XSLaren edukia

Hezkuntzarako Aholkularitza eta Laguntza

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation



Gaitasunak:

Aholkularitza esparrua pedagogiaren lan-testuinguru profesional gisa ezagutzea.

Aholkularitza pertsonen, taldeen eta giza eta hezkuntza erakundeen giza-laguntza moduan ulertzea.

Laneko proiekzioa aholkularitza-estrategiak ezagutzea.

Giza testuinguru zehatza batean aholkularitza praktikak identifikatzea

Aholkularitzarako estrategiak martxan jartzeko praktikak burutzea





Ikaskuntzaren emaitzak :



-aholkularitza eta laguntza eskeiniko duen pedagogi zerbitzu baten diseinua proposatu



- aholkularitza eta laguntzarako prozesuan komunikazio gakoak identifikatu



- aholkularitza ereduak eta praktikan dakartzaten inplikazioak identifikatu



- aholkularitza eredu desberdinak adibideratu

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1.- Aholkularitza pedagogikoa eta giza bidelaguntza: aholkularitza lanaren muinbakar ardatzak jorratzen dira profesionalen arteko bidelangutza-ardatzak mantenduz.



2.- Aholkularitza prozesuak: aholkularitza-prozesuetan jokatzeko estrategiak garatu eta zehazten dira eredu teorikoen koherentzia bermatuz.



3.- Aholkularitza laguntza gisa: aholkularitza pertsonak laguntzearekin lotuta egon den ikuspegi historikora hurbiltzen da, emandako eboluzioa eta lanerako ondorioak ulertuz.



4.- Aholkularitza eta laguntza testuinguruak: lan egiteko esparru desberdinen aurkezpena: Ikastetxeetan, goi mailako ikastegietan, hezkuntza ez formaleko zentroetan, erakundeetan, giza erakundeetan…



5.- Aholkularitza profesionalaren rolak: atal honek testuinguru eta egora desberdinetan aholkularitzaren ikuspegitik rol aztertzea, trebetasunak garatzea eta lan egiteko estrategiak martxan jartzea ahalbidetuko du.



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia honen planteamendua praktikoa izango da gelako lanak bi zatitan banatuz. Alde batetik edukien aurkezpenak izango ditugu eta bestetik proposatuko ditugun praktikak. Ikasgaietan teknika eta baliabide desberdinak erabiliko dira : irakurketak, elkarrizketak, bakarkako nahiz talde txiki edo haundiko hausnarketak . Gelako lanaz gain, klasetarako ordutegiz kanpo ikaslearen lan autonomoa ezinbestekoa da. Prozesu hau irakasleak bideratuko du.



Gai honen konpetentziak lortzeko bidea errezte arren ikaskuntza prozesua teknika desberdinak ezarriko dira (ahozko aurkezpenak, parte hartze teknikak, dokumentoen azterketa, testuen irakurketa, taldeko solasaldiak, rol jolasak, aurkezpenak) Metodologi hau lankidetzan oinarritzen denez, lan talde iraunkorrak ezarriko ditugu. Irakasleak taldeen antolaketa eta funtzionamendua erreztuko du

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Garatzeko azterketa idatzia: %20

Bakarkako lana: %20

Talde lana: %40

DILANeko talde lana (Moduloko Disziplinarteko Lana): %20



Ebaluaketa irizpedeak direla eta , ikaslearen aurrerapenetaz ohartuz, gaiaren diseinuan proposatzen diren konpetentziak garatzea eskatuko da. Ebaluaketa prozesu honetan, ikaslearen inplikazioa eta gelako talde dinamikan parte hartzea ere kontutan hartuko da.



DILANeko ebaluaketa aintzat hartzeko ,ikasgaiako ebaluaketan aktibidade bat gutxienez gainditua izan beharko du.



Ebaluaketa jarraia dela esan dugu, baina ikasleak konbokatoriari uko egin nahiko balio , asmo hau gaiari dagokion 2/3 denboraldia gainditu baino lehen (10 aste) irakasleari esan beharko dio.



Klaseetara etortzen ez diren ikasleak gaiaren edukiak kontutan hartuko duen azterketa teoriko-praktikoa eginen du. Azterketa prestatzeko oinarrizko bibliografia erabiliko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Rodríguez, M. M. (1996): El asesoramiento en educación. Aljibe. Málaga. (1. capítulo 13-23).
Iranzo, P. (2012) Asesoramiento pedagógico al profesorado (pp. 141-156). Madrid: Síntesis (4. Capítulo 141-156).
Iranzo, P. (2012) Asesoramiento pedagógico al profesorado (pp. 141-156). Madrid: Síntesis (6. Capítulo 189-198).
Monereo, C Y Pozo, J.I. (2005): La práctica de asesoramiento educativo a examen. Grao. Barcelona. (6. Capítulo: 119-128)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

MARCELO, C. Y LOPEZ, JF. (1997): Asesoramiento curricular y organizativo en educación. Ariel. Madrid.

MONEREO, C Y POZO, J.I. (2005): La práctica de asesoramiento educativo a examen. Grao. Barcelona.

PARRILLA, A. (1996): Apoyo a la escuela: un proceso de colaboración. Mensajero. Bilbao.

RODRIGUEZ, MªM. (1996): El asesoramiento en educación. Aljibe. Málaga.

Gehiago sakontzeko bibliografia

DOMINGO, J. (Cord) (2002): Asesoramiento al centro educativo. Octaedro. Barcelona.
ESCUDERO, JM. (1992): El asesoramiento a centros educativos. Consejería de Educación de Madrid. Madrid.
GALARRETA, J.; MARTINEZ, B.; ORCASITAS, JR., PEREZ-SOSTOA, V. (1999): La formación de profesionales de apoyo al sistema educativo: perfiles y servicios. Erein. Donostia.
NICASTRO S. Y ANDREAOZZI, M. ( 2004): Asesoramiento Pedagógico en acción. Paidos. Barcelona

Aldizkariak

BORDON
CUADERNOS DE PEDAGOGÍA.
REVISTA DE EDUCACIÓN.
REVISTA ESPAÑOLA DE PEDAGOGIA

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala