XSLaren edukia

Didaktika Orokorra

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia00
Gelako p.2436
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK



A) 6-12 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-gertaerak aztertzea eta ulertzea

B) Elkarrekintzako eta komunikazioko prozesuak ezagutzea ikasgelan

C) Ikasgelako irakaskuntza-jarduera eta ikaskuntza diseinatzea, plangintza egitea eta ebaluatzea

D) Lankidetza-lana eta norberaren lana eta eginahalak sustatzea

E) Esperientzia berritzaileak ezagutzea eta lehen hezkuntzan aplikatzea



IKASKUNTZA EMAITZAK



* Planteamendu, eredu eta hezkuntzaren kontzeptu desberdinetan oinarrituz ikaskuntza prozesuei buruz argudiatzea

* Hezkuntzarekin lotura duten arazoak konpontzea, erabaki profesionalak eta arrazoituak hartuz

* Gelan sortu daitezkeen egoera desberdinen aurrean komunikazioaren elementu inportanteenak, dinamizatzaileak eta mugatzaileak identifikatzea

* Bai lagun urkoarekin eta bai talde lanen komunikazio trebetasunak erabiltzea

* Proposatzen den edozein ikaskuntza egoeratan norberaren ideiak eta argudioak errespetuz eta era arrazoituan besteei azaltzea

* Planteamendu zientifiko desberdinetan kokatuz, hezkuntzako oinarrizko elementuak eta plangintza faseak zerrendatzea

* Banaka nahiz taldean proposamen integratuak idaztea, modu kooperatiboan eta beti aurreko diagnostiko batetik hasita eta irakasgaian ikasitako termino, baliabide eta teknikak erabiliz. Proposamen hauek:



* Balioko dute hezkuntza hobeto prestatu eta ebaluatzeko eta baita besteekin komunikatzeko ere

* Curriculum ofiziala kontuan hartuko dute

* Neska mutilen garapen integrala eta orekatua lortzen saiatuko dira

* Etapa bakoitzeko (6-12) berezitasunak kontuan hartuko dituzte

* Lan kooperatibo zein banakako lan indibidualak barneratuko ditu

* Kontuz eta zentzuz esperientzia eta berrikuntza praktikak aplikatuko dituzte

* Hezitzaileen talde lana behatuko dute bai ikasgela bertan garatzen dena bai kanpoko hezkuntza-eragileekin garatutakoa

* Aukeratutako proposamenen formatua erabiliko dute eta

Koherentzia erakutsiko dute diseinatu dituzten elementu eta egoerari dagokionez



* Bereganatutako irizpideak jarraituz, banakako naiz taldeko lanak garatzea

* Lortu behar diren zereginak eta helburuen lorpena erreztuz, taldeko lanetan parte hartzea

* Hezkuntzaren markoan kokatuz, Lehen Hezkuntzako egoera zehaztea eta ezaugarri nagusiak eta funtsezko legedia zerrendatzea

* Positiboa eta etengabeko hobekuntzan oinarritzen den jarrera mantentzea

* Lan kooperatiboa eta banakako ahalegina sustatzeko aukera desberdinak zerrendatzea

* Lehen Hezkuntzan ematen diren esperientzia berritzaile esanguratsuenak zerrendatzea

* Ezagutzen diren esperientzia berritzaile bakoitzaren ekarpen garrantzitsuak azaltzea bakoitzaren hitz propioekin

* Koherentea eta beharrezkoa denean, esperientzia berritzaile nagusien ekarpenak aplikatzea

Graduko lehen mailan ikasitakoan oinarrituta eta irizpide pertsonalak kontuan hartuz, esperientzia bakoitzaren alderdi positiboak, hobe daitezkeen aldeak eta hezkuntzarekiko bidegarritasuna adieraztea



Zeharkako konpetentzia guztientzako ikaskuntza emaitzak:



* Komunikatzean, planifikatzean eta legezko xedapenak bilatu eta ulertzean, ikasgaian landutako teknikak, terminoak eta baliabideak behar bezala erabiltzea

* Irakaskuntzari buruzko norberaren kontzeptua definitzea, azaltzea eta justifikatzea. Bai definizioa, bai azalpena eta justifikazioa ulergarriak izango dira eta arrazoituak egongo dira, behintzat graduko lehen mailan landutako ikasgaietan

* Hezkuntzako ekintzak diseinatzean eta hezkuntza arazoei irtenbideak bilatzean izaera berritzailea eta sortzailea erakustea

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA-. Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua

2. GAIA.- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehaztapen mailak

3. GAIA.- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza prozesu eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak

4. GAIA.- Diseinuaren osagaiak: curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak

5. GAIA.- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak

6. GAIA.- Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia anitza izango da eta batuko ditu:



• Hainbat taldekatze: talde handia, talde txikia/lan taldea, eta banakako jarduera

• Hainbat eszenategi: gela, tutoretzak eta beste batzuk

• Hainbat jarduera mota: aurrez aurrekoak eta ez presentzialak



Jarduera motak, beste batzuren artean, hurrengo hauek izango dira:



•Irakasleak egingo dituen gaien sarrerak eta azalpenak, saio magistral eta partizipatiboak erabiliz

•Irakasleak zuzenduko dituen taldeko eta banakako lanak:

-Irakurketak, solasaldiak, hausnarketa kritikoak

-Lan idatziak

-Ahozko aurkezpenak

•Hainbat eratako aplikazio jarduerak eta lanak, eta zenbait metodologiaren erabilpena



Burutzeko eta emateko lanak hurrengoak izango dira:



•Gai zehatzei buruzko banakako edo eta taldeko lan laburrak

•Unitate didaktiko baten planifikazioa. Lan taldeka, emandako egoera baterako eta emandako irizpide batzuei jarraituz

•Moduluko Diziplinarteko Lana (DAL). Problemetan Oinarrituriko Ikastea(ABP/POI) metodologia erabiliz eta lan taldeka garatuta

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idazki bat aurkeztu beharko dio (irakasleari eskatu) irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, dozentzia hasi eta bederatzi asteko epea izango du.



Etengabeko ebaluazioa:

Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

Saio magistral, gelako praktika eta abarretan jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.



Azken ebaluazioa:

Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da. Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



- Froga idatzia %64

- Test-a %10

- Programazio didaktikoko txostena %10

- Dozentzia garaian gauzatu den Diziplinarteko Lana %16ko pisua du. DAL-a suspendituta edo

eginda ez balego, ikasleak azterketa garaiko frogan egin beharko luke.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasturtearen garapenean zehar, irakasgaian lan egiteko beharrezkoak izango diren baliabideen zerrenda ezagutaraziko zaie ikasleei. Matrikulatutako ikasleak, E-gela plataforman irakasgaiari dagokion kurtsoan, aukera izango du baliabide horietara heltzeko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15).



Antúnez, Serafín, et al. (1992). Del proyecto educativo a la programación del aula. El qué, el cuándo y el cómo de los instrumentos de planificación didáctica. Barcelona: Graó.



Bermejo, Blas; & Ballesteros, Cristóbal. (2014). Manual de didáctica general para maestros de Educación Infantil y de Primaria. Madrid: Ediciones Pirámide.



Cantón, Isabel; & Pino, Margarita. (coord.). (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza.



Casanova, María Antoni. (2006). Diseño curricular e Innovación educativa. Madrid: La Muralla.



De La Herrán, Agustín; & Paredes, Joaquín. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madrid: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.



Escamilla, Amparo. (2008). Las competencias básicas: claves y propuestas para su desarrollo en los centros. Barcelona: Graó.



Etxague, Xabier. (coord.) et al. (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.



Hargreaves, Andy. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.



Perrenoud, Philippe. (2012). Cuando la escuela pretende preparar para la vida: ¿desarrollar competencias o enseñar otros saberes? Barcelona: Graó.



Sánchez Huete, Juan Carlos. (2009). Compendio de Didáctica General. Barcelona: CCS.



Santos Guerra, Miguel Ángel. (1993). La evaluación: un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Málaga: Aljibe.



Subirats, Marina; & Brullet, Cristina. (1988). Rosa y Azul. La trasmisión de los géneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.



Zabalza, Miguel Ángel. (1996). [itzultzaileak, UZEI; koordinatzailea, Luis María Elizalde]. Kurrikuluaren diseinu eta garapena. Leioa: Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alegret, Joana; Castanys, Elisenda; & Sellarés, Rosa. (2010). Alumnado en situación de estrés emocional. Barcelona: Graó.

Bolívar, Antonio; & Domingo, Jesús. (eds.). (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madrid: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.

Bonal, Xavier; Tarabini-Castellani, Aina; & Verger, Antoni. (comp.). (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.

Burbacher, Jhon. W.; Case, Charles. W.; & Reagan, Timothy. G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

Gimeno, José. (1988). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.

Gimeno, José. (comp.). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.

Gimeno, José; & Pérez, Ángel. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata.

Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2010). Curriculuma lan-proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. UPV/EHU: Euskal Herriko Unibertsitatea. Argitalpen Zerbitzua.

Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2008). La organización del currículum por proyectos de trabajo. El conocimiento es un calidoscopio. Barcelona: Octaedro.

Marcelo, Carlos. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.

Marqués, Pere. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.

Monereo, Carles; & Pozo, Juan Ignacio. (2007). Competencias para (con)vivir con el siglo XXI. Cuadernos de Pedagogía, 370, 12-18.

Rodríguez, Gregorio; Gil, Javier; & García, Eduardo. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.

Sevillano, María Luisa. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.

Zabala, Antoni. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.

Zabalza, Miguel Ángel. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea

Aldizkariak

Aula de Innovación Educativa. Graó Educación. Barcelona. [Revista electrónica]. http://aula.grao.com/

Aula: revista de enseñanza e investigación educativa. Organización de Estados Iberoamericanos (OEI) para la Educación, la Ciencia y la Cultura. [Revista electrónica]. http://www.oei.es/es4.htm

Bordón. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.

Cuadernos de Pedagogía. Editorial Fontalba. Barcelona. [Revista electrónica]. http://www.cuadernosdepedagogia.com/Content/Inicio.aspx

Didácticas Específicas. Revista Electrónica - ISSN 1989-5240. [Revista electrónica]. http://www.didacticasespecificas.com/inicio.php

Educar. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona. [Revista electrónica]. http://educar.uab.cat/

Hik hasi. Lasarte-Oria: Xangorin. [Revista electrónica ]. http://www.hikhasi.com/

Qurriculum. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna. [Revista electrónica]. http://qurriculum.webs.ull.es/

Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa (RELATEC). [Revista electrónica]. http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html.

Relieve. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. [Revista electrónica]. http://www.uv.es/RELIEVE/

Revista de Educación. MEC. Madrid. [Revista electrónica]. http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion

Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. [Revista electrónica]. http://www.aufop.com/aufop/home

Revista Española de Pedagogía. (CSIC) Madrid. [Revista electrónica]. http://revistadepedagogia.org/

Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/EHUko Publicaciones periódicas. [Revista electrónica]. http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak/index

Tarbiya. Revista de Investigación e
Innovación Educativa del Instituto Universitario de Ciencias de la Educación. Universidad Autónoma de Madrid. [Revista electrónica]. http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/.

TaldeakToggle Navigation

01-31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01-31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA