XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Lehen Hezkuntzan

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Mintegia00
Ordenagailuko p.4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Lortu behar diren bost konpententziak honako hauek dira:

1. IKTek hezkuntzan eta gizartean duten eragina eta familiako zein eskolako hezkuntzan nola eragiten duten aztertzea eta modu kritikoan txertatzea

2. IKTen bidez elkarrekintza, komunikazio eta lankidetzako prozesuak ezagutzea, horiek sustatu ahal izateko

3. Teknologian oinarritutako ikaskuntza-irakaskuntza prozesu berritzaileak planifikatzea, garatzea eta ebaluatzea, hezkuntza-testuinguru formaletan

4. IKTen bidez hezkuntza-materialak aukeratzen, egiten eta ebaluatzen jakitea, aurrez aurreko irakaskuntzaren eta irakaskuntza birtualaren testuinguruetan

5. Bizitzan zeharreko ikaskuntza iraunkorraren eta garapen profesionalaren kultura garatzea

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA.- JAKINTZAREN GIZARTEA

Zientzia, Teknologia eta Gizartea: Ezagutzaren Gizartea

Eten Digitala

Konpetentzia digitala

2. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK HEZKUNTZARAKO

Teknologia-bateratzea

Hezkuntzarako bitartekari eta eskenatoki berriak: Web 2.0 testuinguruak

Baliabide didaktikoen diseinua, elaborazioa, inplementazioa eta balorazioa sarean

3. GAIA.- INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIOen IRAKASKUNTZA-JARDUERA EGOKIAK

Hezkuntza-berrikuntza eta IKTen erabilera

Irakaskuntza-jarduera egokien identifikazioa, inplementazioa eta balorazioa

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia aktibok medio, ikasleek bakarka edo/eta elkarlanean arituko dira saio teoriko eta praktikoetan.



 Saio teorikoa: Gaiaren eduki teorikoa garatuko da bideo eta aurkezpenen bitartez eta testu zientifiko akademikoak oinarri lan teoriko-praktikoak burutuko dira.



 Saio praktikoak: Bakarka edo/eta taldeka proiektu desberdinak garatuko dira.



Tutoretzak:

- Zalantzak argitu.

- Lanak egiteko argibideak eskeini.



Eskoletatik kanpoko jarduerak:

- Proiektu eta lanen gauzapena.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko deialdiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Etengabeko ebaluazioa:

Azken kalifikazioa dozentzia eta azterketa garaian ikasleak gauzatuko dituen frogen balorapenen menpe egongo da.

Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



Jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da irakasgaia gainditzeko.

- Puntualtasuna: Eskolak hasi eta gero ez dago klasera sartzerik.

- Ez dago irakasle eta ikasleen ekarpenak oztopatzerik: isiltasuna.





Ikasleek eskubidea izango dute, azterketa garaian, azken ebaluazio bidez bakarrik ebaluatuak izateko. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idazkia aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.





Azken ebaluazioa:

Etengabeko ebaluazioari uko egin dion ikasleak, bere kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen du.



Froga idatzia:

- Garatzeko azterketa eta Test-a %21



Idatzizko froga egin ostean, ikasleak ondorengo proiektuak entregatu eta aurkeztu behar ditu.

- IKTak irakaslearen etengabeko formakuntzarako (%20)

- IKTak familiekin komunikatzeko (%20)

- IKTak ikaste-irakaste prozesurako (%23)

- Dozentzia garaian gauzatu den Diziplinarteko Lana (%16)



Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiko Virtual learning Enviroment-a erabili.

Makey Makey Standard Kit: irakasleak azalduko du non, noiz eta nola erosi daiteken.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009). Introducción a la Tecnología Educativa. Hartuta, hemendik: http://webpages.ull.es/users/manarea/ebookte.pdf

Area, M., Gros, B. y Marzal, M. A. (Eds.)(2008). Alfabetizaciones y Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madrid: Síntesis.

Castaño, C., Maíz, I., Palacio, G. & Villarroel, J.D. (Eds.) (2008). Prácticas educativas en entornos Web 2.0 . Madrid: Síntesis

Castaño, C., y Cabero J. (Coords.) (2013). Enseñar y Aprender en entornos M-Learning. Madrid: Síntesis.

Correa, J. M. (Coord.)(2010). Políticas educativas TIC en el País Vasco y buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Paraninfo.

De Pablos, J. (Coord.)(2009). Tecnología Educativa: La formación del profesorado en la era de Internet. Málaga: Aljibe.

De Pablos, J., Area, M., Valverde, J. & Correa, J. M. (Eds.)(2010). Políticas Educativas y Buenas Prácticas con TIC. Barcelona: Grao.

Sancho, J.M. (2006), Tecnologías para transformar la educación. Madrid: Universidad Internacional de Andalucía / Akal.

Vivancos, J. (2008). Tratamiento de la Información y Competencia Digital. Madrid, Alianza Ed.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBA, Isabel (2011). Detrás de la Cámara. Cómo narrar en imágenes: del guion a la película. Barcelona: Montesinos.
AREA, Manuel (2009). La competencia digital e informacional en la escuela. Hartuta, hemendik: http://files.competenciasbasicas.webnode.es/200000167-814ad8244d/CompetenciaDigital-MArea.pdf
CACHEIRO, Maria Luz (2011). Recursos educativos TIC de información, colaboración y aprendizaje. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 39, 69-81.
CORREA, José Miguel; LOSADA, Daniel eta FERNÁNDEZ, Lorea. (2012). Políticas educativas y prácticas escolares de integración de las tecnologías en las Escuelas del País Vasco: Voces y cuestiones emergentes. Campus Virtuales: Revista Científica Iberoamericana de Tecnología Educativa, 1(1), 21-30.
FERRARI, Anusca. (2012). Digital Competence in Practice: AnAnalysis of Frameworks. Sevilla: JointResearch Centre. InstituteforProspectiveTechnologicalStudies. Hartuta, hemendik http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf.
GUTIÉRREZ, Alfonso eta TYNER, Kathleen (2012). Media Education, Media Literacy and Digital Competence. Revista Comunicar, XX(38), 31-39. Hartuta, hemendik http://dx.doi.org/10.3916/C38-2012-02-03
PÉREZ, María Amor eta DELGADO, Águeda (2012). From Digital and Audiovisual Competenceto Media Competence: Dimensions and indicators. Revista Comunicar, XX(38), 25-34. Hartuta, hemendik: http://dx.doi.org/10.3916/C39-2012-02-02
SANTIAGO, Raul eta NAVARIDAS, Fermín (2013). La Web 2.0 en Escena. Pixel-Bit. Revista de Educación y Medios, 41, 19-30.
VALVERDE, Jesús (2012). Estrategias educativas para el desarrollo de la competencia digital. In Yamile Sandoval, Arturo Arenas, Eloy López, Julio Cabero eta José Ignacio Aguaded (Coords.) Las Tecnologías de la Información en contextos educativos: nuevos escenarios de aprendizaje (pp. 53-66). Ediciones Universidad de Santiago de Cali. Hartuta, hemendik: http://www.jesusvalverde.es/images/libros/competencia_digital.pdf

Aldizkariak

Comunicar. http://www.revistacomunicar.com/
Computers & Education. www.elsevier.com/locate/compedu
Cuadernos de Pedagogía. http://www.cuadernosdepedagogia.com/
Edutec-e. http://edutec.rediris.es/Revelec2/
Octeto. http://cent.uji.es/octeto/
Pixel-Bit. Revista de medios y educación. http://intra.sav.us.es:8080/pixelbit/
Quaderns digitals. http://www.quadernsdigitals.net/
Relatec. http://campusvirtual.unex.es/revistas/index.php?journal=relatec
Revista de Educación. http://www.revistaeducacion.mec.es/


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BUSTILLO BAYON, JUAN
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-09:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:30-11:00

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:30-11:00

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

08:30-09:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-11:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

32 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:00-11:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

33 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

33 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-10:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

33 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-10:30

12:00-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA