XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Lehen Hezkuntzan

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia00
Ordenagailuko p.4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lortu behar diren bost konpententziak honako hauek dira:

1. IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea

2. IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko

3. Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan

4. IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan

5. Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- JAKINTZAREN GIZARTEA

Zientzia, Teknologia eta Gizartea: Ezagutzaren Gizartea

Eten Digitala

Konpetentzia digitala

2. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK HEZKUNTZARAKO

Teknologia-bateratzea

Hezkuntzarako bitartekari eta eskenatoki berriak: Web 2.0 testuinguruak

Baliabide didaktikoen diseinua, elaborazioa, inplementazioa eta balorazioa sarean

3. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIOen IRAKASKUNTZA-JARDUERA EGOKIAK

Hezkuntza-berrikuntza eta IKTen erabilera

Irakaskuntza-jarduera egokien identifikazioa, inplementazioa eta balorazioa

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza klase magistraletan eta ordenagailu praktiketan ematen da. Irakaslearen aurkezpenekin batera, ikasleen lana (taldekoa eta banakakoa) egin behar da. Bi modalitateek ikasleriaren partehartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta ikaskuntza-prozesuaren inguruko norberaren erantzukizuna eskatzen dituzte.





a. Aktibitatea: Talde handian, presentzialak

Metodologia:

- Edukien azalpena, analisia eta eztabaida.

- Testuen irakurketa kritikoa.

- Ikus-entzunezko materialen azterketa.

- Zalantzak argitzea.

- Ebaluazio jarraitua.



b. Aktibitatea: Presentzialak talde txikitan

Metodologia:

- Egoera praktikoen azterketa eta hausnarketa aktibitate hauen bitartez: a) Banakako zein taldeko proiektuak eta b) Diziplinarteko moduluko lana.

- Multimedia materialen azterketa.

- Taldeko zein banakako lanen ahozko aurkezpena.

- Ebaluazio jarraitua.



c. Aktibitatea: Presentzialak tutoretzatan

Metodologia:

- Zalantzak argitu.

- Lanak egiteko argibideak



d. Aktibitatea: Ikasgelatik kanpo

Metodologia:

- Ikastea.

- Talde zein banakako lanak egin.

- Testu eta material multimedien irakurketa eta azterketa kritikoa.

- Bibliografia eta beste baliabide digitalen bilaketa









Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko deialdiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Etengabeko ebaluazioa:

Azken kalifikazioa dozentzia eta azterketa garaian ikasleak gauzatuko dituen frogen balorapenen menpe egongo da.

Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea. Jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.



Ikasleek eskubidea izango dute, azterketa garaian, azken ebaluazio bidez bakarrik ebaluatuak izateko. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idazki bat aurkeztu beharko dio (irakasleari eskatu) irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Horretarako, dozentzia hasi eta bederatzi asteko epea izango du.



Azken ebaluazioa:

Etengabeko ebaluazioari uko egin dion ikasleak, bere kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen du.

Froga idatzia:

- Garatzeko azterketa eta Test-a %21

Idatzizko froga egin ostean, ikasleak ondorengo proiektuak entregatu eta aurkeztu behar ditu.

- IKTak irakaslearen formakuntzarako (Personal Learning Enviroment baten diseinua) %20

- IKTak familiekin komunikatzeko %20

- IKTak ikaste-irakaste prozesurako %23

- Dozentzia garaian gauzatu den Diziplinarteko Lana %16



Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (eGelan) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009). Introducción a la Tecnología Educativa. Hartuta, hemendik: http://webpages.ull.es/users/manarea/ebookte.pdf

Area, M., Gros, B. y Marzal, M. A. (Eds.)(2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madrid: Síntesis.

Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis

Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.

Correa, J. M. (Coord.)(2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.

De Pablos, J. (Coord.)(2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.

De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.)(2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.

Sancho, J.M. (2006), Tecnologías para transformar la educación. Madrid: Universidad Internacional de Andalucía / Akal.

Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la Información y Competencia Digital. Madrid, Alianza Ed.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBA, Isabel (2011). Detrás de la Cámara. Cómo narrar en imágenes: del guion a la película. Barcelona: Montesinos.
AREA, Manuel (2009). La competencia digital e informacional en la escuela. Hartuta, hemendik: http://files.competenciasbasicas.webnode.es/200000167-814ad8244d/CompetenciaDigital-MArea.pdf
CACHEIRO, Maria Luz (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 39, 69-81.
CORREA, José Miguel; LOSADA, Daniel eta FERNÁNDEZ, Lorea. (2012). Políticas educativas y prácticas escolares de integración de las tecnologías en las Escuelas del País Vasco: Voces y cuestiones emergentes. Campus Virtuales: Revista Científica Iberoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 21-30.
FERRARI, Anusca. (2012). Digital Competence in Practice: AnAnalysis of Frameworks. Sevilla: JointResearch Centre. InstituteforProspectiveTechnologicalStudies. Hartuta, hemendik http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf.
GUTIÉRREZ, Alfonso eta TYNER, Kathleen (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Revista Comunicar, XX(38), 31-39. Hartuta, hemendik http://dx.doi.org/10.3916/C38-2012-02-03
PÉREZ, María Amor eta DELGADO, Águeda (2012). From Digital and Audiovisual Competenceto Media Competence: Dimensions and indicators. Revista Comunicar, XX(38), 25-34. Hartuta, hemendik: http://dx.doi.org/10.3916/C39-2012-02-02
SANTIAGO, Raul eta NAVARIDAS, Fermín (2013). La Web 2.0 en Escena. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 41, 19-30.
VALVERDE, Jesús (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. In Yamile Sandoval, Arturo Arenas, Eloy López, Julio Cabero eta José Ignacio Aguaded (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Hartuta, hemendik: http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

Aldizkariak

Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/
Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu
Cuadernos de Pedagogía. http://www.cuadernosdepedagogia.com/
Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/
Octeto. http://cent.uji.es/octeto/
Pixel-Bit. Revista de medios y educación. http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/
Quaderns digitals. http://www.quadernsdigitals.net/
Relatec. http://campusvirtual.unex.es/revistas/index.php?journal=relatec
Revista de Educación. http://www.revistaeducacion.mec.es/


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BUSTILLO BAYON, JUAN
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-09:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-11:30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-11:30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-11:30

08:30-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-09:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-13:00

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

32 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-13:00

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

32 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-13:00

10:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA