XSLaren edukia

Kontsumoaren Psikosoziologia eta Marketina

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

TITULUKO GAITASUNAK

1. Kontzeptu eta eredu teorikoak aplikatzea produktu/zerbitzu/jarduera/ideia baten kontsumo moduak deskribatzeko (Titulazioaren zeharkako gaitasuna: G001 / 4. mailako gaitasun espezifikoa: C4CC01).



Zehazki:



1.1. Erabakitze prozesuaren etapak

1.2. Erabakitze prozesua eragiten duten aldagai psikologikoak

1.3. Ingurunearen eragina kontsumo portaeran



2. Teorian oinarritutako ikerketa helburuak finkatzea, horiekin koherentea den metodologia erabaki eta aplikatzea, emaitzak helburuen arabera antolatzea (Titulazioaren zeharkako gaitasuna G002 / 4. mailako gaitasun espezifikoa: C4CC04).



3. Ikerketaren emaitzetan oinarritutako marketing gomendioak ematea (Titulazioaren gaitasun espezifikoa: G008).



4. Ikerketaren emaitzak modu argi eta interesgarrian komunikatzea, idatziz, ahoz eta/edo ikus-entzunezko formatuan (Titulazioaren gaitasun espezifikoa G005).

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

GAI TEORIKOAK



1. Kontsumitzaile portaera: sarrera.



2. Aldagai psikologikoak: motibazioa, pertzepzioa, oroimena eta aktitudeak.



3. Erabakitze-prozesua: beharrizanaz ohartzea, informazio bilaketa, ebaluazioa, erabakia eta erabaki ondorengo prozesuak.



4. Kultura-ingurunearen eragina kontsumitzaile portaeran.





GAI PRAKTIKOAK:



1. Produktu-kategoria/zerbitzu/jarduera/marka baten kontsumitzaileen portaerari buruzko ikerketa-proiektua diseinatzea eta zertzea:



1.1. Marko teorikoa osatzea



1.2. Helburuak finkatzea



2. Metodologia kualitatiboa: elkarrizketa, talde dinamika, behaketa. Diseinua, informazioa biltzea, analisia.



3. Metodologia kuantitatiboa: inkesta diseinatzea, datuak biltzea, analizatzea



4. Ikerketaren txosten idatzia erredaktatzea eta ahoz aurkeztea

MetodologiaToggle Navigation

Ikasleek, taldeka, produktu, zerbitzu, marka edo jardueraren kontsumitzaileen portaerari buruzko ikerketa-lana egingo dute. Lana, faseka, hainbat mikroproiekturen bitartez garatuko da. Azkenean, ikerketa prozesu osoari buruzko txosten idatzia aurkeztu behar izango dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

a)Etengabeko Ebaluazioaren Sistema (Ebaluazioa Jarraitua):



Idatzizko Proba (indibiduala): azken notaren %50

Ikerketa mikroproiektuak (taldeka): %10

Ikerketa prozesuaren azken txostena (taldeka atal indibidualekin): %40

Proba hau nahitaez gainditu beharrekoa izango da, lan praktikoetan eskuratutako notarekin batez bestekoa egiteko.



Ebaluazio jarraituaren sisteman ebaluatua izan nahi duen ikasleak ariketa praktiko guztiak entregatu beharko ditu, aldez aurretik hitzartutako datetan.

b) Azken ebaluazioaren sistema:

Etengabeko ebaluazioaren sisteman parte hartuko ez duten ikasleek, Ebaluazioaren Arautegiarekin dioenari jarraiki, etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio ikasgaiaren ardura duen irakasleari, eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du. Ikasle horiek idatzizko proba baten bitartez ebaluatuko dira, eta Fakultateak argitaratutako aldi ofizialean egingo dute azken proba hori.

Azken proba horretara aurkeztuko den ikasleak behin betiko notaren %100 eskuratuko du.



Edozelan ere (etengabeko ebaluazioa zein azken proba hautatu), ikasleak deialdiari uko egiteko aukera izango du: Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea. Horrelakoetan, ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Hoyer, W.D.; MacInnis, D.J. (2010). Comportamiento del consumidor. Ed. Cengage Learning.



Castañeda, A. (2020). Kontsumoaren Psikosoziologia eta Marketina. Kontsumoaren barrunbetan zehar. Bilbao. UPV/EHU Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.



Kotler, P; Armstrong G. Marketinaren Oinarriak (2014). Bilbao. Deustuko Unibertsitatea.



León, J.L. eta Olabarri, E. (1996) Conducta del consumidor y marketing. Bilbao. Deusto ediciones.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bermejo, J. (Coord) (2005). Publicidad y cambio social. Contribuciones históricas y perspectivas de futuro. Sevilla. Comunicación Social.
Brakus, J.J.; Schmit, B.H.; Zarantonello, L. (2009). Brand experience: what is it? How is it measured? Does it affect loyalty?. Journal of Marketing, 73, 52-68.
Gil V. y Romero, F. (2008). Crossumer. Claves para entender al consumidor español de nueva generación. Barcelona. Gestión 2000
Girón M. G. (2009). Secretos de lujo. LID editorial empresarial. Madrid
Haire, M. (1950). Projective techniques in marketing research. Journal of Marketing, vol. XIV, nº 5, pp. 649-656.
Keller, K.L. (2008). Administración estratégica de marca. Pearson Educación.
Lenderman, Max y Sánchez, Raul. (2010). Marketing experiencial. La revolución de las marcas. ESIC. Madrid.
López, Anna. (2011). Coolhunting digital: a la caza de las últimas tendencias. Anaya editorial.
Martinez, P. (2008). Cualitaivamente. Los secretos de la investigación cualitativa. Madrid. ESIC
Peralba, R. (2010). El posicionamiento de la marca España y su competitividad internacional. Madrid. Ediciones Pirámide.
Roberts, K. (2005). El futuro más allá de las marcas. Lovemarks. Barcelona Ediciones Urano.
Schwartz, S.H. (2006). Basic Human Values: An Overview.
http://www.yourmorals.org/schwartz.2006.basic%20human%20values.pdf
Thomas J. Reynolds y J. C. Olson (eds.), Understanding consumer decision making. The means-end approach to marketing and advertising strategy, Lawrence Erlbaum, 2001.
Zaltman, G.; Coulter, R.H. (1995). Seeing the Voice of the Customer: Metaphor-Based Advertising Research. Journal of Advertising Research, vol 35, nº 4, pp. 35-51.

Aldizkariak

Journal of Consumer Research. Associacion for Consumer Research elkarteak argitaratua.
Advances in Consumer Research. Association for Consumer Research elkartearen urteroko kongresuaren aktak.
ESIC Market. ESIC argitaletxea.
Cuestiones Publicitarias. Revista internacional de Comunicación y Publicidad. Sevillako Unibertsitatea. Komunikazio Fakultatea.
Investigación y Marketing. Barcelona. Asociación Española de estudios de mercado, marketing y opinión elkarteak argitaratua.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

11:00-13:00

2-15

11:30-12:30

11:00-12:30

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:30-15:00

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-15:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00

09:00-11:00

2-15

13:30-15:30

09:00-09:30

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:30-11:00

Irakasleak