XSLaren edukia
Eskola Inklusiboaren Oinarriak
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
- Ikasturtea
- 2018/19
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 36 | 54 |
Mintegia | 0 | 0 |
Gelako p. | 24 | 36 |
Ordenagailuko p. | 0 | 0 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.
- Irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan ikasgela barruan sortutako premiak, gaitasunak, erritmoak eta zailtasunak identifikatzea; eta, beren konplexutasunaren arabera, ikastetxeko laguntzako profesionalei jakinaraztea, horiei aurre egiteko.
- Curriculum arruntetik abiatuta, ikasgelan agertutako hezkuntza-premia guztiei erantzuteko erantzukizuna hartzea, zentroko laguntza-irakasleekin eta zentrotik kanpoko profesionalekin lankidetzan.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboaren oinarriak.
2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.
3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Neurri arruntak (zentroaren curriculum-proiektua; ikasgelako programazioak, hezkuntza-errefortzuko neurriak...); eta ezohikoak (curriculumera sartzeko egokitzapenak; norbanako curriculum-egokitzapenak, kurtsoa errepikatzea...).
4. GAIA.- Gaur egun aniztasunari erantzuteko eskola antolakuntza /egitura. Inklusibitateari erantzuteko eredu desberdinak.
5. GAIA.- Disziplinarteko Lana (DILAN): Magisteritza Eskolak erabakitzen du derrigorrezkotasuna. Gaia gainontzeko irakasleekin adostuko da. Orokorrean Ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea izaten da planteamendua.
MetodologiaToggle Navigation
• Banakako lana eta/edo taldekoa
• Ikaskuntza Kooperatiboa
• Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa
• Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza, Kasuaren Metodoa...
• Saio teorikoak, irakaslearen aldetik klase magistralak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren ebaluazioa mistoa izango da eta atal hauek izango ditu:
1. Ebaluazio Jarraitua: Irakasgaiaren notaren % 58ak atal hauek izango ditu:
a. Ikasturtean zehar talde porfolio bat egin beharko da. Porfolioaren barruan banakako lanak eta talde lanak egongo dira. Notaren %42a.
b. Disziplina arteko moduluko lan bat egin beharko da, proiektu honen barnean ahozko aurkezpena barnean dagoelarik. Notaren % 16a.
2. Banakako amaierako proba: Irakasgaiaren notaren %42a ebaluazio jarraituan ebaluatu ez den parteari buruzko proba idatzi bat izango da.
Azken kalifikazioa lortuko da aurreko kalifikazioen batura eginez. Hori bai, Irakasgaia gainditzeko atal eta azpiatal guztiak independienteki gainditu behar dira.
Ebaluazio hezigarria izateko irakasleak zenbait jarduera aurrera eramango ditu: Planifikatutako tutoretza orduak izango ditu ikasle-ekipo bakoitzarekin.
Ebaluazio mistoa egin ezin duten ikasleek arrazoiak dokumentu idatzi baten bidez justifikatu beharko ditu irakaslearen aurrean, gutxienez 30 egun azterketa epea hasi baino. Dena den, idatzi hau irakasgaiaren hasieran ematea gomendatzen da. Ikasle hauek azken ebaluazio honen bidez egiaztatuko dituzte konpetentziak.
a. Banakako amaierako proba: Proba honek notaren %100a izango da
Azkenik, Ikasleek uko egin ahal izango diote ohiko deialdiari irakasleari idatzi bat zuzenduz, gutxienez hamar egun baino lehenago azterketa epe ofiziala hasi baino lehen. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
-Irakurketa txostenak
- Egela-ko ikastaroa
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Ainscow, M. (2000). Desarrollo de Escuelas Inclusivas. Narcea: Madrid.
Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Bartzelona: Hipatia.
Echeita, G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.
Macarulla, I. eta Saiz, M. (Coord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Barcelona: Graó.
Mendia, R. (2005), Actas del Congreso "La Respuesta educativa a las necesidades educativas especiales en una escuela inclusiva vasca", (Octubre 2003), Gobierno Vasco. Departamento de Educación. Serv. Publicaciones Gobierno Vasco. Vitoria-Gasteiz.
ARAUDIA
AGINDUA, 1998ko Uztailaren 30ekoa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuarena, beharrizan bereziak dituzten ikasleak eskolatzeko irizpideak ezartzeko, eta ikasle horiek behar dituzten baliabideak hezkuntza- sistemako maila guztietara helarazteko.
118/ 1998 DEKRETUA Ekainaren 23koa, hezkuntza- premia bereziak dituzten ikasleei eman beharreko hezkuntza- erantzuna eskola muin- bakar eta integratzailearen esparruan antolatzen duena.
Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Bartzelona: Grao.
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2012). Eskola Inklusiboaren esparruan Aniztasunari erantzuteko Plan Estrategikoa 2012-2016. Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioa – Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r432459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011e_Pub_EJ_Plan_diversidade.pdf
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2008). Curriculum y competencias básicas. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_dig_publ/adjuntos/15_ebal_diagnostikoa_310/310000_Pub_EHAA_evaluacion_basica.pdf
Feito, R. & López, J.I. (2008). Construyendo escuelas democráticas. Bartzelona: Hipatia.
Jiménez, F. y Vilá, M. (1999): De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.
Ferrada, D. & Flecha, R. (2008). «El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje». Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007a). Report 1: Review of the literature on educational reforms, theories and policy developments in Europe. INCLUD-ED [On-line].
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007b). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].
López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Macarulla, I. eta Saiz, M. (koord.) (2009). Buenas prácticas de escuela inclusiva. La inclusión de alumnado con discapacidad: Un reto, una necesidad. Bartzelona: Graó.
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madril: Síntesis.
Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., eta Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Malaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Orcasitas, J.R. (2005). «20 años de integración escolar en el País Vasco: Haciendo historia..., construyendo un sistema educativo de calidad para todos» in Actas del Congreso Guztientzako Eskola (arg.), La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva (37-93). Gasteiz: Eusko
Parrilla, A. (1996): Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Bilbao: Mensajero.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia.
Booth, T. & Ainscow, M. (2005). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
Casanova, M.A. (2011). Educación inclusiva: Un modelo de futuro. Madril: Wolters Kluwer.
Essomba, M.A. (2006). Liderar escuelas interculturales e inclusivas: Equipos directivos y profesorado ante la diversidad cultural y la inmigración. Barcelona: Grao.
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2012). Eskola Inklusiboaren esparruan Aniztasunari erantzuteko Plan Estrategikoa 2012-2016. Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioa – Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r432459/eu/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/eu_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011e_Pub_EJ_Plan_diversidade.pdf
Eusko Jaurlaritza – Gobierno Vasco (2008). Curriculum y competencias básicas. Recuperado de http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_dig_publ/adjuntos/15_ebal_diagnostikoa_310/310000_Pub_EHAA_evaluacion_basica.pdf
Feito, R. & López, J.I. (2008). Construyendo escuelas democráticas. Barcelona: Hipatia.
Jiménez, F. y Vilá, M. (1999): De la educación especial a la educación a la diversidad. Málaga: Aljibe.
Ferrada, D. & Flecha, R. (2008). El modelo dialógico de la pedagogía: Un aporte desde las experiencias de comunidades de aprendizaje. Estudios Pedagógicos XXXIV, 1. zk., 41-61.
López Melero, M. (2004). Construyendo una escuela sin exclusiones: Una forma de trabajar en el aula con proyectos de investigación. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de fo
Aldizkariak
Hik Hasi
Tantak
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 08:30-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:30-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA