XSLaren edukia

Ezintasuna eta Inklusioa

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Pedagogiako Gradua
Ikasturtea
2020/21
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia1218
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAIAREN KONPETENTZIAK.



1. Pertsonak, taldeak, testuinguruak eta erakundeak aztertzeko eta horien diagnostikoa egiteko, hainbat jarduera-arlo profesionaletan esku-hartze pedagogikoa finkatzeko eta bideratzeko.

2. Hezkuntza-arloko gaiei buruzko ezagutza kritikoa eskuratzeko, interpretatzeko, ikertzeko eta eraikitzeko, gai zientifiko, politiko, sozial eta etikoei buruzko gogoetan eta erabakietan iritzia eta orientazioa emateko, Giza Eskubideen ikuspegitik.

3. Hezkuntzako prozesuak eta programak diseinatzeko, garatzeko eta ebaluatzeko, askotariko testuinguruetan eta taldeetan, gizarteratzea, kalitatea eta berdintasuna oinarri hartuta.

4. Pertsonen artean harreman eta komunikazio horizontal eta enpatikoa sustatzeko baldintzak sortzeko, testuinguru eleanitzetan eta kulturanitzetan gizarte-inklusioa sustatzeko (entzutea, negoziazioa, adostasuna eta desadostasuna, etika...).



Ikaskuntzaren emaitzak:

- Testuinguru baten azterketa egitea, esku-hartze pedagogikoa proposatzeko.

- Esku-hartze pedagogikoa garatzea, testuinguruaren beharretatik abiatuta

- Hainbat iturritatik lortutako informazioa interpretatzea, ikuspegi-puntu batetik hezkuntza-orientazioak egiteko.

- Giza eskubideen errespetuan eta defentsan oinarritutako iritzi profesionalak ematea.

- Hezkuntza-programa bat diseinatzea, testuinguru jakin batean gizarteratze-, kalitate- eta ekitate-irizpideei jarraikiz.

- Pertsonak modu enpatikoan komunikatzeko baldintzak sortzea

- Pertsonek elkar ulertzeko eta benetako gizarteratzea lortzeko ekintzak proposatzea.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

- Urritasunaren tratamendua eta bereizketa, integrazioa, inklusio fenomenorako bira historiko. Kultura eta ezintasun historian. Hezkuntza espezializatuaren mugak.



-Hezkuntza-sistema guztientzat (Warnock, 1978 txostena). Eskubide hezkuntza herritar guztien beharrei erantzuten (UNESCO, 1990).



- Minusbaliotasun topikoak. Minusbaliotasun-deiturak Etiketatzearen ondorioak. Besbes helburuarekin erabilitako diskriminazio procesual. Laguntza kantitate eta kalitateak. Sarbide eta dignitate eskubideak. Bizitza kalitate horizontea.



-Ikuspegi inklusiboa eskolak hobetzeko eta, bereziki, hezkuntza-aukerak hobetzeko baita ere urritasuna duten pertsonentzako Zergatik baztertu? 1975geroztik NBEaren Adierazpenetan urritasuna duten pertsonen eskubideen inguruan egindako formulaziotik abiatuta hezkuntzak egindako ibilbidea.



-Guztiontzako eskola garatzeko oinarriak ezarriko ditugu, eta ikasle aniztasunari erantzun egokiak emateko gaitasuna hobetzeko laguntza sistemak aztertuko ditugu. Zerbitzuak eta zonaldeko sareak. Testuinguruaren azterketa gizarte gertakizunen baldintzatzaile. Talde heterogeneoekin lanean jarduntzen duen testuinguruak baldintzatutako “Aktore” ezberdinen arteko dialogoa eraizpide propioak, autonomia, ezagutza sintetikoak eta erabilgarriak sortzeko eta praktika aberasteko, hala nola, praktikari buruzko hausnarketak egiteko eta era horietara ere, persona guztien garapen gorenera iristeko.



-Esku-hartzeak eredu aproposak beste egoera eta profesionalei trasferitzeko moduan zuzendu. Hezkuntzako esku-hartze antolakuntza inklusio helburuen lorpenerako garrantzitsu. Inertzietatik intentziozko aldaketetara. Gizartearen jarrerak. Gizarte aldaketaren kudeaketa.



-Testuinguru diseinua: ikaskomunitateak (praktika). Hezkuntza beharrei erantzun curriculumaren bitartez. Baliabideak, bai orokorrak bai zehatzak, praktika pedogogikoaren erantzule. Proposamen berrien bila.



-Berdintasun printzipioa bermatzeko urritasuna duten pertsonen atentziorako zerbitzuak (gizarte-hezkuntza zerbitzuetan eta zerbitzu saretan sakonduko dugu). Hezkuntza erregularraren baliabideak osatzeko laguntzak eta aldi berean , erabiltzaileeen urritasunaren limitazioak sortutako bizi-baldintzak hobetzeko esku-hartze proposamenak.

MetodologiaToggle Navigation

Gaiaren garapena estrategia desberdinak bateratuz eramango da; metodologia aktiboa, partehartzailea eta dialogikoarekin bat.



- Klaseko taldelana: Ikasle guztien parte-hartzearekin, jarduera desberdinak egingo dira, esaterako: hitzaldiak, eztabaidak, bideoen analisia eta tertulia dialogikoak.



- Talde txikiko lana. DILAN + taldeko lana kasuaren metodoa jarraituz.



- Norberaren lana: Mapa kontzeptuala



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak,bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Modulua osatzen duten beste irakasgaiekin batera, ikasleak diziplinarteko lana (DILAN) egin beharko du. Lan honek moduluaren gai guztien kalifikazioaren %20 baldintzatzen du. Justifikatutako arrazoiren batengatik ikasle batek diziplinarteko lana ezin badu egin, moduluaren koordinatzailearengana jo beharko du berak aholkatutako lan prozedura jarraitzeko.

Ebaluazio sistema etengabekoa izango da. Ikasleak etengabeko ebaluazioaren bitartez ebaluatua izateko eskubideari uko egin ahal dio 9. astea baino lehen. Ikasleei dagokiela ohiko azkeneko ebaluazioko sistemaren bitartez ebaluatua izateko idatzizko eskaera egitea.

Etengabeko ebaluazio sistemari uko egiten dion ikasleek, azterketaz aparte, bakarkako 2 lan egin behar dute. Ikasleek tutoretza orduetan izango dute irakaslearen laguntza.



Ikasgaia gainditzeko DILANa eta ikasgaia bera gainditu behar dira.



Ikasgai honetan azken probaren irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa pisua denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluaziorako arautegiaren 12.2. artikuluaren arabera, etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hortaz baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta. Horretarako, bederatzi asteko epea izango du 2016ko abenduaren 15eko, UPV/EHU Gobernu Kontseiluaren, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko erabakian jasota dagoen legez.



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

** ALMEIDA, M.E. y otros (2010): Nuevas retóricas para viejas prácticas. Repensando la idea de diversidad y su uso en la comprensión y abordaje de la discapacidad. Política y Sociedad, Vol. 47 Num. 1: 27-44

http://www.um.es/discatif/documentos/PyS/3_Retoricas.pdf



BARTON, L. (2010). Superar las barreras de la discapacidad. Madrid: Morata.



BOOTH,T. & AINSCOW,M. BLACK-HAWKINS,K. (2002). Index for inclusion. Guía para la evaluación y mejora de la educación inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en las escuelas. Hezkuntza inklusiboa ebaluatzeko eta hobetzeko gida. Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Dep Ed. Univ. e Investigación Gobierno Vasco, Vitoria en http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6/es_2027/adjuntos/RecursosParaLaInclusion/hezkuntza_inklusiboa_c.pdf



DECRETO 1/2013, de 29 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General de Derechos de las personas con Discapacidad y de su Inclusión Social. https://www.boe.es/boe/dias/2013/12/03/pdfs/BOE-A-2013-12632.pdf



DIPUTACION FORAL DE GIPUZKOA (2015): Modelo de atención a personas con discapacidad y a personas con trastorno mental. Ordenación de la red foral de servicios de alojamiento, de día y ocupacionales en Gipuzkoa.

http://www.behagi.eus/files/informes/modelo-de-atencin-a-discapacidad-y-trastorno-mental.pdf

** Parte II. Marco conceptual pp. 21-32



ECHEITA, G. (2006). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.



ESCUDERO, J,M. y MARTÍNEZ, B. (2011) Educación inclusiva y cambio escolar. Revista Iberoamericana de Educación, 55,85-105.

https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3689943



FEVAS (2011): Guía de materiales para la Inclusión Educativa: Discapacidad Intelectual y del Desarrollo. Educación Secundaria. Gobierno Vasco.

Educación Infantil: http://fevas.org/?wpfb_dl=33

Primaria: http://fevas.org/?wpfb_dl=35

Secundara: http://fevas.org/?wpfb_dl=38



** FLORIAN, L. (2013). La educación especial en la era de la inclusión:¿El fin de la educación especial o un nuevo comienzo? Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva. Vol. 7, Nº 2, pp. 27-36.

http://www.rinace.net/rlei/numeros/vol7-num2/art1.html



GARCÍA, J.A. y MORENO, I. (Coords.) (2014). Escuela, diversidad cultural e inclusión. Madrid: La Catarata



GOBIERNO VASCO (2012): Plan estratégico de atención a la diversidad en el marco de una escuela inclusiva 2012-2016. Departamento de Educación. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-detail/es/contenidos/informacion/dig_publicaciones_innovacion/es_escu_inc/adjuntos/16_inklusibitatea_100/100011c_Pub_EJ_Plan_diversidad_c.pdf



MUNTANER, JJ. Y OTROS (2016). Buenas prácticas en educación inclusiva. Educatio Siglo XXI, vol. 34, n. 1, pp. 31-50.

http://dx.doi.org/10.6018/j/252521



ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD (2001). Clasificación Internacional del Funcionamiento de la Discapacidad y la Salud.

http://www.imserso.es/InterPresent2/groups/imserso/documents/binario/435cif.pdf



** SAPON-SHEVIN m. (2013). La inclusión real: Una perspectiva de justicia social. Revista de Investigación en Educación, nº 11 (3), pp. 71-85

http://reined.webs.uvigo.es/ojs/index.php/reined/article/viewFile/728/295



** SCHALOCK, R Y OTROS (2007): El Nuevo concepto de retraso mental: comprendiendo el cambio al término discapacidad intelectual. SIGLO CERO, 224, pp 5-20.

http://sid.usal.es/articulos/discapacidad/10365/8-2-6/el-nuevo-concepto-de-retraso-mental-comprendiendo-el-cambio-al-termino-discapacidad-intelectual.aspx



TOSI I. Y OTROS (2016). Educación Inclusiva y Vida Independiente. Universitas, 24, pp. 134-164.

http://dx.doi.org/10.20318/universitas.2016.3178



Gehiago sakontzeko bibliografia

MARCHESI,A.; COLL,C.; PALACIOS,J. (Comps.) (1990) Desarrollo psicológico y educación. T. III. Necesidades educativas especiales y aprendizaje escolar. Alianza Editorial, Madrid.
ORCASITAS, J.R. (1990) La educación con Deficientes Mentales. Materiales para una reconstrucción del concepto de Deficiencia Mental. Tesis Doctoral. Universidad de Deusto, Bilbao. 1508pp. (3 Vols). 145 Microfichas.
VVAA (2007) Justice, rights and inclusion for people with Intellectual disability. Inclusion Europe, en http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1279&context=gladnetcollect
VERDUGO,M.A. (Dir.) (2006) Cómo mejorar la calidad de vida de las personas con discapacidad. Instrumentos y estrategias de evaluación. Amarú, Salamanca.
WARNOCK.M.H. (1978) Special educational needs. Report of the committee of enquiry into the education of handicapped children and young people. Cmnd 7212, HMSO, London., en http://sen.ttrb.ac.uk/attachments/21739b8e-5245-4709-b433-c14b08365634.pdf

Aldizkariak

Tantak
Hik Hasi
Siglo Cero ; http://sid.usal.es/minusval.aspx ; http://www.rppapm.es/bolrp ;
http://www.educacioninclusiva.com/index.aspx ; http://www.unapei.org; http://www.ncad.ie ; http://jaweb.icdi.wvu.edu/kinder ;
Revista Latinoamericana de educación inclusiva:
http://www.rinace.net/rlei/rlei_home.html

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AMIAMA IBARGUREN, JOSE FRANCISCO
  • HUEGUN BURGOS, ASIER
  • RECALDE RODRIGUEZ, MARIA ICIAR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

11:00-13:00

09:00-11:00

4-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 2.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

09:00-11:00

11:00-13:00

4-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 3.8 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 3.8 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA
  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 3.8 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

12:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 3.8 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

11:00-12:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I
  • 3.8 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA