XSLaren edukia

Eskola Inklusiboaren Oinarriak

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasleriaren garapenean lagunduko duen hezkuntza praktikan oinarritzen da irakasgaia. Era berean, ikasleariaren aniztasuna azalaratzen eta honek curriculumean duen eragina eta ondorioak ulertarazten erraztuko du; hau guzti hau, behar berezi eta berarizkoen erantzunaren eszenategian kokaturik. Irakaslearen rolak duen funtsari harreta berezia eskainiko zaio.

Bestetik, seihilabeteko gainontzeko irakasgaiekin batera DILANa (Diziplinarteko Lana) garatuko du.

Azkenik, irakasgairen garapenak uztartuko du ikaslegi¡oak lehen practicumean izan duen esperientzia.



Gaitasunak:

- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea

- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko

- Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.



2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.



3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak eta ezohikoak; neurrien mailatzea. Curriculuma erantzunaren gune gisa: zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak; hezkuntza-errefortzuko neurriak; curriculumera sartzeko egokitzapenak; norbanakoentzako curriculum-egokitzapenak.



4. GAIA.- Hainbat hezkuntza-premia bereziri emandako erantzun inklusiboaren ezaugarriak: gabezi sentsorialak eta motoreak; horniketa bereziak; komunikazioko zailtasunak; buruko osasun-arazoak; garapenaren nahasmen orokorrak



5. GAIA.- Diziplinarteko Lana (DILAN): Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

a) Klasetara etorriko diren ikasIeak:

· Modulu lana: 20%

· Gelako jardueren txostena: 20%

· Garatzeko banakako froga: 30%

· Kasu azterketa eta bere defentsa (taldeka): 30%

b) Klasetara etorriko ez diren ikasleak:

- Garatzeko banakako azterketa: notaren %100a. Azterketako galdera batzuk modulu lanaren ingurukoak izango dira (gehienez %20a).

Normatiba berriak ikasleari ebaluatua izateari uko egiteko aukera ematen dio. Ikasleak erabaki hori hartu ezkero, modu formalean egin behar du, hau da, dokumentu idatzi eta sinatutako batean.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

BOOTH, T y AINSCOW, M. (2005): Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco.
ECHEITA,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.
JIMÉNEZ, F. y VILÁ, M. (1999): De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007a). Report 1: Review of the literature on educational reforms, theories and policy developments in Europe. INCLUD-ED [On-line].
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007b). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].
López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Bartzelona: Graó.
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madril: Síntesis.
Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko
PARRILLA, A. (1996): Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BOOTH, T y AINSCOW, M. (2005): Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco.



ECHEITA,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.



JIMÉNEZ, F. y VILÁ, M. (1999): De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.



PARRILLA, A. (1996): Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.

Gehiago sakontzeko bibliografia

MENDIA, R. (2005): Actas del Congreso ¿La respuesta educativa a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva¿ Octubre 2003.Gobierno Vasco. Departamento de Educación. Servicio de Publicaciones del Gobierno Vasco. Vitoria ¿Gasteiz.
DARRETXE, L. eta ZENITAGOITIA, E. (2008): Hezkuntza Bereziaren Oinarri Pedagogikoak.Bilbo:UEU.

Aldizkariak

Cuadernos de Pedagogía
Hik Hasi

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARISTIZABAL LLORENTE, MARIA PILAR
  • LOPEZ DE ARANA PRADO, ELENA
  • LOPEZ VELEZ, ANA LUISA
  • ARISTIZABAL LLORENTE, MARIA PILAR
  • LOPEZ DE ARANA PRADO, ELENA
  • LOPEZ VELEZ, ANA LUISA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-25

13:00-14:30

09:30-10:30

26-32

13:00-14:30

09:30-10:30

34-36

13:00-14:30

09:30-10:30

37-37

13:00-14:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-11 09:00
  • Ekain : 2019-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-24

09:00-10:30

25-25

09:00-10:30

26-32

09:00-10:30

34-36

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-11 09:00
  • Ekain : 2019-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-22

09:00-10:30

09:00-10:00

23-32

09:00-10:30

09:00-10:00

34-36

09:00-10:30

09:00-10:30

37-37

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-11 09:00
  • Ekain : 2019-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

09:00-10:30

22-32

09:00-10:30

34-36

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-11 09:00
  • Ekain : 2019-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

10:30-12:00

22-32

10:30-12:00

34-36

10:30-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-11 09:00
  • Ekain : 2019-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-3 - IRAKASLEEN U. E.