XSLaren edukia

Didaktika Orokorra

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2020/21
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1624
Gelako p.4466

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

OINARRIZKO GAITASUNAK



G1) Taldean lan egiten jakitea, hezkuntza-artapenean zein ikasketa-segiden plangintzan, 0-3 eta 3-6 urteko haurren berezitasunak identifikatuta.



IE1.1. Aldi bakoitzeko (0-3, 3-6) era guztietako berezitasunak kontuan hartuko dituzte.

IE1.2. Fokatze zientifiko bakoitzaren arabera irakaskuntza planifikazioaren faseak eta oinarrizko elementuak definitzea

IE1.3. Irakaskuntzari buruz norberaren kontzeptua definitzea, azaltzea eta justifikatzea. Bai definizioa, bai azalpena eta baita justifikazioa Heziberri 2020 marko pedagogikoan kokatuko dira eta HH graduaren lehen mailako irakasgai multzoan oinarrituta egongo dira.



G2) Eskola-inguruneko egonkortasunaren eta erregulartasunaren garrantzia aintzat hartzea, ikasleek modu harmonikoan eta integralean aurrera egiteko.



IE2.1. Haur Hezkuntzako eguneroko bizitza gidatu behar dituzten printzipioak ulertzea, ziklo bakoitza kontuan izanda.

IE2.2. Etapa honetan zaintzen, jolasaren eta jarduera autonomoaren garrantzia azaltzea

IE2.3. Haur Hezkuntzako giroan iraunkortasuna eta erregulartasuna bermatzeko arrazoiak ezagutzea



G3) Haur Eskola hezkuntza-sistemaren testuinguruan kokatzea, eta saiakuntza eta jarduera berritzaileak ezagutzea.



IE3.1. Izaera sortzailea (jariakortasuna, malgutasuna, originaltasuna) eta berritzailea (hausnartzailea, aldaketarako prest eta gai izatea, kolaboratzailea, nekaezina) erakustea, ekintzak diseinatzean eta balizko hezkuntza-arazoetarako konponbideak bilatzean



G4) Haur Hezkuntza eta beren antolaketa arautzen dituen legedia ezagutzea



IE4.1. Haur Hezkuntzaren Hezkuntza Sistema barruko egoera irudikatzea; bai eta etapa horren ezaugarririk nagusienak eta lege-xedapenik garrantzitsuenak ezagutzea ere



G5) 0-6 urteko aldiari dagozkion ikasgela barruko nahiz kanpoko hezkuntza-prozesuak aztertzea eta ulertzea.



IE5.1. Haur Hezkuntzako hezkuntza-arretarako, oro har, eta irakaste-ikaste prozesu espezifikoetarako proposamen integratuak idaztea, banaka zein lan-taldeka era kooperatiboan, beti aldez aurretiko diagnostikoan oinarriturik eta irakasgaian lantzen diren terminoak, baliabideak eta teknikak erabiliz.

IE5.2. Haur Hezkuntzaren gelarako espazioak eta baliabideak, denborak eta berauetan garatzeko jarduera motak, ikasleen eta hezkuntza-taldearen taldekatzeak, gelarako arauak edota ohiturak zehaztea, ziklo bakoitzaren berezitasunak errespetatuz.

IE5.3. Haur Hezkuntzako praktikan burutzen diren esperientzia- eta praktika- berritzailerik nagusienak erabiltzea eta horien ekarpenik garrantzitsuenak azaltzea



G6) Ikasgelako elkarrekintza- eta komunikazio-prozesuak ezagutzea



IE6.1. Edozein hezkuntza-egoeraren edo eta hezkuntza-prozesuren aldagai eta erlazio garrantzitsuenak, argitasunez adieraztea eta 0-6 aldia analizatzeko eta ulertzeko horien egokitasuna edo egokitasun eza justifikatzea



ZEHARKAKO GAITASUNAK



* Agindutako orientabideei jarraituz banakako zein taldeko lanak burutzea.

* Irakasgaian landutako kontzeptuak, baliabideak eta teknikak egokiro erabiltzea, bereziki hezkuntza prozesuen aztertze eta ulertzearekin erlazionatuta daudenak





Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. GAIA- Didaktikaren oinarriak. Didaktikaren kontzeptua eta ikergaia. Irakaskuntza-ikaskuntza prozesua

2. GAIA- Irakaskuntzaren eta curriculumaren teoriak. Curriculuma, oinarrizko kontzeptuak. Curriculumaren politika: curriculum ofiziala. Curriculumaren oinarriak eta zehazte mailak

3. GAIA- Curriculumaren diseinua eta garapena. Plangintza, prozesu gisa eta emaitza gisa. Curriculumaren diseinuari eta garapenari buruzko ikuspegiak

4. GAIA- Diseinuaren osagaiak: Curriculumaren helburuak, gaitasunak eta edukiak. Didaktikako metodologia eta irakaskuntza-ikaskuntzako jarduerak. Antolakuntzako aldagaiak: espazioa, denbora eta taldekatzeak. Bitarteko didaktikoak: materialak eta baliabideak

5. GAIA- Ebaluazioa: kontzeptua eta helburua. Ebaluatzeko prozedurak eta tresnak

6. GAIA- Hezkuntza-berrikuntza. Hezkuntza-berrikuntza eta -aldaketa. Irakaslearen eginkizuna berrikuntzan



MetodologiaToggle Navigation

Metodologia anitza izango da eta batuko ditu:



•Hainbat taldekatze: talde handia, talde txikia/lan taldea, eta banakako jarduera

•Hainbat eszenategi: gela, tutoretzak eta beste batzuk

•Hainbat jarduera mota: aurrez aurrekoak eta ez presentzialak



Jarduera motak, beste batzuren artean, hurrengo hauek izango dira:



•Irakasleak egingo dituen gaien sarrerak eta azalpenak, saio magistral eta partizipatiboak erabiliz

•Irakasleak zuzenduko dituen taldeko eta banakako lanak:

oIrakurketak, solasaldiak, hausnarketa kritikoak

oLan idatziak

oAhozko aurkezpenak

•Hainbat eratako aplikazio jarduerak eta lanak, eta zenbait metodologiaren erabilpena



Burutzeko eta emateko lanak hurrengoak izango dira:



•Gai zehatzei buruzko banakako edo eta taldeko lan laburrak

•Unitate didaktiko baten planifikazioa. Lan taldeka, emandako egoera baterako eta emandako irizpide batzuei jarraituz

•Moduluko Diziplinarteko Lana (DAL). Problemetan Oinarrituriko Ikastea(ABP/POI) metodologia erabiliz eta lan taldeka garatuta



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landuko ditugu eta bertan eskuragarri izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa OHIKO etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.



A. ETENGABEKO EBALUAZIOA:

Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.



• Garatu beharreko proba idatzia (%): 34

• Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20

• Talde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30

• Diziplinarteko Lana (DAL) (%): 16



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Horretarako, ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Ebaluazio jarraia, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak elkartrukatuz (entregagaiak, praktikak...), feedback emateko dauden erramintak emanez, baita kalifikazioa eman ere.



B. AZKEN EBALUAZIOA:

Arrazoi justifikatuak izanda etengabeko ebaluazioaren sisteman parte hartu ezin duten ikasleek amaierako proba bakarra egin ahal izango dute. Froga horrek hurrengoko hiru atalak izango ditu:Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da.

Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da atal guztiak gaindituak izatea.

- Froga idatzia %70

- Programazio didaktikoaren ahozko defentsa %14

- Dozentzia garaian gauzatu den Diziplinarteko Lana %16ko pisua du.



Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egingo dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Programazio didaktikoaren ahozko defentsa BBCen bitartez gauzatuko zen.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasturtearen garapenean zehar, irakasagaian lan egiteko beharrezkoak izango diren baliabideen zerrenda ezagutaraziko zaie ikasleei. Matrikulatutako ikasleak, E-gela plataforman irakasgaiari dagokion kurtsoan, aukera izango du baliabide horietara heltzeko.
Irakaskuntza-ikaskuntzaren kudeaketarako eta komunikatzeko erabiliko diren baliabideak hurrengo hauek izango dira:

- e-Gela
- BBC, txat-gela, foroak
- Posta elektronikoa

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

237/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezertzekoa (EHAA, 2016-01-15)



Bermejo, Blas; & Ballesteros, Cristóbal. (2014). Manual de didáctica general para maestros de Educación Infantil y de Primaria. Madrid: Ediciones Pirámide.



Cantón, Isabel; & Pino, Margarita. (coord.). (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza.



De La Herrán, Agustín; & Paredes, Joaquín. (2008). Didáctica General. La práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. Madrid: McGraw Hill/Interamericana España, S.A.U.



Montanero, Manuel. (2019). Didáctica General. Planificación y práctica de la enseñanza primaria. Recuperado de: http://dehesa.unex.es/xmlui/bitstream/handle/10662/9225/978-84-09-07197-5.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alegret, Joana; Castanys, Elisenda; & Sellarés, Rosa. (2010). Alumnado en situación de estrés emocional. Barcelona: Graó.

Bolívar, Antonio; & Domingo, Jesús. (eds.). (2007). Prácticas eficaces de enseñanza. Madrid: PPC, Editorial y Distribuidora, S. A.

Bonal, Xavier; Tarabini-Castellani, Aina; & Verger, Antoni. (comp.). (2007). Globalización y Educación. Textos Fundamentales. Buenos Aires: Miño y Dávila.

Burbacher, Jhon. W.; Case, Charles. W.; & Reagan, Timothy. G. (2000). Cómo ser un docente reflexivo. La construcción de una cultura de la indagación en las escuelas. Barcelona: Gedisa.

Gimeno, José. (1988). El currículo: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.

Gimeno, José. (comp.). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.

Gimeno, José; & Pérez, Ángel. (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid. Morata.

Hernández, Fernando; & Ventura, Montserrat. (2010). Curriculuma lan-proiektuen bidez nola antolatu. Ezagutza kaleidoskopio bat da. UPV/EHU: Euskal Herriko Unibertsitatea. Argitalpen Zerbitzua.

Marcelo, Carlos. (2002). La función docente. Madrid: Editorial Síntesis.

Marqués, Pere. (2006). Nuevos entornos, nuevos modelos didácticos. Cuadernos Pedagogía, 363, 80-89.

Monereo, Carles; & Pozo, Juan Ignacio. (2007). Competencias para (con)vivir con el siglo XXI. Cuadernos de Pedagogía, 370, 12-18.

Rodríguez, Gregorio; Gil, Javier; & García, Eduardo. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Barcelona: Aljibe.

Sevillano, María Luisa. (2004). Didáctica en el siglo XXI. Madrid: McGraw Hill.

Zabala, Antoni. (1995). La práctica educativa: cómo enseñar. Barcelona: Graó.

Zabalza, Miguel Ángel. (2004). Diarios de clase. Un instrumento de investigación y desarrollo profesional. Madrid: Ed.Narcea.

Aldizkariak

Aula de Innovación Educativa. Graó Educación. Barcelona. [Revista electrónica]. http://aula.grao.com/

Aula: revista de enseñanza e investigación educativa. Organización de Estados Iberoamericanos (OEI) para la Educación, la Ciencia y la Cultura. [Revista electrónica]. http://www.oei.es/es4.htm

Bordón. Sociedad Española de Pedagogía. Madrid.

Cuadernos de Pedagogía. Editorial Fontalba. Barcelona. [Revista electrónica]. http://www.cuadernosdepedagogia.com/Content/Inicio.aspx

Didácticas Específicas. Revista Electrónica - ISSN 1989-5240. [Revista electrónica]. http://www.didacticasespecificas.com/inicio.php

Educar. Universitat Autónoma de Barcelona. Barcelona. [Revista electrónica]. http://educar.uab.cat/

Hik hasi. Lasarte-Oria: Xangorin. [Revista electrónica ]. http://www.hikhasi.com/

Qurriculum. Teoría, Investigación y Práctica Educativa. Universidad de La Laguna. [Revista electrónica]. http://qurriculum.webs.ull.es/

Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa (RELATEC). [Revista electrónica]. http://www.red-redial.net/revista-revista,latinoamericana,de,tecnologia,educativa,relatec,-272.html.

Relieve. Revista electrónica de Investigación y Evaluación Educativa. [Revista electrónica]. http://www.uv.es/RELIEVE/

Revista de Educación. MEC. Madrid. [Revista electrónica]. http://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion

Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. [Revista electrónica]. http://www.aufop.com/aufop/home

Revista Española de Pedagogía. (CSIC) Madrid. [Revista electrónica]. http://revistadepedagogia.org/

Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko Aldizkaria. UPV/EHUko Publicaciones periódicas. [Revista electrónica]. http://www.ehu.es/ojs/index.php/Tantak/index

Tarbiya. Revista de Investigación e
Innovación Educativa del Instituto Universitario de Ciencias de la Educación. Universidad Autónoma de Madrid. [Revista electrónica]. http://web.uam.es/servicios/apoyodocencia/ice/tarbiya/.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • PASTOR ANDRES, DAVID
  • ROMERO ANDONEGUI, AINARA
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:30

11:00-13:00

20-20

08:30-10:30

11:00-13:00

25-25

08:30-10:30

11:00-13:00

30-30

08:30-10:30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Gelako p. (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-19

11:00-13:00

08:30-10:30

21-24

11:00-13:00

08:30-10:30

26-29

11:00-13:00

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

08:30-10:30

11:00-13:00

20-20

08:30-10:30

11:00-13:00

24-24

08:30-10:30

11:00-13:00

30-30

08:30-10:30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-19

08:30-10:30

08:30-10:30

21-23

08:30-10:30

08:30-10:30

25-29

08:30-10:30

08:30-10:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S01G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-19

11:00-13:00

11:00-13:00

21-23

11:00-13:00

11:00-13:00

25-29

11:00-13:00

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-19

08:30-10:30

11:00-13:00

21-23

08:30-10:30

11:00-13:00

25-29

08:30-10:30

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA