XSLaren edukia

Eskola Inklusiboaren Oinarriak

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasleriaren garapenean lagunduko duen hezkuntza praktikan oinarritzen da irakasgaia. Era berean, ikasleariaren aniztasuna azalaratzen eta honek curriculumean duen eragina eta ondorioak ulertarazten erraztuko du; hau guzti hau, behar berezi eta berarizkoen erantzunaren eszenategian kokaturik. Irakaslearen rolak duen funtsari harreta berezia eskainiko zaio.

Bestetik, seihilabeteko gainontzeko irakasgaiekin batera DILANa (Diziplinarteko Lana) garatuko du.

Azkenik, irakasgairen garapenak uztartuko du ikaslegi¡oak lehen practicumean izan duen esperientzia.

Irakasgaiaren gaitasunak:

- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea

- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko

- Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation



1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.



2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.



3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak eta ezohikoak; neurrien mailatzea. Curriculuma erantzunaren gune gisa: zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak; hezkuntza-errefortzuko neurriak; curriculumera sartzeko egokitzapenak; norbanakoentzako curriculum-egokitzapenak.



4. GAIA.- Hainbat hezkuntza-premia bereziri emandako erantzun inklusiboaren ezaugarriak: gabezi sentsorialak eta motoreak; horniketa bereziak; komunikazioko zailtasunak; buruko osasun-arazoak; garapenaren nahasmen orokorrak



5. GAIA.- Diziplinarteko Lana (DILAN): Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikastegi bakoitzeko testuingurua, irakaskuntza modalitateak edota disziplinarteko moduluko lana kontuan hartuz, ikastegi bakoitzaren ebaluazioa honako hau da:



4.1.1.- Donostiako Irakasleen Unibertsitate Eskola:

a) Klasetara etorriko diren ikasIeak:

• Diziplinarteko lana (DILAN): 30%

• Azterketa idatzia: %70. Arterketa honen ordez izango dira beste aukerak, beti ere ondokoa betetzen bada:

• Irakaslegoa ados izatea

• Ikaslegoaren gehiengoa ados izatea

Erabaki hau loteslea izango da klasera etortzen den ikaslegoarentzat.



b) Klasetara etorriko ez diren ikasleak: Garatzeko banakako azterketa (notaren %100a).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Atal honetan erabiltzen diren materialak aipatuko dira:
- Irakurketa-txostenak
- Moodle-ko ikastaroa

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ainscow, M. (2000). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Narcea. Madrid.

Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Bartzelona: Hipatia.

Booth, T. & Ainscow, M. (2005). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madril: Wolters Kluwer.

Darreche, L., González, A. eta Goikoetxea, J. (2010). «¿La educación inclusiva como utopía que nos ayuda a caminar?», in Congreso Iberoamericano de Educación-Metas 2021, Buenos Aires, 2010.

Echeita,G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.



Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Bartzelona: Grao.

Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2012). Eskola Inklusiboaren esparruan Aniztasunari erantzuteko Plan Estrategikoa 2012-2016. Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioa – Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r432459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011e_Pub_EJ_Plan_diversidade.pdf



Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2008). Curriculum y competencias básicas. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_dig_publ/adjuntos/15_ebal_diagnostikoa_310/310000_Pub_EHAA_evaluacion_basica.pdf

Feito, R. & López, J.I. (2008). Construyendo escuelas democráticas. Bartzelona: Hipatia.

Jiménez, F. y Vilá, M. (1999): De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.



Ferrada, D. & Flecha, R. (2008). «El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje». Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.

INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007a). Report 1: Review of the literature on educational reforms, theories and policy developments in Europe. INCLUD-ED [On-line].

INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007b). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].

López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Bartzelona: Graó.

Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madril: Síntesis.

Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.

Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko

Parrilla, A. (1996): Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Mendia, R. (2005), Actas del Congreso "La Respuesta educativa a las necesidades educativas especiales en una escuela inclusiva vasca", (Octubre 2003), Gobierno Vasco. Departamento de Educación. Serv. Publicaciones Gobierno Vasco. Vitoria-Gasteiz.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

22-30

09:00-11:00

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • Aula 2.02 - .
  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

10:30-12:30

22-30

10:30-12:30

10:30-12:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.03 - .
  • Aula 2.03 - .
  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II