XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Gizarte Hezkuntzan

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Mintegia812
Ordenagailuko p.2233

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasunak:

Gizarte eta hezkuntzako esku-hartzeak planifikatzeko, kudeatzeko eta ebaluatzeko baliabide teknologikoak erabiltzea, tresna bideratzaile eta malgu gisa ulertuta.



Irakasgaia ikastearen emaitzak:

1. Informazio Gizartearen ezaugarriak identifikatu komunikabideek eta teknologiek baldintzatutako gizartean hezitzailearen lana ulertzeko.

2. Euskarri desberdinetan (informatikoak zein ikus-entzunezkoak) egindako hezkuntza materialak aztertu hezkuntzan bere balizko erabilera baloratzeko.

3. Gizarte-hezkuntzazko prozesuetan aplikagarriak izan daitezkeen hezkuntza materialak, informatikoak edota ikus-entzunezkoak, sortu

4. Teknologia edo komunikabideak esku-hartzeko tresna bezala erabiltzen dituzten gizarte-hezkuntzazko proiektuak ezagutu.

5. Eskuratutako ezagutza teknikoak eta oinarri pedagogikoak aplikatuz hezkuntza jarduerak planifikatu.

6. Gizarte hezkuntzako arloetan teknologia berrien erabilera ereduak arakatu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

INFORMAZIO ETA EZAGUTZAREN GIZARTEA. Perspektiba historikoa. Informazio gizartearen ezaugarriak. Analfabetismo digitala eta gizarte berri baterako gaitasun berriak: gaitasun digitalaren garapena. Life Long Learning eta ezagutzeko era berriak. Gizarte Hezitzailearen lana ezagutza gizartearen bazterketa era berrien aurrean.



INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK. IKTak: kontzeptua. Teknologia analogikoetatik teknologia digitaletara. Teknologia digitalen ezaugarriak: abantailak eta desabantailak. IKTek duten eragina gizarte globalizatu batean. IKTak, hiritarrak hezteko, komunitateen garapena bultzatzeko eta desberdinkeriak gainditzeko baliabide gisa.



BALIABIDE TEKNOLOGIKOAK GIZARTE HEZKUNTZAN. Baliabide mota (ikus-entzunezkoak eta informatikoak). Baliabide teknologikoen funtzio pedagogikoak gizarte hezkuntzan. Ikus-entzunezko hizkuntza. Gizarte hezkuntzan esku-hartzeko baliabide teknologikoen diseinua eta ebaluazioa.



SARE TELEMATIKOAK ETA GIZARTE HEZKUNTZA. Interakzioa sare sozialetan: gizarte eta hezkuntza erronka berriak. Sareak garapen kulturala eta partehartzea sustatzeko baliabide gisa. Lankidetzarako inguruneak (Blogak, wikiak, etc.) eta software sozial berriak (APPak). E-learning eta hezkuntza jarduerak kudeatzeko plataforma digitalak.



GIZARTE-KOMUNIKABIDE HEZKUNTZA. Komunikabideen eragina informazio gizartean. Komunikabideen hezkuntza jardueren diseinua. Herritarren ikuspegi kritikoaren garapena.



IKTEN ERABILERAREN EGOKIA GIZARTE-HEZKUNTZA ESKU-HARTZEAN. IKTetan oinarritutako gizarte hezkuntza arloko proiektuak. Baliabide teknologikoen erabilera ereduak. IKTak gizarte hezitzailaren jarduera eta garapen profesionalean.

MetodologiaToggle Navigation

Aipatutako emaitzak lortzeko ondorengo teknika desberdinak erabiliko ditugu: irakaslearen azalpen magistralak, eztabaidak, rol banaketa, testu edo artikuluen irakurketa, ariketa praktikoak… e.a. Hauetako gehienek lan kooperatiboa exijitzen dute, eta hau dela-eta lantalde finkoak osatuko dira klasera normaltasunez joaten diren ikasleekin. Talde hauek Moduluko Diziplinarteko Laneko (DILAN) talde berdinak izan daitezke. Irakasleak taldeen antolaketa eta funtzionamendua zehaztuko ditu gelan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA

Derrigorrezkoa da lan guztiak eta testa/proba gaindituta izatea irakasgaia gainditu ahal izateko.



EBALUAZIO IRIZPIDEAK:

1. Informazio Gizartearen zenbait ezaugarri identifikatu ditu eta komunikabideek eta teknologiek baldintzatutako gizartean hezitzailearen lanaz jabetu da.

2. Euskarri desberdinetan (informatikoak zein ikus-entzunezkoak) egindako hezkuntza materialak aztertu ditu gizarte hezkuntza arloan haien erabilera onurak eta arazoak identifikatuz.

3. Gizarte-hezkuntzako arloetan erabil daitezkeen blog bat eta bideo bat sortu ditu bere helburua hezitzailea aipatuz.

4. Teknologia eta komunikabideak esku-hartzeko baliabide gisa erabiltzen duen gizarte-hezkuntzako proiektuak ezagutzen ditu.

5. Gizarte eta Hezkuntzako Programen Plangintza, Kudeaketa eta Ebaluazio prozesuetan modu egokian txertatzen ditu euskarri digitala dituzten jarduerak

6. Teknologia berriak gizarte hezkuntzan erabiltzeko era desberdinak proposatzen ditu.



EBALUAZIO HEZIGARRIA

Ebaluazio hezigarria egiteko modua: Egin behar diren jardueren jarraipena eta tutorizatzea.

Ebaluazio hezigarria gauzatu ahal izateko,ikasleek irakasleak zehaztutako epearen barruan aurkeztu beharko dituzte lanak. Lanak entregatzeko epemuga ez da inolaz ere izango azterketa eta gero.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA

Ohiko deialdiari uko egiteko ikasleak ez dira azken eguneko probara aurkeztu behar.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGela plataforman derrigorrez irakurri behar diren materialak zehaztuko dira. Besteak beste, ondorengo hauek aurkituko dira:

Froufe, Q. (1999): Funciones didácticas de las nuevas tecnologías en la Animación Sociocomunitaria. Comunicar 13: 195-199.

Chomsky, N. 10 Estrategias de Manipulación Mediática. En http://www.educacionmediatica.es/?p=1495

Ríos, P. (2001): Concepción del software educativo desde la perspectiva pedagógica. Quaderns Digitals, 24. http://www.quadernsdigitals.net/index.php?accionMenu=hemeroteca.VisualizaArticuloIU.visualiza&articulo_id=208

Tiscar, L. (2009): Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía constructivista. Revista Telos: Cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad.


BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009): Introducción a la tecnología educativa. Tenerife: Universidad de la laguna.



Ballesteros, F. (2003): La brecha digital: el riesgo de exclusión en la sociedad de la información. Madrid: Fundación Retevisión.



Bauman, Z., Donskis, L., Donskis, L., & Bauman, Z., Bauman, Zygmunt. (2015). Ceguera moral: La pérdida de sensibilidad en la modernidad líquida (1ª ed., Paidós estado y sociedad). Barcelona: Paidós.



Bautista, A. (2009). Relaciones interculturales en educación mediadas por narraciones audiovisuales. Comunicar, Vol. XVII, Núm. 33, 2009, pp. 149-156



Chomsky, N. y Ramonet. I. (1996). Cómo nos venden la moto. Barcelona: Icaria.



Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A framework for developing and understanding digital competence in Europe.



Gutiérrez, A. (2003) Alfabetización digital. Barcelona: Gedisa.



Lévy, P. y Medina, M. (2007): Cibercultura: informe al Consejo de Europa: la cultura de la sociedad digital. Barcelona: Rubí; México: Anthropos-Universidad-Universidad Autónoma Metropotitana.



Pérez Gómez, A.I. (2012): Educarse en la era digital. Madrid: Morata.



Prensky, M. (2011): Enseñar a nativos digitales. Madrid: SM



Vázquez Cano, E., Sevillano García, M., & Feliz, T. (2015). Dispositivos digitales móviles en educación : El aprendizaje ubicuo (Educación hoy. estudios). Madrid: Narcea

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bertram, B.C., Bishop, A. P., Budhathoki, N. R. (Eds.) (2014). Youth Community Inquiry: New Media for Community and Personal Growth. New York, NY: Peter Lang.

Castells, M. (1996): La Era de la Información. Vol. I: La Sociedad Red. Madrid: Alianza.

Condori, M., Darder, A., Flores, F, Moreno, J. y Salinas, J. (2011) Acciones de desarrollo comunitario para la sociedad de la información y el conocimiento en la comunicad Aymara del Altiplano Bolibiano. Actas del Congreso Internacional Internacional EDUTEC.

López, E. y Ballesteros, C. (2002): Educación social y nuevas tecnologías. Sevilla: Kronos

Martínez-Arbelaiz, A., Correa Gorospe J. M. , Txoperena, E. (2006) Aprendizaje intercultural con el correo electrónico. Cuadernos de pedagogía, 356, 32-35

Tiscar, L. (2009): Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía constructivista. Revista Telos: Cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad. 2009.

UNESCO (2005) Information and Communication Technologies (ICTs) for community empowerment through non-formal education. Experiences from Lao PDR, Sri Lanka, Thailand and Uzbekistan. Bangkok: UNESCO. (exam: only 27-32 pages)

Walker, L. And Logan, A. (2009): Using digital technologies to promote inclusive practices in education. Futurelab handbook. Available at http://archive.futurelab.org.uk/resources/documents/handbooks/digital_inclusion3.pdf Accessed 10 of January 2013.

Poore, M. (2013): Using social media in the classroom. London: SAGE.

Silva, M. G. (2012) Capacitación para uso de Tic por amas de casa: Fortaleciendo los lazos de Comunicación en las familias. Cognición, 36, 1-8.

Shah, S.Y. (Dir.) (2008): Participatory Life Long Learning and Information and Communication Technologies. Participatory Adult Learning, Documentation and Information Networking (PALDIN Course 1). New Delhi: Jawaharlal Nehru University.

Aldizkariak

RELATEC
Comunicar
Revista de Educación Social
Edutec
Pixel Bits
Quaderns Digitals

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALONSO SAEZ, ISRAEL
  • KEREXETA BRAZAL, ITZIAR
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-12:00

17-17

12:30-14:30

20-20

12:30-14:30

20-21

09:00-12:00

23-23

12:30-14:30

25-25

09:00-12:00

29-29

12:30-14:30

30-30

09:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S01OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S01OG-Ordenagailuen Gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

09:00-11:30

22-24

09:00-11:30

26-29

09:00-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S08T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S08T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:00-14:30

22-24

12:00-14:30

26-29

12:00-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S08T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 1S08T- Hizkuntza tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-12:00

17-17

12:30-14:30

20-20

12:30-14:30

20-21

09:00-12:00

23-23

12:30-14:30

25-25

09:00-12:00

29-29

12:30-14:30

30-30

09:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

26-26

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

30-30

12:30-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

09:00-11:30

22-24

08:30-11:30

26-29

08:30-11:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 2S03OG- Ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:00-14:30

22-24

12:00-14:30

26-29

12:00-14:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA
  • 0S02OG-ordenagailuen gela - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA