XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Lehen Hezkuntzan

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1015
Ordenagailuko p.5075

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lortu behar diren bost konpententziak hauek dira:



1. IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea.



2. IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko.



3. Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan.



4. IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan.



5. Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

JAKINTZAREN GIZARTEA

Zientzia, Teknologia eta Gizartea: Ezagutzaren Gizartea

Eten Digitala

Konpetentzia digitala



INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK HEZKUNTZARAKO

Teknologia-bateratzea

Hezkuntzarako bitartekari eta agertoki berriak: Web 2.0 testuinguruak

Baliabide didaktikoen diseinua, elaborazioa, inplementazioa eta balorazioa sarean



INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIOen IRAKASKUNTZA-JARDUERA EGOKIAK

Hezkuntza-berrikuntza eta IKTen erabilera

Irakaskuntza-jarduera egokien identifikazioa, inplementazioa eta balorazioa

MetodologiaToggle Navigation

Urte osoko irakasgaia da eta klase magistraletan zein ordenagailu-praktiketan banatzen da.



Gidan zehazten diren gaitasunak garatzeko, ikasleek taldeko zein banakako zereginak (dokumentuen irakurketa eta horiei buruzko hausnarketak, eztabaidak eta aurkezpenak) eta proiektuak (hezkuntza arloko softwarearen analisia eta hezkuntza baliabide digitalen diseinua) egin behar dituzte eta ikasturte hasieran zehaztuko den kronogramaren arabera entregatu. Horretarako, baliabide eta tresna digitalak erabiliko dira. Egindako lanak porfolio batean jaso beharko dira eta ikasitakoari buruzko idatzizko proba bat egin. Beraz, ezinbestekoa da ikaslearen parte-hartze aktiboa, lankidetza eta norberaren erantzukizuna.



Horrez gain, irakasgaiak “Eskola Inklusiboa”(K4) diziplinarteko moduluan parte hartzen du bigarren lauhilekoan eta ikasleek lan taldean eratzen den lan modularra burutu behar dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa edo ebaluazio jarraitua (jarduera-multzo bat eta ebaluazio proba) da UPV/EHUn nagusiki erabili beharreko ebaluazio sistema (EHAA, 1311 erabakia, 8.2. artikulua).



Irakasgaiko ebaluazio jarraitua gainditzeko, proposatzen diren jarduerak (zereginak, proiektuak, porfolioa eta moduluko diziplinarteko lana) zein idatzizko proba modu egokian bete behar dira. Jarduerak kalifikatuko dira eta irakasgaiaren azken nota jarduera-bloke bakoitzaren ehunekoaren arabera kalkulatuko da. Horretarako, derrigorrezkoa da idatzizko proba gainditzea. Hauek dira jarduera-blokeen ehunekoak:



- Portfolioa % 40

- Lanen eta irakurgaien klaseko aurkezpenak % 10

- Idatzizko proba* % 30

- Moduluko diziplinarteko lana % 20

* Gainditzea derrigorrezkoa, azken nota kalkulatzeko.



Ebaluazio jarraituaren deialdiari uko egiteko (eta azken notan "ez aurkeztua" lortzeko), ikasleak irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin uko egin beharko du. Horretarako, eskaria idatziz aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (EHAA, 3193 erabakia, 12.2. artikulua).



Hala ere, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko. Horretarako, ikasleak ebaluazio jarraituari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, ikasturtearen 18. astea baino lehen (EHAA, 1311 erabakia, 8.3. artikulua). Inprimaki ofiziala deskargatzeko linka:

https://www.ehu.eus/documents/5299588/5638011/MODULUETARAKO+ETA+ELKARBIZITZARAKO+AKORDIOEN+GIDA.pdf/33f76c27-5df9-3731-181a-6a197db4b30c

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, UPV/EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (GAUR-en) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Hori guztia gidan zehazten den oinarrizko zein sakontzeko bibliografiatik eratorritakoa da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2007). Algunos principios para el desarrollo de buenas prácticas pedagógicas con las TICs en el aula. Comunicación y pedagogía: Nuevas tecnologías y recursos didácticos, 222, 42­47.



Area, M. (2009a). Introducción a la tecnología educativa. Eskuragarria hemen: https://goo.gl/6mUPXW



Area, M. (2009b). La competencia digital e informacional en la escuela. comunicación presentada en curso “Competencia digital”. Universidad Menendez y Pelayo, Santander.



Area. M. (2015). Reinventando la escuela en la sociedad digital. Del aprender repitiendo al aprender creando. In M. Poggi (Koordk.), Mejorar los aprendizajes en la Educación Obligatoria. Políticas y factores (167-197 orr.). Buenos Aires: IIPE - UNESCO.



Area, M., Gros, B., eta Marzal, M.A. (2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madril: Síntesis.



Cabero, J. (2014). Nuevos escenarios tecnológicos para innovar en la educación. I Seminario Iberoamericano de Innovación Docente de la Universidad Pablo de Olavide-n aurkeztutako komunikazioa, Sevilla.



Cabero, J., De la Horra, I., eta Sánchez, J. (2018). La realidad aumentada como herramienta educativa. Madril: Paraninfo.



Camacho, K. (2006). La Brecha digital. In A. Ambrosi, V. Peugeot, eta D. Pimienta (Edk.), Palabras en Juego: Enfoques Multiculturales sobre las Sociedades de la Información. C & F Éditions.



Carretero, S., Vuorikari, R., eta Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competenece Framework for Citizens. Luxemburgo: Publications Office of the European Union.



Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G., eta Villarroel, J.D. (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0. Madrik: Síntesis.



Castaño, C., eta Cabero J. (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madril: Síntesis.



Cejas-León, R., Navío-Gámez, A., eta Meza-Cano, J. M. (2017). Conexiones entre tecnología, pedagogía y contenido disciplinar (TPACK). La formación en TIC y su transferencia a la función docente. In R. Roig-Vila. (ed.). Investigación en docencia universitaria. Diseñando el futuro a partir de la innovación educativa (114-122 orr.). Bartzelona: Octaedro.



Correa, J.M.(2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madril: Paraninfo.



Correa, J.M., Losada, D., eta Fernández, L. (2012). Políticas educativas y prácticas escolares de integración de las tecnologías en las Escuelas del País Vasco: Voces y cuestiones emergentes. Campus Virtuales: Revista Científica Iberoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 21-30.



De Juan, J.M. (2016). Irakasleriaren Gaitasun Digitala Hezkuntza Sisteman. UPV/EHU.



De Pablos, J. (2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Malaga: Aljibe.



De Pablos, J., Area, M., Valverde, J., eta Correa, J.M. (2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Bartzelona: Grao.



Del Viso, N. (2013). La huella del consumismo tecnológico. Madril: FUHEM.



Fernández, A.B., eta Ibáñez, M. (2018). Más mujeres en los estudios de Informática: una propuesta desde el departamento de formación y orientación laboral. RASE, 11(1), 116-134.



González, T. (2008). Buenas prácticas en el uso de las TIC. Comunicación y pedagogía, 222, 32-35.



Harris, J., eta Hofer, M. (2009). Instructional planning activity types as vehicles for curriculum-based TPACK development. En C. D. Maddux (Ed.), Reseach highlights in technology in education 2009 (pp. 99-108). Chesapeake, VA: SITE.



Hernández, F., eta Sancho, J.M. (2015). La visión de los docentes sobre el aprendizaje de los jóvenes. Cuadernos de pedagogía, 453.



INTEF (2017). Marco común de competencia digital docente. Madrid: Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.



Koehler, M.J., Mishra, P., eta Cain, W. (2015). ¿Qué son los Saberes Tecnológicos y Pedagógicos del Contenido (TPACK)? Virtualidad, Educación y Ciencia, 10(6), 9-23.



Murillo, J.L. (2010). Programas Escuela 2.0 y Pizarra Digital: un paradigma de mercantilización del sistema educativo a través de las TICs. REIFOP, 13(2), 65-78.



Lluna, S., y Pedreira, J. (2017). Los nativos digitales no existen. Bartzelona: Deusto.



Pérez, A. (2010). Escuela 2.0. Mucho más que 1x1. Boletic, 10, 70-79.



Pérez, M.A., eta Delgado, Á. (2012). De la competencia digital y audiovisual a la competencia mediática: dimensiones e indicadores. Revista científica de educomunicación, 20(39), 25-34.



Reina, M., eta Reina, S. (2014). Los robots: Iniciación a la robótica y los lenguajes de programación. enTERA2.0, 2, 98-108.



Sancho, J.M. (2006). Tecnologías para transformar la educación. Madril: Universidad Internacional de Andalucía / Akal.



Sancho, J.M. (2008). De TIC a TAC, el difícil tránsito de una vocal. Investigación en la escuela(64), 19-30.



Sancho, J.M. (2009). La Tecnología Educativa en un mundo tecnologizado. Archidona Malaga: Aljibe.



Trujillo, F. (2014). Artefactos digitales. Una escuela digital para la educación de hoy. Bartzelona: Grao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alba, I. (2011). Kameraren atzetik. Irudien bidez narrazioak egitea: Gidoitik filmera. Barcelona: Montesinos.
Area, M. (2007). Algunos principios para el desarrollo de buenas prácticas pedagógicas con las TIC en el aula. Comunicación y Pedagogía, 222, 42-47.
Area, M. (2012). La alfabetización informacional y digital: fundamentos pedagógicos para la enseñanza y el aprendizaje competente. Revista española de Documentación Científica, Monográfico, 46-74.
Buckingham, D. (2008). Repensar el aprendizaje en la era de la cultura digital. El monitor, 18, 27-30.
Cacheiro, M.L. (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit, 39, 69-81.
Ferrari, A. (2012). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Sevilla: JRC.
Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. Luxemburgo: European Union.
Gértrudix, M., Álvarez, S., Galisteo del Valle, A., Gálvez de la Cuesta, C., y Gértrudix, F. (2007). Acciones de diseño y desarrollo de objetos educativos digitales: programas institucionales. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 4(1).
González, T. (2007). El concepto de buenas prácticas: Origen y desarrollo. Comunicación y Pedagogía, 222, 32-35.
Gutiérrez, A., y Tyner, K. (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Comunicar, XX(38), 31-39.
Ornellas, A., y Sancho, J.M. (2015). Múltiples alfabetismos en la sociedad contemporánea. Cuadernos de pedagogía, 453, 62-65.
Pérez, M.A., y Delgado, A. (2012). From Digital and Audiovisual Competence to Media Competence: Dimensions and indicators. Comunicar, XX(38), 25-34.
Rubia, B., Jorrín, I., y Anguita, R. (2009). Aprendizaje colaborativo y TIC. En J. De Pablos (Ed.), Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet (pp. 191-214). Málaga: Aljibe.
Santiago, R., y Navaridas, F. (2013). La Web 2.0 en Escena. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 41, 19-30.

Aldizkariak

Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/

Canal digital de Tecnología Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/

Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu

Comunicación y Pedagogía. http://www.comunicacionypedagogia.com

Cuadernos de Pedagogía. http://www.cuadernosdepedagogia.com/

Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/

Octeto. http://cent.uji.es/octeto/

Pixel-Bit. http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/

Quaderns digitals. http://www.quadernsdigitals.net/

Relatec. http://campusvirtual.unex.es/revistas/index.php?journal=relatec

Revista de Educación. http://www.revistaeducacion.mec.es/

Revista enTERA2.0. https://ciberespiral.org/es/prensa-y-multimedia/revista-digital-entera2-0

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARISTIZABAL LLORENTE, MARIA PILAR
  • BASASORO ZIGANDA, MAITANE
  • GAMITO GOMEZ, RAKEL
  • ARISTIZABAL LLORENTE, MARIA PILAR
  • BASASORO ZIGANDA, MAITANE
  • GAMITO GOMEZ, RAKEL

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

09:00-10:30

12:30-14:00

32-33

10:00-11:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 2-5 - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

08:30-10:30

08:30-10:30

9-10

08:30-10:30

08:30-10:30

11-12

08:30-10:30

08:30-10:30

13-14

08:30-10:30

08:30-10:30

15-15

08:30-10:30

08:30-10:30

19-29

08:30-10:00

30-31

08:30-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

12:30-14:30

9-10

12:30-14:30

12:30-14:30

11-12

12:30-14:30

12:30-14:30

13-14

12:30-14:30

12:30-14:30

15-15

12:30-14:30

12:30-14:30

19-29

10:00-11:30

30-31

10:00-11:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA - IRAKASLEEN U. E.

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

08:30-10:30

9-10

08:30-10:30

12:30-14:30

11-12

08:30-10:30

12:30-14:30

13-14

08:30-10:30

12:30-14:30

15-15

08:30-10:30

12:30-14:30

19-29

10:00-11:30

30-31

10:00-11:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

12:00-13:30

10:30-12:00

32-33

08:30-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E.

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

08:30-10:30

9-10

08:30-10:30

08:30-10:30

11-12

08:30-10:30

08:30-10:30

13-14

08:30-10:30

08:30-10:30

15-15

08:30-10:30

08:30-10:30

19-29

08:30-10:00

30-31

08:30-10:00

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.

32 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

12:30-14:30

9-10

12:00-14:00

08:30-10:30

11-12

12:00-14:00

08:30-10:30

13-14

12:00-14:00

08:30-10:30

15-15

12:00-14:00

08:30-10:30

19-29

09:00-10:30

30-31

09:00-10:30

Irakasleak

Azterketa

  • Ekain : 2020-06-04 11:30
  • Ekain : 2020-06-15 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.
  • eAULA INFORMATICA 2-1 - IRAKASLEEN U. E.