XSLaren edukia

Didaktika Orokorra

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

1.- GAITASUNAK/AZALPENAK/HELBURUAK

Ikasgai honetan, curriculum eta irakaskuntza ikaskuntza prozesuen analisia eta ulermenaren hasiera egiten da. Ikasgelako elkarrekintza eta komunikazio prozesuak ulertzea sustatuko da, eta, era berean, curriculumaren diseinu eta garapenaren konpetentzia garatzeko aukera emango da. Plangintzaren bidez, jardun didaktikoaren osagai ezberdinak ezagutuko dira: helburuak, gaitasunak, edukiak, metodologia, irakaskuntza-ikaskuntzaren jarduerak, baliabide didaktikoak, ebaluazioaren prozedurak eta tresna. Beste ikasgaiekin batera, proiektua garatuko da.

Gaitasunak:

A) Taldean lan egiten jakitea, hezkuntza-artapenean zein ikasketa-segiden plangintzan, 0-3 eta 3-6 urteko haurren berezitasunak identifikatuta.

B) Eskola-inguruneko egonkortasunaren eta erregulartasunaren garrantzia aintzat hartzea, ikasleek modu harmonikoan eta integralean aurrera egiteko.

C) Haur Eskola hezkuntza-sistemaren testuinguruan kokatzea, eta saiakuntza eta jarduera berritzaileak ezagutzea.

D) Haur-eskolak eta beren antolaketa arautzen dituen legedia ezagutzea.

E) 0-6 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea.

F) Ikasgelako elkarrekintza- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA- Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua

2. GAIA- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehazte mailak

3. GAIA- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza, prozesu gisa eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak

4. GAIA- Diseinuaren osagaiak: Curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak

5. GAIA- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak

6. GAIA- Hezkuntza-berrikuntza. Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1.- Ebaluaketa jarraia egiten duten ikasleak ondorengo lanak entregatzeko konpromisoa hartzen du, notaren desglosea honakoetan banatuko delarik:



- Diziplinarteko lana (taldekako lana): %20

- Taldeko lanak (aurkezpenak eta praktikak egitea): %30

- Lan indibidualak (praktikak, aurkezpenak, portafolioa edota garatu beharreko proba idatzia): %50



Ezinbestekoa da ebaluazioan sartutako atal guztiak gainditzea.

Ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, irakasleari, azterketa ofiziala baino hilabete lehenago idatziz jakinarazi beharko dio. Kasu horretan azken kalifikazioa “EZ AURKEZTUA” izango da.



2.- Ikasleak kalifikazioa aipatutako ebaluaketa jarraiaren bitartez lortuko du, baina amaierako ebaluaketaren bitartez kalifikatua izateko eskubidea du ere. Horretarako, idatziz, lauhilabete ofiziala hasi eta 9. astean beranduenez, ikasgaiaren irakasle arduradunari jakinaraziko dio. Ebaluaketa jarraia egin nahi ez duten ikasleek, irakasgaiaren notaren %100a azken idatzizko probaren bidez eskuratuko dute.



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa “EZ AURKEZTUA” izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikusi egela plataformako ikastaroan.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Casanova, M. A. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. Madrid: La Muralla.

Carbonell, J. (2001). La aventura de innovar. Madrid: Morata

De La Herrán, A., & Paredes, J. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madrid: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.

Escamilla, A. (2008). Las competencias básicas: claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Barcelona : Graó.

Etxague, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.

Eusko Jaurlaritza/Gobierno Vasco. (2010). Haur Hezkuntzarako dekretu curricularrak Euskal Autonomia Erkidegoan (testu bategina). [PDF agiria] 2014-07-04an hartua hemendik: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-2459/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_curricul/adjuntos/14b_curriculum/320001c_Pub_EJ_curriculum_infantil_c.pdf

Hargreaves, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.

Perrenoud, P. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida: ¿desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó.

Santos Guerra, M.A. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Málaga: Aljibe.

Sánchez Huete, J. C. (2009). Compendio de Didáctica General. Barcelona: CCS.

Subirats, M., & Brullet, C. (1988). Rosa y Azul. La trasmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.

Zabalza, M.A. (1996). [itzultzaileak, UZEI; koordinatzailea, Luis Ma Elizalde]. Kurrikuluaren diseinu eta garapena. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).Atal hau erabat berritu daiteke.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bolívar, A., & Domingo, J. (eds.) (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madrid: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.
Brubacher, J. W., Case, Ch. W., & Reagan, T.G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.
Dahlberg, G., Moss, P., & Pence, A, (2005). Más allá de la calidad en educación infantil. Barcelona: Graó.
David, M., & Appell, G. (2010). Lóczy, una insólita atención personal. Barcelona: Octaedro
Gimeno, J. (1988). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.
Gimeno, J. , & Pérez, A. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid: Morata.
Marqués, P. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.
Requena, M.D., & Sainz De Vicuña, P. (2010). Didáctica de la Educación Infantil. Madrid: Editex.
Rodríguez, G., Gil, J., & García, E. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.
Zabalza, M.A. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed. Narcea.

Aldizkariak

Aula de Infantil. Graó Educación. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://aulainfantil.grao.com/
Aula de Innovación Educativa. Graó Educación. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://aula.grao.com/
Cuadernos de Pedagogía. Editorial Fontalba. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://www.cuadernosdepedagogia.com/Content/Inicio.aspx
Educar. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona. [Aldizkari elektronikoa] http://educar.uab.cat/
Hik hasi. Lasarte-Oria: Xangorin. [Aldizkari elektronikoa] http://www.hikhasi.com/
Infancia. Educar de 0 a 6 años. Revista de la Asociación de Maestros Rosa Sensat. [Aldizkari elektronikoa] http://www2.rosasensat.org/revistes/in-fan-cia
Revista de Educación. MEC. Madrid. [Aldizkari elektronikoa] http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. [Aldizkari elektronikoa] http://www.aufop.com/aufop/home
Revista Española de Pedagogía. (CSIC) Madrid. [Aldizkari elektronikoa] http://revistadepedagogia.org/
Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/EHUko Publicaciones periódicas. [Aldizkari elektronikoa] http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak/indexAtal hau erabat berritu daiteke.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARGUIÑANO MADRAZO, ANDONI
  • BASASORO ZIGANDA, MAITANE
  • FERNANDEZ LASARTE, OIHANE

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-29 15:00
  • Ekain : 2020-06-29 11:30

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

14:00-15:30

17:30-18:30

30-33

14:00-15:30

17:30-18:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-29 15:00
  • Ekain : 2020-06-29 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

18:00-19:30

30-33

18:00-19:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-29 15:00
  • Ekain : 2020-06-29 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

16:00-17:30

15:30-16:30

30-33

16:00-17:30

15:30-16:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-29 15:00
  • Ekain : 2020-06-29 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

17:00-18:30

30-33

17:00-18:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-29 15:00
  • Ekain : 2020-06-29 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 3-4 - IRAKASLEEN U. E.