advertised mind: groundbreaking insights into how our brains respond to advertising. Kogan Page Publishers, 2005.
Premios a la eficacia publicitaria (EFI). Asociación Española de Anunciantes.
Advertising Works (Erresuma Batuko IPA)

Aldizkariak

Journal of Advertising.
Journal of Advertising Research.
International Journal of Advertising Research.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

09:00-11:00

2-15

10:00-11:30

09:00-11:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00

11:00-13:00

2-15

09:00-11:00

11:00-12:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:30-13:00

Irakasleak