XSLaren edukia

Hezkuntzarako Komunikazioa eta Harremanak

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5278
Mintegia812

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Bigarren moduluaren izenburua Hezkuntza lanidea du izenburua. Bere xedea da ikaslea gerturatzea hezkuntza profesionalek egituratzen eta eraikitzen duten euren zeregin profesionalera (irakasleek, pedagogoek, gizarte hezitzaileek). Giza Eskubieen ildotik, deontologia profesionalaren ildotik eta konbergentzia europearretik ikuspegitik erreferentzia hartuta ardazten da profesionalizazio mota hau.

Komunikazioa eta hezkuntzazko harremana hezkuntza praktikaren funtsezko elementuak dira, eta garapen profesionalerako gakoak aurki ditzakegu bertan. Ikasleek konpetentzia orokorrak menperatzen dituzten ala ez txosten idatzi baten jasotzen da, non ikasleek hezkuntza arazo zein egoera erreal bati aurre egin beharko diote argudiatutako erantzunen bitartez.



KONPETENTZIAK



Modulu honetako konpetentziak hauek dira:



2G1. Hezkuntza argudioak sortzea (teoria pedagogikoetan eta esku-hartze arauetan oinarrituz) ekintza hezitzaileak interpretatzeko askotariko jarduera eremuetan gainean. (CG1 y CG6).



2G2. Hezkuntza lanbideak eta bere garapena gaur egun, eta hezitzailearen oinarrizko ezaugarrika erlazionatzea. (CG1)



2G3. Hezkuntza argudioak sortzea lanbideko deontologia kodearen gako etikoetan eta errespetuan oinarriturik, eta genero ikuspegia eta erantzukizun profesionala kontuan izanik beti ere (CG2, CG5*, CG6)



2G4. Komunikazioaren oinarrizko elementuak identifikatzea taldeen testuinguruan; hartara, hezkuntza-harreman egokia ezartzeko eta ikasketa-dinamikan bertan txertatutako hezkuntza-harremana ezartzeko, garapen pertsonalari eta taldekoari zuzendutakoa (CG3, CG1, CG8*)



2G5. Jendaurrean ideiak, argudioak, arazoak eta konponbideak ahoz adierazteko gai izatea, baliabide didaktikoak aintzat hartuz. (CG8*)



2G6. Txostenak behar bezala arrazoituta idaztea eta horretarako ezarritako irizpide formalak erabiltzea. (CG9*)



2G7. Ikaskuntza jardueraren aurrean jarrera aktinboa eta erantzukizunekoa agertzea. (CG10*)



2G8. Talde lanetan modu etikoan eta erantzukizunez aritzea, taldearen halamenetan arreta jarriz, baita balizko arazoetan eta soluziobideetan ere. (CG4, CG5, CG10*)

I

kasgaiaren ikaskuntza helburuak hauxek dira:



1. Balizko hezkuntza egoeretan gertatzen diren komunikazio elementu nagusiak identifikatzea.



2. Hezkuntza testuinguruetan komunikazioa errazten zein oztopatzen duten elementuak bereiztea.



3. Komunikazio testuinguru partekatuak eratzeko esku-hartze estrategiak sortzea.



4. Beste pertsonekin elkarrekintzan zein lantaldean aritzeko komunikazio-trebetasunak garatzea.



5. Norbere argudioak eta ideiak justifikatzeko gai izatea elkarrekiko errespetuzko eremu batean.



6. Erlaziozko testuinguruak sortzea askotariko egoera hezigarrientzat.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.- Komunikazioaren oinarriak. Komunikazioa ikuspegi sitemikoaren begiradapetik.



Elkarrekin gaude, elkar hezitzen dugu. Hezkuntzazko harremanaren eta komunikazioaren hurbilketa gaur egun gizarteetan eta testuinguru instituzionaletan. Komunikazioa heziketa prozesuan. Elementuak eta prozesua. Komunikazioa sistema gisa.



2.- Komunikazioa prozesuak hezkuntza testuinguruetan.



Elkar bizi: elkarrekin bizi. Komunikazio estiloak. Komunikazioa laguntzen duten elementuak eta oztopatzaileak.



3.- Lotura afektiboen ezarpena hezkuntzazko komunikazo zein harremanean.



Entzuketa prozesuak. Komunikazio sare ikusgarriak eta ikusezinak. Ahozko eta ez-ahozko komunikazioa.



4.- Talde egitura hezkuntza prozesuetan (talde zein hezkuntza lantaldeekiko pertenentzia).



Emozioa komunikazioan. Komunikazioa eta erlazioaren azterketarako eta hobekuntzarako teknikak eta gaitasun profesionalak.



5.- Komunikazioarako zein erlazioarako teknika, estrategia eta gaitasunak (zeharkakoa).



Komunikazioa eta erlazioaren azterketarako eta hobekuntzarako teknikak eta gaitasun profesionalak.



MetodologiaToggle Navigation

Estrategia metodologikoak askotarikoak izango dira. A) Liburu edo artikuluen irakurketa eta analisia; B) Azalpen magistralak parte-hartzaileak; C) Balizko egoera profesionalen analisia.

Lan indibiduala zein taldekakoa uztartuko dira. Entregagai askotarikoak izango dira: ikasgaiaren idazkiak, txostenak, portafolioak…

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1.- Etengabeko ebaluazioa klasera normaltasunez etorri eta lanak egiten dituen ikaslearentzat.



Ikasleak ondoko lanak aurkeztuko ditu: a) Talde lana: testu teoriko esanguratsu baten inguruan eraikitako tertulia pedagogikoaren gaineko berreraikuntza dokumentua (talde lana, %25); b) Bakarkako lana: ikasgaiaren ulerkuntzaren gaineko idatzizko defensa (bakarka, %50), c) Talde lana eta bakarkako lana, 1. %10a autoebaluazioa (banaka zein taldeka), 2. Ikasgaiaren ebaluazioaren prozesua. 3) Autokalifikazioa, banakakoa eta taldekoa



Etengabeko ebaluazioan parte hartzeko ikasleek %80 asistentzia izan beharko du (eskola magistralak, mintegiak, DILAN).



Irakasgaia gainditzeko ebaluazioa osatzen duten atal guztiak gainditu behar dira.



Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, eskaria irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago. Kasu horretan azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.



DILANa egitea derrigorrezkoa da ikasgaien ebaluazioa eskuratu ahal izateko, bi ikasgaia baino gehiago dituen ikasle guztientzat.

Ikasle Gidan agertzen dira ebaluazio irizpideak





2.- Ikasle ez presentzialaren ebaluazioa:

Bilboko irakasle eskola:

Etengabeko ebaluazioan parte hartzen ez duen ikasleak bere arrazoiak aldez aurretik justifikatu beharko ditu (43. Art.c). Hori moduluko koordinatzaileari jakinaraziko dio, eta harek gainontzeko irakasleei. Hori guztia ikasturte hasieran izango da.

Horrekin batera ikasgai bakoizteko irakasleekin adostu beharko du zenbait konpetentzia akreditatzeko modua, esaterako, talde lanean lantzen direnak.

Modu honetan akredita ditzake:

- Dossier baten aurkezpena, non ikasgaiaren galderak agertzen diren modu gogoetatsuan landurik (%10).

- Ikasgaiaren gakoak agertzen diren idatzizko lana (%50)

- Garatutako talde jarduerak (%25)

- DILANa (idatziz arazo bat ebatzi ABP/PBL metodologia jarraituz (%15)

Azken nota guztien batuketa izango da; alor bakoitzean gutxienez bosteko kalifikazioa eskuratu behar da.



Ikasleek deialdirako errenuntzia aurkez dezakete irakasleari idatzi bat igorriz, beti ere, ikasgaiaren hasiera data baino 45 egun lehenago. Kasu honetan ikaslea EZ aurkeztu gisa kalifikatuko da. Epe hori gaindituz gero, kalifikazioa suspenso izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ASENSIO, J.M. (2010). El desarrollo del tacto pedagógico. Bartzelona: Graó
BALLENATO, G. (2006). Comunicación eficaz. Madrid: Pirámide.

LLENA, A. y PARCERISA, A. (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Bartzelona:Graó.

ROGERS, G. (1995). El camino del ser. Bartzelona: Kairos

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Basterretxea Polo, J. I. (2002). Kultura- aniztasuna eta gizarte-komunikazioa. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea. ISBN 8484380262

Fernández Solís, Jesús Damián y García Cerrada, Juan (2010). El valor pedagógico del humor en la Educación Social. Bilbao: Desclée de Brouwer

Freire, Paulo (1973). ¿Extensión o comunicación? México: Siglo XXI

Jauregi, P. y Huegun, A. (2005). Sentitu. Hezitzaileak harreman-trebetasunak lantzen. Donosti:Utriusque Vasconiae. ISBN 849340666X

LLena, Asun y Parcerisa, Artur (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Barcelona: Graó

Maganto, Carmen y Maganto, Juana María (2010). Cómo potenciar las emociones positivas y afrontar las negativas. Madrid: Pirámide

Parcerisa, Artur, Ginés, Nuria y Forés, Ana (2010). La educación social. Una mirada didáctica. Barcelona: Graó.

Rogers, Carl (1995). El camino del ser. Barcelona: Kairos

Watzlawick, Paul, Helmick, Janet y Jackson, Don D. (1981). Teoría de la comunicación humana. Barcelona: Herder.





Gehiago sakontzeko bibliografia

Albadalejo, Marta (2010). Cómo decirlo. Barcelona: Graó.
Ander-Egg, Ezequiel (1997). Métodos del trabajo social. Buenos Aires: Espacio Editorial.
Asensio, Josep María (2010). El desarrollo del tacto pedagógico. Barcelona: Graó
Ballenato, Guillermo (2006). Comunicación eficaz. Teoría y práctica de la comunicación humana. Madrid: Pirámide.
Ballenato, Guillermo (2009). Trabajo en equipo. Dinámica y participación en los grupos. Madrid: Pirámide.
Basterretxea, Jose Inazio (2002). Kultura- aniztasuna eta gizarte-komunikazioa. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.
Bonals, Joan (1996). El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona: Grao
Csikszentmihalyi, Mihaly (1997). Fluir. Barcelona: Kairós.
Csikszentmihalyi, Mihaly (1997). Aprender a fluir. Barcelona: Kairós.
Estanqueiro, Antonio (2006). Principios de comunicación interpersonal. Para saber tratar con las personas. Madrid: Narcea Ediciones.
Fernández Collado, Carlos y Galguera, Laura (2008). La comunicación humana en el mundo contemporáneo. México: MacGraw-Hill. 441 p. ISBN-10: 970-10-6642-1
Fernández Solís, Jesús Damián y García Cerrada, Juan (2010). El valor pedagógico del humor en la Educación Social. Bilbao: Desclée de Brouwer
Freire, Paulo (1973). ¿Extensión o comunicación? México: Siglo XXI.
Guell Barcelo, Manuel (2005). ¿Por qué he dicho blanco si quería decir negro?: técnicas asertivas para el profesorado y formadores. Barcelona: Grao. 135 p.
Henry, Sue, East, Jean y Schmitz, Cathryne (Coords.) (2004). Trabajo social con grupos. Madrid: Narcea.
Jauregi, Pello y Huegun, Asier (2005). Sentitu. Hezitzaileak harreman-trebetasunak lantzen. Donosti:Utriusque Vasconiae. 227p.
Riera i Alibés, Ramón (2011). La conexión emocional. Barcelona: Octaedro.
Ucar, Xabier y Llena, Asun (Coords.) (2006). Miradas y diálogos en torno a la acción comunitaria. Barcelona: Graó.
Van Manen, Max (1998): El tacto en la enseñanza. El significado de la sensibilidad pedagógica. Barcelona: Paidós


Vi

Aldizkariak

Aula de innovación educativa, http://aula.grao.com/
Comunicar, http://www.revistacomunicar.com/
Comunicación y cambio social, http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/csc
Programa Educación en la Red, http://www.educared.net
Red académica y de investigación, http://www.rediris.es/recursos/
Revista de Educación INCE, www.revistaeducacion.mec.es/
Revista Educación Social, http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/
Revista Iberoamericana de Educación, http://www.rieoei.org/index.php
Revistas científicas Hipatia, http://hipatiapress.com/es/scientific-journals/
RES, Educación Social, www.eduso.net
Tantak EHUko heziketa aldizkaria

Hik Hasi, Euskal Hezkuntzarako Aldizkaria. http://www.hikhasi.com


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BERASATEGUI SANCHO, NAIARA
  • EIGUREN MUNITIS, AMAIA
  • GEZURAGA AMUNDARAIN, MONIKE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-12:00

19-19

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

27-27

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S05M - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

23-23

12:30-14:30

28-28

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

24-24

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-12:00

19-19

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

27-27

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

24-24

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

23-23

12:30-14:30

28-28

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

23-23

12:30-14:30

28-28

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA