XSLaren edukia

Etengabeko Hobekuntza eta Ekimena

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

- Pedagogiako irakasgaietan, landutako gaitasunak (eduki, estrategia eta baliabideetan), hobekuntzarako proposamenak eta lan erronkak planifikatzeko eta inplementatzerakoan, auto-konfiantza eta jarrera baikorrak garatzea.

- Erronka hezitzaile baten diseinu eta inplementazioaren abantailak eta arriskuak zeintzuk diren kontziente izatea.

- Etengabeko hobekuntza eta ekimenerako proposamenak, ahozkoa zein idatzia, era sinesgarri batean aipatzea.

Etorkizun profesionalaren ondorioak. Proposamenak egiteko aukera konkretu eta errealak aztertu. Bizitza osoan zeharreko ikaskuntzaren testuinguruan eta garapen profesionalaren ibilbideetan. Gure etorkizun profesionalean aurkezten dizkiguten aukera eta mugak.



Ikasketa-emaitzak:

- Behar sozio-hezitzailea bat asetzeko proiektu ekintzaile bat diseinatu.

- Ekimenari buruzko konpetentzia batzuk identifikatu zure esperientzia pertsonalean.

- Hobekuntzarako proposamen batzuk diseinatu ekimenari buruzko konpetentzia batzuk lantzeko.

- Diseinu eta ebaluaketaren prozesuan lagundu ekimenerako proposamenetan.

- Etengabeko hobekuntzen prozesuan ematen diren klabeak identifikatu

- Zure inguruan garatzen diren ekimenei buruzko esperientziak identifikatu.

- Iniziatiben garapenean sormena erabili eta ezagutu estrategia interesgarriak.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- Jarrera ekintzailearekin lotutako ezaugarri pertsonalak.

Ezaugarri pertsonalak, ezaugarri sozialak, kudeaketa-ezaugarriak, ohizko enpresa-ezaugarriak. Diagnostikoa indargune eta ahulezien baloraketa..



- Hobekuntza eta ekintzailetasunaren prozesuak.



Ideien sorkuntzarako prozedurak: informazioaren trataera eta ideien elaborazioa. Plangintzarako prozedurak: Bideragarritasun-diagnosia, eta erabaki hartzea, giza baliabideen antolakuntza, bestelako baliabideen antolakuntza, denboraren antolakuntza, aurrekontuak. Gauzatzearen prozedurak: motibazioa, eginkizunen banaketa, bakarkako eta talde lana, gatazka ebazpena. Ebaluaketarako prozedurak: emaitzen komunikazioa, emaitzen autobaloraketa eta heterobaloraketa, hobekuntza plana.

- Jarduera pedagogikotik abiatuz, berrikuntza eta etengabeko hobekuntza inplementatzeko behar diren estrategia eta baldintzak.

Kalitatezko ereduak: EFQM, ISO 9000, Deming Zirkulua eta Kaizen (AMIA/PDCA) Berrikuntza eta aldakuntza jasangarrirako betebeharrak. Pedagogiatik abiaturiko esku hartze profesionalaren ondorioak.

- Etengabeko hobekuntza eta ekimena: garapen profesionalerako aukerak.

Pedagogiako ekintza profesionalerako aukerak, bi ardatzetan oinarritutako esku- hartze edota norberaren etorkizun profesionalaren garapenean lagunduz.



- Pertsona-talde proiektua eta burujabetza.

Profesionalek bakarka eta taldeka beraien proiektuak formulatu eta praktikan garatu ahal izateko behar diren baldintzak sortu eta garatzearen garrantzia eta ondorioak.

- Etorkizun profesionalaren ondorioak.

Proposamenak egiteko aukera konkretu eta errealak aztertu. Bizitza osoan zeharreko ikaskuntzaren testuinguruan eta garapen profesionalaren ibilbideetan. Gure etorkizun profesionalean aurkezten dizkiguten aukera eta mugak.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai honen metodologia irekia eta denon artean egina izango da. Partaide guztien ekarpenak inportanteak izango dira, bai ikasle baita irakaslearena ere.

Erronka bat testuinguru konkretu batean aurrera ateratzeko pedagogo baten profila kontuan hartuz ideia nagusia izango da.

Egoera posible hau izateko beharrezkoa izango da erabiltzea: taldeka eta indibidualki esku-hartzerako estrategiak, kanpoko agenterekin saioak, talde handian ekimenerako prozesu bat osatu, erronkak sortu eta aplikatu, klase magistralak, ikasketak autonomoak, eztabaidak, lanerako elkarrizketak diseinatzea, benetako esperientzietan oinarritutako ikasketak… era batean esanda, prozesu induktibo batean oinarrituz. Gure ideiak eta aurrezagutzak ezagutzari hurbilduz, gero eredu teorikoekin kontrastatzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio jarraian eramaten duten ikasleentzat:

1.- Ekimenaren konpetentziei buruzko errubrika bat diseinatu eta bere auto-ebaluaketa konpetentzi-curriculum baten bidez garatu (%50)

- Irakaslearen ebaluaketa tresnei buruz (%20)

- Ikaslearen auto-ebaluaketa (%30).

2.- Ekimen proiektu baten diseinua: erronka pertsonala. (%50)

- Irakaslearen ebaluaketa. (%20)

- Ikasleen arteko ko-ebaluazioa. (%30)



Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren irakasleari.





Ebaluazioan proba final erabiliko duen ikaslea:

Ikasle honen ebaluazioa %100 proba final baten bidez izango da. Kontuan hartuko diren dokumentuak “Oinarrizko bibliografian” apartatuan daude:



1.- Ekimenaren konpetentziei buruzko errubrika bat diseinatu eta hortik konpetentzi-curriculum vitae bat garatu. Azterketa egunean entregatuko da (%20).



2.- Ekimen proiektu bat garatu era zehatz batean CANVASen ereduan oinarrituta. Azterketa egunean entregatuko da (%20).



3.- Azterketa bat hiru galdera irekiekin (oinarrizko bibliografia) (%60).



Ebaluazioa gainditzeko hiru zatiak aprobatu behar dira

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-Gelan azaldutakoak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alberich, T,. et al (2009). Manual de metodologías participativas. Madrid: CIMAS.

Alemany, L., Alvarez, C., Planellas, M. eta Urbano, D. (2011). Libro blanco de la iniciativa emprendedora en España. Barcelona: Barcelona: ESADE.

Bustamante, J.P. (2012). Creatividad aplicada. Madrid: EOI.

Carot, J.M. (2008). Materiales para el diseño e implantación de un sistema de gestión de calidad en centros educativos. Valencia: Generalitat Valenciana.

De Bono, E. (1970). Pensamiento lateral. Manual de creatividad. Barcelona: Paidós

De Bono, E. (2012) (3ª ed). Creatividad: 62 ejercicios para desarrollar la mente. Barcelona: Paidós.

Gauriloff, I. (2002). ¿Existe una hormiga de 6 pisos? Madrid: Oberón.

Iztueta, M. (2009) Procedimientos para planificar y gestionar el proceso emprendedor. Revista Aula de Innovación Educativa,182,42-45.

Martín, N., Hernangómez, J. y Rodríguez, A.I. (2005). Análisis de la formación y la experiencia laboral como determinantes del espíritu emprendedor de los estudiantes universitarios. Revista asturiana de economía, 34, 131-145.

Ortiz, B. y Capó, J. (2016). 10 pasos para desarrollar un plan estratégico y un business model CANVAS. 3C Empresa, 24 (4), 231-247.

Villa, A. y Alvarez, M. (2004). Herramientas para el desarrollo de la calidad. Bilbao: Mensajero

(s.f.) (2003). Proceso de Mejora Continua. (or.1-23). Kontsultatua https://www.aciamericas.coop/IMG/mejoracontinua.pdf

(s.f).Manual de la creatividad empresarial. Crea business idea.

Gehiago sakontzeko bibliografia

EHIGE (2013): Enseñar a emprender, enseñar a vivir. Propuesta para el debate. Bilbao: EHIGE
MEC (2004): Propuesta para la formación del espíritu emprendedor en la escuela. Madrid: MEC.
Municio, P. (2000). Herramientas para la evaluación de la calidad. Madrid: CissPraxis. (or.146-173)

Aldizkariak

Emprendedores. Las claves de la economía y del éxito personal
Innovación Educativa
Organización y Gestión Educativa

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala