XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Haur Hezkuntzan

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1015
Ordenagailuko p.5075

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lortu behar diren bost konpententziak honako hauek dira:



1.IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea

2.IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko

3.Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan

4.IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan

5.Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea





GAITASUNAK / IKASTEAREN EMAITZAK



1.IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea.

-Aztertzen du IKTek Haur Hezkuntzan duten eragin sozial eta hezitzailea, ezagutzaren gizartean ematen zaien erabilerari buruz hausnarketa kritikoa eginez.

2.IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko

-Interakzioa, komunikazio eta lankidetza-prozesuak errazten dituzten IKT tresnak ezagutzen ditu eta arduraz eta segurtasunez erabiltzen daki.

3.Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan

-IKTetan oinarritutako hezkuntza- proposamen berritzaile bat planifikatu, garatu eta ebaluatzen du.

4.IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan.

-IKTen bidez, Hezkuntza-materiala prestatzen du ikasgelako irakaskuntza testuinguruan erabiltzeko.

-IKTak erabiliz, material didaktikoa garatzen du ikaskuntza birtualaren testuinguruan erabiltzeko.

-Testuinguru bakoitzerako egokienak diren IKT materialak aukeratu eta baloratzen ditu.

5.Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea

-Hezkuntza blog garatzen du bat non gaiari buruz egindako hausnarketan biltzen diren.

-Hausnartzen du irakasleen garapen profesionalean IKTek eta ikus-entzunezko hizkuntzek duten inpaktuaren inguruan.

-Etengabeko ikaskuntzaren kultura bat garatzearen beharraz hausnarketa egiten du.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- JAKINTZAREN GIZARTEA

• Zientzia, Teknologia eta Gizartea: Ezagutzaren Gizartea

• Eten Digitala

• Konpetentzia digitala

Gai honetan ezagutzaren gizartearen ezaugarriak hurreratuko dira. Landuko da IKTen erabilera hezkuntza berrikuntzaren motor gisa.



2. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK HEZKUNTZARAKO

• Teknologia-bateratzea

• Hezkuntzarako bitartekari eta eskenatoki berriak: Web 2.0 testuinguruak

• Baliabide didaktikoen diseinua, elaborazioa, inplementazioa eta balorazioa sarean



Konbergentzia teknologikoa landuko da eta Web 2.0 eta sortzen ari diren beste teknologiek haurren ikaste jarduerak garatzeko orduan eskaintzen dituzten baliabideak aztertuko dira. ikus-entzunezko baliabideak diseinatu eta garatuko dira ikaste-irakaste prozesuetan erabiltzeko; edo diseinatu garatu eta ebaluatuko dira, adin honetako haurrentzako tailerrak, haurrentzako jardueraren garapenarekin bat etorriz.



3. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIOen IRAKASKUNTZA-JARDUERA EGOKIAK

• Hezkuntza-berrikuntza eta IKTen erabilera

• Irakaskuntza-jarduera egokien identifikazioa, inplementazioa eta balorazioa

Gai honetan, IKTekin egiten diren praktika onak identifikatzeko, ezartzeko eta ebaluatzeko gakoak bilatuko dira.

MetodologiaToggle Navigation

“IKTak Haur Hezkuntzan” urte osoko irakasgaia da eta klase magistraletan zein ordenagailu-praktiketan banatzen da. Irakaslearen aurkezpenekin batera, ikasleek talde eta banakako lana, proiektuak, porfolio bat eta lan taldean eratzen den lan modularra burutu behar dute.



Irakasgaiaren metodologia aurrera eramateko, ikaslearen parte-hartze aktiboa, lankidetza eta norberaren erantzunkizuna eskatzen duten zereginak planteatuko dira. Zeregin hauek eginez, gaitasunak garatuko dituzte ikasleek.



Zereginak, dokumentuen bakarkako irakurketa eta horiei buruzko hausnarketa, talde-lana, aurkezpenak eta eztabaidak izango dira. Horrekin batera, kontzeptu mapak landuko dira, eta web 2.0ren baliabide eta tresnak erabiliko dira. Modu berean, Hezkuntza softwareari buruzko azterketa eta ebaluazioa egingo da, hezkuntza baliabideak diseinatuko dira Haur Hezkuntzarako bideratuta elkarlanean oinarrituta.



Irakasgaiak “Eskola Inklusiboa” (K4) diziplinarteko moduluan parte hartzen du 2. lauhilekoan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazioa bai klasera etortzen direnentzat bai etortzen ez direnentzat portfolio on-line bat izango da eta bertan txertatuko dira burututako zereginak eta horien gaineko hausnarketa teorikoa. Irakasgaia gainditzeko lan guztiak egin eta gainditu beharko dira eta ikasturte hasieran banatuko den kronograman zehaztuko diren daten arabera egin beharko dituzte.



Bloke bakoitzak bere emateko propioak ditu eta honela kalkulatuko da:

- Portfolio on-line % 40

- Lanen eta irakurgaien klaseko aurkezpenak % 10

- Idatzizko froga / Gelako praktikak egitea % 30

- Moduluko diziplinarteko lana % 20



Ikasleak aukera izango du jarraikako ebaluazio deialdiari uko egiteko. Azken ebaluazioren bidez ebaluatuak izateko, inplikatutako irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko eskaera idatziz luzatu beharko zaie (18. astea baino lehen). Idatzizko komunikaziorako uko egitearen inprimaki ofiziala baliatuko da. Inprimaki ofiziala deskargatzeko linka:

https://www.ehu.eus/documents/5299588/5638011/MODULUETARAKO+ETA+ELKARBIZITZARAKO+AKORDIOEN+GIDA.pdf/33f76c27-5df9-3731-181a-6a197db4b30c

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (MOODLE-en) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2007). Algunos principios para el desarrollo de buenas prácticas pedagógicas con las TICs en el aula. Comunicación y pedagogía: Nuevas tecnologías y recursos didácticos, 222, 42­47.

Area, M. (2009a). Introducción a la tecnología educativa. Recuperado de: https://goo.gl/6mUPXW

Area, M. (2009b). La competencia digital e informacional en la escuela. comunicación presentada en curso “Competencia digital”. Universidad Menendez y Pelayo, Santander.

Area. M. (2015). Reinventando la escuela en la sociedad digital. Del aprender repitiendo al aprender creando. En M. Poggi (Coord.), Mejorar los aprendizajes en la Educación Obligatoria. Políticas y factores (pp. 167-197).Buenos Aires: IIPE - UNESCO.

Area, M., Gros, B., y Marzal, M.A. (Eds.)(2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madrid: Síntesis.

Cabero, J. (2014). Nuevos escenarios tecnológicos para innovar en la educación. Comunicación presentada en I Seminario Iberoamericano de Innovación Docente de la Universidad Pablo de Olavide, Sevilla.

Cabero, J., De la Horra, I., y Sánchez, J. (2018). La realidad aumentada como herramienta educativa. Madrid: Paraninfo.

Camacho, K. (2006). La Brecha digital. En A. Ambrosi, V. Peugeot, y D. Pimienta (Eds.), Palabras en Juego: Enfoques Multiculturales sobre las Sociedades de la Información. C & F Éditions.

Carretero, S., Vuorikari, R., y Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competenece Framework for Citizens.Luxemburgo: Publications Office of the European Union.

Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G., y Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0. Madrid: Síntesis.

Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.

Cejas-León, R., Navío-Gámez, A., y Meza-Cano, J. M. (2017). Conexiones entre tecnología, pedagogía y contenido disciplinar (TPACK). La formación en TIC y su transferencia a la función docente. En R. Roig-Vila. (ed.). Investigación en docencia universitaria. Diseñando el futuro a partir de la innovación educativa (pp. 114-122). Barcelona: Octaedro.

Correa, J.M. (Coord.)(2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.

Correa, J.M., Losada, D., y Fernández, L. (2012). Políticas educativas y prácticas escolares de integración de las tecnologías en las Escuelas del País Vasco: Voces y cuestiones emergentes. Campus Virtuales: Revista Científica Iberoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 21-30.

De Juan, J.M. (2016). Irakasleriaren Gaitasun Digitala Hezkuntza Sisteman. UPV/EHU.

De Pablos, J. (Coord.)(2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.

De Pablos, J., Area, M., Valverde, J., y Correa, J.M. (Eds.)(2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.

Del Viso, N., (Coord.). (2013). La huella del consumismo tecnológico. Madrid: FUHEM.

Díez, A., y Santiago, R. (2014). ¿Es posible la clase inversa en Educación Infantil?: Una propuesta y una recopilación de experiencias. enTERA2.0, 2, 67-78.

González, T. (2008). Buenas prácticas en el uso de las TIC. Comunicación y pedagogía, 222, 32-35.

Harris, J., y Hofer, M. (2009). Instructional planning activity types as vehicles for curriculum-based TPACK development. En C. D. Maddux (Ed.), Reseach highlights in technology in education 2009 (pp. 99-108). Chesapeake, VA: SITE.

Hernández, F., y Sancho, J.M. (2015). La visión de los docentes sobre el aprendizaje de los jóvenes. Cuadernos de pedagogía, 453.

INTEF (2017). Marco común de competencia digital docente. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

Koehler, M.J., Mishra, P., y Cain, W. (2015). ¿Qué son los Saberes Tecnológicos y Pedagógicos del Contenido (TPACK)? Virtualidad, Educación y Ciencia, 10(6), 9-23.

Murillo, J.L. (2010). Programas Escuela 2.0 y Pizarra Digital: un paradigma de mercantilización del sistema educativo a través de las TICs. REIFOP, 13(2), 65-78.

Lluna, S., y Pedreira, J. (Coords.) (2017). Los nativos digitales no existen. Barcelona: Deusto.

Pérez, A. (2010). Escuela 2.0. Mucho más que 1x1. Boletic, 10, 70-79.

Pérez, M.A., y Delgado, Á. (2012). De la competencia digital y audiovisual a la competencia mediática: dimensiones e indicadores. Revista científica de educomunicación, 20(39), 25-34.

Reina, M., y Reina, S. (2014). Los robots: Iniciación a la robótica y los lenguajes de programación. enTERA2.0, 2, 98-108.

Sancho, J.M. (2006). Tecnologías para transformar la educación. Madrid: Universidad Internacional de Andalucía / Akal.

Sancho, J.M. (2008). De TIC a TAC, el difícil tránsito de una vocal. Investigación en la escuela(64), 19-30.

Sancho, J.M. (2009). La Tecnología Educativa en un mundo tecnologizado. Archidona Málaga: Aljibe.

Santabárbara, D. (2014). Realidad Aumentada en Educación Infantil. enTERA2.0, 2, 118-127.

Trujillo, F. (Coord.) (2014). Artefactos digitales. Barcelona: Grao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alba, I. (2011). Kameraren atzetik. Irudien bidez narrazioak egitea: Gidoitik filmera. Barcelona: Montesinos.
Area, M. (2007). Algunos principios para el desarrollo de buenas prácticas pedagógicas con las TIC en el aula. Comunicación y Pedagogía, 222, 42-47.
Area, M. (2012). La alfabetización informacional y digital: fundamentos pedagógicos para la enseñanza y el aprendizaje competente. Revista española de Documentación Científica, Monográfico, 46-74.
Buckingham, D. (2008). Repensar el aprendizaje en la era de la cultura digital. El monitor, 18, 27-30.
Cacheiro, M.L. (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit, 39, 69-81.
Ferrari, A. (2012). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Sevilla: JRC.
Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. Luxemburgo: European Union.
Gértrudix, M., Álvarez, S., Galisteo del Valle, A., Gálvez de la Cuesta, C., y Gértrudix, F. (2007). Acciones de diseño y desarrollo de objetos educativos digitales: programas institucionales. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 4(1).
González, T. (2007). El concepto de buenas prácticas: Origen y desarrollo. Comunicación y Pedagogía, 222, 32-35.
Gutiérrez, A., y Tyner, K. (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Comunicar, XX(38), 31-39.
Ornellas, A., y Sancho, J.M. (2015). Múltiples alfabetismos en la sociedad contemporánea. Cuadernos de pedagogía, 453, 62-65.
Pérez, M.A., y Delgado, A. (2012). From Digital and Audiovisual Competence to Media Competence: Dimensions and indicators. Comunicar, XX(38), 25-34.
Rubia, B., Jorrín, I., y Anguita, R. (2009). Aprendizaje colaborativo y TIC. En J. De Pablos (Ed.), Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet (pp. 191-214). Málaga: Aljibe.
Santiago, R., y Navaridas, F. (2013). La Web 2.0 en Escena. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 41.

Aldizkariak

• Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/

• Canal digital de Tecnología Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/

• Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu

• Comunicación y Pedagogía. http://www.comunicacionypedagogia.com

• Cuadernos de Pedagogía. http://www.cuadernosdepedagogia.com/

• Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/

• Octeto. http://cent.uji.es/octeto/

• Pixel-Bit. http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/

• Quaderns digitals. http://www.quadernsdigitals.net/

• Relatec. http://campusvirtual.unex.es/revistas/index.php?journal=relatec

• Revista de Educación. http://www.revistaeducacion.mec.es/

• Revista enTERA2.0. https://ciberespiral.org/es/prensa-y-multimedia/revista-digital-entera2-0


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARISTIZABAL LLORENTE, MARIA PILAR
  • GAMITO GOMEZ, RAKEL
  • GUTIERREZ-CABELLO BARRAGAN, AINGERU
  • ARISTIZABAL LLORENTE, MARIA PILAR
  • GAMITO GOMEZ, RAKEL
  • GUTIERREZ-CABELLO BARRAGAN, AINGERU

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:30-12:00

35-36

10:30-12:00

10:30-12:00

37-37

10:30-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.
  • eSEMINARIO 2M - IRAKASLEEN U. E.

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-15

10:30-12:00

21-25

10:30-12:00

10:30-12:00

26-32

10:30-12:00

10:30-12:00

34-34

10:30-12:00

10:30-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

13:00-14:30

35-36

12:30-14:00

12:30-14:00

37-37

12:30-14:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

13:00-14:30

9-15

13:00-14:30

21-32

12:30-14:00

12:00-13:30

34-34

12:30-14:00

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-15

13:00-14:30

21-23

14:30-16:00

12:00-13:30

24-32

14:30-16:00

12:00-13:30

34-34

14:30-16:00

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

15:00-16:30

9-15

15:00-16:30

21-23

12:30-14:00

14:30-16:00

24-32

12:30-14:00

14:30-16:00

34-34

12:30-14:00

14:30-16:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-15

13:00-14:30

21-32

12:30-14:00

12:00-13:30

34-34

12:30-14:00

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2019-06-07 09:00
  • Ekain : 2019-06-18 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.