XSLaren edukia

IKTak Gizarte Hezkuntzan

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasunak:

Gizarte eta hezkuntzako esku-hartzeak planifikatzeko, kudeatzeko eta ebaluatzeko baliabide teknologikoak erabiltzea, tresna bideratzaile eta malgu gisa ulertuta.



Irakasgaia ikastearen emaitzak:



1. Informazio Gizartearen ezaugarriak identifikatu komunikabideek eta teknologiek baldintzatutako gizartean hezitzailearen lana ulertzeko.



2. Euskarri desberdinetan (informatikoak zein ikus-entzunezkoak) egindako hezkuntza materialak aztertu hezkuntzan bere balizko erabilera baloratzeko.



3. Gizarte-hezkuntzazko prozesuetan aplikagarriak izan daitezkeen hezkuntza materialak, informatikoak edota ikus-entzunezkoak, sortu



4. Teknologia edo komunikabideak esku-hartzeko tresna bezala erabiltzen dituzten gizarte-hezkuntzazko proiektuak ezagutu.



5. Eskuratutako ezagutza teknikoak eta oinarri pedagogikoak aplikatuz hezkuntza jarduerak planifikatu.



6. Gizarte hezkuntzako arloetan teknologia berrien erabilera ereduak arakatu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Informazio eta Ezagutzaren Gizartea: Perspektiba historikoa. Informazio gizartearen ezaugarriak. Iraultza teknologikoa eta kulturala eta IKTak: Analfabetismo digitala eta gizarte desegokitzapenerako arriskua. Informazio gizarte eta ezagutza gizartearen kontzeptua. Life Long Learning. Gizarte Hezitzailea ezagutza gizartean.



IKTak eta Hezkuntza. IKTak: kontzeptua. Teknologia analogikoetatik teknologia digitaletara. Irakaskuntza-ikaskuntza prozeduretan: IKTen rola. Teknologia digitalen ezaugarriak: abantailak eta desabantailak. Teknologiaren presentziak sortutako hezkuntza arazoak. TBen aurreko hezkuntzaren erronkak.



Hezkuntza baliabide teknologikoak. Material mota (inpresoak, audiobisualak, eta informatikoak). Material teknologikoen diseinua gizarte-hezkuntzan esku-hartzerako. Materialak aukeratzeko irizpideak: material hezitzaileen ezaugarri pedagogikoak.



Web 2.0 eta Gizarte hezkuntza. Ordenagailuek lagundutako hezkuntzatik Web 2.0 hezkuntzara (Blogs, Wikiak, Gizarte sareak…). Hezkuntza jardueren kudeaketa. E-learning. Plataforma digitalak hezkuntza jardueren kudeaketarako (Moodle).



Komunikabideei buruzko hezkuntza. Hizkuntza audiobisuala. Komunikabideen eragina gizartean. Komunikabideen hezkuntza jardueren diseinua. Komunikabideen aurreko ikuspegi kritikoa.



IKTen erabileraren egokia gizarte-hezkuntza esku-hartzean. IKTak hezitzailearen lanean. Hezkuntza esku-hartzearen ereduak hezkuntza esku-hartzean.



MetodologiaToggle Navigation

Aipatutako emaitzak lortzeko ondorengo teknika desberdinak erabiliko ditugu: irakaslearen azalpen magistralak, eztabaidak, rol banaketa, testu edo artikuluen irakurketa, ariketa praktikoak, e.a. Hauetako gehienek lan kooperatiboa exijitzen dute, eta hau dela-eta lantalde finkoak osatuko dira klasera normaltasunez joaten diren ikasleekin. Talde hauek Moduluko Diziplinarteko Laneko (DILAN) talde berdinak izan daitezke. Irakasleak taldeen antolaketa eta funtzionamendua zehaztuko ditu gelan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

KLASERA DATORREN IKASLEAREN EBALUAZIO SISTEMA

Derrigorrezkoa da lan guztiak eta testa/proba gaindituta izatea irakasgaia gainditu ahal izateko.



EBALUAZIO IRIZPIDEAK:

1. Informazio Gizartearen zenbait ezaugarri identifikatu ditu eta komunikabideek eta teknologiek baldintzatutako gizartean hezitzailearen lanaz jabetu da.

2. Euskarri desberdinetan (informatikoak zein ikus-entzunezkoak) egindako hezkuntza materialak aztertu ditu gizarte hezkuntza arloan haien erabilera onurak eta arazoak identifikatuz.

3. Gizarte-hezkuntzako arloetan erabil daitezkeen blog bat eta bideo bat sortu ditu bere helburua hezitzailea aipatuz.

4. Teknologia eta komunikabideak esku-hartzeko baliabide gisa erabiltzen duen gizarte-hezkuntzako proiektuak ezagutzen ditu.

5. Gizarte eta Hezkuntzako Programen Plangintza, Kudeaketa eta Ebaluazio prozesuetan modu egokian txertatzen ditu euskarri digitala dituzten jarduerak

6. Teknologia berriak gizarte hezkuntzan erabiltzeko era desberdinak proposatzen ditu.



EBALUAZIO HEZIGARRIA

Ebaluazio hezigarria egiteko modua: Egin behar diren jardueren jarraipena eta tutorizatzea.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA

Ohiko deialdiari uko egiteko ikasleek ez dituzte lanak entregatu behar eta azterketara ez dira aurkeztu behar.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGela aplikazio informatikoan derrigorrezko materialak azalduko dira. Besteak beste ondorengo testuak daude:
Froufe, Q. (1999): Funciones didácticas de las nuevas tecnologías en la Animación Sociocomunitaria. Comunicar 13: 195-199.
Chomsky, N. 10 Estrategias de Manipulación Mediática. En http://www.educacionmediatica.es/?p=1495
Ríos, P. (2001): Concepción del software educativo desde la perspectiva pedagógica. Quaderns Digitals, 24. http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=208
Tiscar, L. (2009): Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía constructivista. Revista Telos: Cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad. 2009.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009): Introducción a la tecnología educativa. Universidad de la laguna: ebook.

Ballesteros, F. (2003): La brecha digital: el riesgo de exclusión en la sociedad de la información. Madrid: Fundación Retevisión.

Bautista, A. (2009). Relaciones interculturales en educación mediadas por narraciones audiovisuales. Comunicar, Vol. XVII, Núm. 33, 2009, pp. 149-156

Chomsky, N. y Ramonet. I. (1996). Cómo nos venden la moto. Barcelona: Icaria.

Condori, M., Darder, A., Flores, F, Moreno, J. y Salinas, J. (2011) Acciones de desarrollo comunitario para la sociedad de la información y el conocimiento en la comunicad Aymara del Altiplano Bolibiano. Actas del Congreso Internacional Internacional EDUTEC.

García Valcarcel A. y Tejedor, J. (2009). Evaluación de medios didácticos y proyectos TIC. En: De Pablos, J. (coord.) Tecnología educativa: la formación del profesorado de la era de internet., 271-300 pp. Ediciones Aljibe, España.

Silva, M. G. (2012) Capacitación para uso de Tic por amas de casa: Fortaleciendo los lazos de Comunicación en las familias. Cognición, 36, 1-8.

Gutiérrez, A. (2003) Alfabetización digital. Barcelona: Gedisa.



Lévy, P. y Medina, M. (2007): Cibercultura: informe al Consejo de Europa: la cultura de la sociedad digital. Barcelona: Rubí; México: Anthropos-Universidad-Universidad Autónoma Metropotitana.



Pérez Gómez, A.I. (2012): Educarse en la era digital. Madrid: Morata.



Prensky, M. (2011): Enseñar a nativos digitales. Madrid: SM

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bertram, B.C., Bishop, A. P., Budhathoki, N. R. (Eds.) (2014). Youth Community Inquiry: New Media for Community and Personal Growth. New York, NY: Peter Lang.

Castells, M. (1996): La Era de la Información. Vol. I: La Sociedad Red. Madrid: Alianza.

López, E. y Ballesteros, C. (2002): Educación social y nuevas tecnologías. Sevilla: Kronos

Martínez-Arbelaiz, A., Correa Gorospe J. M. , Txoperena, E. (2006) Aprendizaje intercultural con el correo electrónico. Cuadernos de pedagogía, 356, 32-35

Palacio, G. y Castaño, C. (2006): Sistemas wiki para la enseñanza. En Cabero, J. (Coord.): E-actividades. Un referente básico para el aprendizaje por Internet. Eduforma. Sevilla: 169-182.

UNESCO (2005) Information and Communication Technologies (ICTs) for community empowerment through non-formal education. Experiences from Lao PDR, Sri Lanka, Thailand and Uzbekistan. Bangkok:

UNESCO. (exam: only 27-32 pages)
Walker, L. And Logan, A. (2009): Using digital technologies to promote inclusive practices in education. Futurelab handbook. Available at http://archive.futurelab.org.uk/resources/documents/handbooks/digital_inclusion3.pdf Accessed 10 of January 2013.

Poore, M. (2013): Using social media in the classroom. London: SAGE.

Shah, S.Y. (Dir.) (2008): Participatory Life Long Learning and Information and Communication Technologies. Participatory Adult Learning, Documentation and Information Networking (PALDIN Course 1). New Delhi: Jawaharlal Nehru University.

Aldizkariak

RELATEC
Comunicar
Revista de Educación Social
Edutec
Pixel Bits
Quaderns Digitals

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-22

09:00-11:00

11:00-13:00

23-34

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-34

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-22

11:00-13:00

09:00-11:00

23-34

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
23-34

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INFORMTIKA 1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I