XSLaren edukia
Irakasle Funtzioa
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 12 | 18 |
Mintegia | 0 | 0 |
Gelako p. | 48 | 72 |
Ordenagailuko p. | 0 | 0 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IRAKASGAIAREN KONPETENTZIAK
A) Irakaskuntza-jardueraren alderdiak eta eginkizun nagusiak ulertzea, eta maisu-maistren izaera
profesionalari buruzko lehen lerroak osatzea.
B) Gelako interakzio- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea, eta balioetan oinarritutako hezkuntza,
elkarbizitza positiboa eta hezkuntza-behar anitzetarako erantzuna sustatzea.
C) Lehen Hezkuntzako tutorearen berariazko eginkizunak ezagutzea, baita familiarekin komunikatzeko eta elkarlanean aritzeko moduak ere.
IKASTEAREN EMAITZAK
• Irakaskuntza jardueraren lanbide-zereginak identifikatu eta bereizten ditu.
• Haur Hezkuntzako irakasle lanbidean sortzen diren hainbat eratako egoera
eta betebeharrei buruz hausnartzen du.
• Tutoretza planak egiteko prozesuak eta horren garabidean esku hartzen
duten eragileak zein diren ezagutzen du.
• Aniztasunean bizitzea eta horretan heztea, aldeko joeratik interpretatzen du.
• Hezkuntzako lanbideen oinarri emaile etikoak ulertzen ditu.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA.- Nortasun profesionala. Haur Hezkuntzako irakasleen eginkizunak eta lanak.
2. GAIA.- Hezkuntzako esku-hartzearen mailak. Hezkuntza-harremana, lana taldeekin, hezkuntza-proiektuen kudeaketa. Lana egitea profesionalen taldeetan.
3. GAIA.- Hezkuntzako elkarrekintzaren eta komunikazioaren guneak. Ikasten ari diren talde/ikasgelen kudeaketa. Aniztasuna, nortasuna eta parekidetasuna eskolan. Bizikidetzarako hezkuntza.
4. GAIA.- Tutoretza-eginkizuna. Tutoretza egiteko guneak eta tresnak. Tutoretzako Ekintza Planen diseinua. Familiekin eta talde profesionalekin dauden harremanen edukiak eta formak.
MetodologiaToggle Navigation
Eskolako lan saioetako jarduerak eta metodo-ezaugarriak:
- Informazioa hartzea, iruzkinak idaztea, solasaldia, ikasleon galderei
erantzutea.
- Elaborazioa, taldeetan nahiz banaka informazioa eta ideiak elkartu
eta norberak berreraikitzea.
- Esku artean ditugun lanak eta emaitzak bestei aurkeztea.
Irakasgaiaren planteamendu didaktikoan kasu edo egoera praktikoen inguruan antolatuko dira jarduera asko. Jarduera horietan aurrera egiteko, garrantzi handia izango du bai taldeetan lana egiteak eta bai lotzen zaizkien hausnarketa teorikoetan ikasleen parte hartzeak.
Programa honetan proposatzen diren jarduera sekuentziek, egutegiak eta etengabeko ebaluazio sistemak aurreikusten dute ikasleak oso modu aktiboan esku hartuko duela egunez egun eskolara etorriz.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasleen ebaluazioa eta irakasgai honetako kalifikazioa erabakitzean bi oinarri nagusi hartuko dira kontutan: batetik, diziplinarteko moduluan garatutako proiektua (notaren %20a) eta bestetik, irakasgaian egindako ikasketa prozesua (notaren %80a). Atal guztiak gainditu beharra egongo da irakasgaia gainditu ahal izateko.
Diziplinarteko proiektua ebaluatzean lanketa prozesua, txosten idatzia eta ahozko aurkezpena hartuko dira kontuan. Eta irakasgaia ebaluatzean berriz, prozesuan zehar egindako lanak (bakarka eta ekipoan) eta ikastaroa amaitu ondorengo azterketa.
Horrez gain, irakasgaia ebaluatzeko prozedura desberdina izango da ikaslearen asistentziaren arabera:
KLASERA DATORREN IKASLEAREN EBALUAZIO SISTEMA
Ebaluazio Sistema Mistoa izango da. Bloke ezberdinen deskripzioa eta portzentajeak ondorengoak izanik:
- Etengabeko Ebaluazioa 60%
- Azken Froga %24
- Lan Modularra %16
Azken kalifikazioa egiteko kalkulua eta baldintzak: Bloke guztien batezbestekoa izango da azken kalifikazioa. Gutxieneko asistentzia %80koa izango da, ezinbestean.
(*Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da hiru atalak gainditzea.)
EBALUAZIO IRIZPIDEAK:
- Berariaz, ikastetxeen kudeaketari, curriculuma garatzeari eta norberaren garapen profesionalari lotutako zereginak deskribatzen ditu.
- Irakaskuntza jardueraren planifikazioak eta hori burutzeak eskatzen dituen lanbide gaitasunak formulatzen ditu.
- Gaur egungo hezkuntza sisteman aritzeko egokiak diren nortasun profesionalei buruz hausnartzen du.
- Tutoretza aurrera eramateko ekintza-proposamenak elaboratzen ditu.
- Ikasleen hezkuntza behar izanen aurrean jarrera positiboak agertzen ditu
- Ikusten ditu jokabideen osagai etikoak ikasgelako jardueran.
- Kode deontologikoa zuzen aplikatzeak berekin dakartzan erantzukizunez jabetzen da.
EBALUAZIO HEZIGARRIA:
Feedback edo berrelikadura emateko moduak:
a) Planifikatutako tutoretzak
b) Eginkizunen zuzenketak
JUSTIFIKATUTAKO ARRAZOIENGATIK KLASERA EZIN ETOR DAITEKEEN IKASLEA
- Proba idatzia egingo du soilik. Proba honetan ikasturtean eman diren irakurgaietako edukiak sartuko dira. Kalifikazio osoa (%100) proba honetako emaitza izango da.
Ikasle hauei ikasturte hasieran irakaslearekin hitz egitea gomendatzen zaie.
OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DION IKASLEA
Prozedura:
- Azken proba <%50 denean, idatziz adieraziko zaio irakasleari. Entregatzeko epea irakasleak jarritakoa izango da. Ez baldin bada ezartzen, azken probaren data kontutan hartuko da eta idazkia gehienez 10 egun baino lehen bidali beharko da.
- Azken proba =>%50. Ez aurkeztearekin nahikoa da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgaien edukiei buruz irakurtzeko oinarrizko baliabide jakinak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALEGRE, O. (2010). Capacitación docente para atender la diversidad. Una propuesta vinculada a las competencias básicas. Sevilla: MAD.
ANGULO, A. (2009). La tutoría en la Educación Primaria. Madrid: Wolters Kluwer.
ARNAIZ, P. y RIART, J. (1999): La Tutoría: de la reflexión a la práctica. Barcelona, PPU.
BRUBACHER, J. W.; CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.
CASE, CH. W.; REAGAN, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.
DAY, C. (2006) Pasión por enseñar. La identidad personal y profesional del docente y sus valores. Madrid. Narcea.
EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA (2007). Euskal Hezkuntza Sistemaren Antolamendua eta Ezaugarriak. Vitoria- Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA (2007). Oinarrizko hezkuntzarako tutoretza-plana egiteko. Orientabideak: lehen hezkuntzako 1. Zikloa. Vitoria- Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
EUSKO JAURLARITZAREN HEZKUNTZA, UNIBERTSITATE ETA IKERKETA SAILA. Tutoretza Lehen Hezkuntzan. Laguntzeko eskuliburua. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/eu/contenidos/informacion/dif10_curriculum_berria/eu_5495/adjuntos/tutoretza/HASIERA.htm . Kontsulta data: 2010-09-13.
FERRERES, V.; IMBERNON, F. (Eds.) (1999). Formación y actualización para la función pedagógica. Madrid: Síntesis.
GARCÍA, R., GONZÁLVEZ, V., VÁQUEZ, V. & ESCÁMEZ, J. (2010). Repensando la educación: cuestiones y debates para el siglo XXI. Valencia: Brief
ETXAGUE, X. (koord.) (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.
IMBERNON, F. (2007) La formación permanente del profesorado. Nuevas ideas para formar en la innovación y el cambio. Barcelona: Graó.
MARCHENA, M. R. (2009). El aula por dentro. Cómo mejorar su gestión y organización. Madrid: Wolters Kluwer.
MARCELO, C. (2002). La función docente. Madrid. Editorial Síntesis.
MARTÍN, X.; PUIG, J.M.; PADRÓS,M.; RUBIO, L.; TRILLA, J. (2008). Tutoría. Técnicas, recursos y actividades. Madrid: Alianza Editorial, S.A.
MENDEZ, L. eta beste (2007). La tutoría en Educación Infantil. Madrid: Wolters Kluwer.
MONGE, C. (2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias. Madrid: Wolters Kluwer.
PERRENOUD, P. (2007). Diez nuevas competencias para enseñar. Invitación al viaje. México: Graõ, Colofón.
TARDIFF, M. (2004) Los saberes del docente y su desarrollo profesional. Madrid: Narcea.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALEGRET, J.; CASTANYS, E. Y SELLARES, R. (2010). Alumnos en situaciones de estrés emocional. Barcelona: Graó.
DEPARTAMENTO DE UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN DEL GOBIERNO VASCO (2007). Orientaciones para la elaboración del Plan de acción tutorial (PAT) para la educación Básica: Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria- Gasteiz.
DEPARTAMENTO DE UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN DEL GOBIERNO VASCO (2007). Ordenación y Características del Sistema Educativo Vasco. Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria- Gasteiz.
FUNES, S. (Coord.) (2009). Gestión eficaz de la convivencia en los centros educativos. Madrid: Wolters Kluwer.
GARCÍA, R. JOVER, G.; ESCÁMEZ, J. (2010). Ética Profesional docente. Barcelona: Síntesis.
LOPEZ, L. (2007). Relajación en el aula. Recursos para la educación emocional. Madrid: Wolters Kluwer.
LOPEZ LARROSA, S. (2009). La relación familia-escuela. Guía práctica para profesionales. Madrid: CCS.
MARCELO, C ; VAILLANT, D. (2009). Desarrollo profesional docente ¿Cómo se aprende a enseñar? Madrid: Nancea.
MARRODAN, M. J. ; BALABONA, J.M. (2008). La calidad en la orientación escolar. Manual Practico del orientador. Educación Infantil y Primaria. Madrid: ICCE.
PERRENOUD, PH (2004). Diez nuevas competencias para enseñar: Invitación al viaje. Barcelona. Graó.
SANCHEZ, M. (COORD) (2010). Como educar en la diversidad afectiva, sexual y personal en Educación Infantil. Orientaciones prácticas. Madrid: Catarata.
SCHÖN, D. A. (1998). El profesional reflexivo, cómo piensan los profesionales cuando actúan. Barcelona: Paidós.
SEGOVIA, J. D. Y FERNANDEZ, M. (1999). Técnicas para el desarrollo personal y formación del profesorado. Bilbao: ICE de la Universidad de Deusto.
TORREGO, J.C. (Coord) (2009). Modelo integrado de mejora de la convivencia. Estrategias de mediación y tratamiento de conflictos. Barcelona: Graó.
Aldizkariak
AULA DE INNOVACIÓN EDUCATIVA. Graó Educación. Barcelona.
BORDÓN. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.
CUADERNOS DE PEDAGOGÍA. Editorial Fontalba. Barcelona. CD-ROM-ean eskuragarri.
EDUCAR. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona.
ENSEÑANZA. Anuario Interuniversitario de Didáctica. SPU de Salamanca. Salamanca.
HIK HASI. Lasarte-Oria: Xangorin.
JAKINGARRIAK: Hezkuntza Aldizkaria. http://www.jakingarriak.com/
POLVO DE TIZA. Revista del Movimiento Cooperativo de Escuelas Populares de Madrid.
QURRICULUM. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna.
REVISTA DIGITAL INNOVACIÓN Y EXPERIENCIA EDUCATIVA.
http://www.csi-f.es/content/revista-digital-innovacion-y-experiencia-educativa-0
RELIEVE. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. http://www.uv.es/RELIEVE/
REVISTA ESPAÑOLA DE ORIENTACIÓN Y PSICOPEDAGOGÍA. Madrid: UNED.
REVISTA INNOVACIÓN EDUCATIVA (Santiago). www.usc.es/didoe/doc/revista/frames.htm
REVISTA DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA (RIE). Barcelona.
REVISTA ELECTRÓNICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO http://www.uva.es/aufop/publica/revelfop/98-v1n1.htm
REVISTA ESPAÑOLA DE PEDAGOGÍA. (CSIC). http://www.ucm.es/info/quiron/rep.htm
REVISTA MULTIDISCIPLINAR DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA
TANTAK. Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/ EHUko Publicaciones periódicas.
TENDENCIAS PEDAGÓGICAS
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AMENABAR PERURENA, NERE
- KARRERA JUARROS, IÑAKI
- MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 10:30-12:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Aula 1.01 - .
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 10:30-12:30 | ||||
7-10 | 08:30-10:30 | ||||
7-15 | 10:30-12:30 | ||||
11-11 | 08:30-10:30 | ||||
12-15 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- Aula 1.01 - .
- 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 2.5 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- Aula 1.01 - .
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 08:30-10:30 | ||||
7-15 | 08:30-10:30 | 08:30-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
- 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II