XSLaren edukia

Ikastetxearen Antolakuntza

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

E1. Ikastegiek erakunde bezala dituzten ezaugarriak identifikatzea.

1. Ikastetxearen antolaketaren dimentsioak ezberdindu egiten ditu

2. Identifikatu egiten ditu ikastegiak beste motako erakundeetatik desberdintzen dituzten ezaugarriak.

3. Ikastegien ingurune administratiboak barne hartzen dituen elementuak eta mailak erlazionatzen ditu.

E2. Hezkuntza-zentroetako testuinguru sozialak eta instituzionalak ezagutzea eta aztertzea, egoera bakoitzari egokitutako hezkuntzako eta antolakuntzako ekintzak modu kritikoan diseinatzeko.

1. Ikastetxeak erakunde gisa dituen testuinguruak ezberdintzen ditu: Informazioaren zein Ezagupenaren Gizartea, ingurune administratiboa eta ingurune soziokulturalak. Bai eta testuinguru horietatik eskolari planteatzen zaizkion eskariak eta erronkak identifikatu ere.

2. Ekintza zein estrategia desberdinak proposatzen ditu ikastegiak beren testuinguruetan kokatzeko, eskuhartze proposamenak diseinatuz.

E3. Hezkuntza-antolakuntzen helburu instituzionalei buruz hausnartzea, bere gizarte-testuinguruan izandako aldaketen arabera.

1. Egungo eskolaren testuinguru sozialaren ezaugarriak eta erronkak identifikatu ikastetxearekiko harremanean. Era berean, bereizi egiten ditu ageriko helburuak eta ezkututakoak.

2. Identifikatu eta analizatu egiten ditu -ikuspegi zabal batetik.- auto ebaluaketa zein kanpoko ebaluaketa instituzionalerako proposamenak.

3. Aztertu eta baloratu egiten ditu praktika onak ikastegietan.

4. Proposatu edo diseinatu egiten ditu ekintza zehatzak ikastegien helburuak zein lorpenak erdietsi eta hobetzeko.

E4. Giza baliabideak, baliabide materialak eta funtzionalak zentroaren hezkuntza-proiektuaren zerbitzura jarritako bitarteko gisa definitzea, eta modu kritikoan ebaluatzea helburu hori kontuan hartuz.

1. Ikastetxearen gobernu, partaidetza eta koordinaziorako organoak eta prozesuak, funtzio orokorrak eta konpetentziak ezberdindu, bakoitzak hezkuntza-proiektuari eginiko ekarpena ulertuz

2. Diseinatu edo aurkeztu egiten ditu proposamenak, ikastegien egiturak zein harreman-giroa hobetzeko.

E5. Hezkuntza–antolakuntza sistema dinamiko gisa identifikatzea, bere hezkuntza zein curriculum erantzuna hobetzeko eta ikasteko gaitasuna duten eta prozesu horietan modu emankorrean parte hartzeko gai diren sistema gisa.

1. Aztertu egiten ditu ikastegien errealitatearen hainbat bereizgarri, erakuntzaren kultura arloko ezaugarri batzuk identifikatuz. Era berean, proposatu egiten ditu hainbat urrats, zentroko kulturan elementu berriak txertatzeko edo daudenak aldatzeko.

2. Analizatu egiten ditu ikastegiaren parte-hartze mailak eta proposamenak diseinatzen ditu beraiek hobetzeko.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- IKASTETXEEN ESANAHIRA HURBILDU. Erakundeen ezaugarri nagusiak. Eskolak organizazio gisara hartuta. Gizarte zientzietako ikerketa tradizio nagusiak eta berauen eragina ikastetxeen antolakuntzan.

2. GAIA.- ESKOLAREN GIZARTE TESTUINGURUA ETA INGURUA. Eskola informazioaren gizartean. Eskola Sistema eta Hezkuntza Administrazioa. Ikastetxea eta bere testuinguru sozial hurbila.

3.GAIA.- ESKOLA INSTITUZIOA ERAKUNDE GISA. Plangintza lanabesak/dokumentuak. Erakundeen helburuak (ikaskuntza lehentasun helburuak). Giza baliabideak: ikasleak, irakasleak, familia, administrazio zein zerbitzuetako langileak eta testuinguruan dauden bestelako agenteak/eragileak. Baliabide materialak: espazioa eta material didaktikoa. Baliabide funtzionalak: denbora, prestakuntza eta diru-iturriak. Egitura formala eta ez formala. Harremanak organizazioan, lan klima eta parte-hartzea.

4. GAIA.- ESKOLA-HOBEKUNTZA ETA INSTITUZIOAREN EBALUAZIOA. Hobekuntza eta berrikuntza prozesuak eskolan. Eskoletako proiektuak. Eskola barneko eta kanpoko ebaluazio instituzionala. Kalitatea eta ekitatea. Ebaluazio instituzionaleko eredu desberdinak.

5. GAIA: IKASTEGIEN ERAKUNTZAREN DEMAK. Inmigrazioa, bazterketa, landa-eskolak eta mugimendu berriak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak astean zehar oinarrituriko egitura erregularra izango du: saio teorikoa talde osoarekin eta saio praktikoak bi azpitaldeekin. Saio hauetan edukien ulermenean eta integrazio prozesuan arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru komunean eraiki nahi badugu behintzat.



Talde handian presentziala

Saio teorikoa izenarekin ezagutzen da, eta bi ordu iraungo du. Nahiz eta talde osoari bideratuta egon, saio hauetan irakasleak aurkezpenak eta praktika txiki ezberdinak elkartuko ditu. Hori dela eta, binaka edo taldeka egiteko jarduera zehatzak ere proposatuko dira. Saio teorikoetan eduki berrien aurkezpena egingo da, batzuetan hausnarketa ariketen laguntzaz, beste batzuetan, jarduerak saioaren eratutako edukietan sakontzeko eta zalantzak argitzeko asmoz izango dira.



Talde txikietako saio presentzialak

Saio praktikoa izenarekin ezagutzen da. Honek ordu eta erdi irauten du, eta egingo diren jarduerek saio teorikoetan azaldutako edukiekin lotura izango dute. Hainbat motatako jarduerak egiten dira, hala nola irakurketa dialogikoa, edukiei buruzko eztabaida, kasu praktikoen azterketa, arazoetan oinarritutako lana, aurkezpenak eta abar. Batez ere talde txikitan jardungo dute ikasleek. Ikasleei ikaskuntza erraztu eta bermatzeko jarraipena egingo zaie ikasgelako praktikei. Irakasleak eskatzen dituen lan hauek entregatu egingo dituzte moodle plataformaren bitartez, eta irakasleak feedback-a emango die aurretik ezarritako ebaluazio irizpideen arabera ikasleek kontzientzia har dezaten beren ikaste prozesuaz eta bera hobetzeko moduez. Ikasleek, lana hobetzeko aukera izango dute ikasleek eskatutako epeen barruan.

Honetaz gain, moduluari dagokion talde lan bat egin beharko dute. Lan horri dagozkion ikasgaiari lotutako konpetentziak lortzeko klasean denbora izango dute, eta irakasgaiaren ordutegian irakaslearen laguntza izango dute lanean sortutako zalantzei eta galderei buruz orientabideak izateko.



Tutoretzak

Tutoretzarako ordutegia izango du irakasleak, kurtso hasieran zehaztuko dena. Bestetik, irakasleak banakako tutoretzetara deitu ahal izango du ikusten badu beharrezkoa dela.



Ikasgelatik kanpo

Ikasleen beharrak banakakoak eta taldekakoak izan daitezke:

Banakako lana, honetan zentratuko da:

Oinarrizko artikuluak irakurtzea eta ikastea

Klasean ikusitakoa sakontzea eta emandako bibliografia aztertzea.

Bidalitako banakako lanak betetzea

Talde lanean:

Saio presentzialetan bukatu ez dena bukatzea

Taldeko lanetan inplikazioa eta parte hartze aktiboa adieraztea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

1. Ebaluazio jarraitua edo mistoa

Klaseetara etortzen diren edota programatutako lanak egiten dituzten ikasleentzat.

Ebaluazioa ikasturtean zehar egingo da, programatutako jardueren bidez. Ebaluazio prozesua, batez ere, irakasleari dagokio; hala ere, ikasleek ere banakoaren nahiz taldearen ikaskuntza prozesua ebaluatuko dute.

 Irakasgaiaren edukiei lotutako banako lanak: %30

 Irakasgaiaren edukiei lotutako talde lana: %20

Moduluko Diziplinarteko Lana (K4): %20

Lauhilekoaren amaierako banako proba (ahozkoa edo idatzita): %30



Gelan eta eGela plataformaren bidez zehaztuko da nolako emategaiak aprobatzea ezinbesteko baldintza ikasgaia gainditzeko.

Ikasle hauek deialdiari uko egiteko aukera izango dute. Horretarako, irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



2. Azken ebaluazioa proba baten bitartez.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du. Ikasle hauek azken ebaluazio honen bidez egiaztatuko dituzte gaitasunak.



Ikasle hauek idatzizko proba egin beharko dute; halakoak irakasgaiaren alde teorikoak (%30) eta praktikoak (%50) jasoko ditu, hala nola Moduluko Diziplinarteko Lana (%20).



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (MOODLE-en) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alvarez, M. (2010). Liderazgo compartido. Buenas prácticas de dirección escolar. Madird: Walters Kluwers.

Antúnez, S., Gairin, J. (2006). La organización escolar. Práctica y fundamentos. Barcelona: Grao.

Antunez, S. (1993). Claves para la organización de centros escolares. Barcelona: ICE-Horsori.

Bernal ,J., Cano, J., Lorenzo, J. (2014). Organización de los centros educativos. LOMCE y políticas neoliberales. Zaragoza.Mira editores ,S.A.

Bujan, K.; Aramendi, P. (2005). Eskola-antolaketa. Bilbo: UEU.

Cantón, I., Pino, M. (Coord.) (2014). Organización de centros educativos en la sociedad del conocimiento. Madrid: Alianza.

Carda R.M. y Larrosa F. (2007). La organización del centro educativo: manual para maestros. Alicante: Club Universitario.

Fernández Enguita, M. y Terrén, E. (2008). Repensando la organización escolar. Crisis de legitimidad y nuevos desarrollos. Madrid: Akal.

Gairin, J. y Darder, P. (1994). Organización y Gestión de centros educativos. Barcelona: Praxis.

Gather, M., Maulini, O. (2010). La organización del trabajo escolar. Una oportunidad para repensar la escuela. Barcelona: Grao.

González M. T. (coord.) (2003): Organización y Gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid: Pearson Educación.

Hargreaves, A. (2008). El liderazgo sostenible. Siete principios para el liderazgo en centros educativos innovadores. Madrid: Morata.

Lorenzo, L. (2011). Organización de centros educativos. Modelos emergentes. Madrid: La Muralla.

Rivas Flores, J.I.; Leite Méndez, A.E. y Cortés González, P. (2011). Paradojas y conflictos entre las culturas del profesorado, las familias y los estudiantes en el contexto escolar. Revista de Educación nº 356, pp. 161-183. Recuperada el 25/05/2015:

http://www.revistaeducacion.educacion.es/re356/re356_07.pdf

Santamaría, R.M., Navarro, A. (2012). Organización y planificación escolar. Madrid: Editorial Síntesis.

San Fabián, J.L. y Granda, A. (2013). Autoevaluación de centros educativos. Madrid: Síntesis.

Santamaría, R.M. y Navarro, A. (2012). Organización y Planificación Escolar. Madrid: Editorial Síntesis

Santos Guerra, M.A (coord.) (2001): Organización y Gestión Escolar. Barcelona: Cisspraxis. Biblioteca Básica del Profesorado.

Trillo, F. (coord.) (2002). Evaluación de programas, estudiantes, centros y profesores. Barcelona: Praxis.

Valverde Berrocoso, J. (coord..) (2015). El proyecto de educación digital en un centro educativo. Madrid: Síntesis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ayuste A., Flecha R., López F. (1999) Planteamientos de la pedagogía crítica. Comunicar y transformar. Barcelona: Graó.
Bolivar, A. (1999): Cómo mejorar los centro educativos. Madrid: Síntesis
Castro, M. (2007). La escuela en la comunidad: la comunidad en la escuela. Barcelona: Grao.
Díez E., Martí F., Periañez R. (1995). Estructurar las organizaciones: 18 casos prácticos de análisis de problemas y búsqueda de soluciones. Madrid: Síntesis.
Elboj C., Puigdellivol I. et al. (2002) Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Bartzelona: Graó
Fantova F. (1997). Borrando Fronteras.Vol.5. Quito (Ecuador), CECADIS.
Gairin, J. (1996). La organización escolar: contexto y texto de actuación. Madrid: La Muralla.
López J., Sánchez M. (2002): Análisis de organizaciones educativas a través de casos. Madrid: Síntesis.
Martín-Moreno Cerrillo, Q. (2010). Contextualización de los centros educativos en su entorno. Madrid: Sanz y Torres.
San Fabián Maroto, J.L. (2014). Evaluar programas socioeducativos en tiempos de crisis. Un enfoque organizativo. Oviedo: Editorial Trabe.
Tejada Fernández, José (1998). Los agentes de la innovación en los centros educativos. Profesores, directivos y asesores. Málaga: Aljibe.

Aldizkariak

Hik Hasi. Euskal Heziketarako Aldizkaria.
Jakingarriak Hezkuntza Aldizkaria
Comisión Europea. Dirección General de Educación y Cultura
http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/index_en.htm
Consejo Escolar de Euskadi.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43573/es/contenidos/informacion/did2/es_2053/d2_c.html
Revista Cuadernos de Pedagogía.
Euridyce Network. Red de los sistemas educativos europeos y las políticas educativas de la UE.
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php
Revista Organización y Gestión Educativas.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARGUIÑANO MADRAZO, ANDONI
  • IBARROLA AGUIRRE, JOSE ANTONIO
  • LOPEZ DE ARANA PRADO, ELENA
  • ARGUIÑANO MADRAZO, ANDONI
  • IBARROLA AGUIRRE, JOSE ANTONIO
  • LOPEZ DE ARANA PRADO, ELENA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

12:30-14:00

9-11

12:30-14:00

19-29

12:30-13:30

09:00-10:00

30-33

12:30-13:30

09:00-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-20 09:00
  • Ekain : 2020-06-25 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

10:30-12:00

30-33

10:30-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-20 09:00
  • Ekain : 2020-06-25 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E.

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

10:30-12:00

30-33

10:30-12:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-20 09:00
  • Ekain : 2020-06-25 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-4 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

12:30-14:00

3-3

12:30-14:00

9-11

12:30-14:00

19-29

09:00-10:00

10:00-11:00

30-33

09:00-10:00

10:00-11:00

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-20 09:00
  • Ekain : 2020-06-25 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-29

12:00-13:30

30-33

12:00-13:30

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2020-05-20 09:00
  • Ekain : 2020-06-25 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.