XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Haur Hezkuntzan

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia00
Ordenagailuko p.4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lortu behar diren bost konpententziak honako hauek dira:

1. IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea.

2. IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko.

3. Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan.

4. IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan.

5. Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- JAKINTZAREN GIZARTEA

Zientzia, Teknologia eta Gizartea: Ezagutzaren Gizartea

Eten Digitala

Konpetentzia digitala

2. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK HEZKUNTZARAKO

Teknologia-bateratzea

Hezkuntzarako bitartekari eta eskenatoki berriak: Web 2.0 testuinguruak

Baliabide didaktikoen diseinua, elaborazioa, inplementazioa eta balorazioa sarean

3. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIOen IRAKASKUNTZA-JARDUERA EGOKIAK

Hezkuntza-berrikuntza eta IKTen erabilera

Irakaskuntza-jarduera egokien identifikazioa, inplementazioa eta balorazioa

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza klase magistraletan eta ordenagailu praktiketan ematen da.

Irakaslearen aurkezpenekin batera, ikasleen lana (taldekoa eta banakakoa) egin behar da. Bi modalitateek ikasleriaren partehartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta ikaskuntza-prozesuaren inguruko norberaren erantzunkizuna eskatzen dituzte.

Saio teorikoak eta praktikoak ikasgaiaren oinarrizko edukiak ulertzera eta integratzera zuzenduko dira.



a. Aktibiatea: Talde handian, presentzialak

Metodologia:

- Edukien azalpena, analisia eta eztabaida.

- Testuen irakurketa kritikoa.

- Ikus-entzunezko materialen azterketa.

- Zalantzak argitzea.

- Ebaluazio jarraitua.



b. Aktibiatea: Presentzialak talde txikitan

Metodologia:

- Egoera praktikoen azterketa eta hausnarketa aktibitate hauen bitartez: a) Banakako zein taldeko proiektuak eta b) Diziplinarteko moduluko lana.

- Multimedia materialen azterketa.

- Taldeko zein banakako lanen ahozko aurkezpena.

- Ebaluazio jarraitua.



c. Aktibiatea: Presentzialak tutoretzatan

Metodologia:

- Zalantzak argitu.

- Lanak egiteko argibideak



d. Aktibiatea: Ikasgelatik kanpo

Metodologia:

- Ikastea.

- Talde zein banakako lanak egin.

- Testu eta material multimedien irakurketa eta azterketa kritikoa.

- Bibliografia eta beste baliabide digitalen bilaketa





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idazki bat aurkeztu beharko dio (irakasleari eskatu) irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, dozentzia hasi eta bederatzi asteko epea izango du.



Etengabeko ebaluazioa:

Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

Saio magistral, gelako praktika eta abarretan jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.



Azken ebaluazioa:

Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



Froga idatzia:

- Garatzeko azterketa eta Test-a %21

Froga praktikoa:

- PLE baten diseinua (Personal Learning Enviroment) %20

- Ikasleek ikasteko testu-inguru baten diseinua %23

- Gurasoekin komunikatzeko baliabide digitala %20

- Dozentzia garaian gauzatu den Diziplinarteko Lana %16ko pisua du. DAL-a suspendituta edo

eginda ez balego, ikasleak azterketa garaiko frogan egin beharko luke.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (MOODLE-en) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AREA, Manuel (2009). Introducción a la Tecnología Educativa. Hartuta, hemendik: http://webpages.ull.es/users/manarea/ebookte.pdf

AREA, Manuel; GROS, Begoña eta MARZAL, Miguel Ángel (Eds.) (2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madrid: Síntesis.

BUCKINGHAM, David (2006). La educación para los medios en la era de la tecnología digital. In Ponencia para el congreso del décimo aniversario de MED “La sapienza di comunicare”. Roma.

CASTAÑO, Carlos; MAÍZ, Inmaculada; PALACIO, Gorka eta VILLARROEL, José Domingo. (Eds.) (2008).Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis.

CASTAÑO, Carlos eta CABERO Julio (Coords.) (2013) Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.

CORREA, Jose Miguel (Coord.) (2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.

DE PABLOS, Juan (Coord.) (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.

DE PABLOS, Juan; AREA, Manuel; VALVERDE, Javier eta CORREA, José Miguel (Eds.)(2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.

SANCHO, Juana María (2006). Tecnologías para transformar la educación. Madrid: Universidad Internacional de Andalucía / Akal.

VIVANCOS, Jordi (2008). Tratamiento de la Información y Competencia Digital. Madrid, Alianza Ed

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBA, Isabel (2011). Detrás de la Cámara. Cómo narrar en imágenes: del guion a la película. Barcelona: Montesinos.
CACHEIRO, Maria Luz (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 39, 69-81.
CORREA, Jose Miguel (2015). ¿Cómo aprendes a ser maestra?: Tic, género y narrativas visuales de futuras maestras de educación infantil. Reire 8 (2), 256 - 268
CORREA, José Miguel; LOSADA, Daniel eta FERNÁNDEZ, Lorea. (2012). Políticas educativas y prácticas escolares de integración de las tecnologías en las Escuelas del País Vasco: Voces y cuestiones emergentes. Campus Virtuales: Revista Científica Iberoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 21-30.
FERRARI, Anusca. (2012). Digital Competence in Practice: AnAnalysis of Frameworks. Sevilla: JointResearch Centre. InstituteforProspectiveTechnologicalStudies. Hartuta, hemendik http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf.
GUTIÉRREZ, Alfonso eta TYNER, Kathleen (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Revista Comunicar, XX(38), 31-39. Hartuta, hemendik http://dx.doi.org/10.3916/C38-2012-02-03
PÉREZ, María Amor eta DELGADO, Águeda (2012). From Digital and Audiovisual Competenceto Media Competence: Dimensions and indicators. Revista Comunicar, XX(38), 25-34. Hartuta, hemendik: http://dx.doi.org/10.3916/C39-2012-02-02
PRATS, Miquel (2014). Nuevas tecnologías en la Educación Infantil: retos y posibilidades en la formación de maestros. enTera 2.0, 2, 110-116.
RUIZ-CASAS, Mercedes (2014). ¿Cuándo y cómo empieza la alfabetización mediática en la Tribu 2.0? enTera 2.0, 2, 54-65
SANTIAGO, Raul eta NAVARIDAS, Fermín (2013). La Web 2.0 en Escena. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 41, 19-30.
VALVERDE, Jesús (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. In Yamile Sandoval, Arturo Arenas, Eloy López, Julio Cabero eta José Ignacio Aguaded (Coords.) Las Tecnologías de la Información en conte

Aldizkariak


Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/
Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu
Cuadernos de Pedagogía. http://www.cuadernosdepedagogia.com/
Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/
Octeto. http://cent.uji.es/octeto/
Pixel-Bit. Revista de medios y educación. http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/
Quaderns digitals. http://www.quadernsdigitals.net/
Relatec. http://campusvirtual.unex.es/revistas/index.php?journal=relatec
Revista de Educación. http://www.revistaeducacion.mec.es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BILBAO ZABALA, MARIA JESUS
  • BUSTILLO BAYON, JUAN
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-11:30

08:30-11:30

8-8

08:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

08:30-10:00

11:00-12:30

9-15

08:30-11:30

11:00-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-11:30

08:30-11:30

8-8

08:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

08:30-10:00

13:00-14:30

9-15

08:30-11:30

12:30-15:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

08:30-10:00

13:00-14:30

9-15

08:30-11:30

12:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

08:30-10:00

13:00-14:30

9-15

08:30-11:30

12:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:30-15:00

08:30-10:00

9-15

12:00-14:00

14:30-16:30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-5 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

13:30-15:00

08:30-10:00

9-15

12:00-14:00

14:30-16:30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA