XSLaren edukia

Ekonomia Jasangarria

Ikastegia
Farmazia Fakultatea
Titulazioa
Ingurumen Zientzietako Gradua (desagertzear, 2022-2023tik aurrera)
Ikasturtea
2019/20
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5045
Gelako p.1045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Gizarte, Ekonomia eta Lege arloko Zientziak moduluan kokatzen diren eta Ekonomia Iraunkorraren bitartez bilatzen diren ikaskuntza emaitzak honako hauek dira:

2. Gizarte arloaren eta naturaren arteko harreman modu ezberdinak interpretatu.

3. Ingurumen-arazoen zergati sozialak ondorioztatu eta arazo horientzako irtenbide alternatiboak landu.

4. Iraunkortasunaren neurria baloratu bai dimentsio sozialetik, ekologikotik zein ekonomikotik.

10. Egungo sistema ekonomikoa balioztatu iraunkortasunaren kontzeptutik abiatuta.

11. Ekonomiak dituen ingurumen-balioztapenerako oinarrizko teknikak erabili eta horien mugak ezagutu.

12. Ekonomia iraunkortzat ulertzen dena era globalean interpretatu.

13. Iraunkortasuna eraikitzeko beharrezko instrumentuak zerrendatu eta deskribatu: iraunkortasunaren planifikazio estrategikoa, helburuak, instrumentu administratiboak eta ekonomikoak.

14. Erregai fosiletan oinarritutako ekonomia baten agortze-prozesua azaldu.

15. Energia alternatiboetan oinarritutako ekonomia baten elementu nagusiak deskribatu.

16. Materialen agortze-prozesuak deskribatu eta produkzio eta kontsumo iraunkorraren oinarriak defendatu.



Ekonomia Iraunkorra irakasgaiaren gaitasun espezifikoak honako hauek dira. Horietariko bakoitza aipatu diren zenbait ikaskuntza emaitzarekin erlazionatuta dago:



G1. Informazio ekonomikoa zein iraunkortasunaren ingurukoa biltzeko, sintetizatzeko eta analizatzeko gai izan, datu-iturri nagusien menperatzearekin bat.

Ikaskuntza emaitzak: 4, 10, 13.



G2. Ekonomia ekologikoaren arloan ingelesezko, gaztelerazko zein euskarazko erreferentzia bibliografikoen bilaketa, hautaketa eta erabilera egokia gauzatu.

Ikaskuntza emaitzak: 2, 4, 13.



G3. Ingurumen-ekonomiako eta ekonomia ekologikoko oinarrizko ideia eta kontzeptuak argitasunez azaltzeko gai izan, bai idatziz zein ahoz.

Ikaskuntza emaitzak: 2, 3, 4, 11, 13.



G4. Oinarri ekonomikoak iraunkortasunaren ikuspuntutik menperatu eta bereganatu, eta horiek idatziz zein ahoz era egoki eta zuzenean azaltzeko gai izan.

Ikaskuntza emaitzak: 10, 12, 13, 14, 15, 16.



G5. Iraunkortasunaren egungo erronken inguruan hausnartzeko gaitasuna azaldu (klima-aldaketa, energia-trantsizioa, biodibertsitate galera, zor ekologikoa, etab.).

Ikaskuntza emaitzak: 2, 3, 4, 13.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

SARRERA

0. Sarrera: zer dakigu ekonomiaz? Eta iraunkortasunaz?



I. EKONOMIA ETA IRAUNKORTASUNA

1. Gaia: Ekonomia ingurumenean: esparru kontzeptuala

1.1. Ikuspegi orokorra

1.2. Zenbait kontzeptu

2. Gaia: Adierazle sozioekonomikoak eta iraunkortasunekoak

2.1. Adierazle ekonomikoak eta garapenekoak

2.2. Ongizate eta bizitza-kalitateko irizpide askotariko adierazleak

2.3. Oinarri biofisikoko iraunkortasun adierazleak

3. Gaia: Pentsaera ekonomikoa ingurumena eta iraunkortasunaren inguruan

3.1. Ingurumena eta iraunkortasuna pentsaera ekonomikoaren historian zehar

3.2. Ingurumen-ekonomia eta Ekonomia Ekologikoa

4. Gaia: Garapen Iraunkorra

4.1. Sarrera

4.2. Kontzeptuaren irakurketak eta aldaerak

4.3. Garapen Iraunkorretik Desazkundera



II. EKONOMIA IRAUNKORRA: OINARRIAK ETA TRESNAK

5. Gaia: Iraunkortasun printzipioak eta trantsizio sozio-ekologikoa

5.1. Sistemen teoria eta Sistema Konplexu Moldakorrak (SKM)

5.2. Ekonomia Iraunkorrerako printzipioak

5.3. Trantsizio sozio-ekologikoa

6. Gaia: Ekonomia Iraunkorrerako tresnak

6.1. Zientzia eta teknologia

6.2. Planifikazio estrategikoa

6.3. Lurralde-antolamendua

6.4. Zerga-erreforma ekologikoa



III. EKONOMIA IRAUNKORRERAKO BIDEA: MATERIALAK ETA ENERGIA

7. Gaia: Ekonomia zirkularra

7.1. Kontzeptuak eta printzipioak

7.2. Estrategiarako oinarriak

7.3. Neurketa: material-fluxuen analisia

7.4. Produkzio eta kontsumo iraunkorra



IV. IRAUNKORTASUN AUZIA EGUNGO GIZARTEAN

8. Gaia: Iraunkortasun auzia alor eta sektore ezberdinetan

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan metodologia ezberdinak erabiliko dira. Irakasgaiko edukiak irakasleak klase magistraletan emandako azalpenen bitartez garatu egingo dira, baina aldi berean ikasketa kooperatibo eta dinamikoa (IKD) ahalbidetuko da praktika eta jarduera desberdinen bidez.



Eskola-orduetan partaidetza zein debatea bultzatuko da, bai klase magistralen ondotik zein ikasleek klasean aurkeztutako lanen harira. Gainera, praktika batzuk teknika aktiboen bidez egingo dira, problemetan oinarritutako ikasketa eta kasuaren metodoen elementuak konbinatuz, baita gela iraulia eta "peer instruction" teknikak erabiliz. Metodologia hauen detaileak eta jarraitu beharreko irizpideak ikaslegoaren gidan azalduko dira.



Lan autonomoa praktiken bidez sustatu egingo da. Praktiken bitartez irakasgaiaren edukien aplikazio praktikoa garatu egingo da, eta honako hauen bidez gauza daitezke praktikak: klasean jorratu diren ikasgaien inguruko galdera zehatzak, test galderak, bideoen gaineko iruzkinak, artikuluak eta testu interesgarriak, etab. Praktika lanak bai ikasgelatik kanpo zein bertan, edota bai taldean zein banaka egingo dituzte ikasleek.



Ikasleek klasean egin behar duten aurkezpena derrigorrezkoa da, eta aldez aurretik egindako lan akademiko batean oinarrituko da. Lanaren gaia zein iturriak (bibliografia, estatistika iturriak, web orrialdeak, etab.) aldez aurretik irakaslearekin eztabaidatu beharko dira behar denbora nahikoarekin. Horrela irakasleak lanaren prozesua ere gainbegiratuko du, horren bidez ikasleenganako feedback-a eta beren ebaluazio hezigarria indartuz.



Klasean emandako azalpenen materialak ikasleek eskuragarri izango dituzte e-Gela plataforman (https://egela.ehu.es/). Baita praktiketarako edo klaseko aurkezpenetarako beharrezkoak izango diren beste edozein material ere bertan eskegiko dira. Irakasleak behar den momentuan emango du horren berri.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Ebaluazio arrunta jarraia izango da, honako honetan datza: ebaluazio jarraitua irakasgaia irakasten den lauhilekoan zehar eta azterketa froga idatzi bat lauhileko amaieran. Positiboki baloratuko da klasean izandako jokabide aktiboa eta parte hartzailea, IKD metodologia aurrera eramateko desiragarria dena.



Irakasgaiaren azken kalifikazioa honako era honetan lortuko da:

1. Ebaluazio jarraia: %50, honako era honetan banatuta: praktikak, % 20; lan akademikoa (indibiduala eta taldekakoa) eta horren aurkezpena klasean, %20; irakurgaien lanketa eta aurkezpena 10%.

2. Banakako azken froga: azterketa idatzia, %50.



Asignatura gainditu ahal izateko bai azterketa bai ebaluazio jarraiko lan eta praktikak gainditu behar dira. Eta azterketa idatziaren barruan test bat ere egongo da, eliminatorioa izango dena. Lan eta praktika bakoitzeko ebaluazio irizpideak ikaslegoaren gidan ageriko dira.



Ohiko deialdiari uko egiteko (bai ebaluazio jarraian zein finalean) nahikoa da azken azterketa idatzira ez aurkeztearekin.



Ebaluazio jarraia nahiko ez luketen ikasleek eskubidea dute froga final bat izateko notaren %100-ren balioaz. Horretarako lauhilekoaren lehenengo bederatzi asteen barruan irakasleari idatziz eskabidea luzatu behar diote.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

e-Gela plataforman (https://egela.ehu.es/) eskegitako materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bermejo, R. (2014): Handbook for a Sustainable Economy. Springer, Dordrecht, Heidelberg, New York, Londres.

Etxano, I. (2015): Ekonomia eta iraunkortasuna: Oinarriak eta aplikazioak. UEU, Bilbo.

Martínez Alier, J.; Roca, J. (2013): Economía Ecológica y política ambiental. 3. arg., Fondo de Cultura Económica, México D.F.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Arto, I. (2009): "El metabolismo social del País Vasco desde el análisis del flujo de materiales". Revista de Economía Crítica, 8, 43-80.
Bermejo, R. (2005): La gran transición hacia la sostenibilidad. Los libros de la Catarata, Madril.
Bermejo, R. (2011): Manual para una economía sostenible. Los libros de la Catarata, Madril.
Bermejo, R.; Arto, I.; Hoyos, D.; Garmendia, E. (2010): Menos es más: del desarrollo sostenible al decrecimiento sostenible. Cuadernos de Trabajo Hegoa, nº 52. Hegoa. UPV/EHU, Bilbo.
Carpintero, O. (2006): La bioeconomía de Georgescu-Roegen. Montesinos, Madril.
Carpintero, O.; Riechmann, J. (2013): "Pensar la transición: enseñanzas y estrategias económico-ecológicas". Revista de Economía Crítica, 16, 45-107.
Common, M.; Stagl, S. (2008): Introducción a la Economía Ecológica. Reverté, Bartzelona.
Costanza, R.; Segura, O.; Martínez-Alier, J. (ed.) (1989): Getting Down the Earth. Practical Applications of Ecological Economics. Island Press, Washington DC.
Daly, H.E.; Farber, J. (2011): Ecological economics: Principles and applications. 2. arg., Island Press, Washington DC.
Martínez-Alier, J.; Muradian, R. (ed.) (2015): Handbook of Ecological Economics. Edward Elgar, Cheltenham (Ingalaterra), Northampton, MA (USA).
Martínez-Alier, J.; Ropke, I.(2008): Recents developments in Ecological Economics. Edward Elgar, Cheltenham (Ingalaterra), Northampton, MA (USA).
Naredo, J.M. (2003): La economía en evolución. Historia y perspectivas de las categorías básicas del pensamiento económico. 3. arg., Siglo XXI, Madril.
Naredo, J.M. (2010): Raíces económicas del deterioro ecológico y social. 2. arg., Siglo XXI, Madril.
Naredo, J.M.; Valero, A. (zuz.) (1999): Desarrollo económico y deterioro ecológico. Fundación Argentaria, Madril.
Riera, P.; García, D.; Kriström, B.; Brännlund, R. (2016): Manual de economía ambiental y de los recursos naturales. 3. zuz., Paraninfo, Madrid.

Aldizkariak

Ecological Economics
Journal of Cleaner Production
Sustainability
Sustainable Development

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • GARCIA ALONSO, OIHANA
  • GARMENDIA ALBARRACIN, JOSEBA MIKEL
  • VILLALBA EGUILUZ, CARLOS UNAI

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-10

14:00-16:00

1-14

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-15

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-14

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA

66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:00-16:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA

66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:00-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Gela 2.7 - FARMAZIA FAKULTATEA