XSLaren edukia
Ekonomia eta Ogasun Sistema
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
- Ikasturtea
- 2020/21
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 37.5 | 56.2 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 7.5 | 11.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
IKASGAIAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
1. Espainiako ekonomiaren oraingo egoera eta bilakaera deskribatzeko ezinbestekoak diren funtsezko adierazle estatistikoak ulertu eta zehaztasunez interpretatzea.
2. Egiturazko eraldaketa nagusiak identifikatzea, Espainiako ekonomiaren etorkizuneko erronkak azaldu ahal izateko.
3. Espainiar ekonomian gertatzen diren esku-hartze publikoen antolakuntza eta moneta- eta zerga-politika makroekonomikoen funtzionamendu-mekanismoak eta helburuak analizatzea.
4. Estatu Espainiarraren zerga-sistemaren egitura analizatzea (lurraldeak, Itun eta Konbenioaren erregimenak, lotura puntuak, tributu-administrazioak eta erakunde legegileak), egoera bakoitzari aplikagarria zaion legedia modu egokian aukeratzeko.
5. Tributu Lege Orokorraren eta Tributu Foru Arau Orokorren tributu-hiztegia norbereganatzea eta zehaztasunez erabiltzea, euren testuinguruan erabiltzeko eta zergarik garrantzitsuenei aplikatu ahal izateko.
6. Tributu-sistema osatzen duten zergarik garrantzitsuenak analizatzea eta haien funtzioaren inguruan eta errenta birbanatzeko eta dirubilketarako haien gaitasunaren inguruan hausnartzea.
7. Tributuak sailkatzea eta eguneroko egoerak analizatzea, kasu bakoitzari dagokiona egokiro aukeratzeko eta, zergen egiturara hurbiltzeko asmoz, oinarrizko likidazioak egitea.
TITULAZIOAREN KONPETENTZIA ESPEZIFIKOAK
15. Fiskalitate eta kontabilitatearen arloetan era eraginkorrean kudeatzea eta aholkatzea.
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/15.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+15_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/7182beb2-52b6-9372-96c7-b7b68c74768e
17. Lan merkatuaren inguruko datuak eta adierazle sozio-ekonomikoak interpretatzea eta lan arloan ikerkuntza proiektuak garatzeko teknika egokiak aplikatzea.
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/17.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+17_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/bc32a6f2-8d4e-3804-f25f-ccd0f4abe1ff
GRADUKO ZEHARKAKO KONPETENTZIAK
Problemak eraginkortasunez ebaztea, balizko alternatibak identifikatu eta baloratzeko eskuratu diren gaitasunak eta trebeziak erabiliz (M2)
Menperatze-maila eta irakaskuntzaren emaitzen inguruko informazioa:
https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+IV+2014+CTG+Resol+problem.pdf/8c6c7ffc-fabc-787d-22ad-c075fc1b4923
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
Ikasleak ondoko hauetarako gauza izango dira:
- paradigma ekonomiko nagusiaren arazoak identifikatzeko
- datuak eduki teorikoei begira analizatzeko eta ikuspuntu kritikoa emateko
- ekonomiaren ikuspegi ekologikoa, berdintasunezkoa eta feminista garatzeko
- Indarrean dagoen tributu-araudia analizatzeko, helburu hauekin: identifikatzea problemak ebazteko beharrezkoak diren urratsak; arauak zuzentasunez aplikatzea; eta, azkenik, zerga pertsonalak likidatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
I ZATIA: EKONOMIA-SISTEMAREN ANALISIA
ARLO TEORIKOAK
- BPG eta bere bilakaera (nominala, erreala, eros-ahalmenaren paritateak, kanbio-tasa korronteak, etab.)
- hazkunde ekonomikoa eta bere neurketa. Hazkundea eta ongizatea: bien identifikazioa
- hazkunde etengabearen ereduak sortutako arazoak
- iraunkortasuna, ekonomiaren ikuspegi alternatiboak eta aurrerapen soziala neurtzeko beste adierazle batzuk
- ezberdintasunak eta mugikortasun soziala: ezberdintasunen neurketa (adierazleak); ezberdintasunen existentziak sortutako arazoak; zer den mugikortasun soziala eta nola neurtzen den
- ekonomia feminista: patriarkatua eta lanaren banaketa sexuala; patriarkatua indartzen duten mekanismoak; ekonomia feminista baterako politikak
- administrazio publikoen kontuak: diru-sarrerak eta gastuak nazio kontabilitatean
ARLO PRAKTIKOAK
- datuak analizatzea, eduki teorikoei begira
- ondorioak lortzea, adierazleetan oinarrituta
- diskurtso kritikoa eta gizartearekin konprometitua garatzea
II ZATIA: TRIBUTU-SISTEMA
ARLO TEORIKOAK
- Tributaziorako sarrera orokorra: oinarrizko kontzeptuak, Tributu Foru Arau Orokorra eta Ekonomia Ituna
- Arlo praktikoan landuko diren tributuen arauak
ARLO PRAKTIKOAK
Tributu-sistemaren zerga pertsonalik garrantzitsuenak likidatzea:
- Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga
- Ondarearen gaineko Zerga
- Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga
MetodologiaToggle Navigation
IKASGAIAREN LEHENENGO ZATIAN (EKONOMIA SISTEMAREN ANALISIA)
2020/2021 ikasturtean, osasun-egoera dela eta, ikasgaia oso osorik on-line emango dugu. Beraz, metodologia modalitate horretara egokitu beharko da.
- taldeak antolatuko ditugu, eGelaren bidez modu kooperatiboan lan egin beharko dutenak.
- eskola magistralak erabiliko ditugu (eGelaren bidez), ikasgaiaren eduki-baliabideak aurkezteko (mobilizatuko diren gaiak, hau da, ikertzeko erabiliko direnak)
- eduki-baliabideetan aurrera egin ahala, taldeek datuak bilatu beharko dituzte (stats.oecd.org, Eurostat edo Eustat bezalako base ofizialetan), kalkulu-orriaren formatuan deskargatu beharko dituzte, eta, haiek erabiliz, grafikoak, taulak eta beste eragiketa batzuk egin. Ikasleek datuok analizatu beharko dituzte, beste herrialde batzuekin konparazioak egiteko edota bilakaerak analizatzeko. Horretarako, eGelaren bidez, klase praktikoak eta tutorialak emango ditugu.
- taldeek idatzizko txosten bat egin beharko dute, informazioa laburbiltzeko, datuak azaltzeko eta ondorioetara heltzeko (beharrezkoa denean)
IKASGAIAREN BIGARREN ZATIAN (TRIBUTU SISTEMAREN ANALISIA)
- Ikasleei beharrezko tributu araudia bide elektronikoz entregatuko zaie
- Ikasleek analizatu eta beharrezko eduki zehatzak identifikatzeko gai izan beharko dira
- Aurretik analizatutako araudiari dagozkion kasu praktikoak ikasleei helaraziko zaizkie
- kasu praktikoak eGelaren bidez ebatziko ditugu, beharrezko azalpen guztiak emanez, eta ikasleen feed back-a jasotzen saiatuko gara.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgaia osorik on-line emango badugu ere, ebaluazioa presentziala izango da (osasun egoerak ahalbidetzen badu).
Ikasleek ebaluazio jarraitua aukeratu ahal izango dute. Horretan parte hartu nahi duten ikasleek eskatu beharko dute (horretarako argitaratuko dugun tresnaren bidez).
EBALUAZIO JARRAITUA
Ekonomia Sistemaren analisiaren zatiak azken notaren %50ko pisua edukiko du (5 puntu).
Ebaluazioa bi metodo hauen bidez egingo da:
- idatzizko azterketak (batzuk, lauhilekoan zehar), galdera laburrak, kontzeptualak edota test galderak edukiko dituztenak. Zehaztasun guztiak eGelaren bidez emango ditugu, eta egiteko tokien eskuragarritasunaren arabera planifikatuko dira.
- talde lanak: taldeak antolatuko dira, eta talde bakoitzak txosten bat egin beharko du, bide elektronikoz jakinaraziko ditugun baldintzetan
Tributu Sistemaren zatia (notaren gainontzeko %50) bi metodo hauen bidez ebaluatuko dugu:
- idatzizko azterketak (batzuk, lauhilekoan zehar), galdera laburrak, kontzeptualak edota test galderak edukiko dituztenak. Zehaztasun guztiak eGelaren bidez emango ditugu, eta egiteko tokien eskuragarritasunaren arabera planifikatuko dira.
- tributazioaren kasu praktikoen ebazpenak. Ebaluazioaren zati hau ikasgaiaren ohiko azterketaren datan egingo dugu. Azterketa horretan ikasleek tributu-araudiaren atal batzuk erabili ahal izango dituzte (koefizienteak, eskalak, taulak edo inprimakiak), bide elektronikoz aldez aurretik haien esku ipiniko ditugunak, nolakoak diren jakin dezaten.
Ikasgaiak, beraz, 2,5 puntuko lau zati edukiko ditu (2,5 x 4 = 10): bi teoriko eta bi praktiko. Gainditzeko, lauetan gutxienez 1,25 puntu lortu beharko dira (1,25 x 4 = 5). Hala ere, zati teorikoak euren artean konpentsatu ahal izango dira, beti ere puntuaziorik baxuena gutxienez puntu batekoa bada eta bien artean 2,5 puntu batzen badituzte. Modu berean jokatuko dugu zati praktikoekin.
Ebaluazio jarraituan parte hartzea eskatzen duen edozein ikasle azterketan “aurkeztutzat” hartuko dugu, eta bere kalifikazioa izango da probetan lortutako puntu guztien batura (bat ere ez badu egin, orduan bere kalifikazioa zero izango da). Hori guztia 12.2 artikuluak uko egiteko eskubideaz aipatzen duena ahaztu gabe.
EBALUAZIO GLOBALA
Ebaluazio jarraituan parte hartu nahi ez duten edo ezin duten ikasleentzat 10 puntuko azterketa bat egingo da, materia osoa ebaluatzeko, ohiko deialdi ofizialaren egunean. Azterketa hori klaseen lehenengo 9 asteetan automatikoki eskatuko da, ebaluazio jarraituari uko egitearekin batera (argitaratuko dugun tresnaren bidez); zati praktikoa eta teorikoa ere edukiko ditu eta biak gainditu beharko dira. Azterketaren egunean bertan egin beharreko ariketa batek (datuen analisia) talde-lanari dagokion zatia ordezkatuko du.
Pandemiak sortutako egoerak hala eskatuko balu, ebaluazioa era ez presentzialera moldatuko genuke. Hori gertatzekotan, informazio guztia eGelan argitaratuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Sailak prestatutako materialak, web-bidez entregatuko direnak
Web-bidez entregatuko diren erreferentzia bibliografikoak
Web-bidez entregatuko den tributu-araudia
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Lequiller, Francois., & Blades, Derek. (2009). Comprendiendo las cuentas nacionales. París: OECD publishing
Pazos, M. (2015). Desiguales por ley: Las políticas públicas contra la igualdad de género. Madrid:Los Libros de la Catarata
Piketty, T. (2015). El capital en el siglo XXI. Madrid: Fondo De Cultura Económica
Raworth, K. (2018). Economía rosquilla: 7 maneras de pensar como un economista del siglo XXI. Barcelona:Paidós
Gehiago sakontzeko bibliografia
Sakontzeko bibliografia esteka honetan dago:
https://sites.google.com/view/materialosagarriak/bibliografia?authuser=0
Aldizkariak
Papeles de Economía Española
Ekonomiaz
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- DE LA CAL BARREDO, MARIA LUZ
- OLEA OGANDO, JESUS MARIA
- OTAZUA GARMENDIA, GARIKOITZ
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:30-19:00 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 16:30-17:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 17:30-18:00 |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 17:30-20:00 |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 19:00-20:00 |
Irakasleak
02 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 18:00-18:30 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 18:30-20:00 | 16:30-17:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 17:30-18:30 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 18:30-19:00 |