XSLaren edukia

Informazio eta Komunikazio Teknologiak Gizarte Hezkuntzan

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Mintegia812
Ordenagailuko p.2233

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gaitasunak:

Gizarte eta hezkuntzako esku-hartzeak planifikatzeko, kudeatzeko eta ebaluatzeko baliabide teknologikoak erabiltzea, tresna bideratzaile eta malgu gisa ulertuta.



Irakasgaia ikastearen emaitzak:

1. Informazio Gizartearen ezaugarriak identifikatu komunikabideek eta teknologiek baldintzatutako gizartean hezitzailearen lana ulertzeko.

2. Euskarri desberdinetan (informatikoak zein ikus-entzunezkoak) egindako hezkuntza materialak aztertu hezkuntzan bere balizko erabilera baloratzeko.

3. Gizarte-hezkuntzazko prozesuetan aplikagarriak izan daitezkeen hezkuntza materialak, informatikoak edota ikus-entzunezkoak, sortu

4. Teknologia edo komunikabideak esku-hartzeko tresna bezala erabiltzen dituzten gizarte-hezkuntzazko proiektuak ezagutu.

5. Eskuratutako ezagutza teknikoak eta oinarri pedagogikoak aplikatuz hezkuntza jarduerak planifikatu.

6. Gizarte hezkuntzako arloetan teknologia berrien erabilera ereduak arakatu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

INFORMAZIO ETA EZAGUTZAREN GIZARTEA. Perspektiba historikoa. Informazio gizartearen ezaugarriak. Analfabetismo digitala eta gizarte berri baterako gaitasun berriak: gaitasun digitalaren garapena. Life Long Learning eta ezagutzeko era berriak. Gizarte Hezitzailearen lana ezagutza gizartearen bazterketa era berrien aurrean.



INFORMAZIO ETA KOMUNIKAZIO TEKNOLOGIAK. IKTak: kontzeptua. Teknologia analogikoetatik teknologia digitaletara. Teknologia digitalen ezaugarriak: abantailak eta desabantailak. IKTek duten eragina gizarte globalizatu batean. IKTak, hiritarrak hezteko, komunitateen garapena bultzatzeko eta desberdinkeriak gainditzeko baliabide gisa.



BALIABIDE TEKNOLOGIKOAK GIZARTE HEZKUNTZAN. Baliabide mota (ikus-entzunezkoak eta informatikoak). Baliabide teknologikoen funtzio pedagogikoak gizarte hezkuntzan. Ikus-entzunezko hizkuntza. Gizarte hezkuntzan esku-hartzeko baliabide teknologikoen diseinua eta ebaluazioa.



SARE TELEMATIKOAK ETA GIZARTE HEZKUNTZA. Interakzioa sare sozialetan: gizarte eta hezkuntza erronka berriak. Sareak garapen kulturala eta partehartzea sustatzeko baliabide gisa. Lankidetzarako inguruneak (Blogak, wikiak, etc.) eta software sozial berriak (APPak). E-learning eta hezkuntza jarduerak kudeatzeko plataforma digitalak.



GIZARTE-KOMUNIKABIDE HEZKUNTZA. Komunikabideen eragina informazio gizartean. Komunikabideen hezkuntza jardueren diseinua. Herritarren ikuspegi kritikoaren garapena.



IKTEN ERABILERAREN EGOKIA GIZARTE-HEZKUNTZA ESKU-HARTZEAN. IKTetan oinarritutako gizarte hezkuntza arloko proiektuak. Baliabide teknologikoen erabilera ereduak. IKTak gizarte hezitzailaren jarduera eta garapen profesionalean.

MetodologiaToggle Navigation

Aipatutako emaitzak lortzeko ondorengo teknika desberdinak erabiliko dira: irakaslearen azalpen magistralak, eztabaida dialogikoak, rol banaketa, testu edo artikuluen irakurketa, ariketa praktikoak, e.a. Hauetako gehienek lan kooperatiboa exijitzen dute, eta hau dela-eta lantalde finkoak osatuko dira klasera normaltasunez joaten diren ikasleekin. Talde hauek Moduluko Diziplinarteko Jarduera (MDJ) talde berdinak izan daitezke. Irakasleak taldeen antolaketa eta funtzionamendua zehaztuko ditu gelan. Egoerak horrela exigituko balu irakaskuntza on line izango da eta horretarako eGela erabiliko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA

Derrigorrezkoa da lan guztiak eta testa/proba gaindituta izatea irakasgaia gainditu ahal izateko.



EBALUAZIO IRIZPIDE OROKORRAK

Informazio Gizartearen oinarrizko ezaugarriak identifikatzen ditu eta komunikabideek eta gizarte hezitzailearen funtzioak igarri ditu teknologiak markatutako gizartean.

Gaitasun digitalaren funtsak eta hiritartasun kritikoa eta komunikabide hezkuntza sustatzeko beharra ulertu ditu

Esku-hartzea aurrera eramateko teknologian edo komunikabideetan oinarritzen diren gizarte eta hezkuntza proiektuak zehaztasunez ezagutu ditu.

Esku-hartze proiektuei balio erantsia emateko amoz sare telematikoen aukerei etekina ateratzen dien gizarte eta hezkuntza ekintzak diseinatu ditu.

Irizpide pedagogikoak jarraituz sortuak izan diren baliabide digital teknologikoak txertatu ditu gizarte eta hezkuntza proiektu edo programetan.



Egelan ebaluazio jarduera bakoitzeko irizpideak zehaztuko dira.

Ebaluazio jarduerak entregatzeko epemuga azterketaren eguna izango da.



EBALUAZIO HEZIGARRIA

Ebaluazio hezigarria tutorizazioa eta egindako jardueren jarraipenaren bidez burutuko da. Ebaluazio hezigarria egin ahal izateko ikasleek zereginak egin eta entregatu beharko dituzte irakasleak zehaztuko duen epearen barruan, beti ere irakas denboraren barruan.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA

Deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen.



EBALUAZIO JARRAIARI UKO EGITEA

Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du.

irakasleari.



SALBUESPENEKO EGOERARI EGOKITZEA

Egoerak horrela eskatuko balu eta aurrez aurreko saioak bertan behera geldituko balira, ebaluazio jarduerak eGelaren bidez buruko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGela plataforma birtualaren erabilera derrigorrezkoa da. Bertan, ikasteko eta ebaluazio jarduera bakoitza burutzeko beharrezkoak diren materialak jarriko dira, besteak beste:
- Edukiekin lotutako irakurgaiak.
- Komunikabideetan edo teknologia digitaletan oinarritutako gizarte eta hezkuntza proiektuak.
- Gaitasun digitala garatzeko eta teknologiaren erabilera arduratsua sustatzeko sortutako hezkuntza baliabideak.
- Ikus-entzunezko baliabideak (audioak, bideoak), beharrezkoak direnak gelako jarduerak egiteko.
- Gai desberdinak azaltzeko erabiliko diren aurkezpenak (PPT edo PDF).
- Izaera elektronikoa duten beste batzuk (Web orriak, blogak, eta abar).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Area, M. (2009). Introducción a la tecnología educativa. Tenerife: Universidad de la laguna.



Bauman, Z. and Donskis, L. (2015). Ceguera moral: La pérdida de sensibilidad en la modernidad líquida. Barcelona: Paidós.



Cabero Almenara, J., & Barroso Osuna, J. (2015). Nuevos retos en tecnología educativa (Educar, instruir). Madrid: Síntesis.



Carretero, S., Vuorikari, R., & Punie, Y. (2017). The Digital Competence Framework for Citizens. Publications Office of the European Union



Chomsky, N. y Ramonet. I. (1996). Cómo nos venden la moto. Barcelona: Icaria.



EDUCABLOG. (2015). #edusohistorias: Un viaje por la educación social. España: Bubok



Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: A framework for developing and understanding digital competence in Europe.



Froufe, Q. (1999). Funciones didácticas de las nuevas tecnologías en la Animación Sociocomunitaria. Comunicar 13: 195-199.



Garmendia, M., Jiménez, E., Karrera, I., Larrañaga, N., Casado, M.A., Martínez, G. y Garitaonandia, C. (2019). Actividades, Mediación, Oportunidades y Riesgos online de los menores en la era de la convergencia mediática. Leon: INCIBE.



Gewerc, A., & Martínez-Piñeiro, E. (2019). Competencia digital y preadolescencia. Los desafíos de la e-inclusión. Madrid: Síntesis.



Kluzer, S., & Priego, L. P. (2018). DigComp into action: Get inspired, make it happen. A user guide to the European Digital Competence Framework (No. JRC110624). Joint Research Centre (Seville site).



Tumber, H., & Waisbord, S. R. (Eds.). (2017). The Routledge companion to media and human rights. New York: Routledge

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bauman, Z., Leoncini, T., & Oliva Luque, I. (2018). Generación líquida: Transformaciones en la era 3.0 (1ª ed., Estado y sociedad). Barcelona: Paidos.

Bautista, A. (2009). Relaciones interculturales en educación mediadas por narraciones audiovisuales. Comunicar, Vol. XVII, Núm. 33, 2009, pp. 149-156

Bertram, B.C., Bishop, A. P., Budhathoki, N. R. (Eds.) (2014). Youth Community Inquiry: New Media for Community and Personal Growth. New York, NY: Peter Lang.

Castells, M. (1996). La Era de la Información. Vol. I: La Sociedad Red. Madrid: Alianza.

Pérez Gómez, A.I. (2012). Educarse en la era digital. Madrid: Morata.

Prendes Espinosa, M., & Román García, M. (2017). Entornos personales de aprendizaje : Una visión actual de cómo aprender con tecnologías(Universidad). Barcelona: Octaedro.

Ríos, P. (2001): Concepción del software educativo desde la perspectiva pedagógica. Quaderns Digitals, 24.

Ritzer, G., & Dean, P. (2018). Globalization: The essentials (Second ed.) [Second edition.]. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.

Schwab, K., & Botín, A. (2016). La cuarta revolución industrial (Economía). Barcelona: Debate

Shah, S.Y. (Dir.) (2008). Participatory Life Long Learning and Information and Communication Technologies. Participatory Adult Learning, Documentation and Information Networking. New Delhi: Jawaharlal Nehru University.

Tiscar, L. (2009). Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía constructivista. Revista Telos: Cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad.

UNESCO (2005). Information and Communication Technologies (ICTs) for community empowerment through non-formal education. Experiences from Lao PDR, Sri Lanka, Thailand and Uzbekistan. Bangkok: UNESCO.

Vázquez Cano, E., Sevillano García, M., & Feliz, T. (2015). Dispositivos digitales móviles en educación: El aprendizaje ubicuo. Madrid: Narcea

Aldizkariak

RELATEC
Comunicar
Revista de Educación Social
Edutec
Pixel Bits
Quaderns Digitals

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALONSO SAEZ, ISRAEL
  • KEREXETA BRAZAL, ITZIAR
  • TEJADA GARITANO, ENEKO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-12:00

17-17

12:30-14:30

20-20

12:30-14:30

21-22

09:00-12:00

23-23

12:30-14:30

25-25

09:00-12:00

28-29

09:00-12:00

29-29

12:30-14:30

30-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

28-28

12:30-14:30

30-30

11:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

15:30-17:30

21-21

12:30-14:30

25-25

12:30-14:30

30-30

11:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S17G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:30-11:30

12:00-15:00

24-24

08:30-11:30

12:00-15:00

26-26

08:30-11:30

12:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-11:30

12:00-15:00

23-23

08:30-11:30

12:00-15:00

27-27

08:30-11:30

12:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-12:00

17-17

12:30-14:30

20-20

12:30-14:30

21-22

09:00-12:00

23-23

12:30-14:30

25-25

09:00-12:00

28-28

12:30-14:30

28-29

09:00-12:00

30-30

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

12:30-14:30

22-22

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

30-30

11:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

29-29

12:30-14:30

30-30

11:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-18

12:30-14:30

21-21

12:30-14:30

28-28

12:30-14:30

30-30

11:30-13:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 0S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-20

08:30-11:30

24-24

08:30-11:30

12:00-15:00

26-26

08:30-11:30

12:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-11:30

12:00-15:00

23-23

08:30-11:30

12:00-15:00

27-27

08:30-11:30

12:00-15:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA
  • 1S14G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA