XSLaren edukia

Hezkuntzako Komunikazioa eta Harremanak

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Modulu honetako konpetentziak hauek dira:

2G1. Hezkuntza argudioak sortzea (teoria pedagogikoetan eta esku-hartze arauetan oinarrituz) ekintza hezitzaileak interpretatzeko askotariko jarduera eremuetan gainean. (CG1 y CG6).

2G2. Hezkuntza lanbideak eta bere garapena gaur egun, eta hezitzailearen oinarrizko ezaugarrika erlazionatzea. (CG1)

2G3. Hezkuntza argudioak sortzea lanbideko deontologia kodearen gako etikoetan eta errespetuan oinarriturik, eta genero ikuspegia eta erantzukizun profesionala kontuan izanik beti ere (CG2, CG5*, CG6)

2G4. Komunikazioaren oinarrizko elementuak identifikatzea taldeen testuinguruan; hartara, hezkuntza-harreman egokia ezartzeko eta ikasketa-dinamikan bertan txertatutako hezkuntza-harremana ezartzeko, garapen pertsonalari eta taldekoari zuzendutakoa (CG3, CG1, CG8*)

2C5. Jendaurrean ideiak, argudioak, arazoak eta konponbideak ahoz adierazteko gai izatea, baliabide didaktikoak aintzat hartuz. (CG8*)

2G6. Txostenak behar bezala arrazoituta idaztea eta horretarako ezarritako irizpide formalak erabiltzea. (CG9*)

2G7. Ikaskuntza jardueraren aurrean jarrera aktiboan eta erantzukizunekoa agertzea. (CG10*)

2C8. Talde lanetan modu etikoan eta erantzukizunez aritzea, taldearen halamenetan arreta jarriz, baita balizko arazoetan eta soluziobideetan ere. (CG4, CG5, CG10*)

Ikasgaiaren ikaskuntza helburuak hauxek dira:



1. Balizko hezkuntza egoeretan gertatzen diren komunikazio elementu nagusiak identifikatzea.

2. Hezkuntza testuinguruetan komunikazioa errazten zein oztopatzen duten elementuak bereiztea.

3. Komunikazio testuinguru partekatuak eratzeko esku-hartze estrategiak sortzea.

4. Beste pertsonekin elkarrekintzan zein lantaldean aritzeko komunikazio-trebetasunak garatzea.

5. Norbere argudioak eta ideiak justifikatzeko gai izatea elkarrekiko errespetuzko eremu batean.

6. Erlaziozko testuinguruak sortzea askotariko egoera hezigarrientzat.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.- Komunikazioaren oinarriak. Komunikazioa ikuspegi sitemikoaren begiradapetik.



Elkarrekin gaude, elkar hezitzen dugu. Hezkuntzazko harremanaren eta komunikazioaren hurbilketa gaur egun gizarteetan eta testuinguru instituzionaletan. Komunikazioa heziketa prozesuan. Elementuak eta prozesua. Komunikazioa sistema gisa.



2.- Komunikazioa prozesuak hezkuntza testuinguruetan.



Elkar bizi: elkarrekin bizi. Komunikazio estiloak. Komunikazioa laguntzen duten elementuak eta oztopatzaileak.



3.- Lotura afektiboen ezarpena hezkuntzazko komunikazo zein harremanean.



Entzuketa prozesuak. Komunikazio sare ikusgarriak eta ikusezinak. Ahozko eta ez-ahozko komunikazioa.



4.- Talde egitura hezkuntza prozesuetan (talde zein hezkuntza lantaldeekiko pertenentzia)



Emozioa komunikazioan. Komunikazioa eta erlazioaren azterketarako eta hobekuntzarako teknikak eta gaitasun profesionalak.



5.- Komunikazioarako zein erlazioarako teknika, estrategia eta gaitasunak (zeharkakoa)



Komunikazioa eta erlazioaren azterketarako eta hobekuntzarako teknikak eta gaitasun profesionalak



MetodologiaToggle Navigation

Estrategia metodologikoak askotarikoak izango dira.



A) Liburu edo artikuluen irakurketa eta analisia;

B) Azalpen magistralak parte-hartzaileak;

C) Balizko egoera profesionalen analisia.



Lan indibiduala zein taldekakoa uztartuko dira. Entregagai askotarikoak izango dira: ikasgaiaren idazkiak, txostenak,…

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1. Etengabeko ebaluazioa klasera normaltasunez etorri eta lanak egiten dituen ikaslearentzat.



1.-Talde lana (%25) eta DILAN lana (15%)

2.-Garatu beharreko banakako proba idatzia (50%)

3.-Praktikak (ariketak edo kasu ebazpenak (10%)



Azken kalifikazioa goiko kalifikazioen bataz bestekoarekin lortuko da. Horretarako atal guztiak gainditu behar dira. Beraz, DILANa egitea derrigorrezkoa da ikasgaien ebaluazioa eskuratu ahal izateko.



Modulo berean 3 irakasgai edo gehiagotan matrikulatuta egon eta 3 irakasgai edo gehiagotan azken froga eskatzen duten ikasleek, EZ dute DILAN-a egin beharko. Hala ere, ikasleak irakasgai bakoitzaren azken froga horretan, irakasleak aukeratutako frogak, testak, azterketa mota, aurkezpenak edo/eta praktikak egin beharko ditu, irakasgaian eta moduluan eskuratu behar diren edukien ezagutza, ikaskuntza emaitzak eta gaitasunak bermatzeko.



Ikasle Gidan agertzen dira ebaluazio irizpideak. DILANa egin behar ez duten ikasleek ikasgaiaren irakaslearekin adostutako lan bat aurkeztuko dute.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hortaz baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta. Horretarako, bederatzi asteko epea izango du 2016ko abenduaren 15eko, UPV/EHU Gobernu Kontseiluaren, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko erabakian jasota dagoen legez.



Azken ebaluazio bidez ebaluatzeko hautua eginez gero ikasleak konpetentzien akreditazioa edo eskurapena demostratu beharko du ikastegiak ezarritako ohiko deialdirako azterketarako egun eta orduan burutuko duen froga baten bitartez:



- Froga idatzia: Galdera irekiak izango dira, irakurketen gaineko gogoeta eta egoera praktiko baten ebazpena. Notaren %100.



Ikasleak ohiko deialdiari uko eginez gero irakasgaiaren ardura duen irakasleari dagokion epeen barruan idatzi bat zuzenduz, ikaslearen kalifikazioa “Ez aurkeztua” izango da. Epe hau gainditzen bada ikaslearen kalifikazioa Ez gainditua izango da.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Asensio, J.M. (2010). El desarrollo del tacto pedagógico. Bartzelona: Graó

Ballenato, G. (2006). Comunicación eficaz. Madrid: Pirámide.

Freire, P.(1973). ¿Extensión o comunicación? Siglo XXI, México.

Llena, A. y Parcerisa, A. (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Bartzelona:Graó.

Rogers, G. (1995). El camino del ser. Bartzelona: Kairos

Watzlawick, P., et. al. (1971). Teoría de la comunicación humana. Tiempo Contemporáneo: Buenos Aires.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Albadalejo, Marta. Cómo decirlo. Bartzelona: Graó. 2010. ISBN 978-84-7827-891-6.



Ballenato, G. (2006). Comunicación eficaz. Teoría y práctica de la comunicación humana. Madril: Pirámide.



Basterretxea Polo, J. I. (2002). Kultura- aniztasuna eta gizarte-komunikazioa. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea. ISBN 8484380262



Bonals, J (1996). El trabajo en equipo del profesorado. Bartzelona: Grao



Fernández Collado, C. y Galguera, L. (2008). La comunicación humana en el mundo contemporáneo. Mexiko: MacGraw-Hill. 441 p. ISBN-10: 970-10-6642-1



Fernández Solis, J.D. y García Cerrada, J. (2010). El valor pedagógico del humor en la Educación Social. Bilbo: Desclée de Brouwer



Guell Barcelo, M. (2005). ¿Por qué he dicho blanco si quería decir negro?: técnicas asertivas para el profesorado y formadores. Bartzelona: Grao. ISBN 9788478273652



Jauregi, P. y Huegun, A. (2005). Sentitu. Hezitzaileak harreman-trebetasunak lantzen. Donosti:Utriusque Vasconiae. ISBN 849340666X



Parcerisa, A., Ginés N. y Fores, A. (2010). La educación social. Una mirada didáctica. Bartzelona:



Graó. 2010. EAN13: 9788478279647



Riera i Alibés, R. (2011). La conexión emocional. Bartzelona: Octaedro. ISBN: 978-84-9921-168-8.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ander-Egg, E. (1997). Métodos del trabajo social. Buenos Aires: Espacio Editorial

Ballenato, G. (2009). Trabajo en equipo. Dinámica y participación en los grupos. Madril: Pirámide.

Csikszentmihalyi, M. (1997). Fluir. Bartzelona: Kairós. ISBN: 9788472453722

Estanqueiro, A. (2006). Principios de comunicación interpersonal. Para saber tratar con las personas. Madril: Narcea Ediciones.

Henry, S., East, J. y Schmitz, C. (Coords.) (2004). Trabajo social con grupos. Madrid: Narcea

Ucar, X. y Llena, A. (Coords.) (2006). Miradas y diálogos en torno a la acción comunitaria. Bartzelona: Graó

Van Manen, M. (1998): El tacto en la enseñanza. El significado de la sensibilidad pedagógica. Bartzelona: Paidós Educador.

Vigotsky, L. (2010). Teoría de las emociones. Madrid: Akal

Aldizkariak

Aula de Innovación Educativa
Aula de innovación educativa, http://aula.grao.com/
Comunicar, http://www.revistacomunicar.com/
Comunicación y cambio social, http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/csc
Programa Educación en la Red, http://www.educared.net
Red académica y de investigación, http://www.rediris.es/recursos/
Revista de Educación INCE, www.revistaeducacion.mec.es/
Revista Educación Social, http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/
Revista Iberoamericana de Educación, http://www.rieoei.org/index.php
Revistas científicas Hipatia, http://hipatiapress.com/es/scientific-journals/
RES, Educación Social, www.eduso.net
Tantak EHUko heziketa aldizkaria

Hik Hasi, Euskal Hezkuntzarako Aldizkaria. http://www.hikhasi.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00

09:00-11:00

19-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • AULA 1.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • AULA 1.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 1.1-1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00

11:00-13:00

19-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 1.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 1.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00

11:00-13:00

19-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I