XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Lehen Hezkuntzan

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Ordenagailuko p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lortu behar diren bost konpententziak honako hauek dira:



1. IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea

2. IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko

3. Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan

4. IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan

5. Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- JAKINTZAREN GIZARTEA



* Zientzia, Teknologia eta Gizartea: Ezagutzaren Gizartea

* Eten Digitala

* Konpetentzia digitala



2. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK HEZKUNTZARAKO



* Teknologia-bateratzea

* Hezkuntzarako bitartekari eta eskenatoki berriak: Web 2.0 testuinguruak

* Baliabide didaktikoen diseinua, elaborazioa, inplementazioa eta balorazioa sarean



3. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIOen IRAKASKUNTZA-JARDUERA EGOKIAK



* Hezkuntza-berrikuntza eta IKTen erabilera

* Irakaskuntza-jarduera egokien identifikazioa, inplementazioa eta balorazioa

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honen irakaskuntza klase magistraletan eta ordenagailu praktiketan ematen da. Irakaslearen aurkezpenekin batera, ikasleek talde eta banakako lana, proiektuak, talde porfolio bat eta aho aurkezpenak egin behar ditu. Bi irakas-modalitateek ikasleriaren partehartze aktiboa, lankidetza, edukien inguruko hausnarketa eta ikaskuntza-prozesuaren inguruko norberaren erantzunkizuna eskatzen dituzte.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioa mistoa izango da eta atal hauek izango ditu:



1. Ebaluazio Jarraitua: Irakasgaiaren notaren % 65ak atal hauek izango ditu:



a. Ikasturtean zehar 3 talde lan egin beharko dira, lan hauen ahozko aurkezpena barnean dagoelarik. Notaren % 40a

b. Ikasturtean zehar talde porfolio bat egin beharko Weblog baten bitartez. Notaren %10a

c. Diziplina arteko moduluko lan bat egin beharko da, proiektu honen barnean ahozko aurkezpena barnean dagoelarik. Notaren % 15a



2. Banakako amaierako proba: Irakasgaiaren notaren %35a ebaluazio jarraituan ebaluatu ez den parteari buruzko proba idatzi bat izango da. Garatzeko bi galdera izango ditu.





Azken kalifikazioa lortuko da aurreko kalifikazioen batura eginez. Hori bai, Irakasgaia gainditzeko atal eta azpiatal guztiak ((1a); talde lan guztiak, (1b); porfolioa, (1c); disziplina arteko modulu lana eta (2) banakako amaierako proba) independienteki gainditu behar dira.



Ebaluazio hezigarria izateko irakasleak zenbait jarduera aurrera eramango ditu:



a) Talde lan guztien eta porfolioaren azken bertsioa entregatu baino lehen irakasleak gainbegiratuko ditu eta ondoren hobetzeko argibideak emango ditu.

b) Planifikatutako tutoretza orduak izango ditu ikasle-ekipo bakoitzarekin.



Azken ebaluazioaren bitartez ebaluatua izan nahi duen ikasleak, ebaluazio mistoari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita, bederatzi asteko epea izango du. Ikasle hauek azken ebaluazio honen bidez egiaztatuko dituzte

konpetentziak:



1. Banakako amaierako proba: Proba honek bi atal ezberdinak izango ditu notaren %100a izanik.



a. Garatzeko lau galdera dituen azterketa: Irakasgaiaren kontzeptu teorikoak baloratzeko. Notaren %40a.

b. Azterketa praktikoa ordenagailu gelan: IKTak erabiliz konpetentzia teknologikoak, pedagogikoak eta disziplinarrak baloratzeko. Notaren %60a.



Ikasgaia gainditzeko bi atalak independienteki gainditu behar dira.



Azkenik, ebaluazio mistoaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (MOODLE-en) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009). Introducción a la Tecnología Educativa. Recuperado de http://webpages.ull.es/users/manarea/ebookte.pdf

Area, M., Gros, B. y Marzal, M. A. (Eds.)(2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madrid: Síntesis.

Area, M. (2009). La competencia digital e informacional en la escuela. Recuperado de http://files.competenciasbasicas.webnode.es/200000167-814ad8244d/CompetenciaDigital-MArea.pdf

Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis

Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.

Correa, J. M. (Coord.)(2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.

Correa, J. M., Losada, D., & Fernández, L. (2012). Políticas educativas y prácticas escolares de integración de las tecnologías en las Escuelas del País Vasco: Voces y cuestiones emergentes. Campus Virtuales: Revista Científica Iberoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 21-30

De Pablos, J. (Coord.)(2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.

De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.)(2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.

Harris, J., & Hofer, M. (2009). Instructional planning activity types as vehicles for curriculum-based TPACK development. In C. D. Maddux (Ed.), Reseach highlights in technology in education 2009 (pp. 99-108). Chesapeake, VA: Society for Information TEchnology in Teacher Education (SITE).

Sancho, J.M. (2006), Tecnologías para transformar la educación. Madrid: Universidad Internacional de Andalucía / Akal.

Valverde, J. (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. En Y. S. Romero, Arturo Arenas Fernández , E. López Meneses , J. Cabero y J. I. Aguaded Gómez (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Recuperado de http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la Información y Competencia Digital. Madrid, Alianza Ed.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Alba, I. (2011). Kameraren atzetik. Irudien bidez narrazioak egitea: Gidoitik filmera.. Barcelona: Montesinos.
Area, M. (2007). Algunos principios para el desarrollo de "buenas prácticas" pedagógicas con las TIC en el aula. Comunicación y Pedagogía, 222, 42-47.
Cacheiro, M. L. (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 39, 69-81.
Ferrari, A. (2012). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Sevilla: Joint Research Centre. Institute for Prospective Technological Studies. Recuperado de http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf.
Gértrudix, M., Álvarez García, S., Galisteo del Valle, A., Gálvez de la Cuesta, C., y Gértrudix, F. (2007). Acciones de diseño y desarrollo de objetos educativos digitales: programas institucionales. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento (RUSC), 4(1). Recuperado de http://www.uoc.edu/rusc/4/1/dt/esp/gertrudix_alvarez_galisteo_galvez.pdf
González Ramírez, T. (2007). El concepto de “buenas prácticas”: Origen y desarrollo. Comunicación y Pedagogía, 222, 32-35.
Gutiérrez, A., y Tyner, K. (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Revista Comunicar, XX(38), 31-39. Recuperado de http://dx.doi.org/10.3916/C38-2012-02-03
Pérez, M. A., y Delgado, A. (2012). From Digital and Audiovisual Competence to Media Competence: Dimensions and indicators. Revista Comunicar, XX(38), 25-34. Recuperado de http://dx.doi.org/10.3916/C39-2012-02-02
Rubia, B., Jorrín, I., y Anguita, R. (2009). Aprendizaje colaborativo y TIC. In J. De Pablos (Ed.), Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet (pp. 191-214). Malaga: Aljibe
Santiago Campión, R., & Navaridas, F. (2013). La Web 2.0 en Escena. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 41, 19-30.
Solano, I. (2010). Web 2.0 y herramientas en red para Educación Infantil y Primaria. Retrieved from http://hdl.handle.net/10201/14614

Aldizkariak

* Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/
* Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu
* Cuadernos de Pedagogía. http://www.cuadernosdepedagogia.com/
* Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/
* Octeto. http://cent.uji.es/octeto/
* Pixel-Bit. Revista de medios y educación. http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/
* Quaderns digitals. http://www.quadernsdigitals.net/
* Relatec. http://campusvirtual.unex.es/revistas/index.php?journal=relatec
* Revista de Educación. http://www.revistaeducacion.mec.es/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMENABAR PERURENA, NERE
  • KARRERA JUARROS, IÑAKI
  • MONZON GONZALEZ, FRANCISCO JAVIER

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

14:30-17:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Aula 2.03 - .

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

10:30-13:00

11:00-13:30

11-15

10:30-13:00

11:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • INF. 5.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • INF. 5.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

10:30-13:00

11:00-13:30

11-15

10:30-13:00

11:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • INF. 5.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • INF. 5.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

08:00-10:30

08:00-10:30

11-15

08:00-10:30

08:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-4

10:30-14:30

10-15

10:30-14:30

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

10:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

09:30-12:00

09:30-12:00

11-15

09:30-12:00

09:30-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

32 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

08:00-10:30

08:00-10:30

11-15

08:00-10:30

08:00-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II

32 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-5

12:00-14:30

10:30-13:00

11-15

12:00-14:30

10:30-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • INF. 5.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • ANTOLAKUNTZA IKERKETA 2.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II
  • INF. 5.1 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II