XSLaren edukia

Identitate eta Garapen Profesionala

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5278
Mintegia812

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Ikasgaiaren konpetentziak hauxek dira:



a)Gizarte hezitzaileen eta pedagogoen oinarrizko ezaugarriak eta esangurak zehaztea, gaur egungo hezkuntza profesioekin erlazionatuz.

b)Hezkuntza burubideak ekoiztea, etika eta deontologia printzipioetan oinarriturik, giza eskubideei loturik, genero ikuspegi eta profesional ardura kontutan izanik.

c)Publikoki eta ahoz, ideiak, argudioak, komunikatzea. Hezkuntza gaiak kudeatuz eta baliabide didaktikoak erabiliz.

d)Idatzizko informeak lantzea, ongi argudiatuak eta eratutako irizpide formalak erabiliz.

e)Proposatutako ariketei eta ikasketako eginkizunei, jarrera baikor bat erakutsi.



Ikaskuntzaren emaitzak, honakoak dira:

a)Gizarte hezitzaileen eta pedagogoen oinarrizko ezaugarriak eta esangurak zehaztea, gaur egungo hezkuntza profesioekin erlazionatuz.

b)Hezkuntza burubideak ekoiztea, etika eta deontologia printzipioetan oinarriturik, giza eskubideei loturik, genero ikuspegi eta profesional ardura kontutan izanik.

c)Publikoki eta ahoz, ideiak, argudioak, komunikatzea. Hezkuntza gaiak kudeatuz eta baliabide didaktikoak erabiliz.

d)Idatzizko informeak lantzea, ongi argudiatuak eta eratutako irizpide formalak erabiliz.

e)Proposatutako ariketei eta ikasketako eginkizunei, jarrera baikor bat erakutsi.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Hezkuntza profesioak eta beraien garapen historiko eta soziala. Hezitzailearen identitatea eraikuntza historiko eta sozial gisa. Hezkuntza profesioak gizarte modernoan; hezkuntza zerbitzuen eskaera gaurko gizartean.

2. Hezkuntza eta eremu profesionalen ezaugarriak. Antzekotasunak eta ezberdintasunak hezkuntza profesionalen eta beste profesionalen artean, baita hezkuntza profesio ezberdinenen artean. Genero ikuspuntua. Informazio gizartean identitatearen eraikuntza. Hezkuntza taldeak profesioa zehazteko. Eremu profesionalak non eta hezitzaileek gauzatzen duten beren lana.

3. Hezkuntza profesionalen gaurkotze eta garapena. Gogoeta praktika, garapen profesionalaren estrategia gisa. Bizitza profesional osoan, etengabeko prestakuntza. Bizitza profesionalaren planifikazioa.

4. Hezkuntza profesionalak talde sozial bat bezala. Asoziazionismo profesional, elkargo profesionalak. Profesioaren lan ezaugarriak. Etika eta deontologia profesionala. Etika kodeak erabiltzaileen arabera, baita talde profesionalari eta beste profesionalei dagozkienak.

5. Hezitzaile profesionalaren gaitasunak. Emozio gaitasunak. Planifikazio gaitasunak, gestio eta erakundearekiko erlazio kapazitatea. Pertsonen arteko erlazio gaitasunak. Aldaketarako eta hobekuntzarako gaitasunak.

MetodologiaToggle Navigation

Espero diren emaitzak lortzeko estrategia desberdinak erabiltzen dira: irakasleen klase magistralak, eztabaida eta tertulia dialogikoak, rolen banaketa, testuen eta artikuluen irakurketa, ariketa praktikoak, gatazken konponketa, ikaskuntza-zerbitzuko proiektuak ….. . Jarduera horien gehiengoa metodologia aktiboetan oinarritzen da eta horiek lan kooperatiboa eskatzen dute, horregatik klasera doazen ikasleekin talde egonkorrak sortuko dira. Talde horiek, Gradu Amaierako Lanerako (GAL) sortutakoak izan daitezke. Irakasleak bere gelan zehaztuko du horien antolaketa eta funtzionamendua.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Bertaratze dinamikarekin konprometitzen den ikaslegoak, modu honetan ebaluatua izango da:

A. Interdiziplinar Modulu Jardueraren Ebaluazioa: %15.

B. Ikasgaiaren Ebaluazioa: %85.



I. Taldeko lana. %40

a) Taldeko kuadernoa (darama ekarpen pertsonalak eta taldekoak) baita taldearen autoebaluazioa.

II. INDIBIDUALA, %45

a)Auto eta ko-ebaluazioa (bi - lau folioak tarte). Autoebaluazioa ondoko irizpideak kontutan izanik egingo da, parte hartzea, inplikazioa talde txikian nahiz klasean, taldeko lana, oinarri teorikoa, kasu praktikoen ebazpena, ahozko azalpen eta idatzizko aurkezpen egokiak (APA arauak idatzizko lanean erabiliz)

b) Froga pertsonala (Kasuak eta kontakisun individuala)

Ehunekoak bakarrik aplikatuko dira zati bakoitza gaindituta dagoenean.

Ebaluazio mistoa egin ezin duten ikasleek arrazoiak dokumentu idatzi baten bidez justifikatu beharko ditu irakaslearen aurrean, gutxienez 30 egun azterketa epea hasi baino.

Azkeneko froga egiteko eskubidea duen ikaslegoarentzat, froga teoriko-praktikoa izango dute hiru orduko iraupenez. Lehenengo zatian hiru galderak garatuko dira (lau proposamenetik hautatuak) gogoetazko kritiko tankerakoak; bigarren zatian, ikasleak kasu praktiko bat ebatzi beharko du.

Azkenik, Ikasleek uko egin ahal izango diote ohiko deialdiari irakasleari idatzi bat zuzenduz, gutxienez hamar egun baino lehenago azteketa epe ofiziala hasi baino lehen. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ASEDES y CONSEJO GENERAL DE COLEGIOS DE EDUCADORES Y EDUCADORAS SOCIALES. (2007). Documentos profesionalizadores: Definición de Educación Social, Código deontológico del educador y educadora social. Catálogo de funciones y Competencias del educador y educadora social. BARCELONA: ASEDES.
EDUCABLOG (2014) Edusohistorias. Un viaje por la Educación Social. Madrid: Bubok.
Freire, P (2009;1994). Cartas a quien pretende enseñar. Madrid: Siglo XXI.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aguirre, Nerea. (2007). Gizarte hezitzailea lanbidez: korapiloak askatu nahian. Revista de Psicodidáctica 12(1) : 79-106

Aramendi Jauregi, Peio (2006). Gizarte hezitzailea eta helduen hezkuntza : ikuspegi didaktikoa. Donostia: Hirugarren Prentsa.

Areitio. Lorenzo; Blanco, Miriam.; Corbella, Marta. (2009). Claves para la educación. Actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. Madrid: Narcea/UNED.

Moyano Mangas, Segundo. & Planella Ribera, Jordi. (coords) (2011). Voces de la educación social. Barcelona: Editorial UOC.

Sáez Carreras, Juan. (2007). Pedagogía social y Educación social: historia, profesión y competencias. Madrid: Pearson Prentice Hall.

SÁEZ CARRERAS, Juan; MOLINA,José.(2006). Pedagogía Social. Pensar la educación Social como profesión. Madrid: Alianza Editorial.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Almagro, Juan José. y otros (2004). Expertos en personas. Prentice Hall. Madrid.
Lirio Castro, Juán. (coord) (2005). Metodología en educación social. Recorridos por diferentes ámbitos profesionales. Madrid: Dykinson
Martín, Ana.; Gallego. Domingo. & Alonso Catalina. (2010). El educador social en acción: de la teoría a la praxis. Madrid: Editorial Universitaria Ramon Areces-UNED.
Ubieto, Jose Ramón. (2012). La construcción del caso en el trabajo en red. Teoría y Práctica. Barcelona: UOC
Valles, Joseph (2009). Manual del educador social. Intervención en servicios sociales. Psicologia, Madrid: Piramide.


Aldizkariak

HEMEROTECA VIRTUAL DE SUMARIOS DE REVISTAS CIENTÍFICAs: http://dialnet.unirioja.es
ANIMADOR SOCIOCULTURAL: REVISTA LATINOAMERICANA: http://www.lazer.eefd.ufrj.br/animadorsociocultural/

EDUCACIÓN SOCIAL. REVISTA DE INTERVENCIÓN SOCIOEDUCATIVA. www2.peretarres.org/revistaeducacionsocial/particulares.asp

GÉNEROS. REVISTA MULTIDISCIPLINAR DE ESTUDIOS DE GÉNERO. http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/generos

GIZABERRI ALDIZKARIA. http://www.ceespv.org

HIPATIA PRESS. Revistas internacionales de investigación de ciencias sociales y de la educación. http://www.hipatiapress/hpjournals

MASCULINIDADES Y CAMBIO SOCIAL. http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/mcs

MONITOR EDUCACIÓN. http://www.monitoreducador.org/..

PEDAGOGIA E TRABAJO SOCIAL. http://ojs.udg.edu/index.php/pedagogia_i_treball_social/index

PEDAGOGÍA SOCIAL. http://www.uned.es/pedagogiasocial.revistainteruniversitaria/

RES. Revista de Educación Social. http://www.eduso.net/res/

REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO. http://www.aufop.com/aufop/revistas/lista/impresa

REVISTA ELECTRÓNICA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO. http://www.aufop.com/aufop/revistas/lista/digital

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALONSO SAEZ, ISRAEL
  • BERASATEGUI SANCHO, NAIARA
  • GEZURAGA AMUNDARAIN, MONIKE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-10:30

12:00-13:30

19-19

14:00-16:00

25-25

14:00-16:00

27-27

14:00-16:00

30-30

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

24-24

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S02M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S02M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S02M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

23-23

14:00-16:00

28-28

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-12:00

19-19

12:30-14:30

27-27

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

24-24

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

24-24

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

23-23

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

28-28

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA